| RCCars | Crack Roll | Flying Giants | RC Power | The E Zone | Lift Zone | Our Sponsors | |||||||||
|
|
||||||||||||||
|
|
#46 |
|
Registered User
|
Hejsan!
Vi får hjälpas åt för att stoppa dom Norska framgångarna! Förr var det i skidspåren och nu är det i X5J-Extreme! Nu får det vara nog! 2000Watt och en kikare Ville! 750meter efter 15sek borde räcka. Nå ja, för att inte trevliga Jo ska få allt för många mardrömmar om ”eXtrema” Svenskar så tycker jag vi bantar ”Watten” till ca 250 i stället och fortsätter i morgon! Mvh. Johan |
|
|
|
|
#47 |
|
Registered User
|
Hej Ville och ni andra!
Tja, det här med ”borstlöst” och även EL i stort är ju en djungel av siffror och begrepp! Vore bra om man kunde samla alla info på någon sida, men nu finns det nog ingen komplett sådan? Nu gäller det ”Rädda Ville” Det finns bra och tydligt info om grunderna om Borstlöst på MFT:s sida! När man läst det kan man ta en titt på denna sida om vilka propeller/storlekar som passar vid olika Watt/varvtal. Men jag är inte säker hur man ska tolka tabellen om man kör med växel, bortsett från man ser vilka olika storlekar och ”stigningar” som ger samma drag. Mer kommer! Mvh. Johan |
|
|
|
|
#48 |
|
Registered User
|
Borslöst ja! Jag själv orkar inte sätta mig in i alla dessa siffror vad man ska ha och inte ha så jag brukar ta hjälp av Stefan på fullkontroll här i Örebro. Han kan det mesta om motorer och har hjälp mig att både bygga egna borstlösa och välja ut fabriksbyggda. www.fullkontroll.nu Har samma sortiment som MFT eftersom de samarbetar.
MVH /Roland |
|
|
|
|
#49 |
|
Registered User
|
Hej Roland!
Visst är det bra att börja med hjälp och sedan efterhand lära sig själv. Har man väl lärt sig ”grunderna” så blir det mycket enklare att ”få till det” Hur går det med ditt bygge Roland? Mvh. Johan |
|
|
|
|
#50 |
|
Registered User
|
Det går bra!Kroppen är klar servon motor på plats, Vingen är uppbyggd.Jag väntar på kolfiber som ska komma på fredag så med lite tur så är den klar och provflugen till nästa helg! (Bilder kommer)
MVH Roland |
|
|
|
|
#51 |
|
Registered User
|
Hejsan!
Byggprojekt är alltid kul, både andras och egna! Därför tänker jag nu starta ett ”projekt” just på detta inlägg. För närvarande är det så hemligt att inte ens jag vet riktigt vet vad det blir av! Börjar lite smått med att visa vilken motor jag tänker använda. Det kommer om allt funkar bli en Potensky 150w från Animatech. I dagsläget vet jag inte så mycket om motorn, har inte provat den heller eftersom jag väntar in ett Jetti 18Amp reglage från AirEl som jag tänker använda till motorn. Fortsättning följer… Mvh. Johan Last edited by Johan L; Mar 02, 2006 at 02:31 PM. |
|
|
|
|
#52 |
|
Registered User
|
Intressant Johan! Dom där motorerna är helt nya va?
MVH Roland |
|
|
|
|
#53 |
|
Registered User
|
Jag tror dom är nya? Om motorerna är OK så är det helt klart intressant pris på dom! Den medföljande fällbara propellern påminner om sån där tunn och fladdrig inomhussnurra. Funkar säkert för dom som inte bryr sig om ”prestanda”. För vår del är det synd att det inte är ”vanlig” axel på motorerna, är inte helt lätt att hitta någon komplett fällbar snurra som passar direkt, men det finns lösning som jag ska presentera senare.
Mvh. Johan |
|
|
|
|
#54 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Registered User
|
JAg menade naturligtvis att de är nyinkomna till Sverige
Vad är det för diameter på axeln?/MVH Roland |
|
|
|
|
#56 |
|
Registered User
|
Finns en "måttbild" nu!
Mvh. Johan |
|
|
|
|
#57 |
|
Registered User
|
Så här långt är jag på mitt projekt! Det som ska göras härnäst är att lägga kolfiber över och under vingbalken. Det tar ALLTID längre tid än vad man tänkt sig. Men jag ska försöka att flyga den nästa helg!!
MVH Roland |
|
|
|
|
#58 |
|
Registered User
|
Hej Roland och ni andra!
Ser fram mot det färdiga resultatet! Verkar mycket lovande! Har du någon aning om vad vingen kommer väga färdig? Jag ligger i startgroparna att bygga något motsvarande till mitt nya ”hemliga” projekt som utvecklar sig riktigt bra! – Kärran har fått ett namn! "Arrow 150" Mvh. Johan |
|
|
|
|
#59 |
|
Registered User
|
Vingen väger 30 gram på bilden. Endast lättbalsa!! Gustavos vinge tror jag vägde 139 gram färdig. Kroppen väger 154 gram (Den på bild) med servo utan batteri.
MVH Roland |
|
|
|
|
#60 |
|
Registered User
|
Hejsan!
Om vingen nu väger runt låga 30g borde du väll inte komma upp i 140g om du kör med Oralight som väger 36g/m2???? Vad tror du Roland? Min Softik 1.4 vinge väger 100g och den är klädd i Oralight. Mvh. Johan |
|
|
|
| Thread Tools | |