Espritmodel.com Heli Air
Reply
Thread Tools
Old Aug 10, 2012, 03:24 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Dennis - er det lige gyldigt hvilken vej det lille board vender/drejer ?

Jeg har komponent-siden op af, men er der en af de fire sider der er bedst at vende frem af i den retning man ser ?

På din video kan jeg se du har vendt den grønne diode frem af og printhullerne bagud.

- Kim -
Du kan placere/dreje boardet som du vil i pan-retningen, så længe det bare ligger med en af siderne frem (hvis den f.eks. ligger med et hjørne frem vil tilt og roll blive mikset).

Det er rimelig frit, men selvfølgelig med lidt begrænsninger.
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Aug 10, 2012, 03:37 AM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
Originally Posted by Hooks View Post

Kender det kun alt for godt! Et FPV projekt tager lige pludselig 3 uger når man træt sidder en time hver aften mellem 21-22, loddekolben den bærbare og en sur kone fordi det absolut skal foregå ved hendes nye spisebord.

Men i weekenden bliver vejret super så mon ikke man skulle snige sig ud af bagdøren og forsvinde op i himlen et par timer.
That's my life

Gad vide om vores koner er i familie sammen, min opføre sig på præcist samme måde

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Aug 10, 2012, 03:38 AM
Registered User
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Du kan placere/dreje boardet som du vil i pan-retningen, så længe det bare ligger med en af siderne frem (hvis den f.eks. ligger med et hjørne frem vil tilt og roll blive mikset).

Det er rimelig frit, men selvfølgelig med lidt begrænsninger.
Jeg har ladet den side med den grønne diode være frem, lige som du har gjort det. Så ser det ud til at virke fint. Nu håber jeg bare på godt vejr i aften og starttilladelse fra konen.

- Kim -
Reply With Quote
Old Aug 10, 2012, 02:11 PM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Denmark, Region Zealand, Roskilde County
Joined Jan 2012
1,037 Posts
Vue over Nordsjælland

Mens I andre - tilsyneladende - sidder og nørder med jeres dimser, har jeg været ude og flyve Min EasyStar2 kom godt op i luften, for jeg ville have skysurfet, men inden jeg kom ud, var det klaret op, og skyerne uden for rækkevidde. Jeg fik lidt video, men da det er med en "smalvinkel" linse, er der ikke så meget grin ved den.

Men der kom da et fint still billede ud af videoen:

Jeg flyver over Gentofte, og man ser Bagsværd og Lyngby søer nede til venstre, Søndersø lidt længere oppe til venstre, Furesø og Farum sø lige over næsen, Arresø oppe/ude til højre og Roskilde fjord (med sol på) op mod Hundested og Kattegat.

God weekend
mike_o is offline Find More Posts by mike_o
Reply With Quote
Old Aug 10, 2012, 03:06 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
Originally Posted by mike_o View Post
Mens I andre - tilsyneladende - sidder og nørder med jeres dimser, har jeg været ude og flyve Min EasyStar2 kom godt op i luften, for jeg ville have skysurfet, men inden jeg kom ud, var det klaret op, og skyerne uden for rækkevidde. Jeg fik lidt video, men da det er med en "smalvinkel" linse, er der ikke så meget grin ved den.

Men der kom da et fint still billede ud af videoen:

Jeg flyver over Gentofte, og man ser Bagsværd og Lyngby søer nede til venstre, Søndersø lidt længere oppe til venstre, Furesø og Farum sø lige over næsen, Arresø oppe/ude til højre og Roskilde fjord (med sol på) op mod Hundested og Kattegat.

God weekend
Flot billede Mike. Det ser godt ud med solens stråler igennem skydækket

Jeg var også ude her til aften, og håbede på at kunne gå gennem skyerne, men lige som dig,så syntes jeg de var lidt højere oppe end jeg havde regnet med, så jeg droppede den ide. Men ellers dejligt vindstille

- Kim -
Reply With Quote
Old Aug 10, 2012, 03:15 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Jeg var ude og flyve her til aften og fik prøvet DFHT - det virker jo

Jeg har ikke andre HT'ere at sammenligne med, men for pokker det var en helt anden oplevelse at flyve med HT. Min pan virkede perfekt mens jeg ikke var så gode venner med min tilt. Den blev ved med at kigge ned, og jeg kunne kun få den til at kigge lige ud, hvis jeg nærmest kiggede lige op i luften, men jeg tror det har noget med center-stillingen på min tilt servo at gøre. En anden ting jeg lige skulle vende mig til, var når man lå i et sving og kiggede ud til siden og lidt ned (hvilket var ret fedt ), når jeg så troede at flyet var rettet op igen, og kiggede lige ud,så lå det stadig lidt skævt i luften. Men det er nok bare lidt til vending der skal til. Jeg skulle dreje hovedet 90 grader for at få kameraet til at dreje 90 grader, det var lige voldsomt nok, så det skal jeg have justeret. Hvis jeg kun vil dreje hovedet feks 45 grader for at kigge 90 grader ud til siden, går jeg ud fra jeg skal nedjustere 170-tallet som står i pan-gain, men til hvor lidt ?

Ellers en super fed oplevelse - Tak Dennis

- Kim -
Last edited by SpookiePower; Aug 10, 2012 at 04:03 PM.
Reply With Quote
Old Aug 10, 2012, 03:57 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:

Jeg har ikke andre HT'ere at sammenligne med, men for pokker det var en helt anden oplevelse at flyve med HT. Min pan virkede perfekt mens jeg ikke var så gode venner med min tilt. Den blev ved med at kigge ned, og jeg kunne kun få den til at kigge lige ud, hvis jeg nærmest kiggede lige op i luften, men jeg tror det har noget med center-stillingen på min tilt servo at gøre. En anden ting jeg lige skulle vende mig til, var når man lå i et sving og kiggede ud til siden og lidt ned (hvilket var ret fedt ), når jeg så troede at flyet var rettet op igen, og kiggede lige ud,så lå det stadig lidt skævt i luften. Men det er nok bare lidt til vending der skal til. Jeg skulle dreje hovedet 90 grader for at få kameraet til at dreje 90 grader, det var lige voldsomt nok, så det skal jeg have justeret. Hvis jeg kun vil dreje hovedet feks 45 grader for at kigge 90 grader ud til siden, går jeg ud fra jeg skal nedjustere 170-tallet som står i pan-gain, men til hvor lidt ?

Eller en super fed oplevelse - Tak Dennis

- Kim -
så er han hoked

Og ja man skal lige lære at bruge det, knolden skal lige pogrameres lidt om, men det giver en helt anden følelse af at være der + det er mange gange nemmere at orientere sig om hvor man er.

Før Dennis fik lavet center justering måtte jeg kikke væk fra center når jeg resatte for at få kamera og hoved center til at passe.
Du har så det problem du ingen center har i kontakten du bruger til tilt, ku godt være noget der, kan man ikke lade være med at sætte en kontakt/potmeter til den kanal i elev menyen og så justere center til neutral i servomenyen i senderen, ka sgu ikke huske hvad de menyer hedder, så har man ingen manuel tilt og kikker lige ud når DFHT slåes fra, men det burde virke med HT on, du må lege lidt med det.
Du burde nok finde en 3 position kontakt og skifte.

Ku nemt være en af dem her, de passer i F9 men skal loddes af printet og over på det i senderen.

http://shop.lindinger.at/product_inf...ducts_id=90116

http://shop.lindinger.at/product_inf...ducts_id=90117

Mine kameraer er justeret så de står neutrale når servoen står neutral uden noget trim eller andet, evt sæt pan/tilt servoerne til andre kanaler der er sat neutral uden trim, når kameraet så er spændt rigtigt fast, så skal neutral justeres i GUI så kameraet ikke rører sig når man skifter mellem DFHT og pulten med træner kontakten.

Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Aug 10, 2012, 04:05 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Med mindre du har noget helt forkert stående i GUI neutral for tilt servoen er det måske noget i din senderpult opsætning der driller.

Lars.
Reply With Quote
Old Aug 10, 2012, 04:07 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Mike.
Men der kom da et fint still billede ud af videoen
Ja mon ikke det er flot, tak for synet.

Lars.
Reply With Quote
Old Aug 10, 2012, 04:27 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,627 Posts
DFHT på toppen af mine briller.

Sidder fast med dobbeltklæbende tape, og de tre ledninger er aflastet med et stykke tape.

- Kim -
Reply With Quote
Old Aug 10, 2012, 04:46 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
DFHT på toppen af mine briller.

Sidder fast med dobbeltklæbende tape, og de tre ledninger er aflastet med et stykke tape.

- Kim -
Sådan skal det se ud min er så med klar flex i stedet.

Lars.
Reply With Quote
Old Aug 10, 2012, 05:34 PM
Registered User
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Med mindre du har noget helt forkert stående i GUI neutral for tilt servoen er det måske noget i din senderpult opsætning der driller.

Lars.
Jeg er ret sikker på at det er min tilt servo der ikke har centerpositionen pegende vandret. Jeg har jo bare sat et endpoint så den max kan kigge vandret og et endpoint så jeg kan kigge ned. Hvor center positionen er, er ligegyldigt når jeg bruger min 2-way-switch, men jo selvfølgelig ikke når jeg bruger DFHT. Så jeg skal lige have justeret den servo så center positionen er når man kigger lige ud (vandret).

- Kim -
Reply With Quote
Old Aug 11, 2012, 06:27 AM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Denmark, Region Zealand, Roskilde County
Joined Jan 2012
1,037 Posts
Fantastisk vejr i dag. Klart og stille. Jeg skal afprøve min nye "EasyTwin" FPV lidt senere. Er der andre "københavnere" på banen?

mike_o is offline Find More Posts by mike_o
Last edited by mike_o; Aug 11, 2012 at 08:28 AM.
Reply With Quote
Old Aug 11, 2012, 07:41 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:

Ellers en super fed oplevelse - Tak Dennis

- Kim -
Godt at høre det var en succes - trods lidt problemer med tilt.
Jeg kan anbefale bare at sætte headtrackeren til computeren og senderen samtidig, så kan du sidde og lege med de forskellige indstillinger og få sat det hele op så det passer til dit setup og behov. Det er langt nemmere at få sat op på den måde.

Hvis du vil have større udsving på servoerne ved mindre hovedbevægelse, skal servo-gain sættes op. hvis 170 er standard og du ønsker de skal bevæge sig det dobbelte, skal de altså sættes til 340.

Jeg er hjemme igen, så du kan bare ringe hvis der er problemer (28 29 54 44)

Tak for billederne, det ser godt ud
Jeg smider nok et par billeder af folks opsætning i post #1 i headtracker tråden hvis det er i orden.
Reply With Quote
Old Aug 11, 2012, 07:46 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,411 Posts
Quote:
Flot billede Mike. Det ser godt ud med solens stråler igennem skydækket

Jeg var også ude her til aften, og håbede på at kunne gå gennem skyerne, men lige som dig,så syntes jeg de var lidt højere oppe end jeg havde regnet med, så jeg droppede den ide. Men ellers dejligt vindstille

- Kim -
Som jeg lige kunne se lå der i går aftes et tykt skylag omkring 3600 meter, et lidt mindre omkring 2200 meter og lidt mindre skyer lidt under 1000 meter - men de nederste skyer har nok varieret meget alt efter hvor man lige har været.
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools