Espritmodel.com Heli Air
Reply
Thread Tools
Old Feb 13, 2013, 10:06 AM
Registered User
Calmato kid's Avatar
Denmark, Region Zealand, Korsor
Joined Dec 2010
138 Posts
He he det kunne ellers være fedt. Jeh syns sgu det er svært Lars
Calmato kid is offline Find More Posts by Calmato kid
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Feb 13, 2013, 10:11 AM
Registered User
Calmato kid's Avatar
Joined Dec 2010
138 Posts
Lige midt på vingen i TP
Reply With Quote
Old Feb 13, 2013, 10:46 AM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by Calmato kid View Post
Lige midt på vingen i TP
Ja da, få antennen så højt som muligt og lad det være ved det KISS det bliver sikkert dit RC der giver først op aligevel, får du kameraets skykke til at gi dårligt billed er det jo bare at flyve lidt skævt ind imod sig selv lidt lige som når en sejlbåd krydser, bare man ved hvad der foregår er det jo nemt at indrette sig efter.
I virkligheden var det måske mere din RC du burde bekymre dig om plaseringen af for at få rækkevide.
Og den her diskution burde vel ha foregået i sin egen tråd så andre havde lettere ved at finde og lære af den. Min fejl burde ha sagt noget før.

Lars
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Feb 13, 2013, 10:57 AM
Registered User
Calmato kid's Avatar
Joined Dec 2010
138 Posts
Jeg er virkelig glad for din/ jeres vejledning Lars. Nu tror jeg den er ved at være hjemme. Er ved at proppe EZOSD ned i maven på dyret
Reply With Quote
Old Feb 14, 2013, 04:07 AM
I reject your reality... :-)
srolin's Avatar
Danmark, Hovedstaden, Kvistgård
Joined Oct 2009
261 Posts
Quote:
Jeg er virkelig glad for din/ jeres vejledning Lars. Nu tror jeg den er ved at være hjemme. Er ved at proppe EZOSD ned i maven på dyret
Det bedste du kan gøre er at lave et rundt hul i bunden af di flyver og montere din antenne der trukket lidt op så den ikke rammer jorden når du lander, på den måde har du aldrig noget skygge og altid klart signal.

det er gjort på alle vores modeller og virker perfekt, som jeg husker det er der nok 3-4cm skum i bunden af en twinstar det er rigeligt til at gemme din antenne og skummet blokerer ikke dit signal og du får en meget mere aerodynamisk flyver.

/Srolin
srolin is offline Find More Posts by srolin
Reply With Quote
Old Feb 14, 2013, 05:31 AM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by srolin View Post
Det bedste du kan gøre er at lave et rundt hul i bunden af di flyver og montere din antenne der trukket lidt op så den ikke rammer jorden når du lander, på den måde har du aldrig noget skygge og altid klart signal.

det er gjort på alle vores modeller og virker perfekt, som jeg husker det er der nok 3-4cm skum i bunden af en twinstar det er rigeligt til at gemme din antenne og skummet blokerer ikke dit signal og du får en meget mere aerodynamisk flyver.

/Srolin
Ja selvfølgelig, hullet kan sikkert laves indefra så det ikke går helt ud og ydersiden ikke beskadies og den antenne tager jo ingen skade ved at blive sat fast i et skum hul, genialt Søren.

Lars
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Feb 14, 2013, 09:06 AM
Registered User
Calmato kid's Avatar
Joined Dec 2010
138 Posts
Vil gerne ha modulet ud i luften så det bliver kølet. Har gået og spekuleret over at lave det så hele modulet svinger ud af flyveren neden under når flyveren er i luften
Reply With Quote
Old Feb 14, 2013, 09:10 AM
Registered User
Calmato kid's Avatar
Joined Dec 2010
138 Posts
Men ja det er genialt
Reply With Quote
Old Feb 14, 2013, 09:34 AM
I reject your reality... :-)
srolin's Avatar
Danmark, Hovedstaden, Kvistgård
Joined Oct 2009
261 Posts
Quote:
Vil gerne ha modulet ud i luften så det bliver kølet. Har gået og spekuleret over at lave det så hele modulet svinger ud af flyveren neden under når flyveren er i luften
Der er fin luftgennemstrømning i en twinstar har selv brugt den i flere år og hvis det er en alm. 200-600mw er det ikke noget problem har selv en 1000mw 2.4ghz lawmate siddende indeni min skywalker.

/Srolin
srolin is offline Find More Posts by srolin
Reply With Quote
Old Feb 14, 2013, 11:46 AM
x3mheli.dk
x3mperformance's Avatar
Denmark, North Denmark Region, Fjerritslev
Joined Jan 2013
95 Posts
Nice.
Jeg Ææææælsker bare GLS...
På. job, men alligevel, et tlf opkald, og min ny flyver stod og ventede da jeg kom hjem. :-D
Nu skal der bygges lidt AXN.
Og har kikket på yt videoer, og har IKKE fortrudt mit valg frem for en Bixler!
x3mperformance is offline Find More Posts by x3mperformance
Reply With Quote
Old Feb 14, 2013, 02:14 PM
Lorte hobby
Denmark, Central Denmark Region, Hornslet
Joined Jan 2013
96 Posts
Quote:
Originally Posted by x3mperformance View Post
Nice.
Jeg Ææææælsker bare GLS...
På. job, men alligevel, et tlf opkald, og min ny flyver stod og ventede da jeg kom hjem. :-D
Nu skal der bygges lidt AXN.
Og har kikket på yt videoer, og har IKKE fortrudt mit valg frem for en Bixler!
Er også igang med at bygge AXN. Er dog et lidt i stå, da skruen som holder rudder pinden, sidder så stramt at jeg ikke kan løsne den
Booner74 is offline Find More Posts by Booner74
Reply With Quote
Old Feb 15, 2013, 01:05 AM
x3mheli.dk
x3mperformance's Avatar
Joined Jan 2013
95 Posts
Quote:
Originally Posted by Booner74 View Post
Er også igang med at bygge AXN. Er dog et lidt i stå, da skruen som holder rudder pinden, sidder så stramt at jeg ikke kan løsne den
Godt nok er de små de der kinamænd og damer, de kan kravle rundt inde i så'n et lille fly.
Men Damn... De ka spænde de skruer hårdt.
Prøv eventuelt at holde igen med en lille spidstang, mens du løsner pinol skruen.
Jeg skulle også have godt fat.
Men jeg har en min maiden lidt senere idag.
Det tog mig, inkl tørretid, 2 1/2 time med sav og mukkert, at samle den lille flyver.

