|
|
|
|
|
|
|
Hej alle danske FPVer.
Jeg har igennem det sidste års tid forsøgt at få kontakt til andre FPV'er for at dele erfaringer, få nye ideer og flyve sammen. I den forbindelse har jeg oprettet gruppen "FPV in Denmark" på vimeo, forbeholdt danske FPV-videoer, og danske piloter. Vi er på nuværende tidspunkt 8 danske medlemmer. Vi kan der administrere hvem der kan læse vores beskeder, og få adgang til vores events. På nuværende tidspunkt er det kun medlemmer som kan deltage i gruppens fora... Jeg har annonceret at FPV-meeting i løbet af foråret, hvor de første har meldt at de ønsker at deltage. I skal være velkommen til tilbagemelde til mig hvis I er interesseret, læs mere på. http://fpv.absolute-zero.dk På siden vil i også kunne finde test og review af forskellige udstyr. Grundet manglende tid, har jeg flere ufærdige indlæg som vil blive frigivet på siden som tiden tillader det, så hold øje med fpv.absolute-zero.dk.... Lidt om mig selv: Jeg har fløjet FPV siden 2004, i første omgang med et kamerasystem fra en babyalarm, og har siden da fuldt udviklingen. Jeg flyver primært svævefly, modificeret EasyGlider, Terry, Tom1, vinger og lignende.... PS: Befinder mig i Nordjylland |
|
|
|
|
|
|
|
Sounds like a great idea. It would be great to see some pictures from your build.
Ja ja-Nu er jeg først lige gået igang med at planlægge tegnearbejdet-Her til aften ![]() Efter lang tids søgen fandt jeg et tegneprogram hvor jeg kunne lave nogle profiler til min "plagiat" (det er det foreløbige navn )Så nu har jeg følgende data; spændvidde 220cm-Vingekorde 24cm hele vejen ! Profil er en let ændret Clark y profil, 17% tykkelse! ca 41mm ![]() Højderoret er fuldsymetrisk,17cm i korde og 26mm tykt (15%) Modellen kommer til at ligne ursus, i opbygningen-Jeg lader dog de bagerste 10-12 cm af kroppen spidse indtil en skarb bagkantlige under vinge bagkanten, for at lade propellen få mere luft Og så skal der være 3 hjuls understel med styrbart næsehjul.Krop, med centervinge bliver 60cm bred (selve kroppen 10cm) og længden fra næse til bagkant højderor bliver 114cm-De 2 yderste aftagelige vingestykker bliver hver 80cm-med ca 50cm krængror på hver. Vinger og højderor er meget tykke-Der skal nemlig ikke være nogen beklædning på modellen-Kun skum + lidt 1*3mm kulfiber og så brunt papir over det hele. Kroppen bygger jeg af 15mm skum, med lidt finer indvendigt som på originalen. Predator og migselv! Venter stadig på flyve vejr! |
|
|
|
|
|
Hej gutter
Ja der er mange fra DK
jeg har en kæmpe liste af kunder og kontakter, så jeg kunne sagtens sende denne link til dem alle :-) PS hvor i DK har i planer om at mødes ? og hvornår ? i øvrigt bør i også skrive til rc unionens forum, der er mange andre FPV'er fra DK som ikke bruger udenlandske forums. |
|
|
|
|
||
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Quote:
![]() Den her tråd var også ment som et forsøg på at samle DK FPVer og jeg regnede med at rc unionens forum og om vi evt kunne bruge det ville være en naturlig ting at tale om, det er lidt svært når man hele tiden skal veje sine ord og Videoer for ikke st træde nogen over tæerne, der er det lidt lettere her, derfor prøvede jeg den lidt alternative måde for ligesom at lodde stemningen. Det ku jo også være at nogen havde andre ideer til hvordan vi ligesom fik organiseret os lidt så vi kan støtte/lære af hinanden og fremme FPV lidt i DK. Jeg håber vi kan samle de fleste lige så stille med mund til øre metoden og forløbig går det da meget godt. MVH. Lars. |
|
|
|
|
|
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Der er en ting jeg har tænkt meget over, mon vi ikke kunne få en FPV amatørradiolicens i Danmark.
Jeg besøgte en lokal radioamatør klub for at høre hvordan man fik en licens, det fik jeg ikke meget ud af men deres holdning til det vi gør var "at det da ikke kunne genere nogen" men amatørlicensen ikke giver retten til FPV sendere, og en af dem spurgte hvofor vi ikke bare fik vores eget, ved ikke om det er realistisk men kan ikke slippe tanken. Hvad mener i andre. er det helt tosset.MVH. Lars. |
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
Men af samme grund har jeg oprettet FPV in Denmark på Vimeo, hvor kun medlemmer af gruppen kan kigge og skrive på vores Fora, der skulle heller ikke være problemer med at skrive på dansk. I skal alle være velkommen..... og de første har allerede tilføjet sig.. |
|
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Quote:
|
|