Espritmodel.com Heli Air
Reply
Thread Tools
Old Oct 03, 2012, 06:54 AM
Registered User
Electraglide's Avatar
Danmark, Hovedstaden, Hellerup
Joined Dec 2006
178 Posts
Quote:
Originally Posted by Mrhydrox View Post
Hej Poul

Det kan godt være vi skal ha en enkelt CP 1280 mhz. skewplanar hos dig, men vi har lige en flyvning der skal overstås først.. Vi skal ha testet nogle antenner først..

Jeg vender tilbage til dig..

Peder
Hej Peder, du er velkommen at ringe 31399046 eller sende et PM så tar vi den derfra.
Venlig hilsen
Poul.
Electraglide is offline Find More Posts by Electraglide
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Oct 03, 2012, 10:12 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Danmark, Sjælland, Jyderup
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Hmm kan være du skulle resætte Naza til default også, at resætte alt var det første Absolute Zero gjorde da han satte min op for mig, han er Naza ekspert, min fløj efter under 10 min i hans hænder så kan du slet ikke finde ud af det så prøv at skyde ham en PM.
Noget tyder på du ikke har fået min/max rorudslag korekt sat først i Naza eller fået lavet størrer udslag en standard i TX.

Der er flere gode links i første post her, hvis du ikke har fundet det.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1536553

Lars.
Nu har jeg resettet radio, og vil gerne kode failsafe så når jeg slukker radioen går den i failsafe med 50% gas.. Det har jeg så prøvet, men den bliver i gps eller attimode med 50 % gas når jeg slukker radioen????

Kan det være fordi min radio kun har failsafe på gassen???

Peder
Mrhydrox is offline Find More Posts by Mrhydrox
Reply With Quote
Old Oct 03, 2012, 10:29 AM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,600 Posts
Quote:
Originally Posted by Mrhydrox View Post
Nu har jeg resettet radio, og vil gerne kode failsafe så når jeg slukker radioen går den i failsafe med 50% gas.. Det har jeg så prøvet, men den bliver i gps eller attimode med 50 % gas når jeg slukker radioen????

Kan det være fordi min radio kun har failsafe på gassen???

Peder
Ja det kan godt være, min RC sætter RTH på en særskilt kontakt/kanal som jeg skal huske at sætte også under failset setup.
Mener du kan få naza til at gøre det på flere måder, prøv at se her, der er links nederst på siden.
https://docs.google.com/folder/d/0B2...mrfPt2F8hx0UcE

Er ikke selv skrap til Naza.

Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Oct 03, 2012, 10:45 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Danmark, Sjælland, Jyderup
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Ja det kan godt være, min RC sætter RTH på en særskilt kontakt/kanal som jeg skal huske at sætte også under failset setup.
Mener du kan få naza til at gøre det på flere måder, prøv at se her, der er links nederst på siden.
https://docs.google.com/folder/d/0B2...mrfPt2F8hx0UcE

Er ikke selv skrap til Naza.

Lars.
Jeg har læst forskellige steder at man ikke behøver at stille gassen til 50 %, men mon det passer..

Jeg har sendt Absolute Zero en PM.
Mrhydrox is offline Find More Posts by Mrhydrox
Reply With Quote
Old Oct 03, 2012, 01:02 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,409 Posts
Quote:
Originally Posted by Electraglide View Post
Hej Dennis, tak for dit positive svar, jeg er også meget tilfreds, nu vil jeg prøve at lave et par antenner som sidder direkte på SMA kontakten bare for at se hvis de kan laves endnu bedre. Men ellers må jeg nok være tilfreds.....Kunde godt tænke mig at du målte dem næste gang....hvis tid haves.
/Poul.
Det burde vi bestemt også kunne finde ud af næste gang du har lidt antenner der skal måles

Jeg har stadigvæk lidt ide om lidt automatiseret rig til antenne-måling hvor man får en fin VSWR graf osv ligesom her:
http://www.student.dtu.dk/~s092916/p...asurement.html

- og VSWR graf for UHF antenne:
http://www.student.dtu.dk/~s092916/p...nagoya_771.png

Desværre blev det aldrig til så meget mere.
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Oct 03, 2012, 01:20 PM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Joined Jan 2012
1,035 Posts
Multiplex Boomerang

Nej, det er ikke en officiel, ny Multiplex maskine, det er bare min "EasyTwin", der er fløjet væk og er kommet hjem igen

I går aften ville jeg prøve lidt low light flyvning som forberedelse til en egentlig natteflyvning, men jeg blev fristet af at flyve lavt hen over nogle strålende gadelamper/trafikanlæg og tabte videosignalet.

Jeg smed brillerne og tændte for LED striben, der kom meget klart til syne ... ... på vej ind over et villakvarter i lav højde. Jeg kunne ikke nå at redde den, men bare efterfølgende konstatere i mine goggles at min LED failsafe blinke-blinke funktion er helt i orden. Maskinen kunne jeg bare ikke finde. Det var blevet for mørkt og batteriet var gået ned.

Men her i morges ringede en flink mand, og spurgte om jeg savnede min flyver Han var ikke spor fornærmet over, at jeg havde krænket hans luft rum, og han nægtede at tage imod en findeløn, men jeg har bagefter sneget mig ind og stillet en god flaske vin til ham.

Easytwin'en var, pånær et fladt batteri og en minibule i den ene vinge, helt perfekt i orden. Da den nu to gange er fløjet væk (med overnatning) og kommet hjem igen, overvejer jeg at omdøbe den til "Boomerang". Men det er måske at udfordre skæbnen?

Video fra flyvningen (det er ikke kameraet, der bliver sløret, men maskinen, der kommer op i bunden af skybasen):

FPV Multiplex "EasyTwin" low-light evening (7 min 24 sec)

Tak til Electraglide og Dennis for moralsk støtte og tilbud om eftersøgningshjælp!
mike_o is online now Find More Posts by mike_o
Reply With Quote
Old Oct 03, 2012, 02:40 PM
R/C ruined me, But i have fun!
Denmark, Nordjylland, Nørresundby
Joined Jan 2012
211 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Hvad er det for en video-sender? Jeg har ikke særlig god tid i øjeblikket, men hvis du helt har opgivet den (og det ellers er noget der er værd at se på), er du velkommen til at sende den forbi.
Det vil jeg lige overveje, Tak! Jeg har faktisk to ødelagte 5.8 Ghz 200mw videosendere. (dem fra hobbyking) og en RC-305 receiver. Hvis jeg sender noget får du det hele, da jeg er lidt usikker på om receiveren også er iorden. Hvis det er iorden med dig selvfølgelig? Med begge videosendere har rækkevidden været meget kort 50-100m og jeg begynder at mistænke receiveren.

Mvh,
Martin
ParamiLL is offline Find More Posts by ParamiLL
Reply With Quote
Old Oct 04, 2012, 05:43 AM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Joined Jan 2012
1,035 Posts
ground recorder alternativ?

Jeg har købt denne USB video capture device for 141kr incl fragt. Med 720x576 opløsning, kan den vel ikke være så ringe endda?

Jeg tænker at anvende den sammen med en 15" laptop. Hvad siger I til det som alternativ til en $150 ground recorder? Forsalg til grabbing SW?

Specs herunder.

USB Video Capture Specifications:

Full-Screen Video Resolution Input:

With USB 2.0 connection: the output resolution will be full-screen DVD video resolution up to 720x480 at 30 fps for NTSC and 720 x 576 at 25 fps for PAL

With USB 1.1 connection: the video resolution reaches up to 320x240 at 30 fps for NTSC and 320x288 at 25 fps video for PAL

Video input:1 S-video input and RCA type composite video input

Video system supported: NTSC, PAL and SECAM

Supports all video capturing/ recording formats including DV, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 with DivX codec, SVCD/VCD, DVD, AVI, WMV

High MPEG bit rate adjustment up to 10000K bps

Supports colour adjustment including brightness, contrast, saturation, hue and sharpness control
Reply With Quote
Old Oct 04, 2012, 07:12 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,600 Posts
Quote:
Originally Posted by mike_o View Post
Jeg har købt denne USB video capture device for 141kr incl fragt. Med 720x576 opløsning, kan den vel ikke være så ringe endda?

Jeg tænker at anvende den sammen med en 15" . Hvad siger I til det som alternativ til en $150 ground recorder? Forsalg til grabbing SW?

Specs herunder.

USB Video Capture Specifications:

Full-Screen Video Resolution Input:

With USB 2.0 connection: the output resolution will be full-screen DVD video resolution up to 720x480 at 30 fps for NTSC and 720 x 576 at 25 fps for PAL

With USB 1.1 connection: the video resolution reaches up to 320x240 at 30 fps for NTSC and 320x288 at 25 fps video for PAL

Video input:1 S-video input and RCA type composite video input

Video system supported: NTSC, PAL and SECAM

Supports all video capturing/ recording formats including DV, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 with DivX codec, SVCD/VCD, DVD, AVI, WMV

High MPEG bit rate adjustment up to 10000K bps

Supports colour adjustment including brightness, contrast, saturation, hue and sharpness control
De fleste af os bruger groundrekording som en sikkerheds forenstaltning for at kunne finde flyet just in case.
Mange af de dimser laver baå skærm når signalet bliver dårligt = når vi har mest brug for billede, ved ikke om den der gør.
En laptop afh af pogram kan gøre det samme, og de bruger som regel en hulens bunke strøm når de skal arbejde med video og har det med at gå døde, de er ikke altid støjimune og pogrammer kan gå ned med forstyrelser ude fra, stoler du på Bill Gates.

Derfor kikker vi somregel efter de simpleste og mest stabile rekordere, der bare bliver ved at optage alt til man stopper dem, så må de hellere koste lidt mere.

Som skærm til tilskuere osv er det fint nok, flere bruger dem men jeg gider ikke slæbe en med når jeg kan få noget på 100 gram der virker mere sikkert og fylder mindre/lettere at slæbe.

Er nok også et spørgsmål om personlig holning og lyst.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 04, 2012, 10:48 AM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,629 Posts
Quote:
Nej, det er ikke en officiel, ny Multiplex maskine, det er bare min "EasyTwin", der er fløjet væk og er kommet hjem igen

I går aften ville jeg prøve lidt low light flyvning som forberedelse til en egentlig natteflyvning, men jeg blev fristet af at flyve lavt hen over nogle strålende gadelamper/trafikanlæg og tabte videosignalet.

Jeg smed brillerne og tændte for LED striben, der kom meget klart til syne ... ... på vej ind over et villakvarter i lav højde. Jeg kunne ikke nå at redde den, men bare efterfølgende konstatere i mine goggles at min LED failsafe blinke-blinke funktion er helt i orden. Maskinen kunne jeg bare ikke finde. Det var blevet for mørkt og batteriet var gået ned.

Men her i morges ringede en flink mand, og spurgte om jeg savnede min flyver Han var ikke spor fornærmet over, at jeg havde krænket hans luft rum, og han nægtede at tage imod en findeløn, men jeg har bagefter sneget mig ind og stillet en god flaske vin til ham.

Easytwin'en var, pånær et fladt batteri og en minibule i den ene vinge, helt perfekt i orden. Da den nu to gange er fløjet væk (med overnatning) og kommet hjem igen, overvejer jeg at omdøbe den til "Boomerang". Men det er måske at udfordre skæbnen?

Video fra flyvningen (det er ikke kameraet, der bliver sløret, men maskinen, der kommer op i bunden af skybasen):

http://youtu.be/401bPKPjkIs

Tak til Electraglide og Dennis for moralsk støtte og tilbud om eftersøgningshjælp!
Det var godt du fik den igen

Jeg gætter på at du har skrevet dit nummer på din flyver. Jeg har selv stadig mit første styrt tilgode, men overvejer ret kraftigt at skrive nummer på min model, efter at have hørt din historie.

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Oct 04, 2012, 11:47 AM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Joined Jan 2012
1,035 Posts
Quote:
De fleste af os bruger groundrekording som en sikkerheds forenstaltning for at kunne finde flyet just in case.
Mange af de dimser laver baå skærm når signalet bliver dårligt = når vi har mest brug for billede, ved ikke om den der gør.
En laptop afh af pogram kan gøre det samme, og de bruger som regel en hulens bunke strøm når de skal arbejde med video og har det med at gå døde, de er ikke altid støjimune og pogrammer kan gå ned med forstyrelser ude fra, stoler du på Bill Gates.

Derfor kikker vi somregel efter de simpleste og mest stabile rekordere, der bare bliver ved at optage alt til man stopper dem, så må de hellere koste lidt mere.

Som skærm til tilskuere osv er det fint nok, flere bruger dem men jeg gider ikke slæbe en med når jeg kan få noget på 100 gram der virker mere sikkert og fylder mindre/lettere at slæbe.

Lars.
Jeg havde nu også tænkt mig fortsat at flyve med briller, men bruge PCen som "passager-" og optageskærm. Men når jeg læser din mail, går det imidlertid op for mig, at jeg også skal bruge en videosplitter, før jeg kan køre både briller og USB-video capture device. Hmmm.....
Reply With Quote
Old Oct 04, 2012, 11:53 AM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Joined Jan 2012
1,035 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Det var godt du fik den igen

Jeg gætter på at du har skrevet dit nummer på din flyver. Jeg har selv stadig mit første styrt tilgode, men overvejer ret kraftigt at skrive nummer på min model, efter at have hørt din historie.

- Kim -
Kim - lad det ikke blive ved overvejelserne. Find pennen frem!

På min maskine står i dag: "Findeløn: [telf nr]".

Nu har jeg overvejet at printe en label med teksten: "Jeg er faret vild - undskyld, hvis jeg er landet på din grund! Venligst ring [tlf nr] for afhentning og dusør"
Reply With Quote
Old Oct 04, 2012, 11:59 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,600 Posts
Quote:
Kim - lad det ikke blive ved overvejelserne. Find pennen frem!

På min maskine står i dag: "Findeløn: [telf nr]".

Nu har jeg overvejet at printe en label med teksten: "Jeg er faret vild - undskyld, hvis jeg er landet på din grund! Venligst ring [tlf nr] for afhentning og dusør"
Hmmm lav noget vandfast der kan læses også efter lidt tid i regn.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 04, 2012, 01:29 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,409 Posts
Quote:

Lars.
Jeg har sådan en liggende. De kan vist fås for en 30-40 kr incl fragt. Jeg ville aldrig gide bruge computer osv. til at optage på, men den har været fin til lidt test herhjemme. Jeg brugte den lidt under udvikling af OSD.

Jeg har brugt Virtualdub og gemt ukomprimeret - men det er ikke en god løsning, hvis du vil optage FPV-ture, da det fylder som bare fanden. Brug lidt fornuftigt komprimering, prøv med lidt DivX/Xvid så skulle du være rimelig kørende.

Et andet alternativ kunne være at undersøge mulighederne for understøttelse af optagelse vha. Raspberry PI - men det kræver vist lidt mere end "plug-n-play".

Lige under: 7$ incl fragt:
http://www.ebay.com/itm/New-USB-Easy...&forceRpt=true
Reply With Quote
Old Oct 04, 2012, 01:36 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,409 Posts
Quote:
Originally Posted by ParamiLL View Post
Det vil jeg lige overveje, Tak! Jeg har faktisk to ødelagte 5.8 Ghz 200mw videosendere. (dem fra hobbyking) og en RC-305 receiver. Hvis jeg sender noget får du det hele, da jeg er lidt usikker på om receiveren også er iorden. Hvis det er iorden med dig selvfølgelig? Med begge videosendere har rækkevidden været meget kort 50-100m og jeg begynder at mistænke receiveren.

Mvh,
Martin
Jeg har desværre ikke rigtig noget 5.8 GHz grej selv, så jeg har ikke det store at sammenligne/teste i forhold til. Jeg kan godt måle om der er RF-output, se lidt på strømforsyningen osv. men ikke umiddelbart sammenligne noget performance.
Til Prisen på en RC-305 må jeg nok erkende, at den ikke er meget arbejde værd.

Om det er fragten og besværet værd er op til dig
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools