SMALL - espritmodel.com SMALL - Telemetry SMALL - Radio
Reply
Thread Tools
Old Dec 07, 2002, 05:35 AM
Registered User
FrancisG's Avatar
Dijon. France
Joined Nov 2002
129 Posts
And now, it speaks...

For 22,90 Euros by Conrad www.conrad.fr ref 0115 266, or with an ISD2560P or other of Storage Devices, and with a CD4013 or other for the control, and a little ampli for the sound, your bird speaks (bird crys: niek, niek, niek... (Ooops, sorry Niek!) or imbecilitys as light as you!). And, with a tension comparator, the bird crys before the BEC shut off the motor...(My obsession!). I have no time for the moment to finish the module, but if you realize an hyperlight module with chips, send me one in exchange of that good idea!...
And soon, a bank of crys on the forum!

Ca y est, il va aussi parler. Je n'ai pas eu le temps de développer ce module, enfin de le réduire et d'ajouter le contrôle de tension et la commande, mais je pense livrer ici tous les éléments pour les électroniciens. Le son est un peu faible sur le montage, il est donc nécessaire de rajouter un petit ampli. De plus, j'ai relativement arrêté l'électronique depuis les micro-chips et ma presbytie! Si vous arrivez à en fabriquer en chips, envoyez m'en un en échange de cette grosse suggestion... Merci.
J'espère que personne me fera remarquer que le porte-pile est lourd! Evidemment, tout est alimenté par la batterie moteur: actuellement 30mA en parole et 0 hors parole!

Possible translation by http://www.reverso.net/textonly/default_ie.asp

Francis
FrancisG is offline Find More Posts by FrancisG
Last edited by Jerry Rose; Dec 07, 2002 at 07:05 AM.
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Dec 07, 2002, 05:38 AM
Registered User
FrancisG's Avatar
Dijon. France
Joined Nov 2002
129 Posts
continuation
Last edited by Jerry Rose; Dec 07, 2002 at 06:56 AM.
Reply With Quote
Old Dec 07, 2002, 05:42 AM
Registered User
FrancisG's Avatar
Dijon. France
Joined Nov 2002
129 Posts
Oh, sorry Jerry.
Reply With Quote
Old Dec 07, 2002, 12:05 PM
Registered User
KOROBELNIK's Avatar
PARIS
Joined Oct 2002
818 Posts
Good Idea but ..... bonne Idée mais ...

Hello Francis,
hello everybody

Your idea is good; I had her(it) also last year when I had the 1-st version of Parkhawk. (With Skybird, the noise of the engine had made for me spread(push aside) this option).
Only concern, which I did not resolve, it is the weight of the High speaker. So that it(he) can carry(wear) at a distance of 50 m, and so that it(he) supports(bears) an ampli of 3,5 watts, its size, and its resistance ohmique (8 ohms), impose at present a weight of 40 g.
The card makes on average 20 g and the ampli 10 g .On borders so 70 grams.
The congestion of the HP settles(arises) also which has to have at least 50 mm in diameter and its implementation on the fuselage. Below 50mm sound does not carry(wear) because of the weak winding.
On your machine and on parkhawks, Speed 300 is not capable of supporting 70 grams of overweight.
There are 20 grams of excess.
Did you install the recorder of digital voice on your machine?
How it fly with this overweight?

After the sound one could imagine vision (mini camera and emetteur 1,3 ghz

I try also to find the means to make do Fiantes (excrements) in my parkhawk.
System is for the study.

Friendly
Robert Korobelnik

Salut Francis,et tout le monde

Ton idée est bonne ; je l'ai eue aussi l'année dernière lorsque j'ai eu la 1ere version du Parkhawk. ( Avec le Skybird , le bruit du moteur m'avait fait écarter cette option).
Le seul souci , que je n'ai pas résolu , c'est le poids du Haut parleur.Pour qu'il puisse porter à une distance de 50 m, et qu'il supporte un ampli de 3,5 Watts , sa taille ,et sa résistance ohmique ( 8 ohms), imposent actuellement un poids de 40 g.
La carte fait en moyenne 20 g et l'ampli 10 g .On avoisine donc les 70 grammes.
Se pose aussi l'encombrement du HP qui doit avoir au moins 50 mm de diamètre et sa mise en place sur le fuselage.En dessous de 50mm le son ne porte pas à cause du faible bobinage.
Sur ta machine et sur les parkhawks , le Speed 300 n'est pas capable de supporter 70 grammes de surpoids.
Il y a 20 grammes de trop .
As-tu installé l'enregistreur de voix numérique sur ta machine?
Comment vole t-elle avec ce surpoids?

Après le son on pourrait imaginer la vision ( mini caméra et emetteur 1,3 ghz ; ce serait moin lourd

J'essaye aussi de trouver le moyen de faire faire des Fiantes( excréments ) à mon parkhawk .
Le système est à l'étude.

Amicalement
Robert Korobelnik
KOROBELNIK is online now Find More Posts by KOROBELNIK
Reply With Quote
Old Dec 08, 2002, 03:21 PM
Registered User
FrancisG's Avatar
Dijon. France
Joined Nov 2002
129 Posts
Robert,
Quickly. Electrical power: no problem. Weight of Conrad's module (without accessories, useless for the flight) 5g. HP: 5g for 0,25w.
A portable radio, with an HP of 0,5w is correctly audible at 20m. 50m is a possible nuisance. I'm searching the same HP or lighter in 0,5-1w. An ampli TDAxxx, for example, is light. Look at your variator, in chips I hope the entire module <5g + HP.
A+
Francis
Reply With Quote
Reply

Thread Tools