Espritmodel.com Heli Air
Reply
Thread Tools
Old Oct 02, 2012, 11:31 AM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Originally Posted by Mrhydrox View Post
Ja jeg tror bestemt at jeg er løbet ind i det problem, er der ikke noget man kan gøre så man slipper for endnu en trefod.

Peder
Fore RC TX inden i huset med kobber folie loddet m loddet forbindelse mellem stykkerne og grounded, så måske det kan også være fra + - støjen kommer og så kan noget filter måske hjælpe, men det er ikke let, afstand er din ven, ellers køb en ny RC sender.

Ved godt den er lidt besk.

Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Oct 02, 2012, 11:41 AM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Fore RC TX inden i huset med kobber folie loddet m loddet forbindelse mellem stykkerne og grounded, så måske det kan også være fra + - støjen kommer og så kan noget filter måske hjælpe, men det er ikke let, afstand er din ven, ellers køb en ny RC sender.

Ved godt den er lidt besk.

Lars.
Min Futaba T7C virker fint med Scherrer TX siddende på bagesiden af min Futaba, men så skal du jo nedgradere udstyret

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Oct 02, 2012, 11:51 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Danmark, Sjælland, Jyderup
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Min Futaba T7C virker fint med Scherrer TX siddende på bagesiden af min Futaba, men så skal du jo nedgradere udstyret

- Kim -
Det er vist ikke en nedgradering. Jeg må bare bruge den sender jeg har sat op nu.
Så kan den gamle bruges til hyggeflyvere.
Mrhydrox is offline Find More Posts by Mrhydrox
Reply With Quote
Old Oct 02, 2012, 11:52 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post

- Kim -
FF9 virker også med TSLRS monteret direkte på, men FF10 og op gør ikke.
Ved så ikke om der er forskæl på hvor meget de forskellige LRS systemer støjer til omgivelserne.

Lars.
Reply With Quote
Old Oct 02, 2012, 12:28 PM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
FF9 virker også med TSLRS monteret direkte på, men FF10 og op gør ikke.
Ved så ikke om der er forskæl på hvor meget de forskellige LRS systemer støjer til omgivelserne.

Lars.
Der er garanteret forskel på støjen,
Reply With Quote
Old Oct 02, 2012, 04:29 PM
R/C ruined me, But i have fun!
Denmark, Nordjylland, Nørresundby
Joined Jan 2012
211 Posts
Hej allesammen.

Jeg var lige ude til aften og flyve en kort men flot tur med mit Hobbyking Bixler fly. Det er filmet med GoPro HD Hero 2. Jeg fløj dog ikke FPV fordi jeg lige har formået at brænde video-senderen af - det sagde ihvertfald bang og der kom røg op. Men det er jo så FPV for jer når i ser den Jeg tænkte i måske ville være interesserede i at se den

Beautiful Bixler evening flight [HD] (6 min 13 sec)

Mvh,
Martin
ParamiLL is offline Find More Posts by ParamiLL
Reply With Quote
Old Oct 02, 2012, 05:08 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by ParamiLL View Post
Hej allesammen.

Jeg var lige ude til aften og flyve en kort men flot tur med mit Hobbyking Bixler fly. Det er filmet med GoPro HD Hero 2. Jeg fløj dog ikke FPV fordi jeg lige har formået at brænde video-senderen af - det sagde ihvertfald bang og der kom røg op. Men det er jo så FPV for jer når i ser den Jeg tænkte i måske ville være interesserede i at se den

http://www.youtube.com/watch?v=7X6KXhHCch4

Mvh,
Martin
Hvad er det for en video-sender? Jeg har ikke særlig god tid i øjeblikket, men hvis du helt har opgivet den (og det ellers er noget der er værd at se på), er du velkommen til at sende den forbi.
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Oct 02, 2012, 05:10 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by Electraglide View Post
Hej gutter, så har jeg endelig fået målt nogle af mine antenner, jeg var ude hos en af mine kammerater som har været radioamatør siden tidernes morgen (40år) og han har udrustning, teknikken og kundskab til at måle mine antenner. Jeg havde også de almindelige liniere antenner med for reference samt to antenner 1280mHz fra "Circular Wireless" og jeg er meget glad for at melde at mine egne 1280 Cloverleaf samt SkewPlanar wheel havde en Return Loss på 18dB som er det samme som en SWR på1,29. Mine købe antenner fra Circular Wireless var købt til frekvensen 1280mHz og var forskellige i måling, den ene Return Loss 17dB og den anden var på 14dB. Dette viser at selv om man køber dyrt så behøver det ikke at betyde at alt er 100% godt. Det skal dog siges at mine antenner fra Circular Wireless er indenfor tolerencen så der er ikke noget at klage på.
Og så til sidst et spørgsmål - Hvad er forskellen mellem Bluebeam antenner og mine CPantenner?
-18 dB reflected power, det bliver jo ikke meget bedre. Hatten af, så godt havde jeg ikke troet du kunne ramme uden måleudstyr og et par forsøg
Reply With Quote
Old Oct 02, 2012, 05:26 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Ja jeg tror bestemt at jeg er løbet ind i det problem, er der ikke noget man kan gøre så man slipper for endnu en trefod.

Peder
Lige en smule teknisk (og efter et par liter øl..)
men...

Med alt sandsynlighed er det ADC'erne (analog -> digital konverterne) der bliver forstyrret af UHF signalet. Dine kanaler/pind-position bliver målt som en simpel spændings-deling. Med et overlejret UHF-signal, vil der komme en masse støj på selve aflæsningen.

Hvis du vil teste har f.eks. FF9 en servo-tester funktion, der via. software kører alle kanaler fra min til max osv. Hvis den ikke bliver forstyrret, er problemet på input-siden (du kan også prøve f.eks. at sætte alt travel-adjustment til 0 om muligt). Hvis problemet også er synligt ved ren software genereret kanal-position, er det nok nærmere PPM-signalet der bliver forstyrret.

Som jeg lige kan se kan man prøve følgende:

- Som lars skriver, afskærmning.

- Mindre modstand i selve spændings-delingen mellem potentiometer i styre-pinde og formodstanden. Her skal lige regnes lidt og ses på mulighederne. Mindre modstand bør give større immunitet overfor støj.

- Skærmede kabler indvendigt på signal-kabler.

- og personligt ville jeg nok overveje at teste et lille lowpass-filter, det burde være det letteste. UHF er 433 MHz, altså "meget hurtigt". Dine pindbevægelser er garanteret ikke meget mere end 5 Hz eller noget i den stil. Det burde gøre det rimelig nemt (i hver fald teoretisk) at fjerne en stor del af UHF-støjen. Ulempen er, at det skal sidde foran alle signal-kablerne indvendigt i senderen
Reply With Quote
Old Oct 03, 2012, 12:57 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Lige en smule teknisk (og efter et par liter øl..)
men...

Med alt sandsynlighed er det ADC'erne (analog -> digital konverterne) der bliver forstyrret af UHF signalet. Dine kanaler/pind-position bliver målt som en simpel spændings-deling. Med et overlejret UHF-signal, vil der komme en masse støj på selve aflæsningen.

Hvis du vil teste har f.eks. FF9 en servo-tester funktion, der via. software kører alle kanaler fra min til max osv. Hvis den ikke bliver forstyrret, er problemet på input-siden (du kan også prøve f.eks. at sætte alt travel-adjustment til 0 om muligt). Hvis problemet også er synligt ved ren software genereret kanal-position, er det nok nærmere PPM-signalet der bliver forstyrret.

Som jeg lige kan se kan man prøve følgende:

- Som lars skriver, afskærmning.

- Mindre modstand i selve spændings-delingen mellem potentiometer i styre-pinde og formodstanden. Her skal lige regnes lidt og ses på mulighederne. Mindre modstand bør give større immunitet overfor støj.

- Skærmede kabler indvendigt på signal-kabler.

- og personligt ville jeg nok overveje at teste et lille lowpass-filter, det burde være det letteste. UHF er 433 MHz, altså "meget hurtigt". Dine pindbevægelser er garanteret ikke meget mere end 5 Hz eller noget i den stil. Det burde gøre det rimelig nemt (i hver fald teoretisk) at fjerne en stor del af UHF-støjen. Ulempen er, at det skal sidde foran alle signal-kablerne indvendigt i senderen
Hej Dennis

Det eneste jeg har prøvet er at jeg har sat et lowpass filter mellem TX og antenne uden noget resultat.

Nu du snakker modstand så får chainlink tx både + og - og signal(ppm) gennem trainerporten, kan det være derfor???

Det kunne være dejligt at få min gode gamle sender op og køre, men tiden er nok løbet fra den..

Jeg kan på min futaba sender kode failsafe på gassen, men når jeg gør det så opstår følgende:

Jeg skal stille gassen 50 % og andre funktioner i neutral position, så klarer naza resten, MEN jeg kan se den automatisk gir ca 10% på rudder samtidig???????? Mystisk. Er det mon en forudprogrameret indstilling på failsafe i den sender??

Peder
Last edited by Mrhydrox; Oct 03, 2012 at 05:32 AM.
Reply With Quote
Old Oct 03, 2012, 05:47 AM
Registered User
Electraglide's Avatar
Danmark, Hovedstaden, Hellerup
Joined Dec 2006
178 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
-18 dB reflected power, det bliver jo ikke meget bedre. Hatten af, så godt havde jeg ikke troet du kunne ramme uden måleudstyr og et par forsøg
Hej Dennis, tak for dit positive svar, jeg er også meget tilfreds, nu vil jeg prøve at lave et par antenner som sidder direkte på SMA kontakten bare for at se hvis de kan laves endnu bedre. Men ellers må jeg nok være tilfreds.....Kunde godt tænke mig at du målte dem næste gang....hvis tid haves.
/Poul.
Electraglide is offline Find More Posts by Electraglide
Reply With Quote
Old Oct 03, 2012, 05:57 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Hej Dennis

Det eneste jeg har prøvet er at jeg har sat et lowpass filter mellem TX og antenne uden noget resultat.

Nu du snakker modstand så får chainlink tx både + og - og signal(ppm) gennem trainerporten, kan det være derfor???

Det kunne være dejligt at få min gode gamle sender op og køre, men tiden er nok løbet fra den..

Jeg kan på min futaba sender kode failsafe på gassen, men når jeg gør det så opstår følgende:

Jeg skal stille gassen 50 % og andre funktioner i neutral position, så klarer naza resten, MEN jeg kan se den automatisk gir ca 10% på rudder samtidig???????? Mystisk. Er det mon en forudprogrameret indstilling på failsafe i den sender??

Peder
De 10% rudder må være et mix i senderen der ikke er slået fra, har du prøvet at resætte den model du bruger i senderen til default først så du bruger en totalt clean opsætning.
Reply With Quote
Old Oct 03, 2012, 05:59 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Originally Posted by Electraglide View Post
Hej Dennis, tak for dit positive svar, jeg er også meget tilfreds, nu vil jeg prøve at lave et par antenner som sidder direkte på SMA kontakten bare for at se hvis de kan laves endnu bedre. Men ellers må jeg nok være tilfreds.....Kunde godt tænke mig at du målte dem næste gang....hvis tid haves.
/Poul.
Hej Poul

Det kan godt være vi skal ha en enkelt CP 1280 mhz. skewplanar hos dig, men vi har lige en flyvning der skal overstås først.. Vi skal ha testet nogle antenner først..

Jeg vender tilbage til dig..

Peder
Reply With Quote
Old Oct 03, 2012, 06:11 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
De 10% rudder må være et mix i senderen der ikke er slået fra, har du prøvet at resætte den model du bruger i senderen til default først så du bruger en totalt clean opsætning.
Jeg mener ikke jeg har lavet noget mix på noget tidspunkt, men jeg kan prøve om jeg kan resætte modellen..

Når jeg sætter gassen til 50 %, så viser den 100 % i Naza assistent softwaren???? mystisk

Peder
Reply With Quote
Old Oct 03, 2012, 06:29 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Jeg mener ikke jeg har lavet noget mix på noget tidspunkt, men jeg kan prøve om jeg kan resætte modellen..

Når jeg sætter gassen til 50 %, så viser den 100 % i Naza assistent softwaren???? mystisk

Peder
Hmm kan være du skulle resætte Naza til default også, at resætte alt var det første Absolute Zero gjorde da han satte min op for mig, han er Naza ekspert, min fløj efter under 10 min i hans hænder så kan du slet ikke finde ud af det så prøv at skyde ham en PM.
Noget tyder på du ikke har fået min/max rorudslag korekt sat først i Naza eller fået lavet størrer udslag en standard i TX.

Der er flere gode links i første post her, hvis du ikke har fundet det.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1536553

Lars.
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools