HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Oct 08, 2012, 07:53 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Danmark, Sjælland, Jyderup
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Ved godt det er lidt sent nu men hvis du vil ha noget der kun skal bruges til natflyvning er det noget i den her retning du vil ha, 0,001 lux, prisen er tæt på den samme.
http://www.securitycamera2000.com/pr...3D%252dNR.html

Du skal kikke under Starlight Cameras der er et stort udvalg.

Lars.
Hej Lars

Det kamera jeg har bestilt er magen til Niels`s, og med lysfølsomhed ned til 0,01 lux.

Jeg ved ikke om jeg kommer til at flyve i fuldstændig mørke, men bare det at man kan forlænge aftenerne lidt.

Med det FPV cam jeg flyver med på hexaen nu, der skal bare komme en mørk sky forbi, så er der slukket..

Men tak for tippet.

Peder
Mrhydrox is offline Find More Posts by Mrhydrox
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Oct 08, 2012, 08:17 AM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by Mrhydrox View Post
Hej Lars

Det kamera jeg har bestilt er magen til Niels`s, og med lysfølsomhed ned til 0,01 lux.

Jeg ved ikke om jeg kommer til at flyve i fuldstændig mørke, men bare det at man kan forlænge aftenerne lidt.

Med det FPV cam jeg flyver med på hexaen nu, der skal bare komme en mørk sky forbi, så er der slukket..

Men tak for tippet.

Peder
Fik selv mit første CCD 0,01 lux kamera for 5 år siden, har en 4-5 stykker nu, kom fra et CCDkiller og har aldrig set mig tilbage, der er en verden til forskel. Bare vent og se.

De Pixim kameraer du linkede til er nok noget af det bedste når der er lys, de har en seperat lysmåler med controller for hver piksel der stopper optagelsen når den pixel har fået det lys den skal ha, modsat de normale der kun måler lyset et sted på billedet og så bruger det til alle andre pixel, derfor kan de Pixim sensor chips se ned i skygger bag feks. træer hvor vi andre bare ser et dunkelt mørke der.
De mangler bare den lave LUX følsomhed før at være næsten perfekte, det er CMOS sensorer lige som GoPro og de er ikke mere lysstærke og bliver det nok ikke forløbig.

Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Last edited by LKJ; Oct 08, 2012 at 08:25 AM.
Reply With Quote
Old Oct 08, 2012, 02:20 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Fik desværre en defekt WSUB3G til RF-explorer for noget tid siden, men modtog lidt reservedele i dag:
http://www.rcgroups.com/forums/showp...&postcount=616

Fik lige testet den billige 500 mW 2.4 GHz sender fra hobbyking. Ikke at jeg har tænkt mig at skifte fra Lawmate, men til prisen måtte jeg lige se hvad det var.

Kanal 1 (2413 MHz)

Kanal 2 - opfører sig mærkeligt. nu og da ses toppen på ~2432 MHz

Kanal 3 - (2451 MHz?)

Kanal 4 - (2470 MHz)

(til reference kører fatshark på (2414, 2432, 2450, 2468 MHz) - så det kunne meget vel ligne en 500 mW fatshark kompatibel video-tx. Det kan være jeg lige måler udgangs-power senere)
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Oct 08, 2012, 02:39 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Output-power er blevet målt med en 30 dB attenuator.

RF-explorer kommer dog tæt på max hvor den formentlig ikke er helt linær og min attenuator er formentlig ikke helt præcis, så det skal hovedsagligt ses i forhold til Lawmate.

Lawmate: -10.5 dBm

Billig HK
Ch1: -17 -16.5 dBm
Ch2: ?
Ch3: -17.5 dBm
Ch4: -16 dbm

Om det helt er til at stole på tør jeg ikke sige, men umiddelbart er udgangseffekten noget mindre (100-200mW) på senderen fra HK. Men lad lige vær med at hænge jer alt for meget ved tallene, det var blot en meget hurtig test. Konklusionen er vist bare, at det ikke helt er 500mW
Last edited by Dennis Frie; Oct 08, 2012 at 03:10 PM.
Reply With Quote
Old Oct 08, 2012, 03:16 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Ser lidt ud til man får hvad man betaler for der.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 08, 2012, 10:10 PM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Fik selv mit første CCD 0,01 lux kamera for 5 år siden, har en 4-5 stykker nu, kom fra et CCDkiller og har aldrig set mig tilbage, der er en verden til forskel. Bare vent og se.

De Pixim kameraer du linkede til er nok noget af det bedste når der er lys, de har en seperat lysmåler med controller for hver piksel der stopper optagelsen når den pixel har fået det lys den skal ha, modsat de normale der kun måler lyset et sted på billedet og så bruger det til alle andre pixel, derfor kan de Pixim sensor chips se ned i skygger bag feks. træer hvor vi andre bare ser et dunkelt mørke der.
De mangler bare den lave LUX følsomhed før at være næsten perfekte, det er CMOS sensorer lige som GoPro og de er ikke mere lysstærke og bliver det nok ikke forløbig.

Lars.
Det nederste kamera jeg linkede til flyver vi med på skywalkeren, det er altså noget der fungerer. Det er halvdyr men det ses også tydeligt på kvaliteten

Jeg har på multicopteren savnet et kamera der var lidt bedre i gråvejr og halvmørke.

Mit fatshark hd kamera er rigtig godt i solskin, men dårligt når der kommer lidt gråvejr

Jeg håber at jeg får noget der virker, men efter hvad niels har vist, så er det vist rimelig fornuftigt.

Vi må se.

Peder
Reply With Quote
Old Oct 09, 2012, 04:23 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Det nederste kamera jeg linkede til flyver vi med på skywalkeren, det er altså noget der fungerer. Det er halvdyr men det ses også tydeligt på kvaliteten

Jeg har på multicopteren savnet et kamera der var lidt bedre i gråvejr og halvmørke.

Mit fatshark hd kamera er rigtig godt i solskin, men dårligt når der kommer lidt gråvejr

Jeg håber at jeg får noget der virker, men efter hvad niels har vist, så er det vist rimelig fornuftigt.

Vi må se.

Peder
De 2 nederste du linkede til er begge Pixim kameraer, du får svært ved at finde noget i dag der kan slå dem i billedkvalitet, når lyset er der.

Det ny du får ser ikke så godt ned i skygger som de gør, men laver også rigtigt gode billeder, men det kan modsat fra Pixim, også give gode billeder ved langt mindre lys + når det skifter til nat mode sort/hvid kan det se noget bedre i mørke end vore øjne, det forlænger den mulige daglige flyvetid væsentligt.

Du skal så bare lære at pakke sammen i mørke eller have lys med til det, har prøvet at skulle føle mig frem til batterier i græsset, en gang.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 09, 2012, 06:25 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Ny vinge

Det er ved at være lidt tid siden jeg kiggede efter en ny vinge i lidt mindre størrelse. Mit bedste bud er Swift II, men jeg tænker der må være noget lidt mere spændende derude.

Nogle gode ideer?
Reply With Quote
Old Oct 09, 2012, 06:57 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Det er ved at være lidt tid siden jeg kiggede efter en ny vinge i lidt mindre størrelse. Mit bedste bud er Swift II, men jeg tænker der må være noget lidt mere spændende derude.

Nogle gode ideer?
Hvad er "lidt mere spændende"
Et bud kunne være en af dem nederst på siden fra den her velkendte fabrikant.
http://www.ritewingrc.com/buy-cores/wing-cores/

Ikke helt billige.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 09, 2012, 07:16 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Hvad er "lidt mere spændende"
Et bud kunne være en af dem nederst på siden fra den her velkendte fabrikant.
http://www.ritewingrc.com/buy-cores/wing-cores/

Ikke helt billige.

Lars.
Det var netop noget i den kategori jeg havde tænkt på

Men der går lidt rygter om, at TBS har testet lidt og kommer med en lille vinge fra ritewing, indenfor nærmeste fremtid. Så jeg tænker, at de har gjort forarbejdet og testet de forskellige modeller derfra.

Men så tålmodig er jeg ikke, så jeg må finde på et eller andet indtil da. Det kan være jeg bare skal tage en Swift II, den er billig og nem, men selvfølgelig knap så spændende.
Reply With Quote
Old Oct 09, 2012, 07:34 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Det var netop noget i den kategori jeg havde tænkt på

Men der går lidt rygter om, at TBS har testet lidt og kommer med en lille vinge fra ritewing, indenfor nærmeste fremtid. Så jeg tænker, at de har gjort forarbejdet og testet de forskellige modeller derfra.

Men så tålmodig er jeg ikke, så jeg må finde på et eller andet indtil da. Det kan være jeg bare skal tage en Swift II, den er billig og nem, men selvfølgelig knap så spændende.
Ellers skal du prøve at kaste spørgsmålet ud på vores "lokale" andedam, jeg kender ikke til de Tyske og andre EU fabrikanter, men de er jo meget aktive syd på, så der må være nogle dernede der laver noget spændende, tror der er flere på MFDs forum der kender noget til de sydlige lidt mere spændende fabrikanter.
Jeg bruger sjældent de Tyske fora hvor oplysningerne sikkert er, mit tysk er for dårligt.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 09, 2012, 12:04 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Lidt uden for emnet, men alligevel interessant -

Snart udspring fra 36 km højde

http://www.redbullstratos.com/live

------

Det ser ud til forsøget er aflyst pga kraftig vind..øv
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Last edited by SpookiePower; Oct 09, 2012 at 12:44 PM.
Reply With Quote
Old Oct 09, 2012, 01:08 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Lige et par målinger med RF-explorer WSUB1G kontra WSUB3G, hvis nogle skulle være interesseret...

Spørg løs hvis der er noget specielt I vil have testet.

Noise-floor:
WSUB1G

WSUB3G

100 mW/OpenLRS/RFM22B with antennas
WSUB1G

WSUB3G

Dragonlink with antennas
WSUB1G

WSUB3G

100 mW/OpenLRS/RFM22B with 60 dB att. (connected with cables)
WSUB1G

WSUB3G

100 mW/OpenLRS/RFM22B with 30 dB att. (connected with cables)
WSUB1G

WSUB3G

Dragonlink with 60 dB att. (connected with cables)
WSUB1G

WSUB3G

500 mW/TSLRS with 60 dB att. (connected with cables)
WSUB1G

WSUB3G
Reply With Quote
Old Oct 10, 2012, 12:33 PM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Nye fatsharkbriller

Hvad siger I til dem??

http://www.firstpersonview.co.uk/vid...-video-goggles

Er det mon noget der virker??
Reply With Quote
Old Oct 10, 2012, 12:51 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Nye fatsharkbriller

Hvad siger I til dem??

http://www.firstpersonview.co.uk/vid...-video-goggles

Er det mon noget der virker??
Det siger beta tæsterne i hvertfald, personligt venter jeg på den virkelige nyhed, 46 graders FOV med SVGA (er det ikke sådan det hedder ) billed chips, de skulle rykke, det tror jeg også dem der gør men jeg er vant til den store FOV.

Lars.
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools