HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Oct 10, 2012, 01:04 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Sakset fra lappen, fra Mr Sharks tastatur.
AttitudeSD are a better overall FPV goggle than Dominator due to the light weight and adjustable IPD but the Dominator still has the superior display due to the glass optics. If you already have Dominator, going to AttitudeSD won't really be an upgrade in image quality if that's what you are looking for. I can't really say for sure the release date of the AttitudeHD (previously known as Classic SVGA) as I don't want to do an official release until the pilot samples get some decent flight time. Pilot samples should ship in about a month - unfortunately not the most flyable time of the year for most FPV'ers. SVGA will definitely be released by March 2012 (after CNY). They may get released before, but definitely not later than that date.

Jeg venter.

Lars.
LKJ is online now Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Oct 10, 2012, 03:01 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,625 Posts
Nu når vinteren desværre snart kommer, og min Skywalker stadig er helt hvid, går jeg og overvejer at male den så jeg bedre kan finde den i sneen hvis uheldet skulle være ude. Men hvilken type maling skal man bruge til sådan en model ? Jeg går ud fra det nok ikke er helt lige meget.

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Oct 10, 2012, 03:33 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Det stads er rimeligt hårdført, du skal nok ikke lægge det i blød i fortynder men et tyndt lag af en grafiti dåse fra H skrald plejer ikke at nå at skade.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 10, 2012, 03:47 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Nu når vinteren desværre snart kommer, og min Skywalker stadig er helt hvid, går jeg og overvejer at male den så jeg bedre kan finde den i sneen hvis uheldet skulle være ude. Men hvilken type maling skal man bruge til sådan en model ? Jeg går ud fra det nok ikke er helt lige meget.

- Kim -
Den er lavet af EPO-Så du kan male med hvad som helst, så Lars forslag om nogle billige spraydåser er ikke så ringe

Men test lige inden du sprøjter Bare sprøjt lidt ud på et låg eller lign, og smør det på et sted der ikke kan ses (indvendigt fks).
Hvis der ikke er sket noget efter ½ time-Så kan du bare male
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Oct 10, 2012, 03:54 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Proffen har talt.

Husk kun et tyndt lag ad gangen og lad det tørre ordentligt op før du giver mere, ellers kan "porene" godt svulme lidt op.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 10, 2012, 04:31 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
984 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Proffen har talt.

Husk kun et tyndt lag ad gangen og lad det tørre ordentligt op før du giver mere, ellers kan "porene" godt svulme lidt op.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 10, 2012, 04:55 PM
Registered User
Electraglide's Avatar
Danmark, Hovedstaden, Hellerup
Joined Dec 2006
178 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post

- Kim -
Nogle gange er det ikke farven som er skadelig, men drivegasen i spraydåsen, så efter du har testet farven er det en god ide' at holde en god afstand til de der skal males sådanne at det ikke er drivgasen som ramer det der skal males - men kun farven. Jeg plejer også at øge trykket i dåsen gennem at varme den i varmt vand, herved får man en bedre forstøvning af farven.
Have Fun.
Poul.
Electraglide is offline Find More Posts by Electraglide
Reply With Quote
Old Oct 10, 2012, 05:36 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
984 Posts
Både min søns Twin star, og min x8 er lavet af EPO-Og dem har jeg bare malet med alm 2k autolak, påført med malersprøjte-Og der er fortynder i 2k autolak Men det er EPO ligeglad med
Reply With Quote
Old Oct 10, 2012, 06:36 PM
Press play on tape..
JussiH's Avatar
3rd stone from the sun
Joined May 2007
2,587 Posts
Hvem var det nu som lavede 5.8Ghz CP antenner på bestilling? Jeg er klar til at bestille et par sæt...

Jeg ser I diskuterer Fatshark. Jeg har droppet brillerne, og i stedet bestilt et en Pirate Eye VGA videomonokel. Jeg bruger det ikke til FPV som sådan, men mere til at frame billeder når jeg er ude på opgaver med mine multier, så briller har vist sig at være upraktiske for mig.

http://www.payatechnology.com/tech.asp?id=4

Det betyder så at jeg har et par Headplay til salg billigt...kom med et tilbud. De har været brugt max 2-3 timer, og er efter min mening overlegne i lysstyrke, billedkvalitet (640*480), dioptre og indstillingsmuligheder i forhold til Fatshark og AIO. Prisen er desværre størrelsen og den "Liberator" som er nødvendig for at drive skidtet.
JussiH is offline Find More Posts by JussiH
RCG Plus Member
Old Oct 11, 2012, 02:37 AM
Registered User
Electraglide's Avatar
Joined Dec 2006
178 Posts
Hej JussiH, jeg laver dem ud fra hvad du ønsker. Jeg har sendt et PM til dig.
Se lige her: http://www.rcgroups.com/forums/showp...postcount=6800
Vh. Poul
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 06:52 AM
Registered User
Denmark, Region Zealand, Tappernøje
Joined Jan 2010
31 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Har set Skywalker flyve med 4 celler 16000mah (2X8000 mah mursten) nede ved Niels Eriks træf, den fløj fint.

Det har nok også noget med motorstørelsen at gøre.

Lars.
Ja det var min skywalker. Jeg flyver næsten altid med 16.000 mah, så har man masser af flyve tid.
Udover det har jeg opgraderet til en 10" propel og en anden motor, da jeg havde problemer med at få den i luften hvis det var vindstille.
Muunk is offline Find More Posts by Muunk
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 07:29 AM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Denmark, Region Zealand, Roskilde County
Joined Jan 2012
1,036 Posts
Øresund v daggry, og et lille tipstall ned i havet....

Ja, overskriften siger vist det hele.

Det kan være svært at vurdere, hvor hurtigt man flyver med briller på. Spring evt frem til slutning for at se, at en EasyTwin godt kan flyde....

FPV sunrise seaside approach stall into water MPX EasyTwin (15 min 1 sec)

I øvrigt en fantastisk flyvning. EasyTwin'en er klar igen, hvis nogen vil med ud i morgen tidligt (og vejret holder)

Jeg fløj 15 minutter på et 2S 1500mAh LiPo, som kunne genlades med ca 900mAh. Det svarer til 600mAh ved 3S
mike_o is offline Find More Posts by mike_o
Last edited by mike_o; Oct 11, 2012 at 09:01 AM.
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 07:47 AM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,625 Posts
Quote:
Originally Posted by Muunk View Post
Ja det var min skywalker. Jeg flyver næsten altid med 16.000 mah, så har man masser af flyve tid.
Udover det har jeg opgraderet til en 10" propel og en anden motor, da jeg havde problemer med at få den i luften hvis det var vindstille.

Det er lidt vildt med så mange mah hvor længe kan du så holde den i luften ?

Med mine 2x3s5000mah kan jeg lige holde den flyvende i 1 time.

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 09:59 AM
I fear no crash
prestone's Avatar
Denmark, Central Denmark Region, Sorring
Joined Jul 2008
142 Posts
Hey.

Er der nogle som har erfaringer med dette cam

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...TVL_NTSC_.html

Prisen ser fornuftig ud, og der kan også fåes et i 700 tvl, men det er vel potato potato når det skal bruges til et sæt Dominators...

Får fløjet en del med min FPV Bumblebee, (8 ture af 9 minutter i dag) det bliver sjovere og sjovere

Kim.
prestone is offline Find More Posts by prestone
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 10:25 AM
Registered User
Electraglide's Avatar
Joined Dec 2006
178 Posts
Quote:
Originally Posted by mike_o View Post
Ja, overskriften siger vist det hele.

Det kan være svært at vurdere, hvor hurtigt man flyver med briller på. Spring evt frem til slutning for at se, at en EasyTwin godt kan flyde....

http://youtu.be/mkyjp3AdEgw

I øvrigt en fantastisk flyvning. EasyTwin'en er klar igen, hvis nogen vil med ud i morgen tidligt (og vejret holder)

Jeg fløj 15 minutter på et 2S 1500mAh LiPo, som kunne genlades med ca 900mAh. Det svarer til 600mAh ved 3S
Hold da helt op hvor er det bare godt gået/Fløjet/Svømmet nogle pragtfulde billeder og nemt at se helt hjem til mig. Ked af at jeg ikke kunde være med.
Vh. Poul.
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools