HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Jan 22, 2013, 02:57 PM
Registered User
Calmato kid's Avatar
Denmark, Region Zealand, Korsor
Joined Dec 2010
138 Posts
To boldly goe...

Only those who risk going too far,
Can possibly find out how far they can go
Calmato kid is offline Find More Posts by Calmato kid
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Jan 22, 2013, 03:01 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Jep, flyet er nemt at reppe, men det samme kan man desværre ikke altid sige video-tx og specielt kamera der sidder lidt mere udsat
Mit kamera et bare en lense på en lille printplade. Der prøvede jeg at lande i højt vådt græs - den gik ikke for kameraet fik vand og ville ikke starte. Jeg har siden hen "malet" mit kamera med flydende tape og det holder bare godt

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 03:01 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Husk på at kamera og video-tx skal sidde på jeres første FPV-fly. Alt efter flyvestil, skal det gerne være grej, man tør flyve med (og har råd til at styrte med).

Personligt ville jeg nok være tilbøjelig til at give lidt mere for video-briller og ikke gå helt så meget op i kamera og video-tx.

De rigtig gode FPV kameraer er helt sikkert lækre og giver et langt bedre billede, men prisen er tit derefter.

Det kommer selvfølgelig også meget an på flyvestil, men hvis jeg ikke kan flyve jordnært og tage lidt chancer er den halve glæde jo væk
Vil give dig meget ret, men de kameraer jeg linker til er i metal hus, der skal meget til at smadre dem, linsen og stikket ja det sidste hvis man ikke sikrer sig.

I ny skal vide at de stik og ledninger der sidder på kameraet er en ulykke der venter på at ske for jer, blikket i stikkene og ledningerne er noget skrøbeligt lort, det SKAL AFLASTES SÅ DET SIDDER UROKKELIGT FAST TIL KAMERAET BÅDE LEDNINGER OG STIK, mange limer stikket i en klump varm lim og korter ledningerne op og forlænger med snoede servoledninger og låser samlingen fast til kameraet med varmlim eller lignende også.

Lars.
LKJ is online now Find More Posts by LKJ
Last edited by LKJ; Jan 22, 2013 at 03:12 PM.
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 03:05 PM
Registered User
Calmato kid's Avatar
Denmark, Region Zealand, Korsor
Joined Dec 2010
138 Posts
aflastning

Du kan tro det ska blive aflastet efter alle kunstens regler. Men det er rart at få det at vide. Jeg har lige connecteret VGA stik på arbejdet, det er også bare noget knald.
Calmato kid is offline Find More Posts by Calmato kid
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 03:23 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Det sorte tykke stykke kabel hvor de tynde er embeddet i kan saktens holde også til pan tilt, men der må ikke komme nogen form fro bevægelse/vibration ind til stikket og hvis de tynde ledninger er blottet så heller ikke til dem, det skidt er beregnet til at montere på en beton væg ikke en flyver.

Lars.
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 03:34 PM
Registered User
Denmark, Central Denmark Region, Karup
Joined Aug 2012
272 Posts
Jeg husker at aflaste ledningerne, vil tro når camera vinklen er indstillet bliver kablet stripset fast også omkring stikket fylder jeg helt op med limpistolen :-)
iøvrigt fandt jeg ud af mit camera faktisk har et helt andet nummer (ved ikke om det stadig er samme camera) det er et fatshark camera - dette http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...pare_lens.html
og der er 2 linser med, er det ikke bedst at sætte den brede 3.6 på for at kunne se lidt til siderne?
vartaz is offline Find More Posts by vartaz
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 03:40 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by vartaz View Post
Jeg husker at aflaste ledningerne, vil tro når camera vinklen er indstillet bliver kablet stripset fast også omkring stikket fylder jeg helt op med limpistolen :-)
iøvrigt fandt jeg ud af mit camera faktisk har et helt andet nummer (ved ikke om det stadig er samme camera) det er et fatshark camera - dette http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...pare_lens.html
og der er 2 linser med, er det ikke bedst at sætte den brede 3.6 på for at kunne se lidt til siderne?
Det er da et ganske udemærket kamera. Det har jeg fløjet med et godt stykke tid efterhånden

Den brede linse? Jeg mener det kommer med 3.6mm og 2.8mm. Jeg flyver selv med 3.6mm

Jeg har ikke lagt meget ground-recording op, men det der ligger er taget med det kamera
Lille FPV aftentur. Lige en meget hurtig redigering. (3 min 15 sec)
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 03:41 PM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Denmark, Region Zealand, Roskilde County
Joined Jan 2012
1,037 Posts
Quote:
Originally Posted by vartaz;23895673...det er et fatshark camera - dette[url
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15130__FatShark_RCV922CAM_PAL_Sony_420TVL_w_Spar e_lens.html[/url]og der er 2 linser med, er det ikke bedst at sætte den brede 3.6 på for at kunne se lidt til siderne?
2,8mm er mere vidvinkel end 3,6mm. Hvis du ikke er fortrolig med området, du flyver i, vil jeg anbefale 2.8mm for bedst overblik. Ellers du får lidt flere detaljer og bedre afstands-/højdebedømmelse med 3,6mm.
mike_o is offline Find More Posts by mike_o
Last edited by mike_o; Jan 22, 2013 at 03:48 PM.
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 03:42 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by vartaz View Post
Se det er jo en helt anden boldgade, RCV922 det er et rigtigt godt kamera, igen ikke topopløsning men en klassikker der er tunet i pogrammet til at måle lyset i den nedreste del af billedet så man somregel altid kan se jorden klart medens himlen så bliver lys, Dennis F flyver med det og er glad for det.

Lars.
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 03:45 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Med pan/tilt, 3,6 uden 3,6 eller 2,8, den sidste er lidt mere GoPro vidvinkel agtig.

Lars.
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 03:45 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
... der er tunet i pogrammet til at måle lyset i den nedreste del af billedet så man somregel altid kan se jorden klart medens himlen så bliver lys...
Lars.
- og netop derfor er det rigtig dårligt at flyve på hovedet med
Det har aldrig været et problem, men når/hvis man begynder at lege lidt på ryggen, kan man ret tydeligt se, at der bliver korrigeret efter nederste del af billedet
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 04:49 PM
Registered User
Denmark, Central Denmark Region, Aarhus County
Joined Apr 2012
245 Posts
Det kommer an på hvad du flyver med... Jeg bruger GoPro HD2 til min FPV flyvning, og jeg fortryder slet ikke! ...Den koster bare 2500kr men igen, den går heller ikke i stykker af hvad som helst, og TRO MIG jeg har haft et par crazy styrt.
Ruszek83 is offline Find More Posts by Ruszek83
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 04:57 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by Ruszek83 View Post
Det kommer an på hvad du flyver med... Jeg bruger GoPro HD2 til min FPV flyvning, og jeg fortryder slet ikke! ...Den koster bare 2500kr men igen, den går heller ikke i stykker af hvad som helst, og TRO MIG jeg har haft et par crazy styrt.
Jeg flyver også med GoPro, men uden huset, når det sidder på fly
Så skal der ikke helt så meget til for at ridse linsen ved en skidt landing.

Tilgengæld slipper man for ekstra vægt, problemer med dug og en større form-faktor
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 05:03 PM
Registered User
Denmark, Central Denmark Region, Aarhus County
Joined Apr 2012
245 Posts
Quote:
Jeg flyver også med GoPro, men uden huset, når det sidder på fly
Så skal der ikke helt så meget til for at ridse linsen ved en skidt landing.

Tilgengæld slipper man for ekstra vægt, problemer med dug og en større form-faktor
Den problem har jeg ikke når jeg har en hexa, jeg har alt det plads jeg har brug for, og den kan løfte en spejlrefleks kamera hvis det er

Glæder mig så meget til jeg skal arbejde med professionele instruktør om at optage Musik Video i starten af februar ! Jeg føler mig helt PRO hehehe
Ruszek83 is offline Find More Posts by Ruszek83
Reply With Quote
Old Jan 22, 2013, 05:08 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by Ruszek83 View Post
Den problem har jeg ikke når jeg har en hexa, jeg har alt det plads jeg har brug for, og den kan løfte en spejlrefleks kamera hvis det er

Glæder mig så meget til jeg skal arbejde med professionele instruktør om at optage Musik Video i starten af februar ! Jeg føler mig helt PRO hehehe
Det lyder da også rigtig spændende
Du må huske at smide lidt video op.

i øvrigt, vær specielt meget opmærksom på vibrations-dæmpning, når det skal bruges til noget mere professionelt, betyder det utrolig meget for det endelige resultat. Man kan redde meget med film-redigerings værktøjer, men det bliver aldrig det samme som en perfekt optagelse.
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools