Flying-Hobby Lucky Draw @ FACEBOOK Blog Facebook @ FLYING-HOBBY
Reply
Thread Tools
Old Apr 23, 2011, 09:21 AM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Jeg flyver også kun med 1 batteri og 2 UBECer, det er ikke det der driller så ville du også have støj på billedet når du er tæt på men du kan altid prøve med et ekstra batteri.
Det undrer mig at du kan flyve 100 meter bag antennen med godt billede og kun 400 meter foran det virker som om VTX og VRX er ok men noget er helt galt med modtager antennen er du sikker på den er CP prøv at dreje den 90 grader for at tjecke en CP patch er ikke 100% CP.
For øvrigt de tynde ledninger og de små stik du har til VTX og kamera er noget ømfindigt lort du har ikke vibrations sikret dem i VTX og som de sidder vil blikket i stikket eller ledningerne knække meget hurtigt 100% sikkert, ville heller ikke turde stole på stikket i kamera det holder ikke ledningen skal aflastes så stikket sidder helt fast i kameraet mange bruger hotglue men pas lidt på plasticen kan ikke lide varme, sådane stik/ladninger er beregnet til fastmontage i et hus ikke til vore behov.
Mht en CP antenne, så er jeg med på der er en for- og bagside, hvor forsiden naturligvis skal pege mod flyveren. Men at der er højre, venstre, op og ned, var jeg ikke klar over. Der har min CP antenne været placeret (roteret) helt tilfældigt. Er der forskel på dette ?
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Apr 23, 2011, 12:35 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Det burde der heller ikke være men en Patch CP antenne kan vist kun være delvis cirkulært polariseret og det vil sige at når man anvender en liniært polariseret sender antenne mener jeg der kan være en forskel dog fra 400 meter til 4000 meter som du burde have er der hvist noget andet på spil fik du tæstet med 2 gummipiske/linariære tjæck de forbandede antænne stik den center pol kan side løst så den kan trykkes tilbage de kan være luskede har prøvet det lyder altså bare som sådan noget ånsvagt lille detalje, ellers må du prøve at stikke næsen sammen med en af de andre FPVer fra D"øen og sammenligne evt krydstjæcke sammen.
MVH.
Lars..
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Apr 23, 2011, 02:40 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,622 Posts
På bagsiden af min antenne står "Right Circular Polarized Flat Patch antenna". Så jeg burde kunne stole på, at det er en CP antenne. Det virker heller ikke som om den lille pind, der sidder i midten af ledningen, skulle sidde løst. Jeg tænke på om man måske kunne måle, om der er forbindelse mellem center-pinden og det sted den er koblet til CP antennen indvendigt, når jeg en dag får skilt den ad. Det kunne også af- eller bekræfte om den skulle være problemet. Jeg har også gennemgået samtlige stik her til aften, og alle sidder som de skal.

Jeg sidder lige nu og kigger på om min VideoTx/Rx er i samme kanal. Der er jeg pludselig blevet lidt i tvivl. Min VideoRx er i kanal 5, men jeg er faktisk i tvivl om min VideoTx er i kanal 5 eller 4. Kigger i på denne guide, ude til højre, kan i se at kanal 5 og 4 er lige modsat af hinanden. I selve VideoTx'en er der et hvidt plastik stykke man skubber op/ned, og jeg var i tvivl om dette hvide stykke repræsenteret den hvide eller sorte del i guiden - jeg valgte at tro, at jeg skulle gå efter de den sorte del, med den lille hvide prik i. Jeg valgte kanal 5, og satte det hvide stykke oppe i begge de første, og nederst i den sidste - men måske er det her jeg så i stedet har valgt kanal 4....håber jeg, for så kunne det måske forklare en del.

Ville man kunne flyve 400 meter ca, men et Tx/Rx sæt, i hver i kanal ?

Jeg fik desværre ikke fløjet idag, men håber på det i morgen aften.
Reply With Quote
Old Apr 23, 2011, 02:45 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
På bagsiden af min antenne står "Right Circular Polarized Flat Patch antenna". Så jeg burde kunne stole på, at det er en CP antenne. Det virker heller ikke som om den lille pind, der sidder i midten af ledningen, skulle sidde løst. Jeg tænke på om man måske kunne måle, om der er forbindelse mellem center-pinden og det sted den er koblet til CP antennen indvendigt, når jeg en dag får skilt den ad. Det kunne også af- eller bekræfte om den skulle være problemet. Jeg har også gennemgået samtlige stik her til aften, og alle sidder som de skal.

Jeg sidder lige nu og kigger på om min VideoTx/Rx er i samme kanal. Der er jeg pludselig blevet lidt i tvivl. Min VideoRx er i kanal 5, men jeg er faktisk i tvivl om min VideoTx er i kanal 5 eller 4. Kigger i på denne guide, ude til højre, kan i se at kanal 5 og 4 er lige modsat af hinanden. I selve VideoTx'en er der et hvidt plastik stykke man skubber op/ned, og jeg var i tvivl om dette hvide stykke repræsenteret den hvide eller sorte del i guiden - jeg valgte at tro, at jeg skulle gå efter de den sorte del, med den lille hvide prik i. Jeg valgte kanal 5, og satte det hvide stykke oppe i begge de første, og nederst i den sidste - men måske er det her jeg så i stedet har valgt kanal 4....håber jeg, for så kunne det måske forklare en del.

Ville man kunne flyve 400 meter ca, men et Tx/Rx sæt, i hver i kanal ?

Jeg fik desværre ikke fløjet idag, men håber på det i morgen aften.
På Lawmate er:
CH1 2410 MHz
CH2 2430 MHz
CH3 2450 MHz
CH4 2470 MHz
CH5 2370 MHz
CH6 2390 MHz
CH7 2490 MHz
CH8 2510 MHz

Som det ses, er der ca. 100 MHz forskel på kanal 4 og 5. Der bruges rimelig stejle og snævre filtre, så hvis du har byttet om på kanal 4 og 5 ville jeg være imponeret hvis du får billede igennem, og meget overrasket hvis du kan få signal når flyet er i luften

Jeg tror desværre problemet ligger et andet sted.

Hvad angår din modtager antenne med cirkulær polarisation, så burde det være rimelig underordnet hvordan det står drejet. Korrekt, det er ikke 100 % cirkulær polarisation, men hvis der overhovedet er nogen forskel, så er det slet ikke i den grad du oplever.
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Apr 23, 2011, 02:51 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Du har nok ret, desværre. Men jeg vil prøve at skife mellem kanal 5/4 og se om det giver noget, og så prøve min alm. gummi antenne, som fulgte med til min VideoRx. Det burde være lige til at afprøve. Ellers må jeg igang med loddekolben igen.
Reply With Quote
Old Apr 24, 2011, 11:25 AM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Så er jeg vist det man kalder FPV pilot. Jeg har idag haft 5 FPV flyvninger-Og 3 landinger .
Og nu kommer så alle problemerne Første problem: Mit video signal forsvinder ude omkring 250-300 meter-Indimellem først ved 400-Og det er en 500mw video sender jeg har!!
Og der er ikke noget med at det bliver dårligt-Helt klare billeder- Pludselig snestorm på skærmen, og sekunder senere fint billede igen-Det er ikke rat at flyve med det, heldigvis har jeg en Co-pilot monteret, så når der var udfald, så slap jeg pinden, indtil billedet var tilbage.
Problem nr 2: Min radio (35 mhz-corona rp8d1) mister signalet ved 300-400 meter (derfor kun 3 landinger+2 styrt/udelanding) og det er virkeligt fustrende, da signalet var ok inden jeg tilsluttede mit video grej.
Den første udelanding blev reddet af min Co -pilot, den rettede flyet op da signalet forsvandt, og Plagiat landede selv, helt uskadt på en kornmark (uden korn) Anden gang forsvandt forbindelsen på finalen til en landingsrunde, ca 300 meter væk, og der lå plagiat i en skæv vinkel i lav højde-Og Co-pilot kunne ikk nå at rette den op, og den gik på næsen ned.
Skaderne begrænsede sig til en knust næse (på flyveren) og den bliver fikser med lidt skum lim og nyt folie-Samt en brækket vingesamling, så der skal jeg lige have lavet en ny-Den er løs ,så det er ikke det store problem.

Sidste problem: Min videopotager har ikke optaget noget Den har kørt på "REC" Og der lå da også video filer på kortet-De kan bare ikke afspilles, men da jeg testede systemet herhjemme efterfølgende-Så virker alting som det forventes

Så nu har jeg blandede føleser Jeg har fløjet FPV, og det var ikke særligt svært, og rigtigt spændende-Især landingerne-Første gang ville jeg bare ramme vores plæne-Men anden gang gik jeg efter vores 3*25 stålpladebane, og satte flyveren ned 1.5 meter fra den Da det blæste temligt meget Og jeg fløj med briller på hele tiden

Samtidig er jeg knotten over manglende rækkevidde, på både video og radio-Og at det endte med et styrt. Og at mit video optage udstyr ikke optog noget!!!
Al mit video grej virker stadig-Alle servoer og motor+ Co-pilot virker stadig!

Hvad kan jeg gøre for at få rækkevidde på mit grej??
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Apr 24, 2011, 11:44 AM
Registered User
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Jeg har samme problem som dig - også kun 400 meters rækkevidde. Håber vi snart kan få løst vores problem. Er på vej ud nu for at afprøve nye opsætninger. Håber det hjælper
Reply With Quote
Old Apr 24, 2011, 02:04 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Først Nielserik tillykke med FPVluftdåben det er bare så dejligt at høre.

Ja og Torben B har også problemer og det lyder næsten som i har omtrænt de samme problemer tror det var en god ide hvis i listede jeres ydstyr her m billeder, der må altså være nogle ting i gør galt en af dem er at i tilsyneladende skovler det hele i modellen, prøver om der er hul igennem og så flyver, uden at lave systematisk rækkevide/støjtest først og nu betaler prisen, ret mig hvis jeg tager fejl.
Nå nu skal jeg nok være sød,
I bliver nødt til at gå systematisk tilværks først tæst RC rækkevide som i "plejer" omhyggeligt uden noget FPV sat til når det virker med forventet rækkevide i alle vinkler og med og uden motor uden forringelse af rækkeviden, så test FPV udstyret basic uden strøm på RC og uden OSD og alt ekstra tingeltangel sat til kun kamera, VTX og UBEC når det så virker uden støj på billedet og tæst rækkeviden (gode ture ) og noter afstanden derefter tæst med Basic FPV og RC med og uden motor i skal ha samme rækkevide på begge systemer stadigvæk, hvis ikke så fejlfind hvis ja tilslut det næste FPV udstyr og tæst igen osv osv det tager tid men i bliver nødt til at isolere jeres problem, det er en af "fornøjelserne" ved FPV det meste af det udstyr vi bruger er hvad normale RCer ville kalde før beta udstyr og når man blander mange fabrikater så kan det nemt drille hinanden indbyrdes.
Hvis det kan være nogen trøst så kan i finde 100 vis af tråde og spørgsmål fra gutter der har haft de samme problemer herinde, der er nogle få der bare har held med/knowhow at montere alt og så flyve uden problemer mange har givet op men det er altså et spørgsmål om lidt stædighed og systematisk test og fejlfinding.
MVH.
Lars.
Reply With Quote
Old Apr 24, 2011, 02:28 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Så lykkedes det endeligt !!!! Jeg kan nu også træde ind i rækken af FPV-Piloter
Jeg sidder lige nu og måler på google map distance og kan se at jeg har fløjet 1.8 km ud og naturligvis 1.8 km hjem igen - noget bedre end de max 400 meter jeg før kunne opnå

Inden jeg begav mig ud på den lidt overraskende lange tur, fløj jeg på kryds og tværs af min groundstation, lige i mod den, og væk fra den igen, og havde stort set perfekt billede signal hele tiden. Jeg fandt nogle gode landmærker, og begav mig ud på tur. Jeg ved at jeg kan flyve omkring 20 minutter, når jeg flyver normalt (uden FPV udstyr), så jeg havde sat min timer i min Tx til at tælle ned fra 7 minutter. Da min Tx begyndte at bippe, efter de 7 min, havde jeg åbenbart fløjet 1.8 km, og så vendte jeg flyveren rundt og fløj hjem. Undervejs ud, drejede jeg næsen hjem, for lige at se hvordan signalet var når næsen pegede direkte mom min GS, og om jeg kunne genkende landskabet. Ude på de 1.8 km, havde jeg stadig perfekt billedesignal, men turde ikke flyve længere væk, da jeg ikke har en RTH, hvis det pludseligt skulle gå galt.

Hvad jeg så har gjort anderledes end da jeg max kunne flyve 400 meter er ikke det store.

Jeg prøvede af flyve fra et andet sted - om det kunne betyde noget ved jeg ikke lige. Jeg skiftede også fra kanal 5 til kanal 8, og så flyttede jeg mig så langt væk fra min GS som muligt, som min ledning til mine Fatsharks nu tillod mig. Den første tur jeg fløj, hvor jeg ca var 500 meter væk, var med min stock gummi antenne på min VideoRx. Denne prøvede jeg først for at se om der skulle være problemer med min CP antenne. De 500 meter med stock antennen gav perfekt billede, men jeg turde ikke flyve længere væk. Min anden tur var med CP antennen, hvor jeg også fløj 500 meter ud og havde perfekt billedesignal. Herefter begav jeg mig langsomt længere og længere væk, indtil jeg altså kom ud på 1.8 km.

Turen er optaget med et HD KeyCam - og bliver naturligvis uploadet i løbet af de næste par dage
Last edited by SpookiePower; Apr 25, 2011 at 04:05 AM.
Reply With Quote
Old Apr 24, 2011, 03:09 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Tillykke tillykke Spookey det er bare så godt at høre, noget tyder på at du har været oppe i mod baggrundsstøj, kanal 8 bruger jeg også den er god og udenfor det reglementerede 2,4 bånd og der er somregel rimeligt fred, det nye sted ku også være en del af løsningen for dig, jeg har været et par km væk med stock antennerne men der sku jeg ikke krænge meget før det drillede men det var fint flyvbart.
Fornuftigt du tager dig tid til 380er på vej ud det er sund fornuft et godt råd er altid at flyve ud imod vinden, lavt ud og højt hjem det er mest sikkert.
Der må være meget baggrundsstøj der hvor du prøvede første gang, det er noget lusket noget at være oppe imod kan skifte fra minnut til minnut, er der nogle telefonmaster i nærheden der for du havde vel ikke en mobil med Bluetooth (2,4Ghz) slået til i lommen eller andre i nærheden havde.
Velkommen som FPVer det er bare så dejligt at flere begynder at få FPV luft under vingerne.
God vind.
Lars.
Reply With Quote
Old Apr 24, 2011, 03:34 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Takker

Jeg ved ikke hvordan mit første flyve-sted er mht baggrundsstøj. Jeg tror ikke det er det store, men det er jo nok svært at sige. Jeg har taget nogle luftfotos sidste år fra denne plads, som er uploadet til mit website. Hvis du kigger i det album som hedder "Brøndbyvester boulevard" kan du se min "flyveplads". Det er en græsplæne der er 1 km lang. For enden er der villaer og nogle 15 etagers huse, hvori der sikkert er temmelig mange 2.4Ghz wifi - kunne jeg forestille mig. Om det er dem som støjer, tør jeg ikke sige. Bluetooth i min telefon er også slået fra.

Faktisk er denne mast placeret ca 200 meter fra det sted jeg havde problemer med mit FPV udstyr - men om den indeholder noget der kan støje ved jeg ikke. Jeg har tit fløjet alm RC unden problemer tæt på den mast. Men da jeg fik problemer med afstanden på de 400 meter, var det altså ikke mens jeg var tæt på den, men da jeg var på vej væk fra den.
Reply With Quote
Old Apr 24, 2011, 03:59 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Så er jeg vist det man kalder FPV pilot. Jeg har idag haft 5 FPV flyvninger-Og 3 landinger .
Og nu kommer så alle problemerne Første problem: Mit video signal forsvinder ude omkring 250-300 meter-Indimellem først ved 400-Og det er en 500mw video sender jeg har!!
Og der er ikke noget med at det bliver dårligt-Helt klare billeder- Pludselig snestorm på skærmen, og sekunder senere fint billede igen-Det er ikke rat at flyve med det, heldigvis har jeg en Co-pilot monteret, så når der var udfald, så slap jeg pinden, indtil billedet var tilbage.
Problem nr 2: Min radio (35 mhz-corona rp8d1) mister signalet ved 300-400 meter (derfor kun 3 landinger+2 styrt/udelanding) og det er virkeligt fustrende, da signalet var ok inden jeg tilsluttede mit video grej.
Den første udelanding blev reddet af min Co -pilot, den rettede flyet op da signalet forsvandt, og Plagiat landede selv, helt uskadt på en kornmark (uden korn) Anden gang forsvandt forbindelsen på finalen til en landingsrunde, ca 300 meter væk, og der lå plagiat i en skæv vinkel i lav højde-Og Co-pilot kunne ikk nå at rette den op, og den gik på næsen ned.
Skaderne begrænsede sig til en knust næse (på flyveren) og den bliver fikser med lidt skum lim og nyt folie-Samt en brækket vingesamling, så der skal jeg lige have lavet en ny-Den er løs ,så det er ikke det store problem.

Sidste problem: Min videopotager har ikke optaget noget Den har kørt på "REC" Og der lå da også video filer på kortet-De kan bare ikke afspilles, men da jeg testede systemet herhjemme efterfølgende-Så virker alting som det forventes

Så nu har jeg blandede føleser Jeg har fløjet FPV, og det var ikke særligt svært, og rigtigt spændende-Især landingerne-Første gang ville jeg bare ramme vores plæne-Men anden gang gik jeg efter vores 3*25 stålpladebane, og satte flyveren ned 1.5 meter fra den Da det blæste temligt meget Og jeg fløj med briller på hele tiden

Samtidig er jeg knotten over manglende rækkevidde, på både video og radio-Og at det endte med et styrt. Og at mit video optage udstyr ikke optog noget!!!
Al mit video grej virker stadig-Alle servoer og motor+ Co-pilot virker stadig!

Hvad kan jeg gøre for at få rækkevidde på mit grej??
Det bliver lige en gang copy-paste fra rc-unionen, hvor jeg har svaret på samme indlæg

Først og fremmest, tillykke med det
Lækkert at det endelig lykkes at få det prøvet.

Det lyder dog stadigvæk som om din FPV-karriere har lidt forhindringer
Du har ikke overvejet en lille billig vinge som f.eks. en Swift II, lidt kina-grej (af motor, servo og regulator) og så bare lege rundt med lidt FPV? Den kan tåle en masse mishandling og er garanteret fin til mange timers FPV-leg. Jeg får jo helt ondt af dig, når du nu igen skrammer en af de modeller, du har brugt lang tid på.

- og så lige til det lidt kedelige med dine problemer.
Rækkevidde på RC-link; Som du ved skulle modtageren være alle tiders til FPV, og dens rækkevidde som standard er langt over hvad du oplever (Jeg har selv med RP6D1 med standard antenne fløjet meget længere uden udfald).
Det undrer mig dog lidt, en ganske normal rækkevidde test på jorden (nedslået antenne osv.) burde tydeligt have vist, at der er/var kraftigt reduceret rækkevidde med video-grejet tændt. Det bør helt klart testes, og der "må ikke" være nogen forskel.
Du virker rimelig grundig, så jeg ville tro, at du har testet? Hvis ikke, så er det en af de ting der "skal" testes.

Video-linket; Hvad fløj du på af kanal, og hvilke antenner bruger du?
Jeg har lidt svært ved lige at sætte en finger på hvordan du bedst muligt finder fejlen, men det undrer mig, at det ryger så pludseligt. Signalet bør langsomt blive ringere og ringere, inden det falder helt ud. Du kan jo snakke sammen med Allan B, så kan I se hvem der først finder "fejlen"
Ej, jeg ville lave nogle test på jorden og se om ekstra filter, seperat batteri (test evt. med en seperat stabiliseret 5-volt strømforsyning) og lign ændrer noget. Du skal desuden være lidt opmærksom på, at hvis du flyver med standard antenne i begge ender, så mister du langt mere signal når flyet krænger. Jeg flyver selv med CP patch antenne, så jeg har desværre ikke så meget erfaring med standard antennerne.

Dine optagelser, det er jeg da rigtig ked af at høre. Hvis du vil sende en eller flere af filerne til mig skal jeg meget gerne se om jeg kan få hevet noget ud af dem.
Reply With Quote
Old Apr 24, 2011, 04:02 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Så lykkedes det endeligt !!!! Jeg kan nu også træde ind i rækken af FPV-Piloter
Jeg sidder lige nu er måler på google map distance og kan se at jeg har fløjet 1.8 km ud og naturligvis 1.8 km hjem igen - noget bedre end de max 400 meter jeg før kunne opnå

Inden jeg begav mig ud på den lidt overraskende lange tur, fløj jeg på kryds og tværs af min groundstation, lige i mod den, og væk fra den igen, og havde stort set perfekt billede signal hele tiden. Jeg fandt nogle gode landmærker, og begav mig ud på tur. Jeg ved at jeg kan flyve omkring 20 minutter, når jeg flyver normalt (uden FPV udstyr), så jeg havde sat min timer i min Tx til at tælle ned fra 7 minutter. Da min Tx begyndte at bippe, efter de 7 min, havde jeg åbenbart fløjet 1.8 km, og så vendte jeg flyveren rundt og fløj hjem. Undervejs ud, drejede jeg næsen hjem, for lige at se hvordan signalet var når næsen pegede direkte mom min GS, og om jeg kunne genkende landskabet. Ude på de 1.8 km, havde jeg stadig perfekt billedesignal, men turde ikke flyve længere væk, da jeg ikke har en RTH, hvis det pludseligt skulle gå galt.

Hvad jeg så har gjort anderledes end da jeg max kunne flyve 400 meter er ikke det store.

Jeg prøvede af flyve fra et andet sted - om det kunne betyde noget ved jeg ikke lige. Jeg skiftede også fra kanal 5 til kanal 8, og så flyttede jeg mig så langt væk fra min GS som muligt, som min ledning til mine Fatsharks nu tillod mig. Den første tur jeg fløj, hvor jeg ca var 500 meter væk, var med min stock gummi antenne på min VideoRx. Denne prøvede jeg først for at se om der skulle være problemer med min CP antenne. De 500 meter med stock antennen gav perfekt billede, men jeg turde ikke flyve længere væk. Min anden tur var med CP antennen, hvor jeg også fløj 500 meter ud og havde perfekt billedesignal. Herefter begav jeg mig langsomt længere og længere væk, indtil jeg altså kom ud på 1.8 km.

Turen er optaget med et HD KeyCam - og bliver naturligvis uploadet i løbet af de næste par dage
1,8 km? Hold da op, du starter da hårdt ud nu hvor signalet er stabilt
Bortset fra det, rigtig godt at høre det nu bare virker. Så glæder vi os til nogle fede FPV-film

Jeg fik lige forsøgt at ligge lidt video på Vimeo i HD:
Maxi Swift over lake and treetops (FPV) (3 min 49 sec)
Reply With Quote
Old Apr 24, 2011, 04:18 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Der sidder noget retningsbestemt og meget kraftigt i den mast det ku nemt koste rækkevide, du har sikkert noget der ikke er helt rigtigt i flyveren stadigvæk og alt både internt og eksternt bliver lagt sammen og flyver du op igennem beamen tæt nok på ryger alt og de skyder så kraftigt at de nemt overdøver din sender.
Byområder er altid støjfyldte, boligblokke kan værs masive støjsendere + bygninger kan give dig multipatcning som du pludselig flyver ind i beamen af hvis du står forkert i forhold til dem, der er en del knowhow og regne den ud involveret i det game her og mange af de fælder er ikke nemme at lure på forhånd, så er noget nyt, anlæg eller sted så vær mistænksom til test har vist det er sikkert, selv steder der plejer at være sikre kan pludselig give problemer hvis Børge på 14 sætter en retningsbestemt patc op med et mega udgangstrin for at få internet i garagen.
MVH.
Lars.
Reply With Quote
Old Apr 24, 2011, 04:33 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Jeg bor og flyver langt ude på Lolland-Og der burde ikke være noget som forstyrre mit signal.
Indrømmet, jeg har ikke lavet rækkevidde test før flyvning-Men har her i eftermiddags testet, her hjemme på vejen
Og på ca 10 meters afstand-Med sender antennen skubbet sammen, har jeg intet radio signal Servoerne står bare og sitre
Når jeg så løfter flyveren op i hoftehøjde, kommer der lidt signal-Men ikke godt.

Jeg ved jeg har været længere væk end 400 meter, inden jeg satte FPV i flyveren.

Hvor langt bør radioen række på jorden, med sammen skubbet sender antenne??
Jeg har bestilt sådan en antenne her:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=15281
Havde tænkt mig at sætte den på en 1 meter pind ved siden af mig når jeg flyver (Jeg sidder ned når jeg flyver FPV-Har problemer med balancen, og vælter hvis jeg ikke kan se) Vil den måske give bedre video modtagelse?

Vil det være en fordel at skifte den originale Corona antenne, på 99cm, ud med en på 2.02 meter (har læst at det er den rigtige længde)??
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools