SMALL - espritmodel.com SMALL - Telemetry SMALL - Radio
Reply
Thread Tools
Old Oct 05, 2009, 06:23 AM
Registered User
Vestby, Akershus, Norway
Joined Mar 2005
95 Posts
Quote:
Originally Posted by Cubber1
Flyr skyartec cessna i bergen, og kan bare anbefale Hobbycity.com. Lipo-batterier for 5-10 USD, og allslags utstyr og tilbehør til en helt annen pris enn i norge.
Hobbycity har vel ikke verdens beste ting, men etter min mening er det godt nok til meg og min trex.

Om det er noen heli folk i nærheten av Vestby så gi gjerne en lyd fra dere, kjedelig å krashe heli helt alene....
PunyV is offline Find More Posts by PunyV
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Nov 05, 2009, 02:37 PM
bth
Bjørn Terje Hansebråten
bth's Avatar
Oslo , NORWAY
Joined Nov 2004
206 Posts
Bor i Oslo og begynte med modellfly for 20 år siden.
Har blitt en del byggesett, men har mer og mer begynt å bygge etter tegninger.
Har begynt å handle fra Hobbyking. Synd Norwegian Modellers flyttet butikken fra Oslo. Etter at de fleste modellbutikkene i området har slått seg sammen til en kjede, er utvalget blitt begrenset. Stadig dårligere utvalg med balsa, finer, textilbetrekning.
Ble ferdig med De Havilland DH 5 i sommer,skala 1/5 med SC 91, og det ble
noen flyturer.
Bygger nå De Havilland/ Airco DH 2 scala 1/5,3 som jeg har liggende elektro oppsett fra Hobbyking til.
Ellers av flyvende ting:
Heli:
HK 450
Honey Bee CP 2
Fly:
Elektra de luxe.
Sopwith Baby scala 1/8 med Saito 40
Stahlwerker skala 1/9 med E-Flite park 400.
bth is offline Find More Posts by bth
Reply With Quote
Old Nov 11, 2009, 03:06 PM
Registered User
Joined Jul 2009
1 Posts
Hvem er jeg? c",)

Jan her, bosatt i Drammen. Flyr mest i Drammen eller innendørs i stua eller i bakgården

Skulle gjerne møtt noen i Drammen som har samme interesser og som er Heli-frelste med know how , da jeg ikke er det jahakk@online.no

Fikk mitt første heli for ca 2 år siden 249kr.. 2 ch
Flau var jeg når jeg kjøpte det, men tenkte at folk trodde det var til min ikke eksisterende sønn, men Nei da! Den er min-min- og bare min!!!

Kjøpte så en 4ch Twister Bell 47, 1 til meg og 1 til kompis'n min... kunne ikke ha all morro og spenning for meg selv

Kjøpte så en 6ch ARF E-Sky Belt CP o en ARF E-Sky Belt CP V2(Grønn) Kjøpte denne i helgen i Trømsø da jeg kjedet meg litt i Bo-bilen

Fløy litt på simulatoren som fulgte med, men mest utenfor husveggen da kona ikke var spesiellt happy for min kromspring inne i stua.. lol'

Deretter en T-rex 450SE V2 når Dollaren var under 5,00 Kr. og endelig elektronikk som fungerte (hs65mg, gy401 s9257). Så det er først i år jeg begynte å få til å fly i stedet for å bare stå tilnærmet stille 30cm over bakken. Hovrer og flyr 8-tall... Veldig skummelt

Innspirert av fremgangen så blir det på Fredag 9 okt 2009 en T-rex 600, I tillegg har jeg planer om en T-rex 500 Elektrisk den og, men skal se an litt til. Skal også skaffe meg T-rex 250 combo... Til inne flyging . Har en DX7 Spectrum 7ch 2.4ghz radio.

Er ikke en flyver ennå men det kommer seg.... jobber med saken.

Er 38 år gift 1 barn
Er ikke sikker på om jeg er en partikkel eller bølge, men lever ihvertfall og d e itj værst bare D!

T-REX 600 S9252, GY401, S9254 SPECTRUM 7ch 2.4ghz
E-Flite Blade mSR RTF Ultra Micro Single Rotor Helicopter 2.4ghz
zorrobazz is offline Find More Posts by zorrobazz
Reply With Quote
Old Feb 01, 2010, 09:08 AM
Plane and multirotor's - FPV
DrEvil's Avatar
Moss, Norway
Joined Jun 2007
855 Posts
Sent men godt !!

Heisann, Kai hær.
Er bosatt i Moss, har bygget/flydd/kræshet/limt i ca. 2 år nå, utelukkende El.

Bygger på en SIG Kadet M II for tiden og neste i byggekø er en Sophwith Pupp 1/6.
Var på Modellflymesse i Ekeberghallen i går og plukket me mæ en Hydrasnake fra Robbe, en STOR EPP vinge, blir nok en bra filme farkost !

Vi er noen kompiser som flyr på jordene om sommeren og på isen nå om vinteren
Søk på "karlvidar123" på Youtube, så kan dere se litt av det vi driver med !

Snakkes !!
DrEvil is offline Find More Posts by DrEvil
Reply With Quote
Old Feb 17, 2010, 07:03 AM
I like things :3
bongmaster's Avatar
Tromsø
Joined May 2007
190 Posts
Hai alle
i been living in norge for just over 3 years (and i still cant speak norsk very well -_-)
loking forward to being able to finish my glow engine plane one day, and have been enjoying a little indoor flying
bongmaster is offline Find More Posts by bongmaster
Last edited by bongmaster; Feb 18, 2010 at 04:50 AM.
Reply With Quote
Old Feb 27, 2010, 05:36 AM
hang on
jotore's Avatar
oslo norway
Joined Aug 2008
49 Posts
Heisann;

Jo her, bor i oslo, 37 år med datter på helgebasis og galskapen starta da jeg var 12 med et fuel-linefly. Selv driver jeg primært med seilfly og konkurrerer i F3K og er helfrelst på hangflyving. Har vært medlem av Cirrus i 3år, husker jeg rett. Fantastisk bra klubb

Flyr òg noe 3D fly og litt skalafly, ymse selvkomponerte depron/epp-modeller osv og alt går på strøm. Har litt for mange fly i stallen til å liste de opp her, men her er hvertfall min minste skikkelige kompositt modell, en Nexus-900 pitcheron fra Peak Hobby. Denne er LITEN og skalamodell -spennet er på 90 små cm. Hakke hatt jomfru på den enda..håper den overlever pga pitcheron-farta og slipper et ublidt møte med norsk granitt

Vet noen her hvor det er mulig å få tak i EPP-plater i norge, forresten? Vi er flere som leter som gale..

God helg!

Jo
jotore is offline Find More Posts by jotore
Last edited by jotore; Jan 12, 2011 at 09:58 AM.
Reply With Quote
Old Feb 28, 2010, 03:14 PM
DrEvil's Avatar
Moss, Norway
Joined Jun 2007
855 Posts
Epp

Jeg har også lett forgjeves etter EPP plater i Norge . . .
Eneste jeg har funnet er en produsent i Rygge, sør for Moss, men de produserer blokker eller på bestilling. . . minste blokken kostet over 4000kr.

Kai
Reply With Quote
Old Mar 01, 2010, 01:45 AM
hang on
jotore's Avatar
oslo norway
Joined Aug 2008
49 Posts
Oj! Det var voksen pris.. Har hørt at Berg Emballasje på Kongsberg angivelig selger EPP engros i alle varianter (dette er foreløpig ukonfirmert) og RC-Pro må mål da disse sendes fra lofoten men koster kjetting. Skulle oxo hatt tak i amerikanske "New Stuff" å trekke noen hang-foamies med, men det har jeg heller ikke klart oppdrive. Men sjekk med Berg Emballasje for EPP om du har hastverk, jeg skal sjekke selv og legger ut svar etterhvert.

Jo
jotore is offline Find More Posts by jotore
Reply With Quote
Old Mar 25, 2010, 06:59 AM
Registered User
Joined Mar 2010
4 Posts
Hej kompisar!

Om ni vill ha tips på en hemsida med bra priser så kolla in denna sida rctecnic.com.

De har t.ex. en ny jet med dubbla turbiner(!!), SU-34 Fullback för 280 euro, vilket blir ungefär 2,262 kroner

Den har vunnit 3 utmärkelser, bland annat.
★ Best New Product, SEFF 2009
★ Best Foam Jet, E-Jets International 2009
★ Best New Jet, BackYard Flyer Buyer's Guide 2010

Jag ville bara tipsa mina norska vänner om vad som är nytt för i år

hälsningar, Pete
Pete Maverix is offline Find More Posts by Pete Maverix
Last edited by Pete Maverix; Mar 25, 2010 at 08:00 AM.
Reply With Quote
Old Apr 07, 2010, 09:45 AM
DrEvil's Avatar
Moss, Norway
Joined Jun 2007
855 Posts
Noe nytt ang. tilgang til EPP i norge ?

Kai
Reply With Quote
Old Sep 04, 2010, 11:43 AM
Registered User
Alta, Norway
Joined Sep 2010
9 Posts
Hei!

Kristian, idrett og friluftslivstudent i Alta,

jeg har akkurat begynt med modellflyhobbyen igjen, holdt på med seilfly og innendørs elektrisk da jeg var rundt 10-12 år gammel, men fotball og trampett tok over.

Nå er jeg imidlertid klar for alt! Interessen går over hele fjøla, små innendørs elektriske til ARF's til skala kits, hovedsakelig av nydelige warbirds. Er også interessert i jet'er men kun elektrisk, har kjøpt meg en foamjet til å begynne med.

Venter spent på den nye Spektrum DX8 som skal komme i løpet av september, håper inderlig at dette stemmer!
Kristian1987 is offline Find More Posts by Kristian1987
Last edited by Kristian1987; Sep 12, 2010 at 01:46 PM. Reason: Untrue
Reply With Quote
Old Oct 05, 2010, 06:45 AM
Registered User
rontro's Avatar
Oslo, Norway
Joined Apr 2010
14 Posts
Noen flere der ute?

Lenge siden det har vært noen inne på disse sidene ser jeg.

Bor sentralt i Oslo, og har tatt opp hobbyen igjen etter mange år. Har drevet mest med fullsize fly, men det har skjedd mye på dette området.
Prøver å lære meg 3D og har siden i våres fløyet en PA Addiction. Morsomt fly med bra kvalitet. Har til nå stort sett fløyet på Ekebergsletta, men er ute etter klubb/miljø hvor jeg kan lære litt mer.
rontro is offline Find More Posts by rontro
Reply With Quote
Old Oct 05, 2010, 04:17 PM
Anytime, Any place...
Sunliner's Avatar
Norway, Oslo
Joined Jul 2005
48 Posts
Quote:
Originally Posted by rontro View Post
Lenge siden det har vært noen inne på disse sidene ser jeg.

Bor sentralt i Oslo, og har tatt opp hobbyen igjen etter mange år. Har drevet mest med fullsize fly, men det har skjedd mye på dette området.
Prøver å lære meg 3D og har siden i våres fløyet en PA Addiction. Morsomt fly med bra kvalitet. Har til nå stort sett fløyet på Ekebergsletta, men er ute etter klubb/miljø hvor jeg kan lære litt mer.
Hei Rontro! Bor også i Oslo men flyr mest seilfly. Jeg er med i Cirrus som er en klubb spesiellt for dette. Vi flyr på Spydeberg hvilket er litt langt fra Oslo sentrum syns jeg. Men, det er en flott flystripe... Har vart ute i Bærum ved klubben der noen ganger. Der virker det som en hyggelig gjeng med sportfly. Kanskje det passer bedre for dine 3D ambisjoner.

Hilsen, Sunliner
Sunliner is offline Find More Posts by Sunliner
Reply With Quote
Old Oct 06, 2010, 07:50 AM
Registered User
rontro's Avatar
Oslo, Norway
Joined Apr 2010
14 Posts
Takk for

Quote:
Originally Posted by Sunliner View Post
Hei Rontro! Bor også i Oslo men flyr mest seilfly. Jeg er med i Cirrus som er en klubb spesiellt for dette. Vi flyr på Spydeberg hvilket er litt langt fra Oslo sentrum syns jeg. Men, det er en flott flystripe... Har vart ute i Bærum ved klubben der noen ganger. Der virker det som en hyggelig gjeng med sportfly. Kanskje det passer bedre for dine 3D ambisjoner.

Hilsen, Sunliner
Hei Sunliner

Jeg har tenkt på Cirrus som mulig klubb å bli medlem av, men som du sier så er det vel seilfly som er hovedfokus. Jeg har tenkt å holde meg til elektro sport/3d og har ikke noen andre ambisjoner enn det foreløpig. Blir stort sett noen turer i helgen + noen tidlige morgener før jobb i den lyse årstiden. Bor i nærheten av Ekebergsletta og da er det veldig enkelt å fly noen turer når det ikke er for langt å kjøre. Skal sjekke ut klubben i Bærum, takk for tipset.
rontro is offline Find More Posts by rontro
Reply With Quote
Old Jan 05, 2011, 01:52 PM
Registered User
Lier Norway
Joined Dec 2008
8 Posts
Hei hei

Ole Christian fra Lier her.

Drevet med modellfly i rundt seks år nå. Meste i Trondheim og medlem av scalewarbird.org klanen der oppe. Nå er jeg som sagt bosatt i Lier og flyr mest hjemme på gården og litt på en lokal full size stripe i Lier.

Av fly har jeg: Hangar-9 Mustang, Decathlon Great Planes, Kyosho Cub, Kyosho Jet Illusion, MiniMag, Tutor, Top-Flite P-40, Stein Funfighter Corsair, Great Planes Stick, Cambrian Mustang fun fighter.

Helikopter: Hirobo Shuttle + som skal få en Huges 500E kropp og en HK 450 som skal få en Heliartist Bell 222 kropp og Flybarless hode.

Under bygging: E-flite AT-6, Dave Platt T-28 Trojan og en Cessna Citation 500 I.

En stor hangar ser jeg men klarer ikke kvitte meg med noe.

Har selv også PPL sertifikat så mesteparten av pengene mine går med til fly, både små og store.
o-esped is offline Find More Posts by o-esped
Reply With Quote
Reply

Thread Tools