|
|
|
|
||
|
|
Quote:
![]() ![]() Jeg har bestilt et sæt blubeam antenner hos ReadymadeRC, jeg tror det er løsningen.. Mon ik. ![]() Det er sku et genialt forum det her. Bliver der egentlig afholdt nogle arrangementer her i Danmark for FPV-folket, og hvis der gør hvor kan man se det henne???? |
|
|
||
|
|
|
|
|
Der har så vidt jeg ved indtil videre været arrangeret et "FPV-træf" en enkelt gang i jylland. Det kører hovedsagligt på Vimeo, men bliver også nævnt på dette forum. Men det er vist bare med at tage initiativ hvis der skal arrangeres noget
![]() Lyder i øvrigt godt med de antenner du har bestilt
|
|
|
|
|
||
|
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,622 Posts
|
Quote:
Det ser da ikke helt uinteressant ud, hvis det giver en mere stabil forbindelse. Nu har jeg ikke selv problemer under 2km, men alligevel.. Jeg kan forstå at den ene skal sidde på VideoTx, altså på flyveren, men den anden skal så sidde på VideoRx modtageren. Vil det sige at jeg skal fjerne min CP antenne og sætte denne lille bluebeam antenne op på min tripod i stedet for, som modtager til videosignalet ? Hvis dette er korrekt, hvorfor skrives der så på websitet, at de ikke fungere med Left Hand CP antenner ? |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
http://www.readymaderc.com/store/ind...roducts_id=459 Det er 5,8 ghz. jeg kører på, men ellers rigtigt, Som jeg forstår så skal der en på både rx/tx. |
|
|
||
|
|
|
|
|
Vedr. OSD
Hvilket OSD system skal man vælge uden at det koster en bondegård, og uden at det bliver alt for avanceret at samle, jeg mener et slags plug`n play system.
Jeg har kigget lidt på de forskellige systemer Eagle tree ser for mig ud til at være godt, men jeg ved jo intet om det.. Nogle rigtig gode råd. Hilsen Peder |
|
|
|
|
|
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Spookey cirkulært polariseret betyder at radiobølgerne bevæger sig i spiral mønster modsat lineæa hvor de svinger frem og tilbage eller op og ned, her roterer de enter højre eller venster om, du skal bruge 2 ens antenner for at der er hul igennem bytter du den ene H/V passer antennerne ikke sammen og det er det der er fidusen, når et cirkulært signal bliver reflekteret fra noget bliver det spejlvendt og det gælder også roteringsretningen så de reflekterede/spejlede signaler der når din modteger antenne bliver undertrykt allerede i antennen, og aldrig når din modtager andet med en minimal styrke, et reflekteret liniært signal opfanges lige så godt som et direkte signal med en liniær antenne den cirkulære undertrykker forkert polarisering med 27 DB det er mere end hvis 2 lineære antenner står 90 grader drejet for hinanden, dog cirkulært polariserede antenner taber lidt sådan at korekt polariserede lineære antenner giver længst rækkevide men så er vi oppe på distanser der kræver high gain meget retnings bestemte modtager antenner.
Grunden til at 5,8 er så følsom for multipatcning/spejl reflekterede signaler er at jo højere frekvens jo mindre er radiobølgerne ved 5,8 er de kun 5-6 cm store og det betyder der findes mange gange flere ting i omgivelserne der kan reflektere et kraftigt signal, en 5 cm størelse ting ved 5,8 - 12 cm ved 2,4 og 8 meter ved 35 mhz. Og som Dennis F skriver er det støj i flyveren der æder din rækkevide så bør den støjkilde findes og gøres noget ved først, hvordan har du monteret dine antenner, den ene på Sharksene, den anden ? noget i flyveren der skygger 5,8 opfører sig næsten som lys, kan lys komme igennem kan 5,8 somregel også. Selv er jeg på 2,4 Ghz video og 433 Mhz RC. |
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
![]()
|
|
|
||
|
|
|
|
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Optager fra jorden
du køber noget i retning af den optager Spokey lige har linket til for et par poster siden og forbinder den til AV ud stikket på undersiden af dine Sharks og trykker på Rekord når du vil filme. ![]() ![]() Sorry ku ikke dy mig. ![]() Lars. |
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
![]() ![]() ![]() Jeg må se om jeg ikke kan få anskaffet mig en recorder.. Ang. OSD. så skal den kunne: Højde hastighed gps(vise vej til startposition, gps kordinater, distance til startposition, osv.) batterispænding på fly og videobatteri kunne flyve tilbage til startposition ved manglende signal på radio Og måske flystabilisator. Men hvad flyver I andre eksperter med???? ![]() ![]()
|
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,601 Posts
|
Quote:
tja jeg flyver med en OSD min flyve kamarat lavede for 4 år siden den viser fløjet tid, batterispænding, barometrisk højde og variometer.Har lige købe nogle af de billige HK OSDer der kun kan vise 2 batterispændinger. Angående RTH = flyv selv hjem så kræver det en form for stabilisering og skal det være rigtigt behøver det også ægte airspeed kontrol ikke bare GPS groundspeed. RTH = ikke billigt og en del set op af parametre det rimer dårligt med dine første krav om og uden at det bliver alt for avanceret at samle . ![]() Der er andre her der har erfaringer med købe OSDer de fortæller nok noget. Sku jeg vælge lige nu ville det nok blive den ny RV OSD gen 5 med IMU den er så ny at den er på intro tilbud lige nu og de forige har et godt ry rigtigt godt lige den forhandler knap så godt men han sælger til andre så den fåes flere steder, øøø tag ikke fejl han er pinligt ærlig. http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=135 Et kan jeg ikke lide men der har andre en anden mening. Lars. |
|
|
|
|
|
|
Jeg flyver med EZOSD, som viser hastighed,afstand hjem, og retning til hjem+højden.
Derudover viser den aktuel batterispænding og aktuel forbrug i A+forbrugte mma siden start. Tilsidst kan den også vise RSSI signal ![]() Hej experter: Hvorfor har jeg pludseligt et dårligt video signal?? Det var fint på de første ture i Søndags-Dog havde jeg meget støj fra regulatoren-Men fint billed når jeg slukkede motoren. Ved 3 tur, havde jeg stort set intet signal-billedet var grynet, og skiftede farve eller blev sort hvid. Så den tur blev ikke til noget ![]() Da jeg kom hjem og testede kameraet igen, virkede alt igen normalt. Så var jeg afsted både igår og idag-men nu har jeg konstant dårlig billedkvalitet Der er selfølgelig stadig kraftige støjstriber fra regulatoren-Men når jeg slukker motoren, så er billedet uklart og grynet, og rækkevidden er nede på ca 700-900 meter-I Søndags var den 1,9 km.Nu er billedet kun fint inden for 50 meter-Derefter bliver det dårligt. Jeg har de samme antenner som jeg hele tiden har haft-Det eneste der er ændret er at jeg har skiftet kanal-Men min vtx, og mine fatshark, har de samme 4 ens kanaler, så det burde ikke være et problem. Har i nogen forslag til hvad der kan være galt?? |
|
|
|
|
|
|
|
Man skal ikke være væk længe før der er 10 nye indlæg, lækkert med lidt liv
![]() Valg af OSD er efter min mening meget en smagssag. Hvis det kun skal bruges som OSD virker EZOSD som en rigtig god og pålidelig løsning. Skal det være med stabilisering, RTH osv. er RV OSD en mulighed. Men igen, hvad er behovet? Hvis det mere er til "legefly" ville jeg overveje f.eks. skylark OSD - det koster ca. 500 kr. og har både GPS og current sensor. Mere er i min verden ikke nødvendigt. Selv bruger jeg intet OSD. Jeg savner at kunne se mAh brugt, men indtil videre klarer jeg mig uden (det har kun kostet et par "hovsa, ikke mere strøm situationer" og en enkelt nødlanding). Når man ikke kan høre sit fly og er tilstrækkelig højt oppe til ikke at kunne fornemme hastighed - så er det rigtig svært at vurdere hvor meget strøm der er tilbage. Jeg fik i øvrigt min velcro-flyver i luften i dag ![]() Og søreme om ikke den fløj. Som forventet mere end rigelig motor til at gå direkte lodret. Har kun lige fløjet en enkelt tur med den, men nåede alligevel lige ned og klippe lidt græsstrå
|
|
|
|
| Thread Tools | |