Espritmodel.com Heli Air
Reply
Thread Tools
Old May 08, 2012, 10:38 AM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Antallet bestemt JA mah tja de burde de nok i praksis men teroien burde du kunne bruge forskellige mah pakker sammen.
EN ting, de skal ha samme spænding før du samler, det får de nemlig under alle omstændigheder øjeblikligt, en halvtom pakke der bliver samlet med en fuldt opladt ku nemt gi en grim og pludselig erfaring.

Lars.
Jeg overvejer at sætte to 3s 5000mAh i min skywalker, hvis jeg kan få plads til dem, da min RVOSD fylder noget af lastrummet ud i forvejen. Men jeg skal så bare sørge for at de begge er fuldt opladt inden brug.

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old May 08, 2012, 10:47 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,410 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Jeg overvejer at sætte to 3s 5000mAh i min skywalker, hvis jeg kan få plads til dem, da min RVOSD fylder noget af lastrummet ud i forvejen. Men jeg skal så bare sørge for at de begge er fuldt opladt inden brug.

- Kim -
Det kan du sagtens.

Og som Lars skriver, altid samme antal celler i serie - og altid samme spænding på batterierne, idet de sættes sammen (Bare oplad begge pakker fuldt).

Generelt er det en god vane at bruge ens pakker til at sætte i parallel - men som Lars skriver, er der teoretisk ikke noget i vejen for f.eks. 3S 3000 mah og 3S 2000 mah i parallel..

Var i øvrigt lige en kort tur i ude med tri'en i skoven - ganske underholdende
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 10:50 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,410 Posts
Quote:
Originally Posted by Allan B View Post
Hejsa.

En lokal ingeniørhøjskole har henvendt sig, da nogle af deres udenlandske studerende har købt en quad-copter med ardu-styring og en DX7.

De smadrer den hele tiden og påstår, at den ikke virker. Det er ved at blive en lidt dyr fornøjelse for skolen, så de har henvendt sig til mig, om jeg kan få skidtet til at flyve!

Jeg skal der ud allerede i aften!!!
(ca 18:30 og til jeg er færdig!)

Den skal vist sættes op fra en PC?
Står den til quad eller tri som standard?
Er der gyro-potmetre på den, eller skal det stilles på PC'en?

ALLE gode råd er velkomne!!!!

Mvh
Allan B

Mobil 2265 2122
Hej Allan
Det er desværre lidt lang tid siden jeg har rodet med Ardupilot. Jeg smed selv den software på jeg skulle bruge og configurede vist i selve config-filen til koden. Derefter mener jeg de har en fin lille GUI til kalibrering osv.

Jeg er nok ikke til meget hjælp, men skulle det brænde på er du velkommen til at give et kald på 28 29 54 44
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 11:19 AM
Registered User
Denmark, North Denmark Region, Aalborg
Joined Mar 2012
120 Posts
Jeg har sat nogle spinblades på min 500, men de generer alt for meget løft i forhold til hvad jeg har brug for, desværre kører min motor og esc varm hvis jeg sætter min throttle % for langt ned, kunne man løse det ved at bruge 5s i stedet for 6s?
ThomasDK is offline Find More Posts by ThomasDK
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 11:47 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,410 Posts
Quote:
Originally Posted by ThomasDK View Post
Jeg har sat nogle spinblades på min 500, men de generer alt for meget løft i forhold til hvad jeg har brug for, desværre kører min motor og esc varm hvis jeg sætter min throttle % for langt ned, kunne man løse det ved at bruge 5s i stedet for 6s?
Det ville da være en mulighed, men lidt surt hvis du har 6S batterier. Har du prøvet andre propeller?
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 11:49 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,410 Posts
I øvrigt, lige en pæn reminder til jer der flyver med de bløde propeller fra GWS. Husk at skifte dem, lige så snart de har fået bare det mindste buk. Jeg tænkte den lige kunne holde til de sidste par batterier - det kunne den bestemt ikke.

Der er ikke meget at gøre når man mangler en propel på en tri
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 11:52 AM
Registered User
Joined Mar 2012
120 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Det ville da være en mulighed, men lidt surt hvis du har 6S batterier. Har du prøvet andre propeller?
Ja, men de skal jo skiftes på et tidspunkt =)

Nu er det en heli jeg leger med, så det er begrænset hvad jeg kan skifte mellem i rotorhovedet, jeg havde symmetriske 3d blade før og nu har jeg købt nogle assymetriske for at få længere flyvetid, men det kræver jo så oss at jeg får headspeed'en ned, har skiftet til det laveste pinion jeg kan få, det har bare ikke givet nok og kan heller ikke trykke motoren længere ned uden den nærmest bliver så varm lejerne binder når jeg lander =)
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 11:53 AM
Registered User
Joined Mar 2012
120 Posts
Quote:
I øvrigt, lige en pæn reminder til jer der flyver med de bløde propeller fra GWS. Husk at skifte dem, lige så snart de har fået bare det mindste buk. Jeg tænkte den lige kunne holde til de sidste par batterier - det kunne den bestemt ikke.

Der er ikke meget at gøre når man mangler en propel på en tri
Man kan lande meget hurtigt =D
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 12:00 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,410 Posts
Quote:
Man kan lande meget hurtigt =D
Ja det gik pludselig rimelig stærkt.
Hvis jeg har flere propeller liggende er den flyveklar igen om lidt
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 01:15 PM
HOL
Registered User
Danmark, Midtjylland, Galten
Joined Oct 2011
204 Posts
Quote:
Prøv at reducere collective pitch i stedet for throttle...
HOL is online now Find More Posts by HOL
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 01:58 PM
Registered User
Joined Mar 2012
120 Posts
Quote:
Originally Posted by HOL View Post
Prøv at reducere collective pitch i stedet for throttle...
Det kan jeg ikke helt følge med i? Det er vel altid min headspeed der bestemmer hvilken pitch der skal til for at lave takeoff?
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 02:10 PM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Danmark, Sjælland, Jyderup
Joined Jun 2011
823 Posts
Min nye fpv racer...

Quote:
Tillykke

Det glæder mig at høre at der er andre end jeg selv, der også flyver Skywalker. Der er rigtig meget plads i sådan en flyver, som du selv siger.

- Kim -
Hej Kim

Ja det blev ikke til en Skywalker, men en HobbyKing FPV / UAV Fiber Glass Kit V2, jeg synes jeg ville prøve den, håber den lever op til mine forventninger..

Der er godt nok meget plads...

Og den virker rigtig robust, bygget i balsa og krydsfiner beklædt med kraftigt glasfiber...

Setup + ekstra motor..

5 stk HobbyKing 929MG Metal Gear Servo 2.2kg/ 12.5g/ 0.10sec

1 stk NTM Prop Drive Series 35-36A 1800Kv / 875w

1. stk Turnigy G32 Brushless Outrunner 770kv

1 stk TURNIGY Plush 60amp Speed Controller

Lyder det helt tåbeligt????????

Peder
Mrhydrox is offline Find More Posts by Mrhydrox
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 02:24 PM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
Quote:
Det kan jeg ikke helt følge med i? Det er vel altid min headspeed der bestemmer hvilken pitch der skal til for at lave takeoff?
Ja men det er samtidig din pitch der bestemmer hvilken headspeed den letter med, lavere pitch kræver højere headspeed og det vil din motor jo gerne ha, som jeg forstår det.

Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 02:49 PM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,622 Posts
Quote:
Det kan du sagtens.

Og som Lars skriver, altid samme antal celler i serie - og altid samme spænding på batterierne, idet de sættes sammen (Bare oplad begge pakker fuldt).

Generelt er det en god vane at bruge ens pakker til at sætte i parallel - men som Lars skriver, er der teoretisk ikke noget i vejen for f.eks. 3S 3000 mah og 3S 2000 mah i parallel..

Var i øvrigt lige en kort tur i ude med tri'en i skoven - ganske underholdende
Dennis...her nævner du både parallel og serie....det bliver jeg lidt forvirret over Men jeg går ud fra at det stadig er parallel der menes hvis man skal lægge mAh sammen fra de to lipos.
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old May 08, 2012, 02:57 PM
HOL
Registered User
Danmark, Midtjylland, Galten
Joined Oct 2011
204 Posts
Quote:
Dennis...her nævner du både parallel og serie....det bliver jeg lidt forvirret over Men jeg går ud fra at det stadig er parallel der menes hvis man skal lægge mAh sammen fra de to lipos.
De 3S dit batt er benævnt med refererer til at det har 3 celler i serie...
HOL is online now Find More Posts by HOL
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools