Thread Tools
Apr 19, 2017, 09:54 AM
Registered User
nitbeat's Avatar
New Product

Runcam Micro Swift - First Tiny CCD FPV CAM - 5.6g


I've been waiting for a while now for a lightweight tiny CCD FPV Camera,
after the Swift mini, here comes the Runcam Micro Swift !

RunCam Micro Swift 600TVL 2.1mm IR Blocked 1/3 CCD FPV Camera PAL/NTSC 5.6g
https://www.banggood.com/RunCam-Micro-Swift-600TVL-2_1mm-IR-Blocked-13-CCD-FPV-Camera-PALNTSC-5_6g-p-1144546.html


The Micro Swift is a very small (19x19) FPV camera, with 2.1mm lens and CCD sensor which is very unique these days..
Looks like it'll have all the nice tuning feature we all love in normal hs1177 CCD camera's such as:
WDR, AGC, DNR and other configurable settings..
NOTE: the lens is M8 Screw so you can't use the standard lens for an upgrade (M12)


........


Additional great benefit is that CCD sensors aren't sensitive to vibrations like the CMOS (rolling shutter) so
no more jello effect in the video !
Read more about "Rolling Shutter Jello Effect Explained" if you want here


RunCam Micro Swift Camera Holder Mount Bracket
https://www.banggood.com/RunCam-Micro-Swift-Camera-Holder-Mount-Bracket-OrangeBlack-For-FPV-Racer-p-1152416.html


User Manual Here - click here

Details

Model RunCam Mi​cro Swift
Image Sensor 1/3" SONY Super HAD II CCD
Horizontal Resolution 600TVL
Lens 2.1mm​ Lens(M8)​ ​
Signal System PAL / NTSC
S/N Ratio >60dB(AGC OFF)
Electronic Shutter Speed PAL:1/50 ~ 100,000; NTSC:1/60 ~ 100,000
AutoGain Control(AGC) YES
Back light compensation(BLC) YES
Min.illumination 0.01Lux/1.2F
WDR D-WDR
DNR 2DNR
Day/Night Color / Auto / B&W
Power DC 5 to 36V
Net weight ​5.​6g
Dimensions 19mm * 19mm * 19mm



http://shop.runcam.com/RunCam-Micro-Swift
Last edited by nitbeat; Jun 09, 2017 at 05:09 PM.
Sign up now
to remove ads between posts
Apr 19, 2017, 10:03 AM
Fan of just about anything RC
SoloProFan's Avatar
Nice, a new step towards even higher quality tiny FPV flyers.
Apr 19, 2017, 10:15 AM
Registered User
nitbeat's Avatar
Quote:
Originally Posted by SoloProFan
Nice, a new step towards even higher quality tiny FPV flyers.
Yeah indeed !

Although I'm a fan of casing, this hybrid case + PCB looks pretty nice
Apr 19, 2017, 10:21 AM
youtubeDOTcom/socalep1
Danq0's Avatar
what!! the mini just came out, just as I suspected they are creating a whole line up of swift's
Apr 19, 2017, 10:22 AM
Registered User
Merch's Avatar
Now this is starting to get exciting
Apr 19, 2017, 10:23 AM
youtubeDOTcom/socalep1
Danq0's Avatar
do you guys know if this is just a swift mini without the casing? would be awesome to swap cases to make my mini a micro!

nevermind, took a closer look at the two and they are different
Apr 19, 2017, 10:29 AM
Time For Me To Fly!
fastmax's Avatar
Very cool! These will sell like hot cakes!
Latest blog entry: DYS ELF RTF Mini-Review
Apr 19, 2017, 10:46 AM
Registered User
nitbeat's Avatar
Quote:
Originally Posted by Danq0
what!! the mini just came out, just as I suspected they are creating a whole line up of swift's
Yeah, I was thinking the same, the mini kinda stuck in between in the gray area
Apr 19, 2017, 10:54 AM
Quad Erat Demonstrandum
scousethief's Avatar
The mini's suit the smaller 130/150 X frame racers as well as obviously sizes above , the standard stretched X on the smaller frames sometimes have a lower frame height which makes the camera protrude so to some it can be unsuitable, you can of course change that by simply using different stand offs.
This will be quite nice on the 130 and under micro frames it will make a refreshing change from the cmos cameras.
Apr 20, 2017, 05:06 AM
Registered User
nitbeat's Avatar
Quote:
Originally Posted by scousethief
The mini's suit the smaller 130/150 X frame racers as well as obviously sizes above , the standard stretched X on the smaller frames sometimes have a lower frame height which makes the camera protrude so to some it can be unsuitable, you can of course change that by simply using different stand offs.
This will be quite nice on the 130 and under micro frames it will make a refreshing change from the cmos cameras.
Yeah, finally jello time is over
Apr 20, 2017, 05:19 AM
Registered User
This looks awesome! I even have a brushed FPV quad I reckon I will try this on...
Apr 20, 2017, 06:46 AM
silently addicted..
muteFPV's Avatar
Yep, can't wait as well. Mine should arrive shortly. I believe it will be a great combo with an ATX03 on a micro build.

Preorders will start tomorrow but delivery will be a bit delayed, expected to start on 15th May.
Apr 20, 2017, 08:00 AM
Quad Erat Demonstrandum
scousethief's Avatar
Quote:
Originally Posted by nitbeat
Yeah, finally jello time is over
YEAH !! hang on i like jello especially with peanut butter

With a bit of luck no more "yay i can see , uhoh darkness oh yay theres the light again " moments in turns
Apr 20, 2017, 09:12 AM
Registered User
Merch's Avatar
Runcam Micro Swift Unboxing (9 min 9 sec)
Apr 20, 2017, 12:18 PM
Registered User
nitbeat's Avatar
Quote:
Originally Posted by scousethief
YEAH !! hang on i like jello especially with peanut butter

With a bit of luck no more "yay i can see , uhoh darkness oh yay theres the light again " moments in turns
haha

Quote:
Originally Posted by Merch
wow that was FAST ! thanks for the unboxing man


Thread Tools

Similar Threads
Category Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
New Product Runcam MICRO Swift - tiny CCD FPV camera muteFPV FPV Talk 28 Jun 01, 2017 09:01 AM
New Product Runcam Swift Mini 130 2.5mm Micro FPV Camera PAL/NTSC 22*22mm----Free Review BGjim FPV Equipment 70 May 04, 2017 11:56 AM
New Product Eachine OKKAN EK1119 1100TVL CCD 150 2.3mm M8 Lens Tiny FPV Cam---Discussion Thread BGjim FPV Equipment 55 Feb 07, 2017 01:35 PM
Discussion FPV Latency Comparison (CCD / CMOS board cam, Mobius, RunCam, Foxeer, Sky-HD01) daneelgiskard FPV Equipment 1 Jan 28, 2016 11:51 PM