|
|
|
|
|
Vi Kan godt lege med vores grej uden at få tæv :-)
så har jeg sgu været i landsdækkende radio
![]() jeg har hermed fået mine 15 minutter og kan roligt lægge mig til at dø..... ![]() http://www.dr.dk/harddisken/blog/201...lleindustrien/ /Srolin |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
Quote:
Han flyver med lawmate 1000mw. VTX 1,2 med gummiantenne og tilsvarende gummiantenne på VRX Og så ellers chainlink dare UHF Vi vil her i weekenden lave en masse forskellige tests af udstyret, men jeg skriver til dig, for det virker som om du har sat det sammen til noget fornuftigt.. Her et lille link til en video så I kan se setuppet..
Tak for hjælpen indtil videre.. Peder |
|||
|
|
||
|
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,622 Posts
|
Quote:
- Kim - |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Vi skal lave nogle tests i morgen hvis vejret holder, har du set den lille video jeg har lagt ind? Sidder rx for tæt på autopiloten,? Videokablerne er skærmede, både til og fra osd, vtx er placeret helt ude i bagenden af skywalkeren. Chainlink antennerNe går ud gennem skroget og ligger ud på undersiden af vingerne. Hvad kan man gøre hvis det er uhf signalet der støjer ind over videoen..? Det er lidt mystisk... Peder |
|
|
||
|
|
||
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Quote:
pxpep kom så med et godt svar
|
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Quote:
Chainlink antennerNe går ud gennem skroget og ligger ud på undersiden af vingerne. Den er helt gal, dine antenner skal stå lodret, hvis du holder 2 antenner lodret ved siden af hinanden og så ligger den ene ned til vandret så de danner et kryds taber du 21-27db 3 db er en halvering af rækkeviden, så hvis du har RCRX antennerne liggende ned under vingerne og RCTX antennen stående lodret så får i voldsomt forringet RC rækkevide, er der 2 antenner på Chainlink så skal de stå lidt i vinkel så de krydser hinanden med en 20-40 grader, både set forfra og fra siden, drunken rabbit øre stilling, så dækker de nulling for hinanden. Det er usansynligt UHF forstyrer jeres video rækkevide i den grad i beskriver, hvis det forstyrer vil det sikkert give vandrette striber der vandrer ned over skærmen ikke totalt udfald, og det vil ske på jorden i Groundstation, ikke i flyet, der kan monteres filtre mellem VRX og antennen der kan bekæmpe det, ellers hedder kuren afstand. Med de VTX VRX i bruger og den rækkevide lyder det som knækket leder i en antenne Feks det tynde kabel der hvor antennen kan knækkes, brændt VTX (evt som følgevirkning af det første) eller at VRX og VTX er stillet på forskellige kanaler, knækket/dårlig lodning ved antenne stik på VTX, center pol på antenne der er trykket op i stikket så der ikke er forbindelse, dårlige antenner som nogle leverer, en voldsomt støjende strømforsyning på groundstation, enten forsyning til eller i noget nær ved VRX ku også gøre det. Det stik i dit kamera er en ulykke der venter på at ske, og hvis ledningerne er stive er de lige så, blikkerne i stikket knækker på grund af metal træthed og det gør stive ledninger også, Pixim kameraerne støjer på 433 Mhz lige som GoPro gør, du kan få reduseret RC rækkevide med det, en feritring monteret på kameraet burde hjælpe og afstand til RCTX og dets antenner er en god ting, quart folket bruger at pakke det ind i kobberfolie med ground tilsluttet. Lars. |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
![]() Det klarede du da ret godt Det var da intresant at høre.Men hvorfor omtaler du din multirotor som en "helicopter"? En helicopter har 1 eller 2 rotore-Og de styres ved at bevæge rotorbladeneEn multirotor har minimum 3 rotore-Og har faste rotorblade/ propeller
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
men det var ret sjovt at prøve, der kommer også en artikel i modelflyve nyt her d. 11 okt. og så har jeg sgu også fået nok af at tale med journalister. jeg har fjernet alle mine "film" på youtube af samme årsag./Søren |
|
|
||
|
|
|
|
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Det må da gi reklame at komme i medierne, andre betaler da formuer for det, men jurnalisterne giver selvfølgelig ikke timeløn.
![]() Så længe videoerne ikke viser noget kontrovertielt ulovligt er de vel et eller andet sted også reklame for hvad du kan. Godt gået pænt og sober udsendelse. ![]() Lars. |
|
|
|
|
|
|
|
Ja, jeg har ændret mine you tube videoer, så dem med "tvivlsomt"
indhold, kun kan ses af dem som har linket-DVS jer herinde![]() PS om alt går vel kommer der noget "højt op" og "langt væk" video på iaften ![]() Det er flyvevejr, og jeg vil se hvad min lawmate 1w sender kan-Med standard gummi pisk antenne
|
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
jeg er gået igang med at blive registreret som den første i Danmark med officiel tilladelse til at flyve med droner/føreløse fly og det er ret omfattende der skal dokumenteres alt omkring dronerne og batterier og piloter. /Søren |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Quote:
SLV ? du mener trafikstyrelsen ![]() Hvis du er den første må "kolegaen" jo selv bo i et glashus, så kan man jo "venligt" sige tak for sidst, hvis man gider besværet. Jeg kender lidt til de folk SLV/Trafikstyrelsen, de ælsker papirer, tro mig at få en flyvetilladelse til en flyvemaskine er en hård omgang, flere hjemmebygger projekter er strandet på den del, flyene er færdige og i orden men folkene magter ikke papirarbejdet så flyene ender med at stå og rådne op. De forlanger dokumentation for hver eneste skrue, nummer på pakken den kom fra, alt skal dokumenteres med styrkeberegninger osv osv. Kender det fra veteranfly restauration. Har været flykontrolant i UL unionen engang, der slap vi lidt lettere men stadigvæk var det strengt. Pøj pøj med det projekt. ![]() Lars |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Tusind tak for hjælpen ![]() Vi har fundet problemet, det var en dårlig forbindelse i den ene antenne.. Så vi satte bare standard antennerne på videoen, så virkede det.. Chainlink antennerne blev sat i V-form som du anbefaler, og ledningen på kameraet er aflastet med en strips og selve stikket fik en gang hotglue helt inde fra stikket på kameraet og ud til den skærmede kappe på kablet.. Så sker der ikke noget der... Vi fik et par rigtig gode ture idag, selvom det blæste en hel pelikan. ![]() Jeg må sige at det nye FPV kamera bare funger 100%.. Det kan helt sikkert anbefales... Peder |
|
|
||
|
| Thread Tools | |