HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Nov 16, 2012, 11:01 AM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Fint, bare men ved det.

Det der holder mig tilbage fra den er bla det + jeg bruger lavmate og deres lydkanal er for dårlig så den hedder helt nyt videoudstyr, 4 VTX og 1 VRX mindst.

Lars.
Det er vel kun video senderne du skal skifte? Modtageren kan vel også modtage signaler fra andre mærker sendere.
Elektronica sælger løse VTX fra omkring 50 euro
Men vi er spændt på om de billige 1,3 anlæg vi har fra Dealextreme, sender lyd som ATT kan modtage Og kan de det, så koster de jo kun ca 250 kr for et sæt, med 700 mw
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Nov 16, 2012, 11:33 AM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Det er vel kun video senderne du skal skifte? Modtageren kan vel også modtage signaler fra andre mærker sendere.
Elektronica sælger løse VTX fra omkring 50 euro
Men vi er spændt på om de billige 1,3 anlæg vi har fra Dealextreme, sender lyd som ATT kan modtage Og kan de det, så koster de jo kun ca 250 kr for et sæt, med 700 mw
Skal jeg til at skifte skifter jeg frekvens samtidig, så det er for en formue antenner også, ved ikke om det kun er lavmates VTX der er dårlige, modtagerne kunne også være dårlige i lydkanalen.

Der er nogle helt nyt fabrikat moduler på vej, Immersonic og FatShark skifter modul fabrikant, de har faktisk gjort det, de ny briller har de ny og har haft det et stykke tid.
Flere andre er også på vej med VTX/VRX med de ny moduler, kanalerne kan stilles digitalt, nogle tillader det gjort på PCen hjemme hos os selv.

Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Nov 18, 2012, 10:12 AM
I fear no crash
prestone's Avatar
Denmark, Central Denmark Region, Sorring
Joined Jul 2008
142 Posts
Jeg var en tur i ALDI i går, de har nogle 8 Megapixel webcams til 70 kr, så var det jeg begyndte at funderer over om disse måske kunne bruges til FPV.

Er der nogle der har makket i det eller er den dødfødt fra starten ?

Mvh.

Kim.
prestone is offline Find More Posts by prestone
Reply With Quote
Old Nov 18, 2012, 10:17 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by sethgecco View Post
Jeg var en tur i ALDI i går, de har nogle 8 Megapixel webcams til 70 kr, så var det jeg begyndte at funderer over om disse måske kunne bruges til FPV.

Er der nogle der har makket i det eller er den dødfødt fra starten ?

Mvh.

Kim.
Med alt sandsynlighed er det rent digitalt og uden noget intern hukommelse eller lign. Mit bedste bud er, at det ikke er forsøget værd.

Desværre..
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Nov 18, 2012, 03:30 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Så kom der lige et par ekstra linjers kode.
Det skulle fungere fint med et billigt sensorboard
OSD test (0 min 14 sec)

- så mangler der bare lidt print
Hvis nogle har andre sjove ideer er det bare at sige til. Der er rimelig meget overskud denne gang (tryksensor ligger på bordet)
Last edited by Dennis Frie; Nov 18, 2012 at 03:48 PM.
Reply With Quote
Old Nov 18, 2012, 04:52 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
http://www.youtube.com/watch?v=lAFR7...layer_embedded

Hvis nogle har andre sjove ideer er det bare at sige til. Der er rimelig meget overskud denne gang (tryksensor ligger på bordet)
Hvad med RSSI, og nogle gps kordinater-Bare så man på ground recorden kan se hvor man er faldet ned
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Nov 18, 2012, 04:55 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Hvad med RSSI, og nogle gps kordinater-Bare så man på ground recorden kan se hvor man er faldet ned
RSSI er der gjort plads til på printet, men du har helt ret, det mangler i softwaren

GPS-koordinater er ikke en tosset ide
Reply With Quote
Old Nov 18, 2012, 08:28 PM
Registered User
BlindVision's Avatar
Denmark, Central Denmark Region, Aarhus
Joined Apr 2010
46 Posts
@Dennis: GPS koordinater i det mindste optag-bare format, så de ikke sviner billede oplevelsen. En streng/line i toppen, Da det oftest er i bunden vi bedømmer landinger/jord kontakt

Cool med kunstig horisont.
BlindVision is offline Find More Posts by BlindVision
Reply With Quote
Old Nov 19, 2012, 01:43 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Danmark, Sjælland, Jyderup
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=lAFR7...layer_embedded

Det ser sku godt ud Dennis, lige en OSD for mig, hvad med RTH funktionen, men så er vi jo selfølgelig ovre i noget autopilot...

