|
|
|
|
||
|
|
Quote:
Kan det være fordi min radio kun har failsafe på gassen??? Peder |
|
|
||
|
|
||
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,598 Posts
|
Quote:
Mener du kan få naza til at gøre det på flere måder, prøv at se her, der er links nederst på siden. https://docs.google.com/folder/d/0B2...mrfPt2F8hx0UcE Er ikke selv skrap til Naza. ![]() Lars. |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Jeg har sendt Absolute Zero en PM. |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
![]() Jeg har stadigvæk lidt ide om lidt automatiseret rig til antenne-måling hvor man får en fin VSWR graf osv ligesom her: http://www.student.dtu.dk/~s092916/p...asurement.html - og VSWR graf for UHF antenne: http://www.student.dtu.dk/~s092916/p...nagoya_771.png Desværre blev det aldrig til så meget mere. |
|
|
||
|
|
|||
|
|
Multiplex Boomerang
Nej, det er ikke en officiel, ny Multiplex maskine, det er bare min "EasyTwin", der er fløjet væk
og er kommet hjem igen ![]() I går aften ville jeg prøve lidt low light flyvning som forberedelse til en egentlig natteflyvning, men jeg blev fristet af at flyve lavt hen over nogle strålende gadelamper/trafikanlæg og tabte videosignalet. Jeg smed brillerne og tændte for LED striben, der kom meget klart til syne ... ... på vej ind over et villakvarter i lav højde. Jeg kunne ikke nå at redde den, men bare efterfølgende konstatere i mine goggles at min LED failsafe blinke-blinke funktion er helt i orden. Maskinen kunne jeg bare ikke finde. Det var blevet for mørkt og batteriet var gået ned. Men her i morges ringede en flink mand, og spurgte om jeg savnede min flyver Han var ikke spor fornærmet over, at jeg havde krænket hans luft rum, og han nægtede at tage imod en findeløn, men jeg har bagefter sneget mig ind og stillet en god flaske vin til ham.Easytwin'en var, pånær et fladt batteri og en minibule i den ene vinge, helt perfekt i orden. Da den nu to gange er fløjet væk (med overnatning) og kommet hjem igen, overvejer jeg at omdøbe den til "Boomerang". Men det er måske at udfordre skæbnen? Video fra flyvningen (det er ikke kameraet, der bliver sløret, men maskinen, der kommer op i bunden af skybasen):
Tak til Electraglide og Dennis for moralsk støtte og tilbud om eftersøgningshjælp! |
||
|
|||
|
|
||
|
Denmark, Nordjylland, Nørresundby
Joined Jan 2012
211 Posts
|
Quote:
![]() Mvh, Martin |
|
|
||
|
|
|
|
|
ground recorder alternativ?
Jeg har købt denne USB video capture device for 141kr incl fragt. Med 720x576 opløsning, kan den vel ikke være så ringe endda?
![]() Jeg tænker at anvende den sammen med en 15" laptop. Hvad siger I til det som alternativ til en $150 ground recorder? Forsalg til grabbing SW? Specs herunder. USB Video Capture Specifications: Full-Screen Video Resolution Input: With USB 2.0 connection: the output resolution will be full-screen DVD video resolution up to 720x480 at 30 fps for NTSC and 720 x 576 at 25 fps for PAL With USB 1.1 connection: the video resolution reaches up to 320x240 at 30 fps for NTSC and 320x288 at 25 fps video for PAL Video input:1 S-video input and RCA type composite video input Video system supported: NTSC, PAL and SECAM Supports all video capturing/ recording formats including DV, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 with DivX codec, SVCD/VCD, DVD, AVI, WMV High MPEG bit rate adjustment up to 10000K bps Supports colour adjustment including brightness, contrast, saturation, hue and sharpness control |
|
|
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,598 Posts
|
Quote:
Mange af de dimser laver baå skærm når signalet bliver dårligt = når vi har mest brug for billede, ved ikke om den der gør. En laptop afh af pogram kan gøre det samme, og de bruger som regel en hulens bunke strøm når de skal arbejde med video og har det med at gå døde, de er ikke altid støjimune og pogrammer kan gå ned med forstyrelser ude fra, stoler du på Bill Gates. ![]() Derfor kikker vi somregel efter de simpleste og mest stabile rekordere, der bare bliver ved at optage alt til man stopper dem, så må de hellere koste lidt mere. Som skærm til tilskuere osv er det fint nok, flere bruger dem men jeg gider ikke slæbe en med når jeg kan få noget på 100 gram der virker mere sikkert og fylder mindre/lettere at slæbe. Er nok også et spørgsmål om personlig holning og lyst. ![]() Lars. |
|
|
||
|
|
||
|
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Quote:
Jeg gætter på at du har skrevet dit nummer på din flyver. Jeg har selv stadig mit første styrt tilgode, men overvejer ret kraftigt at skrive nummer på min model, efter at have hørt din historie. - Kim - |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
På min maskine står i dag: "Findeløn: [telf nr]". Nu har jeg overvejet at printe en label med teksten: "Jeg er faret vild - undskyld, hvis jeg er landet på din grund! Venligst ring [tlf nr] for afhentning og dusør" |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,598 Posts
|
Quote:
![]() Lars. |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Jeg har brugt Virtualdub og gemt ukomprimeret - men det er ikke en god løsning, hvis du vil optage FPV-ture, da det fylder som bare fanden. Brug lidt fornuftigt komprimering, prøv med lidt DivX/Xvid så skulle du være rimelig kørende. Et andet alternativ kunne være at undersøge mulighederne for understøttelse af optagelse vha. Raspberry PI - men det kræver vist lidt mere end "plug-n-play". Lige under: 7$ incl fragt: http://www.ebay.com/itm/New-USB-Easy...&forceRpt=true |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Til Prisen på en RC-305 må jeg nok erkende, at den ikke er meget arbejde værd. Om det er fragten og besværet værd er op til dig
|
|
|
||
|
| Thread Tools | |