HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Apr 16, 2011, 03:30 AM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,624 Posts
Takker

Jeg er efterhånden også selv blevet ret tændt på at optage mere video, og meget gerne med et GoPro en dag. Mit TZ7 kan også optage i HD kvalitet, men da det er familiens eneste kamera, er kone ikke længere så glad for at jeg sender det op i 200-300 meters højde mere
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Apr 16, 2011, 01:42 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
http://www.youtube.com/watch?v=R-3-zi1p28A

Og en til udefra:
http://www.mfkl.dk/index.php?option=...d=55&Itemid=57
Det er de 2 nederste film klip!
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Apr 17, 2011, 10:13 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Det er rigtig godt at se, at det gik så godt med din Plagiat Niels

Jeg nåede lige ud og jagte lidt skyer i dag, men jeg endte desværre med at have en del udfald, når motoren kørte. jeg nåede dog fint at komme derop inden det for alvor gav problemer. Så hvad pokker, udfald eller ej (Det var trods alt bare at slukke motoren), jeg fik lige fløjet lidt rundt og leget (lidt sjovt at se filmen, der er ret tydelige pludselige bevægelser sådan ca. hvert andet sekund når motoren kører )

Da jeg efterfølgende havde skiftet batterier og ville op igen kunne jeg end ikke få den i luften - der var så godt som ingen kontakt når motoren kørte. Heldigvis ingen styrt, men lige lidt sved på panden en gang eller 2.Der er nu kommet ny fartregulator på, så forhåbentlig løser det problemet (Jeg har ikke kunne fremprovokere problemet igen)

Jeg har kun lige hurtigt skimmet filmen og snuppet et par billeder;
(Billeder fjernet, send PM)

Det kan i øvrigt ikke anbefales at flyve ind i skyerne - der er bare hvidt og mere eller mindre umuligt at navigere
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Last edited by Dennis Frie; Apr 22, 2011 at 08:11 PM.
Reply With Quote
Old Apr 17, 2011, 12:04 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Det kan i øvrigt ikke anbefales at flyve ind i skyerne - der er bare hvidt og mere eller mindre umuligt at navigere

Tak har prøvet men det var engang i min UL trike 1-2 minutter og jeg havde klasisk vertigo og kunne mærke jeg nærmest loopede inde i skyen, jeg tog gassen lidt af og 3 minutter senere kom jeg ud i bunden af skyen i 800 fod og faktisk med bunden i vejret det troede jeg ikke en trike kunne men så var det jo prøvet.
MVH.
Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Apr 17, 2011, 01:11 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,624 Posts
Flotte billeder Dennis Du er altså højt oppe. Har du en ide om hvor højt du ligger på de billeder ?

Benytter du dit GoPro som FPV kamera, eller bruger du det kun til at optage video, og har så et andet påmonteret flyet, som du flyver på ?
Reply With Quote
Old Apr 17, 2011, 01:21 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,624 Posts
Jeg har købt nyt kamera til min flyver, men er en lille smule i tvivl om hvordan jeg skal påbegynde monteringen med de ledninger der sidder på kameraet nu.

Som i kan se på billedet, så er der en rød,sort og gul ledninge. Disse tre ledninger bliver ført videre i 2 sorte ledninger. Jeg går ud fra at rød+sort løber i den ene sorte ledning og den gule løber i den anden sorte ledning. Men det kan jeg jo måle mig til, eller se når jeg klipper stikkene af i enderne.

Som sagt, regner jeg med at klippe stikkene af, et passende sted på de to sorte ledninger. Men jeg syntes dog at de to sorte ledninger er temmelig tykke at have med at gøre, specielt når jeg gerne vil vikle dem igennem en ferritring. Jeg er dog også lidt nervøs for at klippe de sorte ledninger af, helt nede ved kameraet hvor de 3 ledninger forsvinder ind i de sorte - så har man kun nogle korte stumper at lodde på.

Hvad ville i gøre i min situation ?
Reply With Quote
Old Apr 17, 2011, 01:41 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Flotte billeder Dennis Du er altså højt oppe. Har du en ide om hvor højt du ligger på de billeder ?

Benytter du dit GoPro som FPV kamera, eller bruger du det kun til at optage video, og har så et andet påmonteret flyet, som du flyver på ?
Min højde? Tja, en smule lavere end hvis ikke jeg havde haft udfald

Ej, jeg ved det desværre ikke helt præcist. Jeg flyver uden OSD osv. så afstande og højde er lidt et gæt og hvad google earth kan fortælle mig. Jeg havde en GPS på, men den var tilsyneladende ikke glad for, at antennen pegede sidelæns (højde-målingen stemmer i hvert fald ikke overens med min flyvning).
Spotteren kunne stadigvæk se flyet, og nogenlunde sige hvordan det vendte osv. men et par sekunders uopmærksomhed, så var det svært at finde igen.

Jeg startede med at benytte GoPro som FPV-kamera, men det blev kun til en enkelt flyvning. Det var efter min mening meget svært at skelne ting på jorden, og det var generelt alt for mørkt. Jeg havde vist samtidig glemt, at kontrasten på brillerne var skruet helt ned. Jeg skiftede derfor hurtigt til et decideret FPV-kamera. Det har jeg bestemt ikke fortrudt, men under gode lysforhold skulle GoPro også fint kunne bruges.

Bare lige vær opmærksom på, at du skal være sikker på, at have nok strøm på GoPro eller give den 5 volt under flyveturen. Det er desuden en dårlig ide at bruge som FPV-kamera når man bruger UHF system, det støjer lidt.
Last edited by Dennis Frie; Apr 17, 2011 at 02:01 PM.
Reply With Quote
Old Apr 17, 2011, 01:45 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Jeg har købt nyt kamera til min flyver, men er en lille smule i tvivl om hvordan jeg skal påbegynde monteringen med de ledninger der sidder på kameraet nu.

Som i kan se på billedet, så er der en rød,sort og gul ledninge. Disse tre ledninger bliver ført videre i 2 sorte ledninger. Jeg går ud fra at rød+sort løber i den ene sorte ledning og den gule løber i den anden sorte ledning. Men det kan jeg jo måle mig til, eller se når jeg klipper stikkene af i enderne.

Som sagt, regner jeg med at klippe stikkene af, et passende sted på de to sorte ledninger. Men jeg syntes dog at de to sorte ledninger er temmelig tykke at have med at gøre, specielt når jeg gerne vil vikle dem igennem en ferritring. Jeg er dog også lidt nervøs for at klippe de sorte ledninger af, helt nede ved kameraet hvor de 3 ledninger forsvinder ind i de sorte - så har man kun nogle korte stumper at lodde på.

Hvad ville i gøre i min situation ?
hvis tykkelsen ikke er et problem, så ville jeg bare klippe dem af i den længde du nu skal bruge. Ellers ville jeg enten fjerne den tykke isolering eller klippe ledningerne af et par cm efter kameraet og lodde nogle nye ledninger på.

Personligt ville jeg klippe dem af nogle cm fra kamerat og sætte et LC-filter før kamerat (på forsyningssiden) og så bare forlænge video-signalet derfra.

Alt efter størrelsen på stikket ville jeg evt. lodde ledningerne direkte på printet. Jeg stoler ikke særlig meget på de "små sarte stik" der sidder på kameraer, video-tx osv.
Reply With Quote
Old Apr 17, 2011, 02:06 PM
Registered User
absolute-zero's Avatar
Joined Sep 2004
306 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Hvis du allerede nu har planer om, at skulle ud i 2-3 km, så ville jeg ikke benytte 2.4 GHz radio. Du bliver nok nødt til at bruge noget 35 MHz grej eller smide en UHF-sender/modul på den nuværende sender.
I Dokkedal blev der fløjet 2,3km væk med standard 2.4ghz Futaba-radio, så helt umuligt er det ikke. Personligt har jeg testet FrSky til 3km+ på jorden
absolute-zero is offline Find More Posts by absolute-zero
Reply With Quote
Old Apr 17, 2011, 03:53 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by absolute-zero View Post
I Dokkedal blev der fløjet 2,3km væk med standard 2.4ghz Futaba-radio, så helt umuligt er det ikke. Personligt har jeg testet FrSky til 3km+ på jorden
FASST har jeg hørt folk har fået rimelig gode resultater med. Jeg har også læst, at folk er kommet rigtig langt med boostere, ekstra antenner osv (på 2.4 ghz RC). Det er måske lidt en smagssag, men med planer om allerede nu at skulle ud i 2-3 km, så ville mit valg nu alligevel være noget 35 MHz udstyr, så er man heller ikke begrænset i video-grej til 1.2 ghz eller 5.8 ghz.
Reply With Quote
Old Apr 19, 2011, 01:37 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,624 Posts
Quote:
Er der nogen størrer forskel på de to motorer ?

Jeg vil gerne kunne komme op i højderne hurtigt, og løfte tungt. Jeg ønsker ikke at flyve hurtigt, bare flyve stille og roligt rundt.
Reply With Quote
Old Apr 19, 2011, 01:46 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Umidelbart vil jeg sige at de er ens-Den ene (1450kv) skal dog have en mindre propel end den anden.
Og i min verden er det store propeller som har den største virknings grad.
DVS flest kræfter i forhold til forbrug.

Jeg flyver selv en 2100 gram tung model med en 300watt motor-men det er en 910kv-så jeg bruger en 11*7 propel-og den bruger 30A ved fuld gas. og jeg har ca 1400 gram trust!
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Apr 22, 2011, 02:10 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,624 Posts
Jeg har tilføjet et LC filter mellem mit Lipo og kamera - men kan se at det skulle have været placeret mellem Lipo og video Tx. Ved i om det skal være tæt på lipo batteriet, eller om det skal være tæt på Video Tx'en ?
Reply With Quote
Old Apr 22, 2011, 02:24 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Jeg har tilføjet et LC filter mellem mit Lipo og kamera - men kan se at det skulle have været placeret mellem Lipo og video Tx. Ved i om det skal være tæt på lipo batteriet, eller om det skal være tæt på Video Tx'en ?
Det skal helst placeres så tæt på video-tx som muligt. Det er også en fin ide at have et lc-filter foran kameraet
Reply With Quote
Old Apr 22, 2011, 02:31 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,624 Posts
Quote:
Det skal helst placeres så tæt på video-tx som muligt. Det er også en fin ide at have et lc-filter foran kameraet
Jeg har nogle problemer med video signalet når jeg kommer ud omkring 400 meter fra min ground station., så forsvinder det helt. Men indtil da, er det ret godt faktisk. Om det kan hjælpe, hvis jeg placere LC filteret rigtigt, ved jeg ikke, men det er nok et forsøg værd. Jeg har min video Tx sidden helt ude på halen af min Easy star. Så jeg burde altså flytte LC filteret ud på halen ?
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools