Espritmodel.com Heli Air
Reply
Thread Tools
Old Jun 19, 2012, 12:51 PM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Joined Jan 2012
1,034 Posts
Så dukkede endeligt min EasyStar 2 op med posten, og jeg har siddet og klistret lige siden jeg kom hjem fra job. Nu holder jeg så en lille pause og opdager, at det er super flyvevejr...

Er der nogen, der er friske på en hurtig aftentur her i nærheden af KBH?
mike_o is offline Find More Posts by mike_o
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Jun 19, 2012, 01:13 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by mike_o View Post
Så dukkede endeligt min EasyStar 2 op med posten, og jeg har siddet og klistret lige siden jeg kom hjem fra job. Nu holder jeg så en lille pause og opdager, at det er super flyvevejr...

Er der nogen, der er friske på en hurtig aftentur her i nærheden af KBH?
Hvis du kommer her i nærheden af Nærum vil jeg da gerne med en tur, det er jo perfekt vejr
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 01:14 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Hold kæft det ser godt ud Dennis

Jeg har HT sat til i skolestikket, det betyder at kontakt H der er til skift mellem lærer / elev, den kontakt der er fjeder retuneret og som skal holdes aktiveret for at slå elev(HT) til, jeg har skiftet den til en uden fjeder og den kan pogrameres til at skifte mellem elevstikket og 2 potmetre på senderpulten, skal din HT lave flere kanaler er det nok smartest at lade HT og evt OSD køre på de ekstra kanaler for så kan man bruge alle mix i senderen på alle dens kanaler.
Det ville være smart hvis der var en funktion med en kontakt der kunne skifte din HT mellem HT eller 2 potmetre, smartest eller mindst 2 forud programerede neutral positioner, så man nemt kan slå HT fra/låse kameraet i neutral medens man tager briller på og af ved start og landing, ellers drøner kameraet rundt medens man håndterer skidtet.
Er det forståeligt.

Lars.
Okay, så kan du jo uden videre erstatte den med din gamle headtracker og så om det er noget der er til at flyve med. Så kan vi altid kigge nærmere på ekstra kanaler, PPM osv.
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 02:07 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,598 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Okay, så kan du jo uden videre erstatte den med din gamle headtracker og så om det er noget der er til at flyve med. Så kan vi altid kigge nærmere på ekstra kanaler, PPM osv.
det er bare fint, mine gamle modtagere skal alligevel udbygges for at få de 12 kanaler.

Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 02:33 PM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Joined Jan 2012
1,034 Posts
Aftenflyvning

Nå, så ringede telefonen lige som jeg var på vej ud af døren: blah, blah, blah. Nye planer: Aftenflyvning i den lokale park.

Jeg har uploadet en video fra turen:

RC AXN evening flight OBC (8 min 7 sec)

Dennis, vi må prøve en anden aften, hvor jeg ikke sidder fast i EasyStar bygning og telefonopringninger...

PS: Er jeg den eneste, der har problemer med at se langt, når jeg har siddet og nørklet med med samlearbejde på 20-30cms afstand i 4 timer? Jeg kunne næsten ikke se min maskine, da den kom lidt op luften
mike_o is offline Find More Posts by mike_o
Last edited by mike_o; Jun 19, 2012 at 03:58 PM.
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 03:07 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, KBH
Joined May 2011
4 Posts
Hej Alle

Så er det vidst efterhånden tid til at jeg også melder mig under fanerne. Jeg har fulgt med her i tråden i et års tid, så tænker at det er ved at være på høje tid

Det er godt et år siden jeg første gang var med ude og se Dennis flyve FPV, og jeg var bidt af det med det samme. Da jeg ikke har nogen tidligere erfaringer med modelflyvning faldt valget på en Easy Star så jeg havde noget nemt at lære at flyve LOS med. Og jeg må sige at jeg er imponeret over hvad sådan en kan holde til, og ikke mindst hvor længe man kan blive ved med at reparere den, hehe.

Det har dog også sine begrænsninger, til sidst fløj den så skævt og mærkeligt at den nærmest ikke var til at flyve, så jeg bestilte en ny som nu (med masser af hjælp fra Dennis) er rigget op med FPV grej. Til at starte med er valget faldet på et ganske simpelt setup men en Lawmate 2,4 ghz 500 mw TX og et Fatshark kamera. Så er skaden ikke så stor hvis der skulle ske et eller andet. Alt FPV udstyret er monteret på selve canopy og kan derfor let afmonteres hvis der skal flyves LOS, hvilket jeg dog næppe kan se hvorfor jeg skulle når jeg kan flyve FPV

Jeg har vedhæftet et par billeder af flyet som forhåbentlig får lidt flere turer under vingerne her i løbet af sommeren. Jeg er i hvertfald bidt, så motivation mangler der ikke

-Philip
Phill_2990 is offline Find More Posts by Phill_2990
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 03:18 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,598 Posts
Hej Philip og velkommen til
Dejligt at se en mere på vognen, lyder som et meget fornuftigt setup, det skal du nok få mange gode timer/ture med.

Lars.
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 03:21 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Velkommen til Philip :-)

Du er kun 7 km fra mig, så måske vi skulle flyve sammen en dag :-)

Mit første flyver var også en Easystar, hvilket den også bære præg af med alle de reparationer den har været igennem.

Hvor flyver du fra når du er ude?

- kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 04:12 PM
1 more flight!
Martintin's Avatar
Denmark, Central Denmark Region, Aarhus
Joined Oct 2011
308 Posts
Quote:
Originally Posted by Phill_2990 View Post
Hej Alle

Så er det vidst efterhånden tid til at jeg også melder mig under fanerne. Jeg har fulgt med her i tråden i et års tid, så tænker at det er ved at være på høje tid

Det er godt et år siden jeg første gang var med ude og se Dennis flyve FPV, og jeg var bidt af det med det samme. Da jeg ikke har nogen tidligere erfaringer med modelflyvning faldt valget på en Easy Star så jeg havde noget nemt at lære at flyve LOS med. Og jeg må sige at jeg er imponeret over hvad sådan en kan holde til, og ikke mindst hvor længe man kan blive ved med at reparere den, hehe.

Det har dog også sine begrænsninger, til sidst fløj den så skævt og mærkeligt at den nærmest ikke var til at flyve, så jeg bestilte en ny som nu (med masser af hjælp fra Dennis) er rigget op med FPV grej. Til at starte med er valget faldet på et ganske simpelt setup men en Lawmate 2,4 ghz 500 mw TX og et Fatshark kamera. Så er skaden ikke så stor hvis der skulle ske et eller andet. Alt FPV udstyret er monteret på selve canopy og kan derfor let afmonteres hvis der skal flyves LOS, hvilket jeg dog næppe kan se hvorfor jeg skulle når jeg kan flyve FPV

Jeg har vedhæftet et par billeder af flyet som forhåbentlig får lidt flere turer under vingerne her i løbet af sommeren. Jeg er i hvertfald bidt, så motivation mangler der ikke

-Philip
Hej Philip.
Velkommen til! Flyveren ser fin og ny ud, men jeg tænkte på om grenene fulgte med Det er der i hvertfald i ikke med til min Jeg flyver selv "My fly" / Bixler.
Så mangler vi bare nogle flere fra midtjylland.

/martin
Martintin is offline Find More Posts by Martintin
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 04:19 PM
1 more flight!
Martintin's Avatar
Denmark, Central Denmark Region, Aarhus
Joined Oct 2011
308 Posts
Quote:
Originally Posted by Martintin View Post
Hej Århusianere og Midtjyder. Det ser ud til at blive FPV flyvevejr onsdag eftermiddag, så jeg tænkte på om ikke vi skulle mødes og flyve lidt?

/martin
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Bestemt ikke umuligt, tænker du på der hvor noget stritter op i luften (hunde ??) eller har i et andet hemligt sted.

Lars.
Der kommer da i hvertfald tre FPV-piloter og flyver nord for Aarhus i morgen onsdag ved 16.30 tiden

/martin
Martintin is offline Find More Posts by Martintin
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 04:27 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, KBH
Joined May 2011
4 Posts
Hej Alle

Tak for de venlige hilsner

/Kim
Jeg er næsten lige flyttet til vanløse, så jeg har ikke fløjet andet end en enkelt gang fra damhusengen, men her kommer man hurtigt lidt for tæt på boligkvarterne. Ellers har normalt fløjet sammen med Dennis rundt omkring i nordsjælland, og sidst en lille tur mellem regnbyerne sidste søndag i Nærum.

/Martin
Tænkte nok at der var en der nok skulle spotte detVingerne sal lidt løst, så det var lige den hurtige løsning for at få dem til at sidde tilpsast stramt På min gamle Eazy Star limede jeg et tyndt lag skum ind i samlingen så de sad tilpast stramt, det virkede glimrende, og var også en tand mere permanent, hehe

-Philip
Phill_2990 is offline Find More Posts by Phill_2990
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 04:34 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Så er jeg vist totalt klar til FPV træf på Lørdag

Hentede min Sirius på posthuset, kl 16.45! Kørte hjem , spiste og ordnede et par småting.
Kl 18.15 gik jeg i værkstedet for at kikke på mit nye fly Kl 21.55 var jeg klar til at prøveflyve den-FPV udstyret er monteret, og alt ser rigtigt ud-Så jeg kørte lige de 200 meter over til den lokale fodboldbane, for at klare jomfru turen.
For at få tyngdepunket helt derhen hvor BEVRC sagde at det skulle være, måtte jeg bruge en 3S 5000 batteri.
Den ville ikke rulle på græsset, så jeg måtte håndstarte den-De første 2 kast endte i en mavelanding 10 meter foran mig selv-Den ville ikke op
Så ryggede jeg batteriet en del tilbage-Flyttede TP ca 1,5 cm, og kastede den igen-Og så var Sirius i luften. Men den skulle have en del højderor for at flyve ligeud-Så den var stadig næsetung Helt ned på noget der ligner 2A der glider den næsten lydløst rundt uden at tabe højde
Men når jeg giver gas-Så dykker den, og jeg må give en del højderor for ikke at gå i jorden-Årsagen har jeg endnu ikke fundet, men hælder lidt til at motoren peger forkert, ved dog ikke om den skal pege op eller ned for at modvirke at den dykker ved gas
Nå men landingen var fuldstændig efter bogen. Så jeg kørte hjem og flyttede lidt rundt på batterier, samt prøvede nogle forskellige.
Jeg er nu endt op med at have et 3S 2200 som motorbatteri, og et 3S 1300 som video batteri-Og TP ligger nu næsten 2,5 cm bag det punkt som var anbefalet.

I morgen tester jeg videre, og får den trimmet ordentligt ind til på Lørdag
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 04:34 PM
I reject your reality... :-)
srolin's Avatar
Danmark, Hovedstaden, Kvistgård
Joined Oct 2009
261 Posts
Vores første RTH :-)

Så lykkedes det at få sat SW'en op til RTH

tre test og alt fungerede som det skulle kom fint hjem og cirklede over ground station, test fra 300m oppe 1000m ude 200m oppe 1000m ude og sidst 100m oppe 1000m ude i sidste test steg den fint til 150m kom hjem og cirklede i 50m

http://www.youtube.com/watch?v=DupamN44Z64

Søren

PS
ved ikke lige hvorfor min OSD er skiftet til fod????
srolin is offline Find More Posts by srolin
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 04:35 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
Originally Posted by Phill_2990 View Post
/Kim
Jeg er næsten lige flyttet til vanløse, så jeg har ikke fløjet andet end en enkelt gang fra damhusengen, men her kommer man hurtigt lidt for tæt på boligkvarterne. Ellers har normalt fløjet sammen med Dennis rundt omkring i nordsjælland, og sidst en lille tur mellem regnbyerne sidste søndag i Nærum.
Jeg flyver meget fra Herstedhøje i Albertslund. Det syntes jeg selv er et ret godt område.

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 04:36 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,598 Posts
Quote:
Originally Posted by Martintin View Post
Der kommer da i hvertfald tre FPV-piloter og flyver nord for Aarhus i morgen onsdag ved 16.30 tiden

/martin
Nåda så bliver vi sikkert 4 måske enda 5.

Lars.
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools