HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Aug 07, 2012, 02:37 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Min DFHT virker når den ligger her på skrivebordet tilslutte min computer

Nu skal jeg så til at finde ud af hvordan jeg får den tilsluttet min Futaba Tx. Men det er rart at det endelig går den rigtige vej med det projekt

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Aug 07, 2012, 02:49 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post

Nu skal jeg så til at finde ud af hvordan jeg får den tilsluttet min Futaba Tx. Men det er rart at det endelig går den rigtige vej med det projekt

- Kim -
Det er da den nemme del, 3 ledninger loddet i stikket og lidt opsætning på senderen så kører det for dig

Husk, F9 og sikkert også F7 skal ha elev gen aktiveret i menyen, hver gang du skifter model, den drillede mig lidt da jeg justerede kamera neutral til at passe mekanisk sammen på mine 2 modeller.

Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 03:05 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Det er da den nemme del, 3 ledninger loddet i stikket og lidt opsætning på senderen så kører det for dig

Husk, F9 og sikkert også F7 skal ha elev gen aktiveret i menyen, hver gang du skifter model, den drillede mig lidt da jeg justerede kamera neutral til at passe mekanisk sammen på mine 2 modeller.

Lars.
Selve ledningerne mellem Tx og DFTH er ordnet, der mangler bare lige en on/off kontakt, men ellers burde den del virke.

Jeg skal lige til at finde ud af hvilke to kanaler som jeg lige nu bruger til pan/tilt, og så skal jeg have flytte dem over til DFHT.

Jeg har kun een model, så jeg skifter ikke. Jeg ved ikke hvad det vil sige at elev skal genaktiveres i menuen. Bliver det et problem for mig, med kun een model ?
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 03:18 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Selve ledningerne mellem Tx og DFTH er ordnet, der mangler bare lige en on/off kontakt, men ellers burde den del virke.

Jeg skal lige til at finde ud af hvilke to kanaler som jeg lige nu bruger til pan/tilt, og så skal jeg have flytte dem over til DFHT.

Jeg har kun een model, så jeg skifter ikke. Jeg ved ikke hvad det vil sige at elev skal genaktiveres i menuen. Bliver det et problem for mig, med kun een model ?
Hvis du ikke skifter model i senderen så opdager du det aldrig

Lars.
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 03:20 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
.... lidt opsætning på senderen så kører det for dig
Jeg sidder og kigger på trainer menuen på min Tx og bliver lidt i tvivl.

Jeg kan sætte de forskellige kanaler til N F og -

Lige nu står alle kanaler til FFFF....

Skal jeg sætte de to kanaler som DFHT bruger til F eller N og resten til - ?

Og så går jeg ud fra at jeg skal sætte "Trainer > Off" til "Trainer > INH"...men det er måske det,du mener med at genaktivere trainerfunktionen.

- Kim -
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 03:30 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Jeg sidder og kigger på trainer menuen på min Tx og bliver lidt i tvivl.

Jeg kan sætte de forskellige kanaler til N F og -

Lige nu står alle kanaler til FFFF....

Skal jeg sætte de to kanaler som DFHT bruger til F eller N og resten til - ?

Og så går jeg ud fra at jeg skal sætte "Trainer > Off" til "Trainer > INH"...men det er måske det,du mener med at genaktivere trainerfunktionen.

- Kim -
Saksede lige det her fra FatSharks side.

Futaba Radio setup
Note: With optional Futaba data cable, the head tracker can work with higher end Futaba radios that support selective student channel mixing.
- Connect Data cable and turn on radio.
- Enter TRAINER menu and assign desired head tracking channels to FUNC (must be set on FUNC). Default is CH 5//6.
- Individual servo direction can be set in REVERSE menu (reverse not available for 7C users, must reverse direction in HT menu).
- Servo center point can be adjusted in Futaba servo off set menu (or use HT menu #7 to set servo center offset).
When connecting via the Futaba cable, the headset battery pack is not needed as the radio will supply power to the headset through the cable.

Og ja det var det jeg mente, den sætter den INH hvergang du skifter model og så skal man huske at sætte den ON igen.

Lars.
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 03:33 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:

- Kim -
Det lyder lækkert. Hvis der er noget undervejs der har været meget uklart må du lige sige til, så får jeg lige det ændret.

Quote:
?
Du kan evt. overveje at undlade on/off kontakten og vente med at tilføje en knap til jeg får lavet ny software, forhåbentlig om en uges tid

Hvis du indtil da kan leve med at tænde/slukke senderen eller trykke på reset-knappen på Arduino-boardet eller hive stikket ud og sætte i igen, så slipper du for at tilføje en midlertidig on/off knap.
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 03:34 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
Saksede lige det her fra FatSharks side.

Futaba Radio setup
Note: With optional Futaba data cable, the head tracker can work with higher end Futaba radios that support selective student channel mixing.
- Connect Data cable and turn on radio.
- Enter TRAINER menu and assign desired head tracking channels to FUNC (must be set on FUNC). Default is CH 5//6.
- Individual servo direction can be set in REVERSE menu (reverse not available for 7C users, must reverse direction in HT menu).
- Servo center point can be adjusted in Futaba servo off set menu (or use HT menu #7 to set servo center offset).
When connecting via the Futaba cable, the headset battery pack is not needed as the radio will supply power to the headset through the cable.

Og ja det var det jeg mente, den sætter den INH hvergang du skifter model og så skal man huske at sætte den ON igen.

Lars.
Det er ikke lige noget jeg kan bruge til noget desværre. Ikke lige mht N/F/- opsætningen. Jeg tror jeg prøver mig frem om lidt og ser om der sker noget.
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 03:39 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Det er ikke lige noget jeg kan bruge til noget desværre. Ikke lige mht N/F/- opsætningen. Jeg tror jeg prøver mig frem om lidt og ser om der sker noget.
De kanaler DFHT skal bruge skal sættes til FUNC = F ikke N = normal, resten -

Enter TRAINER menu and assign desired head tracking channels to FUNC (must be set on FUNC).

Lars.
Last edited by LKJ; Aug 07, 2012 at 03:44 PM.
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 03:47 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Forresten, i øjeblikket kan man kun ændre/trimme servoens center-position ved at ændre "servo center". Det ændrer neutral-positionen, men samtidig min/maks indstillingerne. Det er kort sagt lidt hard-coded, så man kan ændre alt, men knap så bruger-venligt.

Kort sagt, hvis du sætter center-position 100 op, så skal der trækkes 100 fra maks (travel adjust max) og ligges 100 til min (travel adjust min).

Det bliver ændret ved næste opdatering så det generelt er mere intuitivt. Indtil videre må I klare jer mens jeg holder ferie
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 03:56 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
De kanaler DFHT skal bruge skal sættes til FUNC = F ikke N = normal, resten -

Enter TRAINER menu and assign desired head tracking channels to FUNC (must be set on FUNC).

Lars.
Jeg fik det til at virke ved at sætte kanal 6+7 som DFHT bruger hos mig,til F og resten til -

Selve menuen skal sættes til "Trainer > OFF"...hvilket overrasker mig. Jeg troede den skulle sættes til "Trainer > INH". Jeg troede bare OFF betød at den funktion så var slukket ned.

Nu skal jeg lige til at finde ud af om der er noget der skal reverses, og hvordan de to boards egentlig skal vendes og drejes så når jeg drejer hovedet til venstre, går kameraet også til venstre.
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 04:01 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Indtil videre må I klare jer mens jeg holder ferie
Vi skal prøve, medens du nyder sydens sol og sommer må vi andre nøjes med at flyve FPV imellem bygerne.
Hyg dig.

Lars.
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 04:04 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Jeg fik det til at virke ved at sætte kanal 6+7 som DFHT bruger hos mig,til F og resten til -

Selve menuen skal sættes til "Trainer > OFF"...hvilket overrasker mig. Jeg troede den skulle sættes til "Trainer > INH". Jeg troede bare OFF betød at den funktion så var slukket ned.

Nu skal jeg lige til at finde ud af om der er noget der skal reverses, og hvordan de to boards egentlig skal vendes og drejes så når jeg drejer hovedet til venstre, går kameraet også til venstre.
Den går on når du tænder på trainer kontakten.

Lars
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 04:05 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Hvad betyder Travel adjust max/min i Headtracker GUI'en ? Er det lige som endpoints på TX'en ?

- Kim -
Reply With Quote
Old Aug 07, 2012, 04:06 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
Den går on når du tænder på trainer kontakten.

Lars
Ja, men ikke hvis den er sat til "Trainer>INH"

- Kim -
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools