HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Feb 27, 2011, 12:21 PM
Registered User
absolute-zero's Avatar
Joined Sep 2004
306 Posts
Hej alle danske FPVer.

Jeg har igennem det sidste års tid forsøgt at få kontakt til andre FPV'er for at dele erfaringer, få nye ideer og flyve sammen. I den forbindelse har jeg oprettet gruppen "FPV in Denmark" på vimeo, forbeholdt danske FPV-videoer, og danske piloter. Vi er på nuværende tidspunkt 8 danske medlemmer. Vi kan der administrere hvem der kan læse vores beskeder, og få adgang til vores events. På nuværende tidspunkt er det kun medlemmer som kan deltage i gruppens fora...

Jeg har annonceret at FPV-meeting i løbet af foråret, hvor de første har meldt at de ønsker at deltage. I skal være velkommen til tilbagemelde til mig hvis I er interesseret, læs mere på. http://fpv.absolute-zero.dk
På siden vil i også kunne finde test og review af forskellige udstyr. Grundet manglende tid, har jeg flere ufærdige indlæg som vil blive frigivet på siden som tiden tillader det, så hold øje med fpv.absolute-zero.dk....

Lidt om mig selv: Jeg har fløjet FPV siden 2004, i første omgang med et kamerasystem fra en babyalarm, og har siden da fuldt udviklingen. Jeg flyver primært svævefly, modificeret EasyGlider, Terry, Tom1, vinger og lignende....

PS: Befinder mig i Nordjylland
absolute-zero is offline Find More Posts by absolute-zero
Last edited by absolute-zero; Feb 27, 2011 at 12:29 PM.
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Feb 27, 2011, 01:42 PM
Maximum Attack
Herning, DK
Joined Jun 2008
86 Posts
Nice to see other danes on RCgroups

It´s been 2 years since i started with FPV, so I have accumulted a lot of equipment. But my main plane is the Twinstar, you just cannot beat it But I have an Ursus on the way in the mail.

I use the following equipment:

-Twinstar 2
-Mulitplex Royal pro 9 with UHF
-ImmersionRC 500mv 2.4 TX
-ImmersionRC Duo2400 receiver
-11db diversity patch
-ImmersionRC EZantennatracker
-ImmersionRC EZosd with custom Locosys LS20031
-540lines Pixim from globeflight
-FYAP21 IMU
-Headplay googles

I took me over 7 months before I flied real FPV, mostly because i´m cautious by nature but also because I like the building process just as much as the flying part
vpdel is offline Find More Posts by vpdel
Reply With Quote
Old Feb 27, 2011, 02:20 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
And i deside to draw my ovn version of a ursus look alike Made of eps, and coatet in brown paper, and then a layer of "iron on" cover
I no that ist gona cost the same ore even more to make my ovn -But i like making things my self

And for the moment 2-3 other people in my club considering to make one after my drawings-So in the summer we maby have a fleet of Ursus wanabees ;-)
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Last edited by Niels Erik; Mar 05, 2011 at 01:40 AM.
Reply With Quote
Old Feb 27, 2011, 02:33 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Hej gutter.
Nice to se so manny DK FPVers all ready.
absolute-zero have announced a meting if i at anyway can i am in dittent find a date.
But i just heard a whisper from another DK FPVer hvo just asked his club chairman about borrowing their club place one day or a weekend the answer var i think YES, it is ind nordjylland as well.
Do we need 2 so close i don't know what to do, any inputs.

Visited your home side absolute-zero nice work so good to have one on Danis.
Cheers.
Lars
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Feb 27, 2011, 02:41 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,624 Posts
God ide med en dansk FPV tråd - jeg er med
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Feb 27, 2011, 02:52 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Velkommen til Spokie.

Tillod mig til at smide et indlæg i Thomas TLRS tråd forhåbentlig kikker han forbi her, det kan være at han kender flere FPVer han kunne give et hint om tråden her. Hint Hint.
Det summer op.
Cheers.
Lars.
Reply With Quote
Old Feb 27, 2011, 02:55 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Nice to see a couple of people more from Denmark

Quote:
Originally Posted by vpdel View Post
Nice to see other danes on RCgroups

It´s been 2 years since i started with FPV, so I have accumulted a lot of equipment. But my main plane is the Twinstar, you just cannot beat it But I have an Ursus on the way in the mail.

I use the following equipment:

-Twinstar 2
-Mulitplex Royal pro 9 with UHF
-ImmersionRC 500mv 2.4 TX
-ImmersionRC Duo2400 receiver
-11db diversity patch
-ImmersionRC EZantennatracker
-ImmersionRC EZosd with custom Locosys LS20031
-540lines Pixim from globeflight
-FYAP21 IMU
-Headplay googles

I took me over 7 months before I flied real FPV, mostly because i´m cautious by nature but also because I like the building process just as much as the flying part
Sounds like a great setup. How long can you fly with your Twinstar 2?

I would love to hear your opinion on Ursus, espicially cruise speed and flight time. It seemes to be a very interesting plane.

Wow, over 7 months? You must have quite a bit of patience (Sometimes I could use a little of that myself). I couldn't wait at all, and just taped some FPV equipment on my Swift II and gave it a try.

After a few hours in the air I found myself flying between trees with the Maxi Swift and a HD camera, testing the range etc. Maybe not the best idea, but hey, you gotta learn one way or another .
By doing so you can also be pretty sure, that you will have some building (called repairs) to do now and then

I mainly fly with foamies - guess why

Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
And i deside to draw my ovn version of a ursus look alike Made of eps, and coatet in brown paper, and paintet.
I no that ist gona cost the same ore even more to make my ovn -But i like making things my self
Sounds like a great idea. It would be great to see some pictures from your build.

Have you got any chance to test your predator yet?
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Last edited by Dennis Frie; Feb 27, 2011 at 03:03 PM.
Reply With Quote
Old Feb 27, 2011, 05:18 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Sounds like a great idea. It would be great to see some pictures from your build.

Ja ja-Nu er jeg først lige gået igang med at planlægge tegnearbejdet-Her til aften
Efter lang tids søgen fandt jeg et tegneprogram hvor jeg kunne lave nogle profiler til min "plagiat" (det er det foreløbige navn )
Så nu har jeg følgende data; spændvidde 220cm-Vingekorde 24cm hele vejen !
Profil er en let ændret Clark y profil, 17% tykkelse! ca 41mm

Højderoret er fuldsymetrisk,17cm i korde og 26mm tykt (15%)
Modellen kommer til at ligne ursus, i opbygningen-Jeg lader dog de bagerste 10-12 cm af kroppen spidse indtil en skarb bagkantlige under vinge bagkanten, for at lade propellen få mere luft Og så skal der være 3 hjuls understel med styrbart næsehjul.
Krop, med centervinge bliver 60cm bred (selve kroppen 10cm) og længden fra næse til bagkant højderor bliver 114cm-De 2 yderste aftagelige vingestykker bliver hver 80cm-med ca 50cm krængror på hver.
Vinger og højderor er meget tykke-Der skal nemlig ikke være nogen beklædning på modellen-Kun skum + lidt 1*3mm kulfiber og så brunt papir over det hele.
Kroppen bygger jeg af 15mm skum, med lidt finer indvendigt som på originalen.

Predator og migselv! Venter stadig på flyve vejr!
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Last edited by Niels Erik; Mar 05, 2011 at 01:42 AM.
Reply With Quote
Old Feb 28, 2011, 02:26 AM
Registered User
thomasscherrer's Avatar
Danmark, Hovedstaden, Ballerup
Joined May 2007
2,832 Posts
Hej gutter

Ja der er mange fra DK
jeg har en kæmpe liste af kunder og kontakter,
så jeg kunne sagtens sende denne link til dem alle :-)

PS hvor i DK har i planer om at mødes ?
og hvornår ?

i øvrigt bør i også skrive til rc unionens forum, der er mange andre FPV'er fra DK
som ikke bruger udenlandske forums.
thomasscherrer is offline Find More Posts by thomasscherrer
Reply With Quote
Old Feb 28, 2011, 03:47 AM
Registered User
absolute-zero's Avatar
Joined Sep 2004
306 Posts
Hej Thomas.

Det første annoncerede FPV-meeting her til foråret, bliver i Dokkedal, læs mere på FPV in Denmark foraet på Vimeo.
Last edited by absolute-zero; Feb 28, 2011 at 04:28 PM.
Reply With Quote
Old Feb 28, 2011, 05:51 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by thomasscherrer View Post
Ja der er mange fra DK
jeg har en kæmpe liste af kunder og kontakter,
så jeg kunne sagtens sende denne link til dem alle :-)

PS hvor i DK har i planer om at mødes ?
og hvornår ?

i øvrigt bør i også skrive til rc unionens forum, der er mange andre FPV'er fra DK
som ikke bruger udenlandske forums.
Hej Thomas, du må meget gerne sende dem du kender et link, men jeg er lidt forsigtig med hvad jeg skriver på rc unionens forum, jeg kan godt huske stemningen der for nogle år siden da FPV "var rigtigt oppe og vende der" og jeg er lidt betænklig ved at ofentliggøre sted og dato der tror Telestyrelsen kikker med, paranoija måske. ?

Den her tråd var også ment som et forsøg på at samle DK FPVer og jeg regnede med at rc unionens forum og om vi evt kunne bruge det ville være en naturlig ting at tale om, det er lidt svært når man hele tiden skal veje sine ord og Videoer for ikke st træde nogen over tæerne, der er det lidt lettere her, derfor prøvede jeg den lidt alternative måde for ligesom at lodde stemningen. Det ku jo også være at nogen havde andre ideer til hvordan vi ligesom fik organiseret os lidt så vi kan støtte/lære af hinanden og fremme FPV lidt i DK.

Jeg håber vi kan samle de fleste lige så stille med mund til øre metoden og forløbig går det da meget godt.
MVH.
Lars.
Last edited by LKJ; Feb 28, 2011 at 05:56 AM. Reason: Stavning.
Reply With Quote
Old Feb 28, 2011, 06:04 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Der er en ting jeg har tænkt meget over, mon vi ikke kunne få en FPV amatørradiolicens i Danmark.
Jeg besøgte en lokal radioamatør klub for at høre hvordan man fik en licens, det fik jeg ikke meget ud af men deres holdning til det vi gør var "at det da ikke kunne genere nogen" men amatørlicensen ikke giver retten til FPV sendere, og en af dem spurgte hvofor vi ikke bare fik vores eget, ved ikke om det er realistisk men kan ikke slippe tanken.
Hvad mener i andre. er det helt tosset.
MVH.
Lars.
Reply With Quote
Old Feb 28, 2011, 06:24 AM
Registered User
absolute-zero's Avatar
Joined Sep 2004
306 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Hej Thomas, du må meget gerne sende dem du kender et link, men jeg er lidt forsigtig med hvad jeg skriver på rc unionens forum, jeg kan godt huske stemningen der for nogle år siden da FPV "var rigtigt oppe og vende der" og jeg er lidt betænklig ved at ofentliggøre sted og dato der tror Telestyrelsen kikker med, paranoija måske. ?

Den her tråd var også ment som et forsøg på at samle DK FPVer og jeg regnede med at rc unionens forum og om vi evt kunne bruge det ville være en naturlig ting at tale om, det er lidt svært når man hele tiden skal veje sine ord og Videoer for ikke st træde nogen over tæerne, der er det lidt lettere her, derfor prøvede jeg den lidt alternative måde for ligesom at lodde stemningen. Det ku jo også være at nogen havde andre ideer til hvordan vi ligesom fik organiseret os lidt så vi kan støtte/lære af hinanden og fremme FPV lidt i DK.

Jeg håber vi kan samle de fleste lige så stille med mund til øre metoden og forløbig går det da meget godt.
MVH.
Lars.
Jeg har som sagt fløjet FPV i mange år, og har set og hørt stemningen blive dårlig flere gange, til gengæld er vi efterhånden så mange at vi begynder at have indflydelse i klubberne hvis vi rotter os sammen.

Men af samme grund har jeg oprettet FPV in Denmark på Vimeo, hvor kun medlemmer af gruppen kan kigge og skrive på vores Fora, der skulle heller ikke være problemer med at skrive på dansk.

I skal alle være velkommen..... og de første har allerede tilføjet sig..
Last edited by absolute-zero; Feb 28, 2011 at 06:37 AM.
Reply With Quote
Old Feb 28, 2011, 06:53 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by absolute-zero View Post
Jeg har som sagt fløjet FPV i mange år, og har set og hørt stemningen blive dårlig flere gange, til gengæld er vi efterhånden så mange at vi begynder at have indflydelse i klubberne hvis vi rotter os sammen.

Men af samme grund har jeg oprettet FPV in Denmark på Vimeo, hvor kun medlemmer af gruppen kan kigge og skrive på vores Fora, der skulle heller ikke være problemer med at skrive på dansk.

I skal alle være velkommen..... og de første har allerede tilføjet sig..
Tak for invitationen, kommer nu.
Reply With Quote
Old Feb 28, 2011, 07:01 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Er der ikke nogen der kan fortælle mig hvordan man bliver medlem, er så dum kan ikke finde ud af det.
MVH Lars.

Tror jeg lurede det nu.
Last edited by LKJ; Feb 28, 2011 at 07:06 AM.
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools