| RCCars | Crack Roll | Flying Giants | RC Power | The E Zone | Lift Zone | Our Sponsors | |||||||||
|
|
||||||||||||||
|
|
#16 |
|
Registered User
|
Viktigt meddelande!
Nu är silentflyers.org igång igen! Mvh. Johan Last edited by Johan L; Feb 19, 2006 at 04:00 AM. |
|
|
|
|
#17 |
|
Registered User
|
Hmm……. Här har dimman lagt sig som tjockt täcke över Falköping kl12.00! Det är bara att hoppas att det lättar eller jag hittar någon dimmfri plätt någonstans i trakten.
En annan sak! Är det någon mer än jag som tycker att RC-Groupes forum är helt suveräna. Lättjobbade, tydliga och trevlig layout! Känns som det vore trevligt fortsätta med div trådar här! Mvh. Johan |
|
|
|
|
#18 |
|
Registered User
|
Jag håller med dig Johan! Lättjobbade och användarvänligt! Hur fasen lyckades du få upp domänen så snabbt om den inte är betald? Jobbar du på Nic-se
![]() /Roland |
|
|
|
|
#19 |
|
Registered User
|
Efter att ha ägnat en hel helg åt att irritera mig på att det INTE slutar snöa. Åkte jag ut ialla fall för att prova. Gav upp efter en start! Modellen "snöade" ner men jag flög ialla fall
Just nu har flingorna övergått till stora dasslock här!!Så här blev ialla fall min tid: 9,25min 565p/motortid 2,05 (-56,25p) 0 landning borde bli en total på 546,25? om jag räknar tempfaktor på -3 stämmer detta? /Roland |
|
|
|
|
#20 |
|
Registered User
|
Hejsan!
Synd att vissa delar av landet drabbades av snö! Men det är inte mycket att göra åt. Men bra försökt Roland! Du plockade några poäng + bonus ändå! Nere oss mig var det inget snöfall men däremot tjock dimma med ca max 125 meters sikt innan modellen var helt borta! Så det fick bli många stig, men resultatet blev helt Ok ändå! Resultat Min nya X-400 BLK verkar riktigt lovande! Nu kunde jag som ni förstår inte riktigt kolla vad den går för, men med tanke på resultatet trots ”ny” kärra, provstarten var första start! Och förutsättningarna var riktigt dåliga! Så när allt är justerat och med bättre väder så kan den nog bli en ”killer” eller ”måttstock” för nästa bygge? Mvh. Johan |
|
|
|
|
#21 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Registered User
|
Heisann!
Dere får flytte til Norge! Der sluttet det å snø utover dagen søndag
|
|
|
|
|
#23 |
|
Registered User
|
Det ska ju vara ”eXtremt” dåligt väder när man flyger!
Mvh. Johan |
|
|
|
|
#24 |
|
mostly gliders
|
Hej!
Gratulerar Jo för ännu en seger. Men vänta bara... /Ville |
|
|
|
|
#25 |
|
Registered User
|
Takkar.
|
|
|
|
|
#26 |
|
Registered User
|
Jag säger som Wille! Grattis Jo! Men vänta bara! Har redan börjat skissa på en ny ”BLK” som ska klara 1900p om piloten har en riktigt bra dag vill säga!
Sen hoppas jag att alla andra ”nya” X5J-Extreme utövare tyckte detta var roligt och givande så ni fortsätter med ”X5J-Extreme konceptet” – Hobbyrummet, flygningen och ”Webbandet” Mvh. Johan Ps. Såg att denna tråd är den mest aktiva och besökta här!
Last edited by Johan L; Feb 21, 2006 at 06:01 PM. |
|
|
|
|
#27 |
|
Registered User
|
Jag fick blodad tand Johan! Även om vädret motade in mig så tyckte jag det var en härlig känsla. Tänkte för mig själv att nu står det medtävlare i olika delar av landet /världen och har samma mål som jag. Skitkul!! Det var uppvärming denna gång! Nästa gång är det allvar
![]() MVH Roland |
|
|
|
|
#28 |
|
Registered User
|
Hejsan!
Kul att du fastnat Roland! Och vad jag har förstått så kommer nog alla fortsätta flyga X5J-Extreme, och jag vet fler som nog är på G. Så om ett tag kanske vi blir riktigt många? Sen har jag ett byggtips på en liten EL-Seglare ni kan kolla på här! Mvh. Johan Ps. Ingen EL-Seglare, men vilket bygge! Last edited by Johan L; Feb 22, 2006 at 11:47 AM. |
|
|
|
|
#29 |
|
Registered User
|
Tack för det byggtipset Johan! Precis vad jag behövde. Efter att ha byggt en Allegro så måste jag erkänna att det är svårt. framförallt att bygga lätt. Gått och funderat på hur man ska göra för att få enklare och lättare konstruktion visserligen till priset av sämre hållfasthet på vingen men det behövs ju inte i de här sammanhangen!
/Roland |
|
|
|
|
#30 |
|
Registered User
|
Hejsan!
Ja, det är faktiskt en liten ”goding” som när man läser har riktigt bra prestanda! Och skulle passa perfekt ”motorfaktormässigt” i X5J-Extreme! Kan man hitta en lättare LiPo och bygga ”ännu” lättare så skulle man nog kunna hamna runt 400g med växel som jag personligen föredrar. Visst får man OK drag med direktdrift, men man får mer ”urkraft” med växel! Jag har kört med direktdriven SP400, 8celler och 6x3 snurra på ”original” Softik1.4, vikt runt 520g. Ganska bra drag, nådde runt 280-300meter på 60sek vid lyckat stig. ”Lyckat” Jo, eftersom draget understeg vikten så gällde det hela tiden att ha optimal stigvinkel och fart för att få till det, så minsta ”misstag” typ för brant stigning resulterade i tappad topphöjd på 60sek stig och ska man tävla så är varje meter höjd värdefull! Med växel på ett lättbygge får man mer dragkraft än flygvikt vilket gör att stigvinkel mm inte alls är så kritiskt! Mvh. Johan |
|
|
|
| Thread Tools | |