|
|
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
|
|
|
||
|
|
|
|
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Hvis vejret er til det imorgen, overvejer jeg at tage til Hedeland ved Roskilde og flyve. Men jeg ser nu at Roskilde lufthavn kun ligger 5 km væk. Min tanke var at holde mig inden for omkring 1-2 km og max 300 meters højde, men er det sikkert nok, med tanke på den lufthavn?
- kim - |
|
|
|
|
|
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,600 Posts
|
Når først en 6.5 m/m våddragt er varmet op kan du sagtens, vi kunne da vi var i din alder slås om isflager ved moesgård strand i både 4 og 5 timer, vi dampede af sved når dragten kom af bagefter.
![]() Ka huske man ikke skulle række armen for hurtigt frem, så kom det kolde vand ind i ærmet. Lars. |
|
|
|
|
||
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,600 Posts
|
Quote:
mindste afstand er jo 5 km, og til en ret trafikeret plads som den med mange små tja, på tværs af banen plejer Flyvelederne at være lidt sværer at ophisse. Ham i Stauning er i hvertfald.Lars. |
|
|
||
|
|
|||
|
|
Quote:
Quote:
Hvis det bare er for at prøve et nyt sted, så ville jeg nok overveje lidt bedre egnet lokation. |
||
|
|||
|
|
|
|
|
Hvad koster sådan en bandit
Jeg har et spørgsmål til jer herinde som absolut ingenting har med FPV at gøre, men jeg har en flyver som jeg har sat tilsalg, og har fået buddet om at bytte med sådan en her..
Hvad er sådan en værd? Det er en Giles 202 med ny motor 15 ccm med et vingespænd på 1800 den står flyveklar.. Er det mon en kommende FPV flyver.??? ha ha ha ha |
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
Hedeland ligger præcist i forlængelsen af bane 03/21: ![]() Der er normalt ikke mange fly der går under 300 meter, men i anflyvning til banerne er 1000-1200' ikke usædvanligt. Du bør nok ringe til lufthavnen på 3231 3221 (mener jeg) og bede om at tale med tårnet/flyvelederen i Roskilde, for at spørge pænt om lov. Han/hun vil med lidt held sige ja, og sikkert bede dig respektere visse grænser, men så tilgæld undgår at lede fly ind i dit område, hvis det ellers ikke ligger for dårligt ift trafik/vind. Normalt kan de bedre lide at bruge den anden bane (11/29), men det afhænger af vinden. Det er muligt, at du skal forklare dit ærinde, før du kan blive stillet om, så sig, at du gerne vil søge tilladelse lidt at bruge lidt af det nedre luftrum ifm med modelflyvning. Hvor præcist kender du din højde? God tur |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Quote:
Mon ikke de i kontroltårnet kender til reglen om at modelfly skal holde sig under 100 meter, så jeg tænker bare at de måske ville henvise til den max højde. Men man kan selvfølgelig godt spørge dem om der kommer fly ind i den retning som jeg står i. - Kim - |
|
|
||
|
|
|
|
|
Ny OSD
Den ser intresant ud
![]() http://www.bevrc.com/cyclops-storm-o...tion_p453.html Overvejer stærkt om ikke man skulle prøve den
|
|
|
|
|
||
|
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Quote:
Men hvis der er nogle som kender til nogle gode interessante steder, max 30-40 minutter fra brøndby, så er jeg interesseret i at høre om det ![]() Jeg sad også lige og kiggede på dette sted ved Eskildsø med vandet tæt på og de små øer, og så kan man parkere bilen lige ved græsset. - Kim - |
|
|
||
|
| Thread Tools | |