|
|
|
|
||
|
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,627 Posts
|
Quote:
![]() - Kim - |
|
|
||
|
|
||
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,597 Posts
|
Quote:
Ved så ikke om der er forskæl på hvor meget de forskellige LRS systemer støjer til omgivelserne. Lars. |
|
|
||
|
|
|||
|
Denmark, Nordjylland, Nørresundby
Joined Jan 2012
211 Posts
|
Hej allesammen.
Jeg var lige ude til aften og flyve en kort men flot tur med mit Hobbyking Bixler fly. Det er filmet med GoPro HD Hero 2. Jeg fløj dog ikke FPV fordi jeg lige har formået at brænde video-senderen af - det sagde ihvertfald bang og der kom røg op. Men det er jo så FPV for jer når i ser den Jeg tænkte i måske ville være interesserede i at se den ![]()
Mvh, Martin |
||
|
|||
|
|
||
|
|
Quote:
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
men... Med alt sandsynlighed er det ADC'erne (analog -> digital konverterne) der bliver forstyrret af UHF signalet. Dine kanaler/pind-position bliver målt som en simpel spændings-deling. Med et overlejret UHF-signal, vil der komme en masse støj på selve aflæsningen. Hvis du vil teste har f.eks. FF9 en servo-tester funktion, der via. software kører alle kanaler fra min til max osv. Hvis den ikke bliver forstyrret, er problemet på input-siden (du kan også prøve f.eks. at sætte alt travel-adjustment til 0 om muligt). Hvis problemet også er synligt ved ren software genereret kanal-position, er det nok nærmere PPM-signalet der bliver forstyrret. Som jeg lige kan se kan man prøve følgende: - Som lars skriver, afskærmning. - Mindre modstand i selve spændings-delingen mellem potentiometer i styre-pinde og formodstanden. Her skal lige regnes lidt og ses på mulighederne. Mindre modstand bør give større immunitet overfor støj. - Skærmede kabler indvendigt på signal-kabler. - og personligt ville jeg nok overveje at teste et lille lowpass-filter, det burde være det letteste. UHF er 433 MHz, altså "meget hurtigt". Dine pindbevægelser er garanteret ikke meget mere end 5 Hz eller noget i den stil. Det burde gøre det rimelig nemt (i hver fald teoretisk) at fjerne en stor del af UHF-støjen. Ulempen er, at det skal sidde foran alle signal-kablerne indvendigt i senderen |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Det eneste jeg har prøvet er at jeg har sat et lowpass filter mellem TX og antenne uden noget resultat. Nu du snakker modstand så får chainlink tx både + og - og signal(ppm) gennem trainerporten, kan det være derfor??? Det kunne være dejligt at få min gode gamle sender op og køre, men tiden er nok løbet fra den.. ![]() Jeg kan på min futaba sender kode failsafe på gassen, men når jeg gør det så opstår følgende: Jeg skal stille gassen 50 % og andre funktioner i neutral position, så klarer naza resten, MEN jeg kan se den automatisk gir ca 10% på rudder samtidig???????? Mystisk. Er det mon en forudprogrameret indstilling på failsafe i den sender?? Peder |
|
|
|
||
|
|
Quote:
/Poul. |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,597 Posts
|
Quote:
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Det kan godt være vi skal ha en enkelt CP 1280 mhz. skewplanar hos dig, men vi har lige en flyvning der skal overstås først.. Vi skal ha testet nogle antenner først.. Jeg vender tilbage til dig.. Peder |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Når jeg sætter gassen til 50 %, så viser den 100 % i Naza assistent softwaren???? mystisk Peder |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,597 Posts
|
Quote:
så kan du slet ikke finde ud af det så prøv at skyde ham en PM.Noget tyder på du ikke har fået min/max rorudslag korekt sat først i Naza eller fået lavet størrer udslag en standard i TX. Der er flere gode links i første post her, hvis du ikke har fundet det. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1536553 Lars. |
|
|
||
|
| Thread Tools | |