HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old May 09, 2011, 08:20 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Tja nu har jeg snart gået sammen med 2 eletronik nørder i 45 år og jeg har ikke tal på de print jeg har muret op til vore projekter i gennem årene, jeg har været kranmontør i 21 år og fejlfundet dem + bygget styreskabe op fra bunden og selv tegnet dem ka lave meget med relæer og lidt PLCer så helt grøn er jeg da ikke men jeg kan ikke regne et eletronik kredsløb ud selv om jeg godt kender de fleste af komponenterne.
Har også været med til at lave pogrammer i hektadesimal engang før en computer kunne købes som andet end en chip og vi selv ville lave en men vi blev aldrig færdig før de første færdige kom på markedet.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old May 10, 2011, 08:59 AM
AIM
André
Danmark, Hovedstaden, Frederiksværk
Joined Nov 2008
26 Posts
Quote:
Du ved det sikkert men du bliver hurtigt ked af 2,4 RC til FPV men det er jo et frit land og din pængepung.
MVH.
Lars.
Tak for svaret Lars. Jo, jeg er opmærksom på de begrænsninger som 5.8 medfører og også de forbedringer der kan gøres antennemæssigt for at forbedre resultatet.
Allerhelst ville jeg bruge 2.4 til FPV og 35MHz til RC men der er er røget et par fly på 35MHz kontoen. Fandt ud af at der står en sendemast lige i det område jeg oftest flyver som tilsyneladende er synderen til mine styrt. Siden jeg har skiftet til 2.4GHz har der ikke været problemer overhovedet.

Jeg har set at på nogle vTX på 2.4GHz båndet er der ofte nolge af de valgbare frekvenser der ligger i 2.3xx GHz og nogle i 2.5xxGHz. Ville jeg kunne flyve på de frekvenser til trods for at jeg selv bruger 2.4GHz i RC. Jeg ved ikke hvor stor frekvensspredningen er på min sender. Det er en Futaba FF7.

André
AIM is offline Find More Posts by AIM
Reply With Quote
Old May 10, 2011, 09:03 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by AIM View Post
Jeg har set at på nogle vTX på 2.4GHz båndet er der ofte nolge af de valgbare frekvenser der ligger i 2.3xx GHz og nogle i 2.5xxGHz. Ville jeg kunne flyve på de frekvenser til trods for at jeg selv bruger 2.4GHz i RC. Jeg ved ikke hvor stor frekvensspredningen er på min sender. Det er en Futaba FF7.
André
Det vil helt klart hjælpe at bruge 2.3x ghz eller 2.5x ghz til video, men dit RC-link og video-link vil stadigvæk ligge rimelig tæt frekvens-mæssigt. Har du planer om at skifte til noget UHF kan det måske forsigtigt bruges som en start - men det er ikke noget jeg vil anbefale. Hvis du gør det, så flyv tæt på dig selv, lav grundige rækkevidde test og sørg for at din video-tx er så langt fra din modtager som muligt.

Hvis du stadigvæk ligger inde med 35 mhz udstyr, har du prøvet nogle bedre modtagere på 35 mhz båndet?

Jeg ville ikke anbefale 2.4 ghz rc-link til FPV, og endnu mindre 2.4 ghz til både rc og video.
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old May 10, 2011, 09:06 AM
Registered User
iw28's Avatar
Denmark Copenhagen Hvidovre
Joined Nov 2009
148 Posts
http://www.youtube.com/watch?v=AKMCFKs4Qy8
test prøvning af fyrværkeri
+ rigtig dårlig landing fordi der var kraftig vind på omkring 8-9ms
iw28 is offline Find More Posts by iw28
Reply With Quote
Old May 10, 2011, 10:44 AM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
983 Posts
Det var da en syg vinkel det kamera filmede i
Jeg blev helt rundtosset af at se på det

Men det var en sjov lille film-Det der fyrværkeri skal du nok arbejde lidt merepå
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old May 10, 2011, 11:08 AM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,626 Posts
Jeg har bestemt mig for denne Scorpion SII-3014-1040 motor til min nye Skywalker. Jeg skal jo også have en propel, og tænkte på denne APC 9x6E Pusher Prop. Vil det være et godt valg til 4s lipo ?
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old May 10, 2011, 11:18 AM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
983 Posts
12637 omd.min-1927 gram trust-116kmt-34,1A-384W

Hvis du downloader dette pogram-Så kan du selv experimenter med forskellige motore og propeller:
http://www.drivecalc.de/

De tal jeg har skrevet er fra det pogram, med din motor og en 9*6 apc E propel og 4s
Reply With Quote
Old May 10, 2011, 01:10 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,626 Posts
Tak Niels. Det vil jeg kigge på - men det lyder da ikke til at den propel er helt tosset.
Reply With Quote
Old May 10, 2011, 01:16 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by iw28 View Post
http://www.youtube.com/watch?v=AKMCFKs4Qy8
test prøvning af fyrværkeri
+ rigtig dårlig landing fordi der var kraftig vind på omkring 8-9ms
Haha, vi har alle vore ideer til hvad FPV-flyvning skal bruges til
Lige da jeg så starten af filmen troede jeg, at du ville bruge raketten til fremdrift af flyet - jeg sad og glædede mig som et lille barn til at se flyet flyve afsted "som en raket"

- og super du også viser, at alt ikke altid er perfekt (tænker på din landing)
Last edited by Dennis Frie; May 10, 2011 at 01:46 PM.
Reply With Quote
Old May 10, 2011, 01:22 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,626 Posts
Til dem som flyver Skywalker. Hvor store batterier flyver i med ? Jeg har tænkt på at benytte 4s 5000 mAh. Det burde vel ikke være for tungt til en Skywalker...håber jeg
Reply With Quote
Old May 10, 2011, 01:39 PM
Registered User
iw28's Avatar
Denmark Copenhagen Hvidovre
Joined Nov 2009
148 Posts
haha det med raketten til opdrift skal nok blive til noget en dag Ideen var med raketten at få den til at flyve inden den rammer jorden, da jeg var nervøs for at fyrre sådan en af tæt på en skumflyver.
jeg brugte 5000mah 11,1v lipo batteri og den fløj udmærket, kunne få den til at cruise ved 5 amp og stige ved minimum 8-9 amp afhængig af vejforholdende. fløj omkring 875m op og brugte blot 1300mah. Kender noget som har sat 10000 mah lipo batterier på og kunne stadig godt flyve effektivt. husk bare at jo mere vægt du sætter på din flyver desto hurtigere bliver den, men kræver også flere ampere
iw28 is offline Find More Posts by iw28
Reply With Quote
Old May 11, 2011, 04:19 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
983 Posts
Så har Plagiat fløjet noget mere FPV
Men der er seriøse problemer med rækkevidden

Jeg havde en fin flyvning hvor jeg ville højre op end i Søndags-Idag bare i stille vejr. Men idag har jeg så heftige støjstriber når motoren køre, så jeg besluttede at gå rigtigt højt op, og så slukke motoren og nyde svæveturen ned igen
Så jeg steg til 692meter, og stoppede motoren. Og havde en dejlig tur ned-Men vel nede i 250 meters højde, og 400 meter fra pladsen-Der forsvandt mit rc signal-Fra det ene øjeblik til det næste, drejede mit kamera et lille nøk, og så havde jeg overhovedet ingen radiokontakt-Men jeg havde video
Jeg kunne intet gøre, men så at Plagiat drejede stille og roligt over mod pladsen, da vinden vendte den-Og efter 12 sek, kom signalet igen.
Kors hvor er jeg glad for min Co-pilot, som igen overtog styringen da jeg ikke selv kunne,
Min video fra idag viser flyvningen fra jeg stoppede motoren til landingen.
RC signalet forsvinder der hvor der er et kort video udfald, og kameraet drejer til højre-Da det svinger over til venstre , er signalet tilbage.
Jeg ved godt at Plagiat falder forholdsvis hurtigt-Men der var ikke højderor nok i trimknappen til at glatte den ud-Og jeg gad ikke sidde og holde højderor på-Så den kunne bare glide ned i sit eget tempo!!

http://www.youtube.com/watch?v=uVr5OUtgJF8
Reply With Quote
Old May 11, 2011, 04:32 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Så har Plagiat fløjet noget mere FPV
Men der er seriøse problemer med rækkevidden

Jeg havde en fin flyvning hvor jeg ville højre op end i Søndags-Idag bare i stille vejr. Men idag har jeg så heftige støjstriber når motoren køre, så jeg besluttede at gå rigtigt højt op, og så slukke motoren og nyde svæveturen ned igen
Så jeg steg til 692meter, og stoppede motoren. Og havde en dejlig tur ned-Men vel nede i 250 meters højde, og 400 meter fra pladsen-Der forsvandt mit rc signal-Fra det ene øjeblik til det næste, drejede mit kamera et lille nøk, og så havde jeg overhovedet ingen radiokontakt-Men jeg havde video
Jeg kunne intet gøre, men så at Plagiat drejede stille og roligt over mod pladsen, da vinden vendte den-Og efter 12 sek, kom signalet igen.
Kors hvor er jeg glad for min Co-pilot, som igen overtog styringen da jeg ikke selv kunne,
Min video fra idag viser flyvningen fra jeg stoppede motoren til landingen.
RC signalet forsvinder der hvor der er et kort video udfald, og kameraet drejer til højre-Da det svinger over til venstre , er signalet tilbage.
Jeg ved godt at Plagiat falder forholdsvis hurtigt-Men der var ikke højderor nok i trimknappen til at glatte den ud-Og jeg gad ikke sidde og holde højderor på-Så den kunne bare glide ned i sit eget tempo!!

Når du er klar over, at der er rækkevidde-problemer og du flyver 700 meter op, så ber du næsten også om det
Du har tidligere skrevet, at din RSSI er kalibreret - den viser også rimelig tydeligt, at der ikke ligefrem er super signal.
Med det sagt, så er det lidt spøjst, at det først sker så tæt på pladsen. Om det har været støj, antenne-retning eller andet har jeg ikke lige noget konkret bud på, men det virker til, at du stadigvæk har til gode at finde din støjende komponent.

Det virker til, at din co-pilot efterhånden har betalt sig selv af, det er vel ikke dårligt

By the way - når du flyver "lige op", så vil du formentlig få bedre rc-forbindelse ved at holde din sender-antenne vandret.
Reply With Quote
Old May 11, 2011, 04:37 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
983 Posts
Det er jo derfor jeg flyver op, istedet for væk Ned skal den jo nok komme, og så finder den vel signalet igen.
Hvis jeg flyver 700 meter væk og mister signalet-Så finder jeg aldrig flyveren igen

Jeg har alieret mig med en pensioneret radio inginør-Og vi kikker på min flyver på Mandag

Ja, jeg undrede mig også over at signalet er bedre 700 meter oppe i luften end 250 meter oppe
Reply With Quote
Old May 11, 2011, 04:37 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post

Du burde købe dig en autopilot med mulighed for way-point flyvning, så plotter du bare en rute ind og ser den flyve - ingen behov for at røre din sender
Du siger bare til når du skal af med dit EZosd
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools