Espritmodel.com Heli Air
Reply
Thread Tools
Old Sep 19, 2011, 04:04 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Efter min beskedne mening er der en god grund til at TLRS er et af de 2 mest respekterede på markedet i dag.

Dennis det er ret lang tid siden det blev opdaget at flere fabrikater digitalservoer faktisk direkte kortslutter forsyningen når de pulser motoren
Det kan TLRS modtagere ikke lide, ved ikke med de andre LRS systemer, jeg har så 5 hyperion atlas digitale servoer i min flyver ingen kondensatorer og har aldrig haft en failsafe og de er kendt for kortslutnings problemet, dog jeg har også en UBEC som Thomas engang solgte mig og som sidder inden i TLRS og den er stor og flyder med kondensatorer så det er nok der min redning har været.
Din gamle Corona tåler det åbenbart bedre.
Det får mig til at tænke på, hvordan ville din OSD takle den udfordring.
Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Sep 19, 2011, 04:15 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Efter min beskedne mening er der en god grund til at TLRS er et af de 2 mest respekterede på markedet i dag.

Dennis det er ret lang tid siden det blev opdaget at flere fabrikater digitalservoer faktisk direkte kortslutter forsyningen når de pulser motoren
Det kan TLRS modtagere ikke lide, ved ikke med de andre LRS systemer, jeg har så 5 hyperion atlas digitale servoer i min flyver ingen kondensatorer og har aldrig haft en failsafe og de er kendt for kortslutnings problemet, dog jeg har også en UBEC som Thomas engang solgte mig og som sidder inden i TLRS og den er stor og flyder med kondensatorer så det er nok der min redning har været.
Din gamle Corona tåler det åbenbart bedre.
Det får mig til at tænke på, hvordan ville din OSD takle den udfordring.
Lars.
Det var skam kun ment som lidt info og undren - alt respekt for TLRS
Min undren gik såment ikke på at modtageren står af når der kommer for stor ripple, det ville min OSD også gøre

Min store undren var blot, at Thomas' modtager tilsyneladende tillader servoerne at trække langt større strømme på PWM-signalet. hvis du sammenligner med målingen på Corona'en kontra Scherrer er der en helt anden ripple på forsynings-spændingen.
Dennis Frie is online now Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Sep 19, 2011, 04:23 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Ja jeg så det godt der er tilsyneladende mere hul igennem TLRS end Coronaen, tynde linere, modstande eller kondensatorer, måske de kendte mere til digiservoers opførsel da de lavede Coronaen.

Lars.
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 02:33 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Som i kan se på billedet sidder min gps modtager ret tæt på min propel. Da jeg gav fuld gas, blæste den faktisk modtageren af kablet. Jeg er nu lidt i tvivl om hvordan jeg skal fastgøre den til flyveren. Skal jeg sætte en strips hen over - og vil det blokere signalet? Eller skal jeg give den noget hotglue rundt i kanten?
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Last edited by SpookiePower; Sep 20, 2011 at 02:39 PM.
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 02:42 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Som i kan se på billedet sidder min gps modtager ret tæt på min propel. Da jeg gav fuld gas, blæste den faktisk modtageren af kablet. Jeg er nu lidt i tvivl om hvordan jeg skal fastgøre den til flyveren. Skal jeg sætte en strips hen over - og vil det blokere signalet? Eller skal jeg give den noget hotglue rundt i kanten?
Når du alligevel har alt det der viklet rundt omkring flyveren er der så noget til hinter for at vikle et stykke mer rundt om selve antennen/modtageren så ved du da hvor den er.
Den kan sagtens modtage igennem et stykke tape.
Lars
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 02:45 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Det viste jeg ikke den kunne. Det tror jeg, jeg vil gøre. Jeg går ikke så meget op i om min flyver er flot, bare den virker - Takker
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 02:47 PM
Iranair
SoliSab's Avatar
Joined Aug 2007
603 Posts
Quote:
Danske FPV forhandlere ja men de går lidt stille med dørene på det Danske forum, de har de gode sendere på hylden så hold dig venligst fra at linke på det danske forum.
Den største, han får sendt direkte fra Kina men har som regel lidt på lager til DK kunder tit til en god pris.
http://www.fpvflying.com/

En mindre.
http://www.skypilot.dk/

Og så selvfølgelig, the one and ohnly.
http://www.webx.dk/rc/rc.htm

Forum tja det meste foregår vist her, men Absolute Zero har et privat forum på Vimeo, indtil nu bliver det mest brugt til at aftale træf, du skal oprette dig som bruger på vimeo og der sende en PM og bede om at blive lukket ind på FPV in Denmark.

Det er dem jeg kender.

Lars.
Hej Bro

Mange tak. Ja, jeg ved heller ikke hvorfor der ikke er nogen Gode storre forretninger der tjener kassen her hjemme!!?
Og den i sverige har heller ikke rigtigt mange vare at vælge i mellem.
Det der er tilbage er Tyskland og Spain synes jeg!?
anyway tak for hjælpen...:-)
SoliSab is offline Find More Posts by SoliSab
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 02:48 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Den er godt nok tæt på den propel kan man ikke lave en fuge til ledningen og forsænke modtageren lidt det ville give lidt på luftmodstanden og sikkert også lidt på støjen.
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 02:57 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by SoliSab View Post
Hej Bro

Mange tak. Ja, jeg ved heller ikke hvorfor der ikke er nogen Gode storre forretninger der tjener kassen her hjemme!!?
Og den i sverige har heller ikke rigtigt mange vare at vælge i mellem.
Det der er tilbage er Tyskland og Spain synes jeg!?
anyway tak for hjælpen...:-)
Det er simpelt for det er ulovligt at sælge VTX på over 10 Mw for 2.4 Ghz og 25 Mw for 5.8 Ghz.
Vi bruger typisk 500 Mw 2,4 og det fører de få der er, reklamerer de i DK for noget ulovligt risikerer de det ringer på døren, de store etablerede tør ikke røre ved det af samme grund. vi DK FPVer passer på dem fordi det er vidunderligt at kunne købe og få hurtigt leveret når vi brænder noget af derfor bad jeg dig hjælpe med at beskytte dem.
Lars.
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 03:30 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Quote:
Den er godt nok tæt på den propel kan man ikke lave en fuge til ledningen og forsænke modtageren lidt det ville give lidt på luftmodstanden og sikkert også lidt på støjen.
Det kunne godt være man skulle prøve det. Så ligger den måske også lidt mere fast.
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 03:47 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Byg en større flyver-Så behøver din GPS ikke at ligge under propellen
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 03:49 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Byg en større flyver-Så behøver din GPS ikke at ligge under propellen
Det får jeg ikke lov til af konen, hun er ved at være ret trætte af mine flyvere
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 04:18 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Min er ved at få understel

Næsehjulet bliver til næse når understellet er oppe-Og jeg vil kunne se det i kameraet

For lige at have noget at sammenligne med-Hjulene er 110mm i dia! :-)
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 04:36 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Hvis ikke jeg tager meget fejl hører GPS til på noget i retning af 900 mhz båndet. Det er ikke så sart med "lidt forhindringer".

Jeg ville lige prøve at ligge den ind i flyet og se om ikke der mere eller mindre er lige så god forbindelse.
Ellers, som anbefalet, en god gang tape skulle ikke skade. Bare se på din patch/omni antenne, der er også en god gang plastik udenom. Det tager en lille smule af signalet, men begrænset.
Dennis Frie is online now Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Sep 20, 2011, 04:55 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Hvis ikke jeg tager meget fejl hører GPS til på noget i retning af 900 mhz båndet. Det er ikke så sart med "lidt forhindringer".

Jeg ville lige prøve at ligge den ind i flyet og se om ikke der mere eller mindre er lige så god forbindelse.
Ellers, som anbefalet, en god gang tape skulle ikke skade. Bare se på din patch/omni antenne, der er også en god gang plastik udenom. Det tager en lille smule af signalet, men begrænset.
Ja ka du få den ind i flyet så der ikke er andet end skum i vejen ville det nok også være hvad jeg ville gøre, så skal den ikke slæbes igennem slipstrømmen.
Ved andre gør det.
Lars.
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools