Flying-Hobby Lucky Draw @ FACEBOOK Blog Facebook @ FLYING-HOBBY
Reply
Thread Tools
Old Jun 19, 2012, 04:37 PM
1 more flight!
Martintin's Avatar
Denmark, Central Denmark Region, Aarhus
Joined Oct 2011
309 Posts
Quote:
Originally Posted by Phill_2990 View Post
Hej Alle
/Martin. Tænkte nok at der var en der nok skulle spotte detVingerne sal lidt løst, så det var lige den hurtige løsning for at få dem til at sidde tilpsast stramt På min gamle Eazy Star limede jeg et tyndt lag skum ind i samlingen så de sad tilpast stramt, det virkede glimrende, og var også en tand mere permanent, hehe
-Philip
Ja, det blev spottet

Jeg har set en der havde hun (eller han) velcro på hver vingehalvdel og så en han (eller hun) velcro, der gik hele vejen gennem hullet til vingen på kroppen, så den kunne holde de to vingehalvdele sammen. Det så da okay smart ud og så er man fri for at skulle finde nye pinde efterhånden

/martin
Martintin is offline Find More Posts by Martintin
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Jun 19, 2012, 04:40 PM
1 more flight!
Martintin's Avatar
Denmark, Central Denmark Region, Aarhus
Joined Oct 2011
309 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Nåda så bliver vi sikkert 4 måske enda 5. Lars.
SUPER! Vi mødes her.
/martin
Martintin is offline Find More Posts by Martintin
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 04:43 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Quote:
Originally Posted by Martintin View Post
Ja, det blev spottet

Jeg har set en der havde hun (eller han) velcro på hver vingehalvdel og så en han (eller hun) velcro, der gik hele vejen gennem hullet til vingen på kroppen, så den kunne holde de to vingehalvdele sammen. Det så da okay smart ud og så er man fri for at skulle finde nye pinde efterhånden

/martin
Jeg har bygget min Sirius her til aften-Og lavet vingesamlingerne som denne her fyr har

Sirius FPV Build Complete (6 min 40 sec)

Som den kyndige seer sikkert vil se-Så er Sirius også en Easy star klon-Bare lige en tand større (150cm spænsvidde-Med krængror)
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 04:53 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Så er jeg vist totalt klar til FPV træf på Lørdag

Hentede min Sirius på posthuset, kl 16.45! Kørte hjem , spiste og ordnede et par småting.
Kl 18.15 gik jeg i værkstedet for at kikke på mit nye fly Kl 21.55 var jeg klar til at prøveflyve den-FPV udstyret er monteret, og alt ser rigtigt ud-Så jeg kørte lige de 200 meter over til den lokale fodboldbane, for at klare jomfru turen.
For at få tyngdepunket helt derhen hvor BEVRC sagde at det skulle være, måtte jeg bruge en 3S 5000 batteri.
Den ville ikke rulle på græsset, så jeg måtte håndstarte den-De første 2 kast endte i en mavelanding 10 meter foran mig selv-Den ville ikke op
Så ryggede jeg batteriet en del tilbage-Flyttede TP ca 1,5 cm, og kastede den igen-Og så var Sirius i luften. Men den skulle have en del højderor for at flyve ligeud-Så den var stadig næsetung Helt ned på noget der ligner 2A der glider den næsten lydløst rundt uden at tabe højde
Men når jeg giver gas-Så dykker den, og jeg må give en del højderor for ikke at gå i jorden-Årsagen har jeg endnu ikke fundet, men hælder lidt til at motoren peger forkert, ved dog ikke om den skal pege op eller ned for at modvirke at den dykker ved gas
Nå men landingen var fuldstændig efter bogen. Så jeg kørte hjem og flyttede lidt rundt på batterier, samt prøvede nogle forskellige.
Jeg er nu endt op med at have et 3S 2200 som motorbatteri, og et 3S 1300 som video batteri-Og TP ligger nu næsten 2,5 cm bag det punkt som var anbefalet.

I morgen tester jeg videre, og får den trimmet ordentligt ind til på Lørdag
du bliver vel ikke febrilsk.
Godt kæmpet.

Tp findes først med dykprøven. og som den motor er monteret så skal den pege opad (trykke modellen medad) des mere den sigter/peger ned på tyngdepunktet inden i vingen des bedre, rammer motorens sigtelinie foran TP trykker den snuden nedaf, de sigter normalt lidt foran fordi den øgede fart typisk får modellen til at stige + det giver bedre at trykke modellen frem i stedet for ned så det gælder om at ramme the sweet spot.

Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 05:01 PM
R/C ruined me, But i have fun!
Denmark, Nordjylland, Nørresundby
Joined Jan 2012
211 Posts
Hej og velkommen til Philip! Fed løsning med de grene

Quote:
Originally Posted by Martintin View Post
Hej Philip.
...
Så mangler vi bare nogle flere fra midtjylland.

/martin
Og nordjyder tak!
ParamiLL is offline Find More Posts by ParamiLL
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 05:05 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
984 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
du bliver vel ikke febrilsk.
Godt kæmpet.

Tp findes først med dykprøven. og som den motor er monteret så skal den pege opad (trykke modellen medad) des mere den sigter/peger ned på tyngdepunktet inden i vingen des bedre, rammer motorens sigtelinie foran TP trykker den snuden nedaf, de sigter normalt lidt foran fordi den øgede fart typisk får modellen til at stige + det giver bedre at trykke modellen frem i stedet for ned så det gælder om at ramme the sweet spot.

Lars.
For så at skære det ud i pap
Hvis mit fly dykker når jeg giver gas-Hvilken vej skal jeg så flytte motoren??
Skal den pege mere op eller pege mere ned?
Reply With Quote
Old Jun 19, 2012, 05:13 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
For så at skære det ud i pap
Hvis mit fly dykker når jeg giver gas-Hvilken vej skal jeg så flytte motoren??
Skal den pege mere op eller pege mere ned?
Mere op.
Løft propellen mere over bagkroppen.

Forståeligt.

Lars.
Reply With Quote
Old Jun 20, 2012, 04:12 AM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Denmark, Region Zealand, Roskilde County
Joined Jan 2012
1,036 Posts
Vejrudsigten er stadig fin, så jeg vil prøver at være lidt mere forkant i dag. Er der nogen der vil med ud i aften ved 7-8 tiden? Enten lige nord for Kbh, men jeg kan evt køre ud til Herstedhøje.

Dennis, har du tid i aften? hvis det bliver Hestedhøje, kan du evt få et lift.
mike_o is offline Find More Posts by mike_o
Reply With Quote
Old Jun 20, 2012, 05:11 AM
No longer an FPV virgin
Danmark, where the vikings live.
Joined Oct 2010
130 Posts
Quote:
Originally Posted by ParamiLL View Post
Hej og velkommen til Philip! Fed løsning med de grene

Quote:
Originally Posted by Martintin
Hej Philip.
...
Så mangler vi bare nogle flere fra midtjylland.

/martin
Og nordjyder tak!
I har da både Hooks og absolute-zero deroppe, plus et par af deres venner oppe i det nordlige.

Er der nogen der ved hvad der er blevet af de par stykker fra trekantområdet, som var herinde på et tidspunkt?

