SMALL - espritmodel.com SMALL - Telemetry SMALL - Radio
Reply
Thread Tools
Old Jun 10, 2011, 02:25 PM
Registered User
M4d_D's Avatar
Joined Dec 2006
845 Posts
UPDATE :
already crashed it , im really not used to the acc and destroyed one arm ...
this really was a bad week , 3 crashes ...

i already repaired it but im pretty frustrated at the moment

can anyone tell me a little about the mag ? if i turn the octo it should yaw back to the original position , shouldnt it ? how do i calibrate it ? is it normal that it yaws back really slow ?

cheers
M4d_D is offline Find More Posts by M4d_D
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Jun 10, 2011, 02:57 PM
Registered User
Deutschland, HE, Lampertheim
Joined Aug 2007
10 Posts
Hy

Ich hab mal die Wii Software 1.7 Flyduino gespielt und alles so eingestellt wie es in der Beschreibung der FFIMU steht, soweit so gut, starte ich jetzt die GUI kann ich gar nicht den MAG Kalibrieren. Also hab ich mir die Software Multiwii_DEV geladen und aufgespielt jetzt kann ich in der GUI den MAG Kalibrieren nur steht der Quad immer auf dem Kopf und zeigt die Flugrichtung falschherum an :-( Als nächstes versteh ich gar nicht welcher Motor an welchen anschluß muß da in den in der Zeichnung steht was von 5,3,6,2 das leuchtet mir schon ein nur denke ich das Pin 1 belegt, und die Brücke sein muß damit über den Regler die 5V Versorgung kommt. Und zuletzt, wenn ich den Empfänger anschließe bekomme ich keinerlei Darstellung in der GUI wenn ich die Knüppel der Funke bewege. Die FFIMU ist richtig herum eingebaut.
Ich bin am verzweifeln

Vielen dank für eure Hilfe
Blade1975 is offline Find More Posts by Blade1975
Reply With Quote
Old Jun 10, 2011, 03:28 PM
Registered User
M4d_D's Avatar
Joined Dec 2006
845 Posts
hi,
bitte schreib das ganze auf englisch auch dabei, damit alle was davon haben ( auch wenn die leute dies entwickelt haben deutsch sprechen ^^)

hast du die einzelnen sensoren im code aktiviert ?
die motorbelegung ist im code nachzulesen , da von motor 0 bis 7
die sind dann auf den pins 3 5 6 2 7 8 9 10 ( du bauchst also beim quad nur 3 5 6 2 )
du musst nur signal und minus der becs verbinden und über den "in" gekennzeichneten pin deinen pluspol vom flugakku anzuschliessen , das läuft dann

was heisst denn er steht auf dem kopf? wo zeigt er denn die flugrichtung an , mach mal bitte nen screenshot
vg

for everyone who doesnt speak german:
i am too lazy to translate everything at the moment ...
http://translate.google.de/#de|en|

Quote:
Originally Posted by Blade1975 View Post
Hy

Ich hab mal die Wii Software 1.7 Flyduino gespielt und alles so eingestellt wie es in der Beschreibung der FFIMU steht, soweit so gut, starte ich jetzt die GUI kann ich gar nicht den MAG Kalibrieren. Also hab ich mir die Software Multiwii_DEV geladen und aufgespielt jetzt kann ich in der GUI den MAG Kalibrieren nur steht der Quad immer auf dem Kopf und zeigt die Flugrichtung falschherum an :-( Als nächstes versteh ich gar nicht welcher Motor an welchen anschluß muß da in den in der Zeichnung steht was von 5,3,6,2 das leuchtet mir schon ein nur denke ich das Pin 1 belegt, und die Brücke sein muß damit über den Regler die 5V Versorgung kommt. Und zuletzt, wenn ich den Empfänger anschließe bekomme ich keinerlei Darstellung in der GUI wenn ich die Knüppel der Funke bewege. Die FFIMU ist richtig herum eingebaut.
Ich bin am verzweifeln

Reply With Quote
Old Jun 10, 2011, 03:36 PM
Registered User
Goofy23's Avatar
Hamburg, Germany
Joined Jan 2011
1,075 Posts
Quote:
Originally Posted by hubibubi View Post
oh Paul, thats a Error in your zip.
It's for ProMini changed, not for Mega!

Greetings hubibubi
I am pretty sure the mega is defined?
Goofy23 is offline Find More Posts by Goofy23
Reply With Quote
Old Jun 10, 2011, 03:42 PM
Registered User
Joined Oct 2010
131 Posts
@M4d_D
Do you know that you can arm&disarm your Motor's with Roll?
Maybe you have a the sticks on Roll extremely?
On which flight situation do you have problems?
peter
sandmen is online now Find More Posts by sandmen
Reply With Quote
Old Jun 10, 2011, 03:50 PM
Registered User
Goofy23's Avatar
Hamburg, Germany
Joined Jan 2011
1,075 Posts
I understand you well, also flew over an hour yesterday, with a simple quad.
It flew so well, wow, thanks for the code Alex.
I am pretty conservative for the code atm, want to try the dev and the Megapirate, but a copter only last a flying day atm
Autostable was so good i hardly couldnt believe it.
It flew so good with stock setting, may a good point was the motors where pretty light, we build a second quad with heavier keda motors, this one needs more tuning it seems.
My flying skills are not that far developed (yours are much better).
May the atostable needs more tuning for the octo code, dont know.
Principally the code from alex is almost perfect and the BMA180 is a really great ACC, so it should work very good with right settings.
Head up, i will also build a new one tonight.

Quote:
Originally Posted by M4d_D View Post
UPDATE :
already crashed it , im really not used to the acc and destroyed one arm ...
this really was a bad week , 3 crashes ...

i already repaired it but im pretty frustrated at the moment

can anyone tell me a little about the mag ? if i turn the octo it should yaw back to the original position , shouldnt it ? how do i calibrate it ? is it normal that it yaws back really slow ?

cheers
Last edited by Goofy23; Jun 10, 2011 at 04:37 PM.
Reply With Quote
Old Jun 10, 2011, 03:52 PM
Registered User
Goofy23's Avatar
Hamburg, Germany
Joined Jan 2011
1,075 Posts
For a quad you need 2 3 5 and 6 when using a regular RX.
You need the dev version for calibrating the mag.
Pin 0 and 1 is not used the bridge for the ESC 5V is above those 2 pins.

Quote:
Hy

Ich bin am verzweifeln

Reply With Quote
Old Jun 10, 2011, 04:37 PM
Registered User
hubibubi's Avatar
Deutschland, SA
Joined May 2011
47 Posts
Quote:
Originally Posted by Goofy23 View Post
I am pretty sure the mega is defined?
Code:
#include <EEPROM.h>

...

#if defined(PROMINI)
...
  #define DIGITAL_TILT_PITCH_PINMODE pinMode(44,OUTPUT);
  #define DIGITAL_TILT_PITCH_HIGH    PORTL |= 1<<5;
  #define DIGITAL_TILT_PITCH_LOW     PORTL &= ~(1<<5);
  #define DIGITAL_TILT_ROLL_PINMODE  pinMode(45,OUTPUT);
  #define DIGITAL_TILT_ROLL_HIGH     PORTL |= 1<<4;
  #define DIGITAL_TILT_ROLL_LOW      PORTL &= ~(1<<4);
  #define DIGITAL_BI_LEFT_PINMODE    pinMode(46,OUTPUT); 
  #define DIGITAL_BI_LEFT_HIGH       PORTL |= 1<<3;
  #define DIGITAL_BI_LEFT_LOW        PORTL &= ~(1<<3);
...
  #define DIGITAL_CAM_PINMODE        pinMode(A2,OUTPUT);
  #define DIGITAL_CAM_HIGH           PORTC |= 1<<2;
  #define DIGITAL_CAM_LOW            PORTC &= ~(1<<2);
  //RX PIN assignment inside the port //for PORTD
...
#endif

#if defined(MEGA)
...

#define DIGITAL_TILT_PITCH_PINMODE pinMode(A0,OUTPUT); // not the final choice
  #define DIGITAL_TILT_PITCH_HIGH    PORTF |= 1<<0;
  #define DIGITAL_TILT_PITCH_LOW     PORTF &= ~(1<<0);
  #define DIGITAL_TILT_ROLL_PINMODE  pinMode(A1,OUTPUT); // not the final choice
  #define DIGITAL_TILT_ROLL_HIGH     PORTF |= 1<<1;
  #define DIGITAL_TILT_ROLL_LOW      PORTF &= ~(1<<1);
  #define DIGITAL_BI_LEFT_PINMODE    pinMode(6,OUTPUT); 
  #define DIGITAL_BI_LEFT_HIGH       PORTE |= 1<<6;
  #define DIGITAL_BI_LEFT_LOW        PORTE &= ~(1<<6);
...
  #define DIGITAL_CAM_PINMODE        pinMode(A2,OUTPUT); // not the final choice
  #define DIGITAL_CAM_HIGH           PORTF |= 1<<2;
  #define DIGITAL_CAM_LOW            PORTF &= ~(1<<2);
  //RX PIN assignment inside the port //for PORTK
Wo hat ein ProMini PORT L?
und wo wurde auf PORT L beim Mega Abschnitt umgeschrieben??
Paul schau in den Code hab ich gerade gezogen das zip File, ab Zeile 218 ist relevant für den Mega.
Unnütze Zeilen habe ich wegen der Übersichtlichkeit weg gepunktet.
Hier geht es doch um das Flyduino und nicht um den ProMini!

Where has ProMii PORT L?
and where was rewritten in the Mega Section Port L?
Paul look in the code, I've just moved the zip file, is relevant from line 218 for the mega.
Unnecessary lines I've scored away for clarity.
Here it's all about the Flyduino and not the ProMini!

cu hubibubi
hubibubi is offline Find More Posts by hubibubi
Reply With Quote
Old Jun 10, 2011, 04:45 PM
Registered User
M4d_D's Avatar
Joined Dec 2006
845 Posts
you fly , you crash .... thats pretty normal .
i think the last one happened because i simply wasnt uset to the octo and especially to the autostable mode
since its a simple aluminium frame it isnt expensive to repair it ...

only mag and baro dont seem to work correctly yet ... i should be able to figure out where the problem is

Quote:
Originally Posted by Goofy23 View Post
I understand you well, also flew over an hour yesterday, with a simple quad.
It flew so well, wow, thanks for the code Alex.
I am pretty conservative for the code atm, want to try the dev and the Megapirate, but a copter only last a flying day atm
Autostable was so good i hardly couldnt believe it.
It flew so good with stock setting, may a good point was the motors where pretty light, we build a second quad with heavier keda motors, this one needs more tuning it seems.
My flying skills are not that far developed (yours are much better).
May the atostable needs more tuning for the octo code, dont know.
Principally the code from alex is almost perfect and the BMA180 is a really great ACC, so it should work very good with right settings.
Head up, i will also build a new one tonight.
yes i do but that wasnt the problem . i think the acc just overcompensated and therefore it crashed
in the developer version you are also able to arm the motors with a switch , which is kinda cool

Quote:
@M4d_D
Do you know that you can arm&disarm your Motor's with Roll?
Maybe you have a the sticks on Roll extremely?
On which flight situation do you have problems?
peter
Reply With Quote
Old Jun 10, 2011, 04:49 PM
Registered User
Goofy23's Avatar
Hamburg, Germany
Joined Jan 2011
1,075 Posts
Right, sry my fault you are absolutely right.
http://www.file-upload.net/download-...dMEGA.zip.html
Reply With Quote
Old Jun 11, 2011, 01:17 AM
Registered User
Deutschland, HE, Lampertheim
Joined Aug 2007
10 Posts
Hallo ,

sorry aber mein Englisch in Schrift ist sehr bescheiden. Aber ich kann gerne den Text via Google übersetzen und einfügen. Ich habe jetzt mal Bilder gemacht vielleicht könnt ihr meinen Fehler erkennen. Jetzt hab ich verstanden wo die Motoren angeschlossen werden, ich hatte das Schaltdiagramm falsch interpretiert und dachte Motor eins,zwei und so weiter sind die Motoranschlüße aber es sind die Positionen wo der erste,zweite usw. Motor angeschlossen wird.
Wie schon geschrieben hab ich den Empfänger laut den Anschlussplänen verkabelt aber ich bekomme keinerlei Anzeige auf der GUI.

Hier auf Englisch:
Hi,

sorry but my english in writing is very bad. But I like to translate the text and paste via Google. I now have time to take pics maybe you can see her my fault. Now I understood where the motors are connected, I had interpreted the wrong circuit diagram and thought engine one, two and so on are the Motoranschlüße but there are positions where the first, second, and so the motor is connected.
As written I wired the receiver according to the wiring diagram but I get no display on the GUI.

Danke für eure Hilfe
Gruß Marc
Blade1975 is offline Find More Posts by Blade1975
Reply With Quote
Old Jun 11, 2011, 03:08 AM
OS Sponsor
kinderkram's Avatar
Germany, NRW, Dusseldorf
Joined Jun 2010
5,225 Posts
Quote:
Hallo ,

sorry aber mein Englisch in Schrift ist sehr bescheiden. Aber ich kann gerne den Text via Google übersetzen und einfügen. Ich habe jetzt mal Bilder gemacht vielleicht könnt ihr meinen Fehler erkennen. Jetzt hab ich verstanden wo die Motoren angeschlossen werden, ich hatte das Schaltdiagramm falsch interpretiert und dachte Motor eins,zwei und so weiter sind die Motoranschlüße aber es sind die Positionen wo der erste,zweite usw. Motor angeschlossen wird.
Wie schon geschrieben hab ich den Empfänger laut den Anschlussplänen verkabelt aber ich bekomme keinerlei Anzeige auf der GUI.

Hier auf Englisch:
Hi,

sorry but my english in writing is very bad. But I like to translate the text and paste via Google. I now have time to take pics maybe you can see her my fault. Now I understood where the motors are connected, I had interpreted the wrong circuit diagram and thought engine one, two and so on are the Motoranschlüße but there are positions where the first, second, and so the motor is connected.
As written I wired the receiver according to the wiring diagram but I get no display on the GUI.

Danke für eure Hilfe
Gruß Marc
Hi Marc,
in the MW code you've chosen the wrong board - Mini Pro instead of the Mega.
Also: did you solder a blob over the V in and Enable? These need to be connected.
kinderkram is offline Find More Posts by kinderkram
RCG Plus Member
Reply With Quote
Old Jun 11, 2011, 03:30 AM
Registered User
Gaza07's Avatar
United Kingdom, England, Nottingham
Joined Nov 2002
814 Posts
@Blade1975
Shouldnt you be using a Flydusense with LLC with the FFIMU
you need to comment out promini and define mega
what version of the multiwii dev are you using

Also if you use the Print Screen key on your key board and open any paint program you can then paste your screen to it and save it for other to see

German from google
Shouldnt Sie werden mit einem Flydusense mit LLC mit dem FFIMU
Sie brauchen, um kommentieren ProMini und definieren mega
welche Version des multiwii dev verwenden Sie

Auch wenn Sie die Taste "Druck" auf Ihrer Tastatur und öffnen Sie ein beliebiges Malprogramm Anschließend können Sie Ihren Bildschirm an und speichern Sie es für andere zu sehen
Gaza07 is offline Find More Posts by Gaza07
Reply With Quote
Old Jun 11, 2011, 07:13 AM
Registered User
Deutschland, Schleswig-Holstein, Kiel
Joined Jan 2011
431 Posts
Quote:
Originally Posted by Gaza07 View Post
@Blade1975
Shouldnt you be using a Flydusense with LLC with the FFIMU
you need to comment out promini and define mega
what version of the multiwii dev are you using

Also if you use the Print Screen key on your key board and open any paint program you can then paste your screen to it and save it for other to see

German from google
Shouldnt Sie werden mit einem Flydusense mit LLC mit dem FFIMU
Sie brauchen, um kommentieren ProMini und definieren mega
welche Version des multiwii dev verwenden Sie

Auch wenn Sie die Taste "Druck" auf Ihrer Tastatur und öffnen Sie ein beliebiges Malprogramm Anschließend können Sie Ihren Bildschirm an und speichern Sie es für andere zu sehen
german from german (just translation, its not my posting)

solltest du nicht ein flydusense mit LLC mit dem ffimu benutzen?
du musst auch den promini im sketch auskommentieren, und stattdessen den mega definieren.
welche software-version benutz du?

um einen bildschirmausdruck für andere zur verfügung zu stellen, kann man einfach die "druck"-taste drücken, dann ein malprogramm (wie z.b. paint) öffnen, und dann dort mittels "einfügen" den bildschirminhalt als bild abspeichern. das ergegnis ist meist besser lesbar
alteskind is offline Find More Posts by alteskind
Last edited by alteskind; Jun 11, 2011 at 07:18 AM.
Reply With Quote
Old Jun 11, 2011, 07:44 AM
Registered User
Gaza07's Avatar
United Kingdom, England, Nottingham
Joined Nov 2002
814 Posts
It looks like things do not translate to well
I was trying to say I think you should have the llc on the flydusense when used with the ffimu
I was only trying to help
Gaza07 is offline Find More Posts by Gaza07
Reply With Quote
Reply

Thread Tools