HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Jul 09, 2011, 03:53 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,604 Posts
Quote:
Originally Posted by Mrhydrox View Post
Det vil sige at du mener jeg får et godt resultat hvis jeg køber 2,4 lawmate TX/RX, og så kører på kanal 8??

Tror du det er min TX der driller med billedet og EZOSD??

Har du linket til det sæt du kører med? kører du 1,2 ghz??
Vi andre har godt resultat med Lavmate 2,4 Ghz mange andre rundt om i verden har også hvad skal jeg sige, andre har godt resultat med andre fabrikater men dem har jeg ikke personligt prøvet, ved Hooks har nogle og de flyver med det med gode resultater, hans 2,4 sender ligner en af de gode Lavmate modtageren kender jeg ikke men jeg har mødt manden og han ved hvad han taler om FPV vis, du kan se her.
http://www.fpvflying.com/products/2%...Tx-%26-Rx.html

jeg bruger selv Lavmate standard VTX.

For mig er det største minus ved 1,2 de store antenner pludset er en nok længere rækkevide pr W.

Du ved godt du ikke kan flyve 2,4 RC og 2,4 video i samme model ikke.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Jul 09, 2011, 04:05 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,604 Posts
Vi har prøvet med højere gain omnier men des højere gain des mere diskusformet fladt bliver synsfældtet for antennen og så flyver man nemt op i nullingen = intet billede, du har bestilt CP antenner hvis du får samme resultat ud af dem som andre beskriver så bliver 2,4 ikke aktuelt forløbig for dig, at kameraet eller andet vælter billedet i OSDen er et andet problem og hvis det er kameraet ku en modstand måske løse det, er ikke sikker det er jo bare et skud fra hoften fordi jeg læste et svar om emnet i en anden tråd.
Husk jeg er jo bare en gammel smed.
Reply With Quote
Old Jul 09, 2011, 05:00 PM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Danmark, Sjælland, Jyderup
Joined Jun 2011
823 Posts
Nu lykkedes det sku

Så har jeg løst problemet med mit videosignal og EZOSD.

Første gang man sætter spænding på OSD skal man fortælle den ved et tryk på henholdsvis nederste menuknap PAL eller øverste menuknap NTSC hvilket kamera man tilslutter, derefter sker det helt automatisk..

Nu er der rigtig fint billede i brillerne og OSD informationslinierne står hvor de skal knivskarpt..

Tak for alle de gode ideer I har kommet med, det har været med til at udelukke en masse ting..

Peder
Mrhydrox is offline Find More Posts by Mrhydrox
Reply With Quote
Old Jul 09, 2011, 05:02 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,604 Posts
DANG så simpelt.
Reply With Quote
Old Jul 09, 2011, 05:03 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by Mrhydrox View Post
Så har jeg løst problemet med mit videosignal og EZOSD.

Første gang man sætter spænding på OSD skal man fortælle den ved et tryk på henholdsvis nederste menuknap PAL eller øverste menuknap NTSC hvilket kamera man tilslutter, derefter sker det helt automatisk..

Nu er der rigtig fint billede i brillerne og OSD informationslinierne står hvor de skal knivskarpt..

Tak for alle de gode ideer I har kommet med, det har været med til at udelukke en masse ting..

Peder
Super du fandt fejlen
Så var jeg ikke helt galt på den med PAL/NTSC der skulle sættes korrekt
Dennis Frie is online now Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Jul 09, 2011, 05:11 PM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Super du fandt fejlen
Så var jeg ikke helt galt på den med PAL/NTSC der skulle sættes korrekt
Nej du var inde på noget af det rigtige

Jeg var ellers lige ved at få grå hår

Det er sku fedt at os nybegyndere kan få al den hjælp af jer gamle FPV hajer..

Så skal der flyves når vejret tillader det.

Lars jeg har læst din PM.
Reply With Quote
Old Jul 09, 2011, 06:11 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,604 Posts
Den var bare ment som lidt forbruger info hvid du ville til at købe nyt VTX og VRX sorru hvis den var lidt uklar.
Reply With Quote
Old Jul 10, 2011, 01:52 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Den var bare ment som lidt forbruger info hvid du ville til at købe nyt VTX og VRX sorru hvis den var lidt uklar.
den var slet ikke uklar, sådan skal det jo være..

der skal vist flyves lidt idag, vejret er fint her omkring.
Reply With Quote
Old Jul 10, 2011, 02:28 AM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
985 Posts
Så er det også derfor vi andre EZOSD brugere ikke kendte til dit problem:
Ezosd er fra fabrikken sat til pal-Og vi andre flyver med pal kamera-Så det virker bare når vi tænder det.
Du har et ntsc kamera

Pas på hvis du vil optage dit videosignal-Hvis det også bliver optaget i ntsc-Så er det ikke sikkert du kan afspille det-Medmindre du kan sætte afspilleren til ntsc.

Og så glæder vi os til atlæse om da du mistede din FPV uskyld-Og blev fpv pilot

Du har noget at glæde dig til
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Jul 10, 2011, 05:05 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Så er det også derfor vi andre EZOSD brugere ikke kendte til dit problem:
Ezosd er fra fabrikken sat til pal-Og vi andre flyver med pal kamera-Så det virker bare når vi tænder det.
Du har et ntsc kamera

Pas på hvis du vil optage dit videosignal-Hvis det også bliver optaget i ntsc-Så er det ikke sikkert du kan afspille det-Medmindre du kan sætte afspilleren til ntsc.

Og så glæder vi os til atlæse om da du mistede din FPV uskyld-Og blev fpv pilot

Du har noget at glæde dig til
Ja jeg har fløjet en del uden OSD, så det skal nok blive spændende..

Mit videoredigeringsprogram omformaterer automatisk fra NTSC til PAL, så det er intet problem..

Jeg går og venter på en videorecorder så jeg kan optage fra jorden af, så er jeg også næsten fuldt udstyret, lige bortset fra antennerne jeg har bestilt..
Reply With Quote
Old Jul 10, 2011, 06:21 AM
Registered User
Hooks's Avatar
Joined Jun 2009
409 Posts
Vil nu vælge en Lawmate modtager 2.4 Ghz frem for den Kineser du linker til. Ikke at det ikke virker - men Lawmate modtageren er bare bedre.

Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Vi andre har godt resultat med Lavmate 2,4 Ghz mange andre rundt om i verden har også hvad skal jeg sige, andre har godt resultat med andre fabrikater men dem har jeg ikke personligt prøvet, ved Hooks har nogle og de flyver med det med gode resultater, hans 2,4 sender ligner en af de gode Lavmate modtageren kender jeg ikke men jeg har mødt manden og han ved hvad han taler om FPV vis, du kan se her.
http://www.fpvflying.com/products/2%...Tx-%26-Rx.html

jeg bruger selv Lavmate standard VTX.

For mig er det største minus ved 1,2 de store antenner pludset er en nok længere rækkevide pr W.

Du ved godt du ikke kan flyve 2,4 RC og 2,4 video i samme model ikke.
Hooks is offline Find More Posts by Hooks
Reply With Quote
Old Jul 10, 2011, 10:22 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Så lykkedes det at få flyveren i luften, og det gik faktisk rimelig godt.

Max højde 545 m.
Max distance 1220 m.
Samlet distance 26 km.
max fart 98 km/t
Systemet bruger 25,4 amp. ved fuld gas næsten lodret stigning
Og jeg fløj batteriet helt dødt, jeg måtte svæve flyveren til landing.. Puha.

Så alt i alt en rimelig flyvning

Men jeg tror måske jeg skal ha et lidt større batteri.
Last edited by Mrhydrox; Jul 10, 2011 at 02:29 PM. Reason: Tastefejl det var 545 meters højde.. ha ha ha
Reply With Quote
Old Jul 10, 2011, 12:05 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
985 Posts
Tilykke

Mit video driller desværre igen Dårligt billed og en rækkevidde på ca 400meter

Komme nok til at købe en ny
Reply With Quote
Old Jul 10, 2011, 01:02 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,604 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Tilykke

Mit video driller desværre igen Dårligt billed og en rækkevidde på ca 400meter

Komme nok til at købe en ny
Ikke fordi jeg vil argumentere i mod ny VTX VRX men kan du ikke vise os et klip der viser dit støjbillede/hvordan det forsvinder. ?
Jeg er ikke specielt imponeret af den modtager mine Sharks har men det lyder som du har enten støj i området der bliver aktiv en gang i mellem eller noget med en dårlig forbindelse måske i dine antenner har du prøvet at trykke/rykke lidt med kontakt stiften i antenne stikkene de kan sidde løse så de ikke går rigtigt sammen og de symptomer du beskriver ku godt lyde som sådan noget.
Lodningen ved antennestikket/printet på VTX kan også være revnet det er set før antennen balanserer i de lodninger.
Reply With Quote
Old Jul 10, 2011, 02:06 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
985 Posts
Der er med garanti ikke noget i området der støjer-Ingen antenner eller ledninger nogen steder-Nærmeste vindmøller er omkring 4 km væk.
Mit billed er ok inden for max 50-100 meter-Derefter bliver det mere eller mindre grynet-Indimellem bliver det sort/hvid-Og så tilbage til bare dårlig billed kvalitet. Ude på ca 400 meter forsvinder biledet fuldstændigt.

Før den famøse Søndag-Hvor jeg glemte at hive batteriet fra flyeren-Da havde jeg altid klart billed-Dog indimellem med støjstriber fra regulatoren, og de første ture med LRS radioen på, da var 18-1900 meter ikke noget problem.

Tro mig-Der er ikke den ledning eller det stik eller antenne, jeg ikke har prøvet at røre, mens jeg havde brillerne på-Og det ændre intet i min billed kvalitet.
Og så alligevel-Det ene øjeblik er videoen så dårlig at jeg ikke kan flyve-Næste øjeblik er billedet klart igen-Indtil jeg kommer 100 meter væk-Så starter balladen igen
Reply With Quote
Reply

DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools