|
|
|
|
|
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,597 Posts
|
God sender, men så vidt jeg husker vil Multiplex kun tillade at man tager de første 4 kanaler ind ad skolestikket og dem bruger vi normalt til noget andet så den er vist en af de tricky ang HT.
Har den løst sendermodul for så ku der være en mulighed, eller er senderdelen helt indbygget. Kender dem ikke helt kan være de andre er klogere. Lars |
|
|
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,597 Posts
|
Quote:
nej selvfølgelig kun HT men du kan kun få den RC sender til at akseptere PPM ind på de første 4 kanaler gennem lære elev stikket, resten af de 7 den har bliver ignoreret.Det HT gør at den kommer med 2-3 PPM kanaler ind af træner stikket og du vil ha din RC sender skal bruge dem til feks kanal 5-6-7 men den vil kun bruge dem til kanalerne 1-2-3-4 som du bruger til dine styrepinde, Multiplex VIL ikke ændre det trods mange bønner om det, det er derfor vi er mange der bruger de gamle futaba F9 fordi de kan lave det nummer og er rimeligt støjimune når vi monterer et LRS 433 Mhz sendermodul på dem. DFHT kan godt hjælpe dig aligevel hvis du har et løst sendremodul i den fordi det så får PPM fra senderpulten og der kan vi bryde ind og sætte DFHT ind imellem, den kan tage de 7 PPM pulser din pult sender til sendermodulet ind, og lægge sine egne ind i pulstoget der hvor man ønsker det og derefter levere det ny PPM pulstog til dit sendermodul, DFHT kan enda lave flere kanaler så har du feks. en 8 kanal modtager kan du få 8 kanaler osv op til 12 kanaler, ved ikke hvor godt den del af DFHT er tæstet endnu men de kan vist nok lave det lille nummer. ![]() Lars. |
|
|
||
|
|
||
|
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Quote:
![]() Du skal bruge to kanaler til din HT, hvis du vil kigge til siden og op/ned. Dvs der skal være to ledige kanaler på din Tx, ud over de 4 kanaler du bruger til at styre din flyver (Hvis du altså bruger 4 kanaler). Din HT skal tilsluttes dit stik bag på din Tx, som normalt bruges til trainer-stikket. På nogle TX'ere kan man kun føre de 4 første kanaler ind igennem trainer stikket, så hvis du vælger at lade din HT køre på kanal 5+6, så er det ikke sikkert det lige spiller sammen med din TX. På min Futaba, kan jeg godt køre kanal 5+6 ind i gennem trainer-stikket, så der er det ikke et problem. Håber du forstår ![]() - Kim - |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,597 Posts
|
Quote:
FPV senderen sidder i din flyver, HT monteres på dine briller, du får brug for en lang ledning. ![]() Sorry del lå lige til h benet. HT forbindes til din RC sender som så på normal RC vis styrer de servoer det trækker dit kamera i flyveren. Lars |
|
|
||
|
|
||
|
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Quote:
Bare rolig, jeg var lige så forvirreret som dig i starten ![]() - Kim - |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Jeg flyver også med multiplex (gammel 3010) Men jeg har et TSLRS modul, som jeg tager ppm signalet fra
|
|
|
||
|
| Thread Tools | |