Jeg har set meget, mærket på mange fly, set hvordan de er samlet og støbt.
Den her bare oser af kvalitet.
Skummet er så tæt og kompakt med en noget nær perfekt overflade.
Det ligner umiddelbart ikke noget HK burde stå bag.
Reply With Quote
Old Feb 15, 2013, 02:20 AM
x3mheli.dk
x3mperformance's Avatar
Joined Jan 2013
95 Posts
Update.
Var nok lidt for træt i aftes... Op kl 02.15 og bygge fly til kl 21.00!!!
Det må nok betegnes som sidst på dagen.

Glemte lige lidt funktions test.
En HK 9g servo defekt i vingen, efter alt var monteret og limet. Nice.
Fejlen rettet, godt de er billige, og man har lidt på lager af dem.

Så var der push rod til rudder... Lim på. men i den ende HK /producent har limet servoen fast i!!! Arrrgh!
Nå, men ud med den push rod, i med lidt kno fedt, og lidt af Aligns syntetiske fedt.
Nu spiller det max.

Mens jeg bygger, og efter at have set lidt på youtube, så sidder man og udtænker lidt mods til den lille fætter.
Faktisk så meget at jeg nok bestiller en mere.

Nå, men der skal snart flyves.
Og jeg har samtidigt en masse nye props til mine Tri-coptere, som skal testes med forskellige størrelse props på.
Det skal nok blive en god fridag.
Reply With Quote
Old Feb 15, 2013, 04:14 AM
Lorte hobby
Denmark, Central Denmark Region, Hornslet
Joined Jan 2013
96 Posts
Quote:
Originally Posted by x3mperformance View Post
Update.
Var nok lidt for træt i aftes... Op kl 02.15 og bygge fly til kl 21.00!!!
Det må nok betegnes som sidst på dagen.

Glemte lige lidt funktions test.
En HK 9g servo defekt i vingen, efter alt var monteret og limet. Nice.
Fejlen rettet, godt de er billige, og man har lidt på lager af dem.

Så var der push rod til rudder... Lim på. men i den ende HK /producent har limet servoen fast i!!! Arrrgh!
Nå, men ud med den push rod, i med lidt kno fedt, og lidt af Aligns syntetiske fedt.
Nu spiller det max.

Mens jeg bygger, og efter at have set lidt på youtube, så sidder man og udtænker lidt mods til den lille fætter.
Faktisk så meget at jeg nok bestiller en mere.

Nå, men der skal snart flyves.
Og jeg har samtidigt en masse nye props til mine Tri-coptere, som skal testes med forskellige størrelse props på.
Det skal nok blive en god fridag.
Jeg har valgt den nemme løsning. Mit fly er købt med servoer og ESC installeret, selvom jeg godt ved at kvaliteten ikke er den bedste og alle siger at man skal skifte de dele ud med noget af bedre kvalitet. Det her er mit første fly, så jeg har valgt at gøre det så simpelt som overhovedet muligt. Jeg har så købt en FPVRaptor som skal være mit fpv fly når jeg har lært at flyve.
Booner74 is offline Find More Posts by Booner74
Reply With Quote
Old Feb 15, 2013, 04:31 AM
x3mheli.dk
x3mperformance's Avatar
Joined Jan 2013
95 Posts
Quote:
Originally Posted by Booner74 View Post
Jeg har valgt den nemme løsning. Mit fly er købt med servoer og ESC installeret, selvom jeg godt ved at kvaliteten ikke er den bedste og alle siger at man skal skifte de dele ud med noget af bedre kvalitet. Det her er mit første fly, så jeg har valgt at gøre det så simpelt som overhovedet muligt. Jeg har så købt en FPVRaptor som skal være mit fpv fly når jeg har lært at flyve.
Jeg valgte samme løsning, PNF modellen, men der er lidt prep alligevel.
Går og overvejer at skifte ESC med en anden på 3A BEC.
Jeg fik også intryk af at det var da det HELT forkerte fly jeg havde valgt...
At man skulle holde sig helt og aldeles fra både fly og færdig elektronik.
Men.
Efter lidt søgen rundt på nettet, fandt jeg en masse positive info om netop AXN'en.
Jeg har set en del film med den, og derud af ser den stadig attraktiv ud.
Nogle af kommentarerne har også gjort mig i bedre humør.
Og at det er en god beginners platform, er jeg nu 100% overbevist om.
Der er flere der stadig flyver med den efter flere sæson'er, og stadig syntes at den er sjov. Så er det nok ikke helt ved siden af, alligevel.
Og nogle flyver stadig med det originale elektronik.

Det eneste jeg 100% skal have fat på, er en 5x5 pusher prop. Da props der følger med, vender "forkert" så den lille adaptor til akslen vender ud af, og kan falde af, hvis man ikke limer.

Jeg er nu færdig med at balancerer prop og skal indenfor den næste time, have min AXN i luften første gang.
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools