HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Aug 28, 2011, 08:19 AM
Plane and multirotor's - FPV
DrEvil's Avatar
Moss, Norway
Joined Jun 2007
854 Posts
Quote:
Originally Posted by Geir1234 View Post
en jævla norlænning hær.
Har bygget fly i depron i 2 år, men er blitt en PA fanatiker det siste halve året etter at jeg kjøpte meg en Addiction
Åsså en jævla Nordlænning, men bosatt i Moss.
Æ har brukt å kløpe depron 60x120-3 og6mm. på flisebutikk og på Byggmakker(kapron), men usikker på om de har det lenger.

Kai
DrEvil is offline Find More Posts by DrEvil
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Feb 11, 2012, 02:21 AM
Landing!!
Norge, Møre og Romsdal, Kristiansund
Joined Apr 2008
233 Posts
Nok en nordmann, visste ikke om at det var noe slikt her.
Er det noe aktivitet her da?

Uansett, bosatt i Kristiansund, holder meg til elektrisk og 2,4GHz.
Akkurat bitt av 3D basillen, og øver med 48" fly ennå.
Har som så mange andre alt for mange fly (og litt heli) i hangaren, men vi prøver da til stadighet å gjøre noe med det!
Er litt kjøring med elektrobil inne, men har en del problemer med lokaler så langt.
Lite kjøring med bil ute, men holder på å sette sammen XR10 nå, så da blir det vel crawling også etterhvert.

Si fra om dere er på nordvestlandet da! Vi har flott flystripe med klubbhus, gassvarmer, kokeplate på gass, aggregat, sofa og mulldo. Alt man trenger egentlig!
Dchimmi is offline Find More Posts by Dchimmi
Reply With Quote
Old Feb 17, 2012, 05:29 AM
Registered User
Cubber1's Avatar
Norway, Hordaland, Årstad
Joined May 2009
1,185 Posts
Quote:
Originally Posted by Dchimmi View Post
Nok en nordmann, visste ikke om at det var noe slikt her.
Er det noe aktivitet her da?

Uansett, bosatt i Kristiansund, holder meg til elektrisk og 2,4GHz.
Akkurat bitt av 3D basillen, og øver med 48" fly ennå.
Har som så mange andre alt for mange fly (og litt heli) i hangaren, men vi prøver da til stadighet å gjøre noe med det!
Er litt kjøring med elektrobil inne, men har en del problemer med lokaler så langt.
Lite kjøring med bil ute, men holder på å sette sammen XR10 nå, så da blir det vel crawling også etterhvert.

Si fra om dere er på nordvestlandet da! Vi har flott flystripe med klubbhus, gassvarmer, kokeplate på gass, aggregat, sofa og mulldo. Alt man trenger egentlig!
------------------
Bra det er noen som har fasiliteter.
Her i Bergen blir det stort sett med planene virker det som. Og vinteren skuffer, knapt flybar is denne gang. Venter på at is og slaps skal smelte vekk fra min utvalgte fotballbane, og at den evige vinden skal roe seg ned.
Cubber1 is offline Find More Posts by Cubber1
Reply With Quote
Old Feb 17, 2012, 06:27 AM
Go FASST or go home...
Ben_E's Avatar
Bergen, Norway
Joined Nov 2002
3,131 Posts
Quote:
Originally Posted by Cubber1 View Post
------------------
Bra det er noen som har fasiliteter.
Her i Bergen blir det stort sett med planene virker det som. Og vinteren skuffer, knapt flybar is denne gang. Venter på at is og slaps skal smelte vekk fra min utvalgte fotballbane, og at den evige vinden skal roe seg ned.
Flyplass-situasjonen i Bergen er desverre ikke den beste, desverre. Men BMFK har kommet så langt at området vi ønsker å benytte nå er inne på kommueplanens arealdel, og at området nå er dedikert til modellflybruk. Dette er informasjon som blir gitt på medlemsmøter i klubben og ikke lagt ut offentlig på nett fordi vi ønsker ikke at de som eventuellt måtte være imot våre planer skal få en fordel. Men det jobbes aktivt. Det som er fordelen med å gjøre det slik er at vi får en plass å være permanent, uten risiko for å bli kastet vekk, slik vi har opplevd før

Det for været kan vi desverre ikke gjøre noe med...

Ben-Erik
styreleder Bergen Modellflyklubb
Ben_E is offline Find More Posts by Ben_E
Reply With Quote
Old May 06, 2012, 05:45 PM
Registered User
Norway
Joined Apr 2012
20 Posts
Hallo fra Brønnøysund!

Er ny her på Rcgroups, og ny med fly.
Drevet med biler i "alle år" og har fremdeles et par Jammin truggies stående i kjellern.

Fløy litt i ungdommen, og begynte på igjen i fjor med en trasig epo cessna 182 fra throttlestore. I år driver jeg å stikketrener med en Clouds Fly, og har en epo Sbach342 fra hobbyking stående å vente på selvtillit og rolige vindforhold.

Arti med en gruppe nordmenn her.
Blir nesten som å dra til syden, og treffe naboen..
Jaja.. nordmenn treffer man over alt!

Vær hilset landsmenn!
Skalle is offline Find More Posts by Skalle
Reply With Quote
Old May 07, 2012, 01:52 AM
Landing!!
Joined Apr 2008
233 Posts
Quote:
Originally Posted by Skalle View Post
Hallo fra Brønnøysund!

Er ny her på Rcgroups, og ny med fly.
Drevet med biler i "alle år" og har fremdeles et par Jammin truggies stående i kjellern.

Fløy litt i ungdommen, og begynte på igjen i fjor med en trasig epo cessna 182 fra throttlestore. I år driver jeg å stikketrener med en Clouds Fly, og har en epo Sbach342 fra hobbyking stående å vente på selvtillit og rolige vindforhold.

Arti med en gruppe nordmenn her.
Blir nesten som å dra til syden, og treffe naboen..
Jaja.. nordmenn treffer man over alt!

Vær hilset landsmenn!
Vær hilset brønnøyværing!

Cessnaen fra throttlestore er nok trasig fordi den er satt opp med for store utslag uten expo, og like ikke så godt å være baktung. Det er mitt tips.
Sbachen fra Hobbyking har jeg også vært oppe med, det er artige saker, men i mitt fly var det bare å kaste originalservoene for halen. Svake servoer med dårlig sentrering. Satte inn et par billige hitec servoer og det gjorde susen. Kan vel ikke forvente all verden for 130 dollar heller =)
Flere bra tips på tråden for det flyet en plass her på forumet.

Håper på en flott sesong i år, med lite nedbør og rolig vind! =)
Reply With Quote
Old May 07, 2012, 06:22 AM
Registered User
Norway
Joined Apr 2012
20 Posts
Quote:
Originally Posted by Dchimmi View Post

Håper på en flott sesong i år, med lite nedbør og rolig vind! =)
Ja, man kan alltids håpe..

Kvitta meg med den cessnan ganske fort. Og har investert i skikkelig radio.
Er klar over at sbach servoene ikke er noe særlig. Har lest meg opp litt her inne Men takk for tips..

Ellers frister det med et skalaprosjekt. vi får se..
Skalle is offline Find More Posts by Skalle
Reply With Quote
Old Jun 05, 2012, 03:56 AM
Registered User
Norge, Nordland, Bodø
Joined Mar 2010
17 Posts
Quote:
Originally Posted by DrEvil View Post
Åsså en jævla Nordlænning, men bosatt i Moss.
Æ har brukt å kløpe depron 60x120-3 og6mm. på flisebutikk og på Byggmakker(kapron), men usikker på om de har det lenger.

Kai
megaflis har billige 3mm plater
Geir1234 is offline Find More Posts by Geir1234
Reply With Quote
Old Jun 05, 2012, 06:10 AM
Plane and multirotor's - FPV
DrEvil's Avatar
Moss, Norway
Joined Jun 2007
854 Posts
Quote:
Originally Posted by Geir1234 View Post
megaflis har billige 3mm plater
Ja, megaflis var den flisebutikken æ meinte, har den i Moss.

Ellers har æ drifta litt inn i multirotor-verden, men jobber fortsatt med å få opp ett godt FPV fly og en FPV quadd.

Kai
DrEvil is offline Find More Posts by DrEvil
Reply With Quote
Old Jul 03, 2012, 04:12 PM
Registered User
hotvedt's Avatar
Norway, Vestfold, Larvik
Joined Jun 2012
49 Posts
Larvik her!
Denne depron, er det som isopor eller er den hardere?

Skal begynne å fly straks, har ett seilfly fra 70-tallet eller noe, etter pappa, som jeg skal sette elektromotor på.
Har kjøpt det jeg trenger på ebay av billigeste sort, og har laga meg ei batteripakke fra gamle laptop-celler. Så dere får ønske meg lykke til!
hotvedt is offline Find More Posts by hotvedt
Reply With Quote
Old Jul 03, 2012, 07:27 PM
Landing!!
Joined Apr 2008
233 Posts
Quote:
Originally Posted by hotvedt View Post
Larvik her!

Skal begynne å fly straks, har ett seilfly fra 70-tallet eller noe, etter pappa, som jeg skal sette elektromotor på.
Har kjøpt det jeg trenger på ebay av billigeste sort, og har laga meg ei batteripakke fra gamle laptop-celler. Så dere får ønske meg lykke til!
Lettere, stivere enn isopor. Ser ut som flisbutikker er den beste plassen å lete etter det. Der jeg har vært heldig også.
Prøv å hold det så lett som mulig, kanskje ikke bruke alle laptopcellene på en gang.

Du får ha masse lykke til! =)
Reply With Quote
Old Dec 01, 2012, 11:10 AM
Troms Norway
Joined Dec 2012
2 Posts
Finnsnes, Nord-Norge her.

Jobber med en 220cm skala Corsair, hvor jeg tukler med å bygge inn vingeløft! Ikke bara bare det kjenner jeg. Skal inn med en Asp 400, så det skal ihvertfall ikke stå på lyden!

Ellers blir det litt 3D flyging med en Harrier, og mye Quad rundt huset, og litt lenger.......

Søndag, nysnø, sol = Goldberg cub på ski!
MattisNorway is offline Find More Posts by MattisNorway
Reply With Quote
Old Jan 23, 2013, 03:36 AM
bth
Bjørn Terje Hansebråten
bth's Avatar
Oslo , NORWAY
Joined Nov 2004
203 Posts
Quote:
Originally Posted by MattisNorway View Post
Finnsnes, Nord-Norge her.

Jobber med en 220cm skala Corsair, hvor jeg tukler med å bygge inn vingeløft! Ikke bara bare det kjenner jeg. Skal inn med en Asp 400, så det skal ihvertfall ikke stå på lyden!

Ellers blir det litt 3D flyging med en Harrier, og mye Quad rundt huset, og litt lenger.......

Søndag, nysnø, sol = Goldberg cub på ski!
hvordan har det gått med Corsairen ? Noen byggeblogg ?
bth is offline Find More Posts by bth
Reply With Quote
Old Jan 23, 2013, 03:38 AM
bth
Bjørn Terje Hansebråten
bth's Avatar
Oslo , NORWAY
Joined Nov 2004
203 Posts
Quote:
Originally Posted by hotvedt View Post
Larvik her!

Hvordan gikk det med seilflyet ? Jeg har selv en Electra med 550 motor. Går helt greit med 2 celler Li-Fe 2300 mAh.
bth is offline Find More Posts by bth
Reply With Quote
Old Jan 23, 2013, 04:10 AM
Registered User
hotvedt's Avatar
Norway, Vestfold, Larvik
Joined Jun 2012
49 Posts
Det stagnerte litt etter att kjærringa steila pga modellfly-greier i hele stua osv, kan ikke skjønne hvorfor...
Men nå er jeg så smått i gang igjen, har kjøpt en batteripakke fra ebay nå som sikkert er mer egna til foremålet. Funderer på å sette motoren på ett tårn rett bak vinga i steden for i nesa.
hotvedt is offline Find More Posts by hotvedt
Reply With Quote
Reply

Thread Tools