Flying-Hobby Lucky Draw @ FACEBOOK Blog Facebook @ FLYING-HOBBY
Reply
Thread Tools
Old Jul 02, 2011, 10:26 AM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Nu har jeg kikket rundt på nettet igen (Hvad skal man ellers lave når det regner hele tiden)
Og har så alligevel valgt at følge jeres råd, og vil snarrest bestille dette sæt:
http://www.hobbywireless.com/cart/in...suamtl96q380n7

Håber at i er enige om at det er et godt sender & modtager sæt?

Hvorfor vil jeg så det? Jo når jeg regnede efter, så koster dette sæt 135 usd+13 usd i fragt. Det er så kr 762
Hvis det bliver opsnappet at P&T, så ender prisen på Kr 1113
Hvilket jo er ca det samme som det sæt jeg havde fundet i Spanien

Egentlig er jeg også i lidt skidt humør : Jeg havde jo bestilt en ny 900KV motor, så jeg kan få min gamle (og støjfri) regulator på Plagiat igen.
Så har Hobbyking sgu sendt en 1450KV motor i stedet-Og den kan jeg ikke bruge til noget-Den har kostet Kr 80.00 alt incl -Så det kan ikke betale sig at sende den retur
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Jul 02, 2011, 10:35 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Nu har jeg kikket rundt på nettet igen (Hvad skal man ellers lave når det regner hele tiden)
Og har så alligevel valgt at følge jeres råd, og vil snarrest bestille dette sæt:
http://www.hobbywireless.com/cart/in...suamtl96q380n7

Håber at i er enige om at det er et godt sender & modtager sæt?

Hvorfor vil jeg så det? Jo når jeg regnede efter, så koster dette sæt 135 usd+13 usd i fragt. Det er så kr 762
Hvis det bliver opsnappet at P&T, så ender prisen på Kr 1113
Hvilket jo er ca det samme som det sæt jeg havde fundet i Spanien

Egentlig er jeg også i lidt skidt humør : Jeg havde jo bestilt en ny 900KV motor, så jeg kan få min gamle (og støjfri) regulator på Plagiat igen.
Så har Hobbyking sgu sendt en 1450KV motor i stedet-Og den kan jeg ikke bruge til noget-Den har kostet Kr 80.00 alt incl -Så det kan ikke betale sig at sende den retur
Det synes jeg lyder fornuftigt (hvad angår tx/rx sættet).

Motoren fra Hobbyking - til de priser kan man desværre ikke forvente meget service. Generelt er jeg godt tilfreds, de har nogle rigtig gode priser og man må være forberedt på at når det går galt - så er der ikke så meget at gøre. Men klart, irriterende hvis du lige står og mangler en motor nu og her.
Dennis Frie is online now Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Jul 02, 2011, 12:08 PM
Registered User
Allan B's Avatar
Danmark, Midtjylland, Hornsyld
Joined Jul 2007
84 Posts
Jeg havde også støj på billedet i starten, som fulgte motoren. -Men kun lige indtil jeg fik et par gode kondensatorer på regulatoren og lavet et LC-filter med FLERE FORSKELLIGE kondensatorer på, både elektrolyt og små keramiske SMD-kondensatorer. -Nu er der INTET motorstøj længere på billedet, men jeg bøvler så med støj fra min EZ-Osd, som giver flip (svigt!) på min 35MHz modtager nu ved bare 150 meter.
Har ikke haft tid før lige nu at komme på dette forum igen, så nu skal jeg altså have læst den EZ Osd-tråd om de der kan afhjælpe mit problem eller om jeg skal kigge mig om efter en anden OSD - for jeg kan heller ikke undvære strømforbrug og en hjem-pil! ;o)
Allan B is offline Find More Posts by Allan B
Reply With Quote
Old Jul 02, 2011, 12:18 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
984 Posts
Skift til LRS Jeg lover dig -Du fortryder det aldrig
Klokkeklar RC signal, uden flip-Og en rækkevidde du aldrig havde drømt om.
Reply With Quote
Old Jul 02, 2011, 01:26 PM
Registered User
Allan B's Avatar
Joined Jul 2007
84 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Skift til LRS Jeg lover dig -Du fortryder det aldrig
Klokkeklar RC signal, uden flip-Og en rækkevidde du aldrig havde drømt om.
Hva' var det nu lige det der LRS er for noget?
Reply With Quote
Old Jul 02, 2011, 01:50 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by Allan B View Post
LRS = Long Range System
Kort sagt, et RC-system der er lavet til at have rigtig lang rækkevidde.
Det kører typisk på 433 mhz, så man kan have fuld længde antenner (uden de skal være 8 meter). Ud over dette kan de normalt hoppe i frekvens (ligesom ved 2.4 ghz), modtagerne har en langt højere følsomhed og senderen kan normalt sende med langt højere effekt end et normalt rc-anlæg.
Reply With Quote
Old Jul 02, 2011, 03:21 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,624 Posts
Quote:
Originally Posted by Allan B View Post
Du kan her se det LRS som Thomas Scherrer har lavet. Han er dansker, bor i Ballerup og yder en fantastisk service. Systemet kan klart anbefales.
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Jul 02, 2011, 03:37 PM
Registered User
Allan B's Avatar
Joined Jul 2007
84 Posts
Nårhhh.... Jamen Thomas kender jeg godt. Troede LRS var noget OSD, for det er jo det jeg mangler, så længe mit EZ åbenbart ikke kan bruges.
Jeg skal ikke længere væk end max 1,5 - 2 km og så er mit nuværende 35 MHz rigelig fint.
Reply With Quote
Old Jul 02, 2011, 03:53 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Lige en hurtig update på OSD.

Det begynder at ligne lidt, men jeg er lige stødt ind i lidt problemer med at forbinde GPS'en. Jeg har brugt USART til at generere pixels - så jeg mangler lidt en serial-port

Strøm-måling burde dog ikke være noget problem.

Anyways, sådan ser det ud indtil videre.

Reply With Quote
Old Jul 03, 2011, 09:37 AM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Det ser sgu da godt ud Dennis du kan bare det der.
En ting vi har døjet med er at vi har problemer med at se det der står øverst på skærmen når der er lyse skyer i toppen af billedet vi har rykket teksten ned ellers skal man have mørke kanter ? på alle bogstaver for at få nok kontrast til at kunne læse det der står.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Jul 03, 2011, 09:45 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Det ser sgu da godt ud Dennis du kan bare det der.
En ting vi har døjet med er at vi har problemer med at se det der står øverst på skærmen når der er lyse skyer i toppen af billedet vi har rykket teksten ned ellers skal man have mørke kanter ? på alle bogstaver for at få nok kontrast til at kunne læse det der står.
Ja man begynder så småt at kunne se hvad det ligner
Jeg er lige begyndt på at omskrive så jeg bruger SPI i stedet for USART til at generere pixels. Sikkert sort snak, men det korte af det lange er, at jeg så har en indgang ledig til GPS.

Problemet med at teksten ikke kan læses ved lyse skyer har jeg tænkt lidt på, men jeg synes desværre ikke lige der er en perfekt løsning på problemet. Det er ret nemt at lave området hvor det er tekst mørkt, men det er en lidt kedelig løsning. Ideen med en sort kant på bogstaverne ville være alle tiders, men det er ikke rigtig en mulighed "bare lige".

I øvrigt, tror I det er en fordel med store tal som vist, eller vil det fungere lige så godt at holde alle tegn i den størrelse som SPD, LOS osv. er skrevet med?
Reply With Quote
Old Jul 03, 2011, 10:04 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Ja det var også det makkeren fandt ud af det med kanterne det udvikler sig det var nemmere at flytte teksten ned hvor baggrunden som regel er mørkere.
Vi bruger ikke forklaringer over teksten vi ønsker så lidt forstyret billede som vi kan have og vi ved jo godt hvad der står hvor aligevel det er kun til salg det er nødvendigt ellers tager det bare plads på billedet men det er så et temperements spørgsmål om hvad man synes.
Så min mening er at teksten ikke skal være størrer end at man klart kan læse den, forklarende tekst ville jeg hellere have som et simpelt symbol, det skal være let overskueligt så man behøver så lidt konsentration/opmærksomhed/tid som muligt for at forstå det.
Reply With Quote
Old Jul 03, 2011, 10:12 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Ja det var også det makkeren fandt ud af det med kanterne det udvikler sig det var nemmere at flytte teksten ned hvor baggrunden som regel er mørkere.
Vi bruger ikke forklaringer over teksten vi ønsker så lidt forstyret billede som vi kan have og vi ved jo godt hvad der står hvor aligevel det er kun til salg det er nødvendigt ellers tager det bare plads på billedet men det er så et temperements spørgsmål om hvad man synes.
Så min mening er at teksten ikke skal være størrer end at man klart kan læse den, forklarende tekst ville jeg hellere have som et simpelt symbol, det skal være let overskueligt så man behøver så lidt konsentration/opmærksomhed/tid som muligt for at forstå det.
Haha, ja man burde lave en lille fartpil til hastighed, batteri-ikon til mAh osv.
Jeg må se på det, som du skriver er det knap så vigtigt når det er til eget brug - men nu hvor det er sat rigtigt op er det jo dejlig nemt at ændre tegn/ikoner osv.
Reply With Quote
Old Jul 03, 2011, 11:52 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Ja ikoner er gode problemet er at vi har få piksels og det nemt bliver gnidret eller stort.
Det det drejer sig om er at holde det overskueligt så et kort blik er nok, derfor er det en god ide at holde de vigtigste oplysninger hvor de lettest ses.
Reply With Quote
Old Jul 04, 2011, 12:32 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
984 Posts
Hovsa, der kom jeg til at bestille et fotostativ til min nye yaki antenne
Fik også en fin alu kuffert til mit FPV grej-Det er mere sejt end den Hobby king papkasse jeg har fragtet det rundt i indtil nu Kassen var efterhånden også blevet lidt blød i kanterne
Det er en ubetinget fordel ved at have fødselsdag-Man får gaver Og jeg ønskede kun kontanter og/eller en alu kuffert

Hvis så bare den sk... lærling på arbejdet kunne få taget sig sammen og komme med den knallert han skal have malet-Så jeg får råd til min FY21A-Og min Lawmate 1w sender og modtager
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools