HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Oct 19, 2011, 07:53 PM
Registered User
Leduc, AB, Canada
Joined Oct 2008
562 Posts
Quote:
Originally Posted by MARTE View Post
Hello Peter, I'm glad to see that you are building an RE 2005 Sagittarius. Sergio also has a built with a wingspan of 2200mm and you can see in our blog that you were referred. I also built a hunting Italian Fiat CR 42 Falco. And 'visible on the blog. Good job.

Daniel, Admin www.rcaeromodellismo.it

PS Excuse my English not good.
Grazie Daniel,
Sono molto eccitato per costruire questa Sagittario. Ho letto il tuo blog sul Falco che hai costruito, molto bello! Lei è un costruttore molto abile. Ho visto anche Sergio Sagittario altrettanto bello!
Quando ero alla ricerca del RE 2005 su Internet sia la versione reale e le versioni RC, non c'era molto da scoprire per quanto riguarda i modelli RC. Foto di Sergio Sagittario è stato il più importante.
In origine, stavo andando a costruire la ARF nella sua forma originale, ma dopo aver visto il modello di Sergio, mi ha dato qualche idea di quello che vorrei fare con il mio RE modello 2005 così come forse la costruzione di una cabina di pilotaggio per questo.
Questo può trasformarsi in più costruire di quanto avessi previsto.

Ciao Peter

Thanks Daniel,
I am very excited to build this Sagittario. I read your blog on the Falco you built; very nice! You are a very skilled builder.
I also saw Sergio's Sagittario equally nice!
When I was researching the RE 2005 on the internet both the real version and RC versions, there wasn't much to find regarding RC models. Pictures of Sergio's Sagittario was the most prominent.
Originally, I was just going to build the ARF in stock form, but after seeing Sergio's model, it has given me some ideas of what I would like to do with my RE 2005 model as well as maybe building a cockpit for it.
This may turn into a longer build than I had originally planned.

Cheers,
Peter
Orvis is offline Find More Posts by Orvis
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Oct 20, 2011, 01:42 AM
Registered User
max fox's Avatar
Joined Sep 2011
78 Posts
Quote:
Ciao Massimo,
Nessun problema, ci mancherebbe altro
Sei tu che distribuisci i prodotti della ditta Piccole Ali? E quindi il RE 2005?

Daniele.
Ciao Daniele,no io so appena volare pensa che ho appena cominciato è ho un funcub,presto passero allo Stinson Reilant Parkzone,intanto mi sono comperato un Macchi 205 vq da piccole ali,ma credo che prima di volare con quello penso che dovrò fare ancora molta pretica.
Ad ogni modo questa è una passione che ho sin da bambino,ma solo ora che ho 48 anni ho deciso di cominciare,(meglio tardi che mai),ho postato quì il Reggiane 2005 perchè so che in USA e Canada,gli aerei italiani sono comunque apprezzati,a dispetto delle ditte quasi tutte che non ne hanno in produzione,
forse sarà il fatto che nella seconda guerra per via del numero limitato,hanno avuto meno fama dei più celebrati P51-P47-Me109-Fw190 Zero Spitfire ecc ecc,secondo me non vengono prodotti perchè hanno paura di fare un flop.
P.S Daniele pensa che il mio istruttore (si chiama Carlo ed è di Alessandria)era l'unico prima che tu facessi volare il tuo Cr42 ad averne uno volante da lui costruito.
Se leggi il forum baronerosso,ho fatto un sondaggio su quale aereo italiano vorremmo proporre ad una azienda da mettere in produzione,e inutile che ti dica che il CR42 ha preso il volo.
Per tornare alla tua domanda,no non lavoro per piccole ali io faccio il camionista e sono di Genova,ma penso che Peter sia comunque contento di avere un modello che non sia il solito,e comunque il reggiane ha una bella linea.
Penso anche che quando Peter posterà il video del volo sarranno in molti a comperarlo.
P.S che dici Daniele,se avrà successo,faccio bene a fare una richiesta per una ricompensa a piccole ali?
max fox is offline Find More Posts by max fox
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 01:47 AM
Registered User
max fox's Avatar
Joined Sep 2011
78 Posts
Quote:
Originally Posted by Orvis View Post
Grazie Daniel,
Sono molto eccitato per costruire questa Sagittario. Ho letto il tuo blog sul Falco che hai costruito, molto bello! Lei è un costruttore molto abile. Ho visto anche Sergio Sagittario altrettanto bello!
Quando ero alla ricerca del RE 2005 su Internet sia la versione reale e le versioni RC, non c'era molto da scoprire per quanto riguarda i modelli RC. Foto di Sergio Sagittario è stato il più importante.
In origine, stavo andando a costruire la ARF nella sua forma originale, ma dopo aver visto il modello di Sergio, mi ha dato qualche idea di quello che vorrei fare con il mio RE modello 2005 così come forse la costruzione di una cabina di pilotaggio per questo.
Questo può trasformarsi in più costruire di quanto avessi previsto.

Ciao Peter

Thanks Daniel,
I am very excited to build this Sagittario. I read your blog on the Falco you built; very nice! You are a very skilled builder.
I also saw Sergio's Sagittario equally nice!
When I was researching the RE 2005 on the internet both the real version and RC versions, there wasn't much to find regarding RC models. Pictures of Sergio's Sagittario was the most prominent.
Originally, I was just going to build the ARF in stock form, but after seeing Sergio's model, it has given me some ideas of what I would like to do with my RE 2005 model as well as maybe building a cockpit for it.
This may turn into a longer build than I had originally planned.

Cheers,
Peter
Ciao Peter,ti ho postato di proposito il sito rcaereomodellismo.it,immaginavo che vedendo le foto del sagittario di Sergio,ti veniva la voglia di personalizzare il tuo per renderlo un po più reale.
Ciao Massimo
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 09:07 AM
Registered User
United States, CA, Davis
Joined Oct 2011
20 Posts
Orvis,
I will let you about the quality of the 2 re 2005 arriving soon. When in Italy I talked to Stelvio , and he said next airplane from Piccole Ali is giant scale Macchi 205 of which he already has the prototype at his house and will test fly soon. Then he is undecided if either a CR 42 or a G55, Hoping for the latter myself. In the meantime Black horse is about to market a MC 200 giant scale of which the prototype already exists.
saetta is offline Find More Posts by saetta
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 10:27 AM
Registered User
max fox's Avatar
Joined Sep 2011
78 Posts
Ciao a tutti,spero che Peter traduca per me.
propongo anche quì il sondaggio per un aereo italiano della seconda guerra se siete d'accordo,citerò i più famosi,se poi alcuni di voi hanno altri suggerimenti sono ben accettati.
Fiat:
CR32
CR42
G-50
G-55
Macchi
Mc200
Mc202
Mc205
Reggiane
Re2000
Re2001
Re2002 Ariete
Savoia Marchetti
SM79.
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 11:23 AM
Registered User
Leduc, AB, Canada
Joined Oct 2008
562 Posts
Max wanted me to translate his above post....

"Hello everyone,
I hope Peter will translate for me, and I would like to propose here, too, the survey for a WWII Italian plane, if you agree, I will mention the most famous, then if some of you have other suggestions they are accepted as well."
Fiat:
CR32
CR42
G-50
G-55
Macchi
Mc200
Mc202
Mc205
Reggiane
Re2000
Re2001
Re2002 Ariete
Savoia Marchetti
SM79.
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 11:25 AM
Registered User
Leduc, AB, Canada
Joined Oct 2008
562 Posts
Quote:
Originally Posted by saetta View Post
Orvis,
I will let you about the quality of the 2 re 2005 arriving soon. When in Italy I talked to Stelvio , and he said next airplane from Piccole Ali is giant scale Macchi 205 of which he already has the prototype at his house and will test fly soon. Then he is undecided if either a CR 42 or a G55, Hoping for the latter myself. In the meantime Black horse is about to market a MC 200 giant scale of which the prototype already exists.
Saetta,
A 205 Veltro would be awesome! Did Stelvio give you any specs on it other than giant scale?

Cheers,
Peter
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 12:00 PM
Registered User
Joespeeder's Avatar
Davison, MI
Joined Sep 2007
1,206 Posts
Hey Peter,

Forgive me clogging up the thread. But that was quiet a list of planes and I don't know my Italian aircraft very well.

So I used "the Google" and posted pics of what it gave me. My choices would be

1. CR32
2. Re2000
3. SM79

The others are close enough to the Re2005 that it wouldn't be a big change for someone looking for something different. Although I do like the rest of the choices.

The three I chose would REALLY stand out on anyone's flightline.

If I've post the wrong plane in this let me know as I was trusting Google for my info.

Joe

CR32

CR42

G50

G55

Macchi

Mc200

Mc202

Mc205

Reggiane

Re2000

Re2001

Re2002 Ariete

Savoia Marchetti

SM79
Joespeeder is offline Find More Posts by Joespeeder
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 12:52 PM
Registered User
Leduc, AB, Canada
Joined Oct 2008
562 Posts
Back to the build; last night I was fiddling with the cowl to see if there was any way to remove the large gap caused by the oversized cowl.
I thought about installing the cowl as is and have the gap on the bottom of the plane where it would be harder to see; however, because it is such a large gap, I didn't like the way the front of the plane looked.
I also thought about cutting a slit in the bottom of the cowl, then overlap the the cowl walls at the slit to obtain the right diameter, and then re-fiberglass. Quite honestly, I decided that was just too much work to put into this ARF.
Instead, I realized I could push the cowl back over the fuselage by 1/2 inch where the cross section of the fuselage increases , thus removing the gap between the fuse and the cowl. This method also solved another issue that bothered me. In my opinion, the original ARF's nose looked too long, therefore, by pushing the cowl back 1/2" on the fuse, it looks more "proportioned." The only drawback to this is the overlap in the cowl and the fuse, but in my opinion, it doesn't look too bad.
Pictures to follow....

Cheers,
Peter
Last edited by Orvis; Oct 20, 2011 at 02:25 PM.
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 01:18 PM
Registered User
Italia, Toscana, Orbetello
Joined Oct 2011
17 Posts
Hello Peter,
I think you should do a good job of finishing the RE 2005.
You should put the rivet stickers and draw good lines of the panels.
You should also create an effect of "weathering".
CR42 been viewing the work done on this link.
Congratulations for choosing the RE 2005.
Good job.
http://www.rcaeromodellismo.it/main/...r-aeromodelli/
Daniel.

Admin www.rcaeromodellismo.i
MARTE is offline Find More Posts by MARTE
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 02:24 PM
Registered User
United States, CA, Davis
Joined Oct 2011
20 Posts
I like them all.
The MC 200 and 205 will be available soon from Black Horse and Piccole Ali.
Not too fond of CR 42 or any biplane. So I vote for G55 and SM 79 next
I assume the MC 200 and 205 will be IMAA legal ......85" ?
All I know is that they should be powered by 30 cc gas engine
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 02:37 PM
Registered User
United States, CA, Davis
Joined Oct 2011
20 Posts
The Fiat G 50 is just a bad looking and bad flying MC 200. zero interest in that one.

The other Reggiane's are nice, but I am already extremely happy with the actual choices of the current 2005 and future Macchi's.

I have been waiting for this for a long time. I flew the VQ MC 205 for years. It flew well but in my opinion it was a substandard kit and the scale was way off. The decals were simply absurd. So very happy now!
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 03:17 PM
Registered User
max fox's Avatar
Joined Sep 2011
78 Posts
Quote:
Originally Posted by Joespeeder View Post
Hey Peter,

Forgive me clogging up the thread. But that was quiet a list of planes and I don't know my Italian aircraft very well.

So I used "the Google" and posted pics of what it gave me. My choices would be

1. CR32
2. Re2000
3. SM79

The others are close enough to the Re2005 that it wouldn't be a big change for someone looking for something different. Although I do like the rest of the choices.

The three I chose would REALLY stand out on anyone's flightline.

If I've post the wrong plane in this let me know as I was trusting Google for my info.

Joe

CR32

CR42

G50

G55

Macchi

Mc200

Mc202

Mc205

Reggiane

Re2000

Re2001

Re2002 Ariete

Savoia Marchetti

SM79
Per gli occhi di Joespeeder

Fiat CR32 - Semiriproduzione 1:10 RC autocostruita in legno - GAM Stabio (Switzerland) (3 min 51 sec)

Fiat CR32 (1 min 22 sec)
questo penso sia in depron.
Last edited by max fox; Oct 20, 2011 at 03:25 PM.
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 03:36 PM
Registered User
max fox's Avatar
Joined Sep 2011
78 Posts
Quote:
Hello Peter,
I think you should do a good job of finishing the RE 2005.
You should put the rivet stickers and draw good lines of the panels.
You should also create an effect of "weathering".
CR42 been viewing the work done on this link.
Congratulations for choosing the RE 2005.
Good job.
http://www.rcaeromodellismo.it/main/...r-aeromodelli/
Daniel.

Admin www.rcaeromodellismo.i
bel Lavoro Daniele, complimenti!
Reply With Quote
Old Oct 20, 2011, 10:54 PM
Registered User
Leduc, AB, Canada
Joined Oct 2008
562 Posts
I installed the E-Flite electric retracts. Some modifications had to be done to the gear bays in order for them to fit.
First, I had to cut out a portion of a bulkhead located inside the gear bays halfway between the retract mounts and the wheel wells in order to allow the retract motor to fit properly.
Second, I had to notch out a larger area to accommodate the loop spring in the strut.
These modifications took all of 2 minutes to complete and the retracts dropped right in.

Next, I trimmed the wheel well inserts and glued them in. To my dismay, has I pushed them in place, the plastic inserts flexed and the paint cracked and flaked away from them. The paint the manufacturer used has no elasticity and is prone to cracking very easily. Being that I plan on repainting the underside anyways, it's no big deal.
To finish up the retracts, I installed the gear bay doors. The instructions does not illustrate how the gear doors are attached, but from their design it looks like they are to be epoxied to the strut wires. However, I used collets slipped over the strut wires and bolted the gear doors to the struts. I find this a more secure way than using epoxy.

I also attached some pictures of the cowl pushed further onto the fuselage. The only big issue I see is the junction between the 2 halves of the air intake on the left side. However, I think it can be sanded and cleaned up to fit better. I still think with the cowl further back the airframe looks better proportioned.
Let me know what you think.

More to follow....

Cheers,
Peter
Reply With Quote
Reply

Thread Tools