Thyge.
thygekm is offline Find More Posts by thygekm
Reply With Quote
Old Jun 20, 2012, 04:06 PM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Denmark, Region Zealand, Roskilde County
Joined Jan 2012
1,036 Posts
EasyCatch aka Multiplex EasyGlider

Tak for i aften til Dennis, som rev et par timer ud af kalenderen her før solnedgang. Jeg fik en fin maiden på min spritnye EasyStar 2 og Dennis fik en venlig reprimande for at lande sin FPV EasyGlider i kornet. Efter det besluttede han at prøve en ny landingsvariant:

EasyCatch formerly known as Multiplex EasyGlider (0 min 13 sec)

Jeg poster lige lidt mere video, efterhånden som jeg får uploadet.
mike_o is offline Find More Posts by mike_o
Reply With Quote
Old Jun 20, 2012, 04:16 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by mike_o View Post
Tak for i aften til Dennis, som rev et par timer ud af kalenderen her før solnedgang. Jeg fik en fin maiden på min spritnye EasyStar 2 og Dennis fik en venlig reprimande for at lande sin FPV EasyGlider i kornet. Efter det besluttede han at prøve en ny landingsvariant:

http://youtu.be/IlpDHBQ_JC4

Jeg poster lige lidt mere video, efterhånden som jeg får uploadet.
Ja tak for en hyggelig aften
Jeg smider lige lidt ground-optagelser op ved lejlighed, men jeg er nok ikke helt så hurtig som dig.

Meget sjovt at se en Easystar kan flyve så stille og roligt - og rent faktisk svæve. Philips Easystar har som regel haft lidt vind at kæmpe imod.

Easyglideren var ok at gribe med lidt flaps, men det krævede da lige en indflyvning eller 3 at beslutte mig for at det var en fin ide

Jeg har et par fine ground-recordings lige over marken og træerne
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Jun 20, 2012, 04:21 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
984 Posts
Så blev det besluttet at Lars og andre ikke skal sulte når de kommer til Lolland
Så der bliver opstillet en grill, og udsalg af pølser+ brød, her på Lørdag

Fik gennem testet min Sirius idag Den flyver rigtigt fint.
Desværre er det et skod kamera jeg har i den, så imorgen vil jeg prøve at forbedre video kvaliteten-Idag var det kun "sne med skygger af noget der ligner marker" Og det kan man ikke bruge til noget
Reply With Quote
Old Jun 20, 2012, 04:24 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Tak til de østjyske gutter for en hyggelig eftermiddag/aften, den var da 10 før de sidste kørte og vi havde en masse fede flyvninger. Det må vi snart gøre om.
Der blev vist også skudt en del air to air video, der var i hvertfald en arig bisværm med et GoPro under der drønede rundt efter os hele tiden.

Lars.
Reply With Quote
Old Jun 20, 2012, 04:32 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Så blev det besluttet at Lars og andre ikke skal sulte når de kommer til Lolland
Så der bliver opstillet en grill, og udsalg af pølser+ brød, her på Lørdag

Fik gennem testet min Sirius idag Den flyver rigtigt fint.
Desværre er det et skod kamera jeg har i den, så imorgen vil jeg prøve at forbedre video kvaliteten-Idag var det kun "sne med skygger af noget der ligner marker" Og det kan man ikke bruge til noget
Det er sgu da servise NE pøller og brø så kan det ikke blive meget bedre.

Jeg har et par ekstra VSN 700 12V kamera jeg godt kan tage med NE det er 30X30 mm og det er et godt kamera, det kan jo sikkert skiftes hurtigt når vi kommer hvis dit kamera ophæng tillader det og du kan ha 12 V klar i modellen, det kan du godt låne til du får fat på noget selv, du siger til hvis du er intra.

Lars.
Reply With Quote
Old Jun 20, 2012, 04:46 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,624 Posts
Quote:
Originally Posted by mike_o View Post
Vejrudsigten er stadig fin, så jeg vil prøver at være lidt mere forkant i dag. Er der nogen der vil med ud i aften ved 7-8 tiden? Enten lige nord for Kbh, men jeg kan evt køre ud til Herstedhøje.

Dennis, har du tid i aften? hvis det bliver Hestedhøje, kan du evt få et lift.
Hvor var i henne og flyve?

Jeg regner med at tage ud og flyve imorgen formiddag, hvis vejret holder.

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools