|
|
|
|
||
|
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Quote:
Men som sagt så får jeg meget støj på billedet allerede ude omkring 400 meter, og kan se at det er på vej væk, hvis jeg fortsætter. Men indtil da, er det god kvalitet. Jeg har lige tilføjet et par billeder af min flyver. Glemte at nævne, at jeg i min Futaba 7C Tx har slået 2.4Ghz modulet fra, og benytter i stedet Thomas Scherrer's 433Mhz LRS. |
|
|
|
||
|
|
Quote:
Hvad angår din placering af video-tx, du har ikke haft problemer med dårligere signal når du flyver mod dig selv end væk? Jeg ville tro, at der ryger en del signal når du flyver hjem igen. Har du fået fløjet med den FPV? |
|
|
||
|
|
|
|
|
Jeg ved ikke hvor mange er jer der også følger med på rc-unionen, men nu hvor jeg lige fik taget sammen til at smide lidt video-sammen i går, må jeg også hellere poste et link her
![]() Jeg fik lige ordnet mine problemer med radio-udfald, så nu kunne der leges lidt igen ![]() (ca 87 mb) http://dl.dropbox.com/u/3947315/Soe_langt_vaek.mp4 (Højreklik -> gem som) (er bare lagt op i lidt lav opløsning) - og så lige et par billeder fra lidt FPV-skrænt i dag.
|
|
|
|
|
||
|
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Quote:
Jeg syntes ikke jeg havde nogle problemer, da jeg fløj direkte imod mig selv. Måske kan problemet skyldes min CP antenne, der kunne være defekt. Måske jeg skulle prøve med den lille gummi antenne på min VideoRx. Burde den kunne række mere en 400 meter ? Så kunne man da ude det problem. Hvis man ikke ønsker at tabe signal, når man flyver hjem, hvor skal man så placere sin videoTx ? |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Placeringen af UHF modtager fristes jeg lidt til at sige er ligegyldig - det får du ikke problemer med foreløbig ![]() Har du tjekket hvor stor betydning det har om du står tæt på din video-rx med UHF systemet? Det kan godt påvirke lidt. |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
![]() Broen på Stevns klint så ud til at være ganske nem at komme i nærheden af, man kunne jo køre lige ned til kalk-brudet. Broen så dog ud til at være så høj, at det havde været en større udfordring at ramme den ![]() Og jo, jeg kommer helt rigtigt fra nord-Sjælland. Men man skal jo ud at se lidt nu hvor det er ferie og vejret er til det. Og når nu der lige var plads til flyet skulle det da være en skam at lade det ligge hjemme. |
|
|
||
|
|
|
|
|
Hvis du er hernede i "mit" område-Så kunne vi måske mødes, enten Søndag eller Mandag-Du kunne evt, være min spotter til første fpv flyvning, og du kunne prøve at flyve lidt FPV fra vores flyveplads.
Jeg bor i Søllested på Lolland-ca 45 min fra Stevns ![]() Nej det var ikke specielt godt genkendt!! Der står "Stevns klint" under billedet :-) |
|
|
|
|
||
|
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Quote:
De gange jeg har testet/fløjet, har jeg stået omkring 2 meter fra min VideoRx/CP antenne. |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Okay, jeg havde ikke lige overvejet, at der står Stevns klint under billederne
|
|
|
||
|
|
||
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Quote:
selv med stock gummiantennerne burde du kunne nå 2-3 km ud noget er helt galt, er du sikker på at du kører på den samme kanal nr i begge ender. ![]() Jeg har godt billed 3 km ud med 8 dbi sp patch uden problemer, tror ikke det er strømforsynings støj problemer, så ville du ha støj hele tiden nej det må være enten forsynings spændingen, antennerne/kablet, antennestikkene har du kontroleret den lille centerpol i antennestikkene den kan være trykket tilbage eller helt mangle, har din VTX været varm de brænder og mister senderstyrke hvis man tester for længe uden køling, har du en anden at teste med, min patchantenne ledning er kortet helt op modtageren sidder bag på antennen det er nemt at åbne de fleste patcantenner og lodde/korte antennekablet der men det er sikkert ikke et par meter kabel der er problemet det er ikke godt men, hvordan er din patch monteret min står på et treben ca 1,5 meter oppe tiltet ca 30 grader og den kan jeg flyve 200-400 meter rundt bag om. VTX antennen på modellen jeg har fløjet med senderen hængende på siden af cockpittet med antennen pegende nedaf så den foldede ved landing makkerens sidder lige bag cokpittet og peger op vi har omtrænt samme resultater, se på modellen og se om noget skygger for signalet, personligt ville jeg hellere have sikkerste sigt for antennen med snuden hjemad end væk så kan man være mere sikker på man også kan se at flyve hjem, bare min mening, afstand er godt specielt hvis noget er følsomt er det nødvendigt og det er nok ikke dumt men antennerne skal kunne se hinanden. Mange har VTX siddende ude på vingen så kan det kun gi problemer hvis man drejer den forkerte vej rundt, men på 400 meter så skulle det det meste af mit vrøvl være fulstændigt ligegyldigt der skulle bare være krystalklart hul igennem. MVH. Lars |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
I dit tilfælde ville jeg nok sætte video-tx foran, sætte ESC f.eks. bag motoren og placere modtager så godt som det lige kan lade sig gøre (hvis du flyver med TLRS har du indtil videre en god margin at give af, og den virker til at være fint filtreret). Dette er dog "småting" som du altid kan ændre lidt på. Har du evt. mulighed for at forsyne FPV-grej med et lille seperat batteri? Ellers er det nok bare at gå det igennem fra en ende af og se om der skulle være noget der er smuttet. |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Quote:
Hvis jeg får muligheden tager jeg ud i aften og prøver igen. Jeg vil lige undersøge om jeg køre i samme kanal for både VideoTx og VideoRx, men jeg tror nu ikke jeg har begået den fejl. Jeg vil også prøve at sætte stock gummi antennen på VideoRx, bare for at udelukke at det skulle være min CP antenne. Så vil jeg også prøve at gennemgå samtlige stik i min flyver. Hjælper dette ikke, så må jeg nok igang med loddekolben og prøve nogle andre ting. Indtil videre fortsætter jeg med at forsyne hele systemet med eet batteri. Ellers må jeg også prøve at ændre på det, men det kræver lidt lodning og ledningstrækning. Min VideoTx har kun været tændt få minutter af gangen her hjemme. Men når jeg har fløjet med den, har den været tændt i 10-15 minutter af gangen. Tak for hjælpen indtil videre
|
|
|
||
|
|
|
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Jeg flyver også kun med 1 batteri og 2 UBECer, det er ikke det der driller så ville du også have støj på billedet når du er tæt på men du kan altid prøve med et ekstra batteri.
Det undrer mig at du kan flyve 100 meter bag antennen med godt billede og kun 400 meter foran det virker som om VTX og VRX er ok men noget er helt galt med modtager antennen er du sikker på den er CP prøv at dreje den 90 grader for at tjecke en CP patch er ikke 100% CP. For øvrigt de tynde ledninger og de små stik du har til VTX og kamera er noget ømfindigt lort du har ikke vibrations sikret dem i VTX og som de sidder vil blikket i stikket eller ledningerne knække meget hurtigt 100% sikkert, ville heller ikke turde stole på stikket i kamera det holder ikke ledningen skal aflastes så stikket sidder helt fast i kameraet mange bruger hotglue men pas lidt på plasticen kan ikke lide varme, sådane stik/ladninger er beregnet til fastmontage i et hus ikke til vore behov. |
|
|
|
| Thread Tools | |