Peder
Mrhydrox is offline Find More Posts by Mrhydrox
Reply With Quote
Old Nov 19, 2012, 01:55 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by Mrhydrox View Post
Det ser sku godt ud Dennis, lige en OSD for mig, hvad med RTH funktionen, men så er vi jo selfølgelig ovre i noget autopilot...

Peder
RTH er lidt et projekt i sig selv - som jeg nok aldrig får taget mig sammen til at lave. Der er ikke plads nok til både OSD og RTH (i hvert fald ikke umiddelbart), så det bliver ikke i denne omgang desværre

Men du har ret, når/hvis der alligevel er GPS, accelerometer og gyro er der alt det nødvendige hardware
Reply With Quote
Old Nov 19, 2012, 01:58 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
RTH er lidt et projekt i sig selv - som jeg nok aldrig får taget mig sammen til at lave. Der er ikke plads nok til både OSD og RTH (i hvert fald ikke umiddelbart), så det bliver ikke i denne omgang desværre
Det er jo også fint som det er nu. Der er jo ikke rigtig brug for meget mere på en OSD. Hvordan får man fingrene i sådan en bandit???
Reply With Quote
Old Nov 19, 2012, 02:20 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:

Men du har ret, når/hvis der alligevel er GPS, accelerometer og gyro er der alt det nødvendige hardware
Der er da ingen tvivl om at den fulde pakke med RTH og div. ville være optimal, men mindre kan også gøre det.

Vi er ved at sætte en X8 op til FPV narrestreger, og har købt den her

http://www.bevrc.com/cyclops-storm-o...tion_p453.html

Men det kunne jo være sjovt med din som en lille test.

Peder
Reply With Quote
Old Nov 19, 2012, 04:28 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Det er jo også fint som det er nu. Der er jo ikke rigtig brug for meget mere på en OSD. Hvordan får man fingrene i sådan en bandit???
Quote:
Der er da ingen tvivl om at den fulde pakke med RTH og div. ville være optimal, men mindre kan også gøre det.

Vi er ved at sætte en X8 op til FPV narrestreger, og har købt den her

http://www.bevrc.com/cyclops-storm-o...tion_p453.html

Men det kunne jo være sjovt med din som en lille test.

Peder
Kineser-priserne er svære at slå. Jeg udvikler kun, da jeg synes det er hyggeligt og da det giver lidt muligheder for at lave det, som jeg gerne vil. - og så er jeg helt sikker på hvilket grej der er brugt hele vejen igennem. Det kan måske også laves lidt billigere selv - men tiden taget i betragtning, er det knap så billig en løsning

Jeg får med alt sandsynlighed lidt flere PCB hjem end jeg gider samle. I hvert fald af første version. Hvis nogle selv kan lodde og vil være med til at teste lidt er I velkomne - men specielt OSD-chippen er en smule svær at lodde.
Last edited by Dennis Frie; Nov 19, 2012 at 05:29 AM.
Reply With Quote
Old Nov 19, 2012, 02:43 PM
I reject your reality... :-)
srolin's Avatar
Danmark, Hovedstaden, Kvistgård
Joined Oct 2009
261 Posts
Quote:
Kineser-priserne er svære at slå. Jeg udvikler kun, da jeg synes det er hyggeligt og da det giver lidt muligheder for at lave det, som jeg gerne vil. - og så er jeg helt sikker på hvilket grej der er brugt hele vejen igennem. Det kan måske også laves lidt billigere selv - men tiden taget i betragtning, er det knap så billig en løsning

Jeg får med alt sandsynlighed lidt flere PCB hjem end jeg gider samle. I hvert fald af første version. Hvis nogle selv kan lodde og vil være med til at teste lidt er I velkomne - men specielt OSD-chippen er en smule svær at lodde.
Hvad med to PWm udgange til stabilisering af et kamera ophæng? fks. til gopro så vores videoer ikke gør os søsyge

eller en video switch til skifr mellem fpv kamera og gopro?

/Søren
srolin is offline Find More Posts by srolin
Reply With Quote
Old Nov 19, 2012, 03:35 PM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
En lille tur med multien og GPS problemer

Hej hej

Jeg var en lille tur ude og flyve idag med hexaen, og da jeg kom ud på omkring 1,1 Km. stoppede GPS på OSD`en med at virke et øjeblik, er der nogle der ved hvad man kan gøre ved det??

Jeg synes at den opdaterer af helvede til.

Det er den her GPS som er sat på min EZOSD. Samme setup som Team Black sheep

http://www.firstpersonview.co.uk/aut...systems/fy-gps

Kig ca. 3.20 inde i filmen(Groundrecording)

DJI 550 "FPV 1,3 KM" Ground (9 min 5 sec)
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools