|
|
|
|
||
|
|
Quote:
|
|
|
||
|
|
||
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,598 Posts
|
Quote:
det er bare fint, mine gamle modtagere skal alligevel udbygges for at få de 12 kanaler. ![]() Lars. |
|
|
||
|
|
|||
|
|
Aftenflyvning
Nå, så ringede telefonen lige som jeg var på vej ud af døren: blah, blah, blah. Nye planer: Aftenflyvning i den lokale park.
Jeg har uploadet en video fra turen:
Dennis, vi må prøve en anden aften, hvor jeg ikke sidder fast i EasyStar bygning og telefonopringninger... PS: Er jeg den eneste, der har problemer med at se langt, når jeg har siddet og nørklet med med samlearbejde på 20-30cms afstand i 4 timer? Jeg kunne næsten ikke se min maskine, da den kom lidt op luften |
||
|
|
|
|
Denmark, Capital Region of Denmark, KBH
Joined May 2011
4 Posts
|
Hej Alle
Så er det vidst efterhånden tid til at jeg også melder mig under fanerne. Jeg har fulgt med her i tråden i et års tid, så tænker at det er ved at være på høje tid ![]() Det er godt et år siden jeg første gang var med ude og se Dennis flyve FPV, og jeg var bidt af det med det samme. Da jeg ikke har nogen tidligere erfaringer med modelflyvning faldt valget på en Easy Star så jeg havde noget nemt at lære at flyve LOS med. Og jeg må sige at jeg er imponeret over hvad sådan en kan holde til, og ikke mindst hvor længe man kan blive ved med at reparere den, hehe. Det har dog også sine begrænsninger, til sidst fløj den så skævt og mærkeligt at den nærmest ikke var til at flyve, så jeg bestilte en ny som nu (med masser af hjælp fra Dennis) er rigget op med FPV grej. Til at starte med er valget faldet på et ganske simpelt setup men en Lawmate 2,4 ghz 500 mw TX og et Fatshark kamera. Så er skaden ikke så stor hvis der skulle ske et eller andet. Alt FPV udstyret er monteret på selve canopy og kan derfor let afmonteres hvis der skal flyves LOS, hvilket jeg dog næppe kan se hvorfor jeg skulle når jeg kan flyve FPV ![]() Jeg har vedhæftet et par billeder af flyet som forhåbentlig får lidt flere turer under vingerne her i løbet af sommeren. Jeg er i hvertfald bidt, så motivation mangler der ikke ![]() -Philip |
|
|
|
|
|
|
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Velkommen til Philip :-)
Du er kun 7 km fra mig, så måske vi skulle flyve sammen en dag :-) Mit første flyver var også en Easystar, hvilket den også bære præg af med alle de reparationer den har været igennem. Hvor flyver du fra når du er ude? - kim - |
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
Velkommen til! Flyveren ser fin og ny ud, men jeg tænkte på om grenene fulgte med Det er der i hvertfald i ikke med til min Jeg flyver selv "My fly" / Bixler. Så mangler vi bare nogle flere fra midtjylland. ![]() /martin |
|
|
||
|
|
|||
|
|
Quote:
Quote:
![]() /martin
|
||
|
|||
|
|
|
|
Denmark, Capital Region of Denmark, KBH
Joined May 2011
4 Posts
|
Hej Alle
Tak for de venlige hilsner ![]() /Kim Jeg er næsten lige flyttet til vanløse, så jeg har ikke fløjet andet end en enkelt gang fra damhusengen, men her kommer man hurtigt lidt for tæt på boligkvarterne. Ellers har normalt fløjet sammen med Dennis rundt omkring i nordsjælland, og sidst en lille tur mellem regnbyerne sidste søndag i Nærum. /Martin Tænkte nok at der var en der nok skulle spotte det Vingerne sal lidt løst, så det var lige den hurtige løsning for at få dem til at sidde tilpsast stramt På min gamle Eazy Star limede jeg et tyndt lag skum ind i samlingen så de sad tilpast stramt, det virkede glimrende, og var også en tand mere permanent, hehe![]() -Philip |
|
|
|
|
|
|
|
Så er jeg vist totalt klar til FPV træf på Lørdag
![]() Hentede min Sirius på posthuset, kl 16.45! Kørte hjem , spiste og ordnede et par småting. Kl 18.15 gik jeg i værkstedet for at kikke på mit nye fly Kl 21.55 var jeg klar til at prøveflyve den-FPV udstyret er monteret, og alt ser rigtigt ud-Så jeg kørte lige de 200 meter over til den lokale fodboldbane, for at klare jomfru turen.For at få tyngdepunket helt derhen hvor BEVRC sagde at det skulle være, måtte jeg bruge en 3S 5000 batteri .Den ville ikke rulle på græsset, så jeg måtte håndstarte den-De første 2 kast endte i en mavelanding 10 meter foran mig selv-Den ville ikke op ![]() Så ryggede jeg batteriet en del tilbage-Flyttede TP ca 1,5 cm, og kastede den igen-Og så var Sirius i luften ![]() . Men den skulle have en del højderor for at flyve ligeud-Så den var stadig næsetung Helt ned på noget der ligner 2A der glider den næsten lydløst rundt uden at tabe højde![]() Men når jeg giver gas-Så dykker den, og jeg må give en del højderor for ikke at gå i jorden -Årsagen har jeg endnu ikke fundet, men hælder lidt til at motoren peger forkert, ved dog ikke om den skal pege op eller ned for at modvirke at den dykker ved gas![]() Nå men landingen var fuldstændig efter bogen . Så jeg kørte hjem og flyttede lidt rundt på batterier, samt prøvede nogle forskellige.Jeg er nu endt op med at have et 3S 2200 som motorbatteri, og et 3S 1300 som video batteri-Og TP ligger nu næsten 2,5 cm bag det punkt som var anbefalet. I morgen tester jeg videre, og får den trimmet ordentligt ind til på Lørdag
|
|
|
|
|
|
|
|
Vores første RTH :-)
Så lykkedes det at få sat SW'en op til RTH
![]() tre test og alt fungerede som det skulle kom fint hjem og cirklede over ground station, test fra 300m oppe 1000m ude 200m oppe 1000m ude og sidst 100m oppe 1000m ude i sidste test steg den fint til 150m kom hjem og cirklede i 50m http://www.youtube.com/watch?v=DupamN44Z64 ![]() Søren PS ved ikke lige hvorfor min OSD er skiftet til fod????
|
|
|
|
|
||
|
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Quote: