|
|
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
Hvis du stadigvæk ligger inde med 35 mhz udstyr, har du prøvet nogle bedre modtagere på 35 mhz båndet? Jeg ville ikke anbefale 2.4 ghz rc-link til FPV, og endnu mindre 2.4 ghz til både rc og video. |
|
|
||
|
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=AKMCFKs4Qy8
test prøvning af fyrværkeri + rigtig dårlig landing fordi der var kraftig vind på omkring 8-9ms |
|
|
|
|
|
|
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,626 Posts
|
Jeg har bestemt mig for denne Scorpion SII-3014-1040 motor til min nye Skywalker. Jeg skal jo også have en propel, og tænkte på denne APC 9x6E Pusher Prop. Vil det være et godt valg til 4s lipo ?
|
|
|
|
|
|
|
|
12637 omd.min-1927 gram trust-116kmt-34,1A-384W
Hvis du downloader dette pogram-Så kan du selv experimenter med forskellige motore og propeller: http://www.drivecalc.de/ De tal jeg har skrevet er fra det pogram, med din motor og en 9*6 apc E propel og 4s |
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
![]() Lige da jeg så starten af filmen troede jeg, at du ville bruge raketten til fremdrift af flyet - jeg sad og glædede mig som et lille barn til at se flyet flyve afsted "som en raket" ![]() - og super du også viser, at alt ikke altid er perfekt (tænker på din landing) |
|
|
|
|
|
|
haha det med raketten til opdrift skal nok blive til noget en dag
Ideen var med raketten at få den til at flyve inden den rammer jorden, da jeg var nervøs for at fyrre sådan en af tæt på en skumflyver. jeg brugte 5000mah 11,1v lipo batteri og den fløj udmærket, kunne få den til at cruise ved 5 amp og stige ved minimum 8-9 amp afhængig af vejforholdende. fløj omkring 875m op og brugte blot 1300mah. Kender noget som har sat 10000 mah lipo batterier på og kunne stadig godt flyve effektivt. husk bare at jo mere vægt du sætter på din flyver desto hurtigere bliver den, men kræver også flere ampere
|
|
|
|
|
|
|
|
Så har Plagiat fløjet noget mere FPV
![]() Men der er seriøse problemer med rækkevidden ![]() ![]() Jeg havde en fin flyvning hvor jeg ville højre op end i Søndags-Idag bare i stille vejr. Men idag har jeg så heftige støjstriber når motoren køre, så jeg besluttede at gå rigtigt højt op, og så slukke motoren og nyde svæveturen ned igen ![]() Så jeg steg til 692meter , og stoppede motoren. Og havde en dejlig tur ned-Men vel nede i 250 meters højde, og 400 meter fra pladsen-Der forsvandt mit rc signal![]() ![]() -Fra det ene øjeblik til det næste, drejede mit kamera et lille nøk, og så havde jeg overhovedet ingen radiokontakt-Men jeg havde video![]() Jeg kunne intet gøre, men så at Plagiat drejede stille og roligt over mod pladsen, da vinden vendte den-Og efter 12 sek, kom signalet igen. Kors hvor er jeg glad for min Co-pilot, som igen overtog styringen da jeg ikke selv kunne, Min video fra idag viser flyvningen fra jeg stoppede motoren til landingen. RC signalet forsvinder der hvor der er et kort video udfald, og kameraet drejer til højre-Da det svinger over til venstre , er signalet tilbage. Jeg ved godt at Plagiat falder forholdsvis hurtigt-Men der var ikke højderor nok i trimknappen til at glatte den ud-Og jeg gad ikke sidde og holde højderor på-Så den kunne bare glide ned i sit eget tempo!! http://www.youtube.com/watch?v=uVr5OUtgJF8 |
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
![]() Du har tidligere skrevet, at din RSSI er kalibreret - den viser også rimelig tydeligt, at der ikke ligefrem er super signal. Med det sagt, så er det lidt spøjst, at det først sker så tæt på pladsen. Om det har været støj, antenne-retning eller andet har jeg ikke lige noget konkret bud på, men det virker til, at du stadigvæk har til gode at finde din støjende komponent. Det virker til, at din co-pilot efterhånden har betalt sig selv af, det er vel ikke dårligt ![]() By the way - når du flyver "lige op", så vil du formentlig få bedre rc-forbindelse ved at holde din sender-antenne vandret. |
|
|
||
|
|
|
|
|
Det er jo derfor jeg flyver op, istedet for væk
Ned skal den jo nok komme, og så finder den vel signalet igen.Hvis jeg flyver 700 meter væk og mister signalet-Så finder jeg aldrig flyveren igen ![]() Jeg har alieret mig med en pensioneret radio inginør-Og vi kikker på min flyver på Mandag ![]() Ja, jeg undrede mig også over at signalet er bedre 700 meter oppe i luften end 250 meter oppe
|
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
![]() Du siger bare til når du skal af med dit EZosd
|
|