|
|
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
Det er lettest bare at se servo-gain som en konverterings-faktor mellem hovedets bevægelse og servoens bevægelse. Mere matematisk mener jeg servo-gain konstanten bliver brugt som: ( Servo-gain / 10) * head_position + servo_center = endelig PWM [us / 2] Ved 170 i servo-gain og 90 grader (yderposition) fås altså: (170 / 10) * 90 grader + 2100 = 3620 / 2 = 1,8 ms |
|
|
||
|
|
|
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,600 Posts
|
Tog op og besøgte Randers Modelflyve klub i dag og mødte en masse flinke modelflyvere
Fløj med Easyglideren og da jeg kom op i 200 meter anden gang fandt jeg termik, på 10-12 minutter lå jeg i 700+ meter og det gik opad med 8m/sek lige meget i hvilken retning jeg fløj var der løft over 5 m/sek, løftet dækkede mindst en km i diameter jeg måtte til sidst dykke i spiral, med flutter i vingerne ind imellem, for at komme ned på de 200 meter igen, 10 min senere var jeg igen i 800 meter og måtte dykke igen, der var 10 m/sek stig der bare blev kraftigere jo højere man kom op, jeg fløj elevator godt en time på den måde før jeg blev nødt til at lande og hælde vand af, brillernes skumgummi kanter var våde af sved, og andrelinen pumpede. ![]() Se det er sgu termik flyvning gutter ![]() Fik en tur senere hvor termikken havde lagt sig lidt så jeg kunne flyve mere normalt rundt og brænde højde af imellem boblerne. ![]() Vil se om jeg ikke kan liste mig der op i morgen igen. ![]() Lars. |
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
![]() Jeg har desværre planer i morgen, men det kribler lidt i fingrene for snart at få lidt fly i luften
|
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,600 Posts
|
Quote:
Sådan termik er en sjælden oplevelse i Danmark, men det sker og er en fantastisk oplevelse hver gang, men den kan også blive dyr. ![]() Lars. |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
![]() Jeg har en del gange haft min Maxi swift i mere eller mindre lodret dyk, der ryger den nemt over 100 km/h når man stille og roligt trækker ud. Man skal nok være en smule mere forsigtig med en Easyglider, men der flyver jeg uden OSD. Du må huske lidt ground-recording i morgen |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,600 Posts
|
Quote:
skal nok ha et andet pogram til at uploade og redigere/klippe med og som laver noget Vimeo vil æde.Mine vinger var garentert tykke flere gange i dag, nåede ikke at se det men hele flyet vibrerede voldsomt flere gange når farten blev for høj, var sgu bange for de ville ryge af et par gange, når varioen viser -18-19m/sek og du flyver i luft der vel går opad med en +8-10m/sek, EasyG er ikke lavet til fart. ![]() Lars. |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,600 Posts
|
Quote:
![]() Og hvis EZG hunne håndtere de hastigheder var jeg fortsat meget længere op, har kikket efter noget svæver der kan sådan noget der ligner, i en 3 til 3,5 meter spænd, men de er sgu dyre og sikkert så fine at det ville være synd at flyve dem de steder jeg plejer at flyve, i går havde det været lykken med sådan en fugl. Lars. |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,600 Posts
|
Quote:
Det er jo også derfor en fugl der kan flyve meget hurtigere og med flaps stadigvæk kan cirkle langsomt i boblerne er så tiltrækkende, har meget kik på Epsilon Competition fra Staufenbil http://www.modellhobby.de/Modelle/Fl...&t=3&c=31&p=31 Eller den her som HeadRC også har. http://www.topmodelcz.cz/index.php?P...etail&id=13817 Men det er en 5500-6000kr inden man er færdig. + TSLRS og FPV selvfølgelig ![]() Lars. |
|
|
|
||
|
|
Quote:
Jeg har lidt overvejet om man f.eks. skulle lege med noget i stil med: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=18042 http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...00mm_ARF_.html - Men vil næste hellere købe noget jeg ved fungerer. |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,600 Posts
|
Quote:
Nå jeg har lige købt quart for 2000 må nok hellere få den til at flyve først, har læst manualer fra nettet til jeg var blå i hovedet, fandt noget på RCG der fik mig til at fatte noget af det så måske det kommer. Såen Nasa kan sgu noget og ham der havde den viste nada lige som mig og har uden tvivl været inde og rode så den skal nok sættes op fra grunden for der ikke skal gemme sig noget grimt et sted.Kommer også til at mangle en kanal for at kunne bruge det hele, ellers skal jeg skippe en fra HT og det kommer ikke til at ske. Lars. |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
. Der ligger allerede "lidt" småting og venter.Jeg har intet kendskab til DJI Naza, men hvad jeg lige har læst skulle det da ikke være helt umuligt at sætte op. Er det på din multirotor du kommer til at mangle kanaler? Der tror jeg måske nok jeg ville skippe headtracker i første omgang .
|
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,600 Posts
|
Quote:
HT kan altid slåes fra i begyndelsen og så kan man se om det kan bruges, jeg tror det fordi DFHT er så stabil.Sengetid. ![]() En størrer svæver med de rigtige profiler og camber ændrende flaps og alt det fine er en gammel drøm for mig og at flyve den FPV i dag ![]() Mine største betenkligheder er plads i bilen og håndterbarhed i marken, hvis jeg ikke kan kaste den selv, helst siddende i stolen som jeg gør med EZG så bliver det svært og nok ikke så sjovt. Lars. |
|
|
||
|
| Thread Tools | |