HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Feb 02, 2013, 01:47 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,410 Posts
Det er nok ikke besværet værd, men det kunne være sjovt at printe en lille model og smide i luften

Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Feb 02, 2013, 01:52 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Det er nok ikke besværet værd, men det kunne være sjovt at printe en lille model og smide i luften

Er det et tungt materiale, det du laver figurene af ?

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Feb 02, 2013, 01:55 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,410 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Er det et tungt materiale, det skal du laver figurene af ?

- Kim -
Sammenlignet med skum-materialer, balsa-træ og tilsvarende typiske bygge-materialer, så er det desværre noget tungere.

Som udgangspunkt er det nok noget bedre til at lave f.eks. kamera-ophæng og små-dele man lige mangler
Reply With Quote
Old Feb 02, 2013, 02:25 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,410 Posts
Sådan her ser det ud når man prøver at printe "i luften" uden støtte-materiale. Som det kan ses går det utrolig godt når man kører nogenlunde langsomt og lader det størkne. Når det går for hurtigt og lige ved siden af hinanden, faldet det lidt sammen.

Lag nummer 2 bliver perfekt
3D horizontal print (1 min 13 sec)
Reply With Quote
Old Feb 02, 2013, 02:37 PM
x3mheli.dk
x3mperformance's Avatar
Denmark, North Denmark Region, Fjerritslev
Joined Jan 2013
95 Posts
Så er man klar til i morgen.
Endda med hele 2 X Tricopter til test...
Fik mig lige lokket af en Pandrup gut, der havde en "gammel" sag til at stå. (fpvlongrange)
Så den er lige blevet klargjort med nye stik fra batts, så den passer mine.
Og det blev til et sæt nye props også. Passer faktisk modsat af min egen. Det er nice.
Og min egen helt sprit nye er også klar til første test i morgen, den er monteret med FPV udstyr.

Og sådan lige for at runde dagen af, så sniger der sig endnu en til samlingen i løbet af en uges tid... Også købt brugt.
Så nu er der ingen undskyldning mere...
Nu mangler jeg bare noget mere FPV grej, og en fastvinget, så tror jeg at jeg er sommer-klar..

Har lidt 1,2 Ghz på tegne brædtet sammen med en omgang 433 UHF, men indtil videre skal der trænes med mit 5,8 Ghz Fat Shark.
x3mperformance is offline Find More Posts by x3mperformance
Reply With Quote
Old Feb 02, 2013, 02:41 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,410 Posts
Quote:
Originally Posted by x3mperformance View Post
Så er man klar til i morgen.
Endda med hele 2 X Tricopter til test...
Fik mig lige lokket af en Pandrup gut, der havde en "gammel" sag til at stå. (fpvlongrange)
Så den er lige blevet klargjort med nye stik fra batts, så den passer mine.
Og det blev til et sæt nye props også. Passer faktisk modsat af min egen. Det er nice.
Og min egen helt sprit nye er også klar til første test i morgen, den er monteret med FPV udstyr.

Og sådan lige for at runde dagen af, så sniger der sig endnu en til samlingen i løbet af en uges tid... Også købt brugt.
Så nu er der ingen undskyldning mere...
Nu mangler jeg bare noget mere FPV grej, og en fastvinget, så tror jeg at jeg er sommer-klar..

Har lidt 1,2 Ghz på tegne brædtet sammen med en omgang 433 UHF, men indtil videre skal der trænes med mit 5,8 Ghz Fat Shark.
Det lyder spændende
Du får da samlet lidt udstyr

Du må have held og lykke med maiden
Reply With Quote
Old Feb 02, 2013, 02:57 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Sådan her ser det ud når man prøver at printe "i luften" uden støtte-materiale. Som det kan ses går det utrolig godt når man kører nogenlunde langsomt og lader det størkne. Når det går for hurtigt og lige ved siden af hinanden, faldet det lidt sammen.

Det ser sgu godt ud, det kan meget bedre lade sig gøre end jeg troede, der er nok ingen tvivl om at tempo og den rette tur rundt er afgørende, så det får tid til at sætte sig, evt trække "tråde" over med mellemrum først og så lade dem køle lidt før man fylder op imellem, den rette rækkefølge må være ret vigtig for bedst st kunne styre det, men det kan meget bedre lade sig gøre end jeg troede, bliver vist nød til at gøre alvor ud af at få lavet et ekstruder hoved til makkerens 3D fræser, tror godt man kunne blive hooked på det der.

Nå jeg skal ud af døren, skal møde på arbejde om en halv time.

Lars.
LKJ is online now Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Feb 02, 2013, 04:53 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Quote:

http://www.youtube.com/watch?v=DxvZj...ature=youtu.be
Det ser altså ret imponerende ud

Skal modellerne designes først i et bestemt program, eller hvordan giver du maskinen besked på hvad den skal gøre ?
Reply With Quote
Old Feb 02, 2013, 05:29 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,410 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Det ser altså ret imponerende ud

Skal modellerne designes først i et bestemt program, eller hvordan giver du maskinen besked på hvad den skal gøre ?
Ja delene designes i det 3D-program man nu lige foretrækker Man laver det selvføglelig mål-fast, så man ved hvad der kommer ud i den anden ende

Vha. lidt software, bliver 3D-modellen delt op i en masse lag, der kan printes et af gangen. Der er en rimeig stor community og efterhånden ret nemme software-løsninger, så det er nogenlunde overskueligt.

Jeg har leget lidt med 3D-modelering tidligere, så den del var heldigvis rimelig nem at gå til.
Reply With Quote
Old Feb 03, 2013, 04:44 AM
1 more flight!
Martintin's Avatar
Denmark, Central Denmark Region, Aarhus
Joined Oct 2011
309 Posts
Det kunne da være rart at have sådan en i stuen og den ser ud til at kører rigtigt fint. Er byggematerialet dyrt og er den sketchup-kompatibel?
Vi andre må nøjes med at tage "på huset" som ligger i Arhus. Et sted hvor man kan være kreativ på forskellige åbne værksteder. Så lige at de har fået en lasercutter :-) og den skal da prøves af snart ,Se den her

/martin
Martintin is offline Find More Posts by Martintin
Reply With Quote
Old Feb 03, 2013, 04:50 AM
x3mheli.dk
x3mperformance's Avatar
Joined Jan 2013
95 Posts
Så har min (+1 xtra...) tri-copter været airborn.
Testet. Check.

Nu skal der leges med FPV resten af dagen.
Billeder af dem begge lagt i albummet her på siten.

Quote:
Originally Posted by Martintin View Post
Det kunne da være rart at have sådan en i stuen og den ser ud til at kører rigtigt fint. Er byggematerialet dyrt og er den sketchup-kompatibel?
Vi andre må nøjes med at tage "på huset" som ligger i Arhus. Et sted hvor man kan være kreativ på forskellige åbne værksteder. Så lige at de har fået en lasercutter :-) og den skal da prøves af snart ,Se den her

/martin
Se det var nyttig info der Martin...!
Last edited by x3mperformance; Feb 03, 2013 at 05:00 AM.
Reply With Quote
Old Feb 03, 2013, 05:40 AM
Press play on tape..
JussiH's Avatar
3rd stone from the sun
Joined May 2007
2,583 Posts
Quote:
Hvis du har nogle små sjove ideer er det bare at sige til - men indtil jeg lige har fået printet nye dele til z-aksen er det ikke super kalibreret. Jeg regner med ved lejlighed at printe nogle dele så jeg kan bruge linear bearings i stedet for bushing på Z-aksen. På Y og X bruger jeg nogle lidt bedre bushing der virker fint.
Jaeh, nu du spør....

Lens cap og en lens hood til GoPro HeroHD/2 og GoPro3 står ret højt på min ønskeliste. Jeg havde egentlig tænkt mig at fræse dem af en Delrin-klods, men en printet version ville ganske sikkert fungere bedre...

Et sæt af dem her ville også gøre lykke til mine 3Dr radioer:

http://www.thingiverse.com/thing:40483

http://www.thingiverse.com/thing:41536
JussiH is offline Find More Posts by JussiH
RCG Plus Member
Old Feb 03, 2013, 06:07 AM
x3mheli.dk
x3mperformance's Avatar
Joined Jan 2013
95 Posts
Det er koldt om nallerne i dag....
Har brændt 2x 3S 2200 mAh af idag. Charging!!!!
Og drikker te.
Reply With Quote
Old Feb 03, 2013, 06:33 AM
Registered User
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Quote:
Originally Posted by x3mperformance View Post
Det er koldt om nallerne i dag....
Har brændt 2x 3S 2200 mAh af idag. Charging!!!!
Og drikker te.
Jeg har købt nogle varmpuder i Netto. Det er sådan nogle puder/poser med væske i, og når man så "knækker" en lille rund metalplade i pude, så bliver væsken fast og varm. De er ret gode på en kold dag

- Kim -
Reply With Quote
Old Feb 03, 2013, 06:52 AM
Anything can be made to fly
echo75's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Brondby
Joined Jun 2011
468 Posts
Jeg har selv den netto håndvarmer du skriver om men jeg fandt ud af den meste effektivt på markedet er faktisk 'Peacock handwarmer' holder en hele dage på en opfyldning og kan købes på ebay UK til £25 . jeg bruger 2 af dem i min radio taske og holder senderen UDEN handsker .

Peacock Pocket Warmer (3 min 57 sec)

radio taske http://www.horizonhobby.com/products...ck-blue-NOHTM3
echo75 is online now Find More Posts by echo75
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools