HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Oct 11, 2012, 02:53 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Få lige den redning på video
Nu har vi ser Dennis som robotmand med ledninger over det hele, og som bjergbestiger-Og nu kommer han som dykkeropcorn
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Aaaa ja husk video gutter.

Evt som vi brugte det i gamle dage når der var isflager i Århusbugten vi ville lege med, et par thermoflasker varmt vand til at fylde våddragten med før man går i, ellers kan det godt hvine lidt i snorklen når vandet når lille Peter.

Held og lykke med eftersøgningen.

Lars.
Ja det skal nok blive et rigtig ømt syn!
Forhåbentlig kan vi også vise et billede, hvor jeg står i våddragt, dykker-briller osv. med en multirotor i hånden - hobbyer jeg af praktiske grunde ellers ikke blander.

Det er jo næsten stadigvæk sommer (hvis vi lige ser bort fra nattefrosten), så en fornuftig våddragt skulle nok kunne gøre det (har tidligere været ude i en del koldere vand, så det er jeg ikke så nervøs for).
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Oct 11, 2012, 02:55 PM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
984 Posts
Quote:
Aaaa ja husk video gutter.

Evt som vi brugte det i gamle dage når der var isflager i Århusbugten vi ville lege med, et par thermoflasker varmt vand til at fylde våddragten med før man går i, ellers kan det godt hvine lidt i snorklen når vandet når lille Peter.

Held og lykke med eftersøgningen.

Lars.
Tøsedreng-Da jeg dykkede brugte jeg våddragt-Og vi svømmede rundt i en isfyldt havn-Og slog katten af tønden, eller svømmede rundt om et juletræ
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 02:56 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Tøsedreng-Da jeg dykkede brugte jeg våddragt-Og vi svømmede rundt i en isfyldt havn-Og slog katten af tønden, eller svømmede rundt om et juletræ
Jeg tror der gik noget galt med dit indlæg... Jeg kan ikke se du har vedhæftet noget billede?
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 02:57 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,624 Posts
Hvis vejret er til det imorgen, overvejer jeg at tage til Hedeland ved Roskilde og flyve. Men jeg ser nu at Roskilde lufthavn kun ligger 5 km væk. Min tanke var at holde mig inden for omkring 1-2 km og max 300 meters højde, men er det sikkert nok, med tanke på den lufthavn?

- kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 02:59 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Når først en 6.5 m/m våddragt er varmet op kan du sagtens, vi kunne da vi var i din alder slås om isflager ved moesgård strand i både 4 og 5 timer, vi dampede af sved når dragten kom af bagefter.

Ka huske man ikke skulle række armen for hurtigt frem, så kom det kolde vand ind i ærmet.

Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 03:07 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Hvis vejret er til det imorgen, overvejer jeg at tage til Hedeland ved Roskilde og flyve. Men jeg ser nu at Roskilde lufthavn kun ligger 5 km væk. Min tanke var at holde mig inden for omkring 1-2 km og max 300 meters højde, men er det sikkert nok, med tanke på den lufthavn?

- kim -
Du bør i hvertfald ikke gøre det i ind/afflyvnings retningerne fra banerne, mindste afstand er jo 5 km, og til en ret trafikeret plads som den med mange små tja, på tværs af banen plejer Flyvelederne at være lidt sværer at ophisse. Ham i Stauning er i hvertfald.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 03:17 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Når først en 6.5 m/m våddragt er varmet op kan du sagtens, vi kunne da vi var i din alder slås om isflager ved moesgård strand i både 4 og 5 timer, vi dampede af sved når dragten kom af bagefter.

Ka huske man ikke skulle række armen for hurtigt frem, så kom det kolde vand ind i ærmet.

Lars.
Jeg hopper i en 5mm dragt, og satser ikke på at skulle svømme rundt i flere timer, så der skulle ikke være nogle problemer

Quote:

- kim -
Er der noget specielt spændende at se der? I så fald ville jeg lige stå en 10 minutters tid og få en fornemmelse af fly-trafikken, holde lav højde og selvfølgelig være ekstra opmærksom. Evt. spotter ville være en fin ide til sådan en tur, men det er desværre ikke altid muligt.

Hvis det bare er for at prøve et nyt sted, så ville jeg nok overveje lidt bedre egnet lokation.
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 03:27 PM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Danmark, Sjælland, Jyderup
Joined Jun 2011
823 Posts
Hvad koster sådan en bandit

Jeg har et spørgsmål til jer herinde som absolut ingenting har med FPV at gøre, men jeg har en flyver som jeg har sat tilsalg, og har fået buddet om at bytte med sådan en her..

Hvad er sådan en værd?

Det er en Giles 202 med ny motor 15 ccm med et vingespænd på 1800 den står flyveklar..

Er det mon en kommende FPV flyver.??? ha ha ha ha
Mrhydrox is offline Find More Posts by Mrhydrox
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 03:32 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Den bandit ser da godt ud, men tror ikke hutten er god at se ud igennem og den oliesviner i snuden fedter alt til så man intet kan se, ku garentert være sjov at flyve.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 03:34 PM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Danmark, Sjælland, Jyderup
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Den bandit ser da godt ud, men tror ikke hutten er god at se ud igennem og den oliesviner i snuden fedter alt til så man intet kan se, ku garentert være sjov at flyve.

Lars.
Hvad må den koste Lars??? Jeg aner intet om de flyvere

Men sjov ser den ud
Mrhydrox is offline Find More Posts by Mrhydrox
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 03:50 PM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Denmark, Region Zealand, Roskilde County
Joined Jan 2012
1,036 Posts
Quote:

- kim -

Hedeland ligger præcist i forlængelsen af bane 03/21:

Der er normalt ikke mange fly der går under 300 meter, men i anflyvning til banerne er 1000-1200' ikke usædvanligt. Du bør nok ringe til lufthavnen på 3231 3221 (mener jeg) og bede om at tale med tårnet/flyvelederen i Roskilde, for at spørge pænt om lov. Han/hun vil med lidt held sige ja, og sikkert bede dig respektere visse grænser, men så tilgæld undgår at lede fly ind i dit område, hvis det ellers ikke ligger for dårligt ift trafik/vind.

Normalt kan de bedre lide at bruge den anden bane (11/29), men det afhænger af vinden.

Det er muligt, at du skal forklare dit ærinde, før du kan blive stillet om, så sig, at du gerne vil søge tilladelse lidt at bruge lidt af det nedre luftrum ifm med modelflyvning.

Hvor præcist kender du din højde?

God tur
mike_o is offline Find More Posts by mike_o
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 04:26 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,624 Posts
Quote:
Originally Posted by mike_o View Post
Hedeland ligger præcist i forlængelsen af bane 03/21:

.....

Der er normalt ikke mange fly der går under 300 meter, men i anflyvning til banerne er 1000-1200' ikke usædvanligt. Du bør nok ringe til lufthavnen på 3231 3221 (mener jeg) og bede om at tale med tårnet/flyvelederen i Roskilde, for at spørge pænt om lov. Han/hun vil med lidt held sige ja, og sikkert bede dig respektere visse grænser, men så tilgæld undgår at lede fly ind i dit område, hvis det ellers ikke ligger for dårligt ift trafik/vind.

Normalt kan de bedre lide at bruge den anden bane (11/29), men det afhænger af vinden.

Det er muligt, at du skal forklare dit ærinde, før du kan blive stillet om, så sig, at du gerne vil søge tilladelse lidt at bruge lidt af det nedre luftrum ifm med modelflyvning.

Hvor præcist kender du din højde?

God tur
Ja, jeg lagde godt mærke til at deres ene bane, havde direkte retning mod det sted jeg ville flyve, hvilket gjorde mig lidt bekymret. Jeg kender min højde rimeligt præcist da jeg flyver med en OSD som både har barometer og GPS til højdemåling.

Mon ikke de i kontroltårnet kender til reglen om at modelfly skal holde sig under 100 meter, så jeg tænker bare at de måske ville henvise til den max højde. Men man kan selvfølgelig godt spørge dem om der kommer fly ind i den retning som jeg står i.

- Kim -
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 04:47 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
984 Posts
Ny OSD

Den ser intresant ud
http://www.bevrc.com/cyclops-storm-o...tion_p453.html

Overvejer stærkt om ikke man skulle prøve den
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 04:48 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
984 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Jeg tror der gik noget galt med dit indlæg... Jeg kan ikke se du har vedhæftet noget billede?
Det var før pc ernes tid-Så jeg har ingen billeder, desværre
Reply With Quote
Old Oct 11, 2012, 04:52 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,624 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post

Er der noget specielt spændende at se der? I så fald ville jeg lige stå en 10 minutters tid og få en fornemmelse af fly-trafikken, holde lav højde og selvfølgelig være ekstra opmærksom. Evt. spotter ville være en fin ide til sådan en tur, men det er desværre ikke altid muligt.

Hvis det bare er for at prøve et nyt sted, så ville jeg nok overveje lidt bedre egnet lokation.
Det er for at prøve at flyve et nyt sted, at jeg kiggede på det område. Jeg kørte igennem Hedeland med et af deres tog i sommers, og der syntes jeg området var ret flot. Men om det er egnet til flyvning/FPV er jeg lidt i tvivl om med den lufthavn.

Men hvis der er nogle som kender til nogle gode interessante steder, max 30-40 minutter fra brøndby, så er jeg interesseret i at høre om det

Jeg sad også lige og kiggede på dette sted ved Eskildsø med vandet tæt på og de små øer, og så kan man parkere bilen lige ved græsset.

- Kim -
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools