|
|
|
|
|
|
Norge, Møre og Romsdal, Kristiansund
Joined Apr 2008
231 Posts
|
Nok en nordmann, visste ikke om at det var noe slikt her.
Er det noe aktivitet her da? Uansett, bosatt i Kristiansund, holder meg til elektrisk og 2,4GHz. Akkurat bitt av 3D basillen, og øver med 48" fly ennå. Har som så mange andre alt for mange fly (og litt heli) i hangaren, men vi prøver da til stadighet å gjøre noe med det! Er litt kjøring med elektrobil inne, men har en del problemer med lokaler så langt. Lite kjøring med bil ute, men holder på å sette sammen XR10 nå, så da blir det vel crawling også etterhvert. Si fra om dere er på nordvestlandet da! Vi har flott flystripe med klubbhus, gassvarmer, kokeplate på gass, aggregat, sofa og mulldo. Alt man trenger egentlig!
|
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
Bra det er noen som har fasiliteter. Her i Bergen blir det stort sett med planene virker det som. Og vinteren skuffer, knapt flybar is denne gang. Venter på at is og slaps skal smelte vekk fra min utvalgte fotballbane, og at den evige vinden skal roe seg ned. |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
![]() Det for været kan vi desverre ikke gjøre noe med...Ben-Erik styreleder Bergen Modellflyklubb |
|
|
||
|
|
|
|
Norway
Joined Apr 2012
20 Posts
|
Hallo fra Brønnøysund!
Er ny her på Rcgroups, og ny med fly. Drevet med biler i "alle år" og har fremdeles et par Jammin truggies stående i kjellern. Fløy litt i ungdommen, og begynte på igjen i fjor med en trasig epo cessna 182 fra throttlestore. I år driver jeg å stikketrener med en Clouds Fly, og har en epo Sbach342 fra hobbyking stående å vente på selvtillit og rolige vindforhold. Arti med en gruppe nordmenn her. Blir nesten som å dra til syden, og treffe naboen.. ![]() Jaja.. nordmenn treffer man over alt! Vær hilset landsmenn! |
|
|
|
|
||
|
Joined Apr 2008
231 Posts
|
Quote:
Cessnaen fra throttlestore er nok trasig fordi den er satt opp med for store utslag uten expo, og like ikke så godt å være baktung. Det er mitt tips. Sbachen fra Hobbyking har jeg også vært oppe med, det er artige saker, men i mitt fly var det bare å kaste originalservoene for halen. Svake servoer med dårlig sentrering. Satte inn et par billige hitec servoer og det gjorde susen. Kan vel ikke forvente all verden for 130 dollar heller =) Flere bra tips på tråden for det flyet en plass her på forumet. Håper på en flott sesong i år, med lite nedbør og rolig vind! =) |
|
|
||
|
|
||
|
Norway
Joined Apr 2012
20 Posts
|
Quote:
Kvitta meg med den cessnan ganske fort. Og har investert i skikkelig radio. Er klar over at sbach servoene ikke er noe særlig. Har lest meg opp litt her inne Men takk for tips..Ellers frister det med et skalaprosjekt. vi får se.. |
|
|
||
|
|
|
|
|
Larvik her!
Denne depron, er det som isopor eller er den hardere? Skal begynne å fly straks, har ett seilfly fra 70-tallet eller noe, etter pappa, som jeg skal sette elektromotor på. Har kjøpt det jeg trenger på ebay av billigeste sort, og har laga meg ei batteripakke fra gamle laptop-celler. Så dere får ønske meg lykke til! |
|
|
|
|
||
|
Joined Apr 2008
231 Posts
|
Quote:
Prøv å hold det så lett som mulig, kanskje ikke bruke alle laptopcellene på en gang. ![]() Du får ha masse lykke til! =) |
|
|
||
|
|
|
|
Joined Dec 2012
2 Posts
|
Finnsnes, Nord-Norge her.
Jobber med en 220cm skala Corsair, hvor jeg tukler med å bygge inn vingeløft! Ikke bara bare det kjenner jeg. Skal inn med en Asp 400, så det skal ihvertfall ikke stå på lyden! Ellers blir det litt 3D flyging med en Harrier, og mye Quad rundt huset, og litt lenger....... Søndag, nysnø, sol = Goldberg cub på ski! |
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Det stagnerte litt etter att kjærringa steila pga modellfly-greier i hele stua osv, kan ikke skjønne hvorfor...
Men nå er jeg så smått i gang igjen, har kjøpt en batteripakke fra ebay nå som sikkert er mer egna til foremålet. Funderer på å sette motoren på ett tårn rett bak vinga i steden for i nesa. |
|
|