HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Oct 04, 2012, 05:52 PM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Denmark, Region Zealand, Roskilde County
Joined Jan 2012
1,038 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Jeg har sådan en liggende. De kan vist fås for en 30-40 kr incl fragt. Jeg ville aldrig gide bruge computer osv. til at optage på, men den har været fin til lidt test herhjemme. Jeg brugte den lidt under udvikling af OSD.

Jeg har brugt Virtualdub og gemt ukomprimeret - men det er ikke en god løsning, hvis du vil optage FPV-ture, da det fylder som bare fanden. Brug lidt fornuftigt komprimering, prøv med lidt DivX/Xvid så skulle du være rimelig kørende.

Et andet alternativ kunne være at undersøge mulighederne for understøttelse af optagelse vha. Raspberry PI - men det kræver vist lidt mere end "plug-n-play".

Lige under: 7$ incl fragt:
http://www.ebay.com/itm/New-USB-Easy...&forceRpt=true

Jeg har faktisk allerede bestilt et par Raspberry Pi, men jeg er ikke sikker på, at jeg har tid til decideret at programmere dem til en opgave. Men jeg kan måske finde en allieret
mike_o is online now Find More Posts by mike_o
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Oct 05, 2012, 02:40 AM
Registered User
Electraglide's Avatar
Danmark, Hovedstaden, Hellerup
Joined Dec 2006
178 Posts
Min 5.8 modtager (fra ElectronicaRC.com) har jeg modificeret så jeg kan bruge mine CP SkewPlanarWheels og/eller en 18dBi Patch antenna. Her skal man have gode øjne og en sikker hånd. Der er en modstand som skal afloddes og den er ikke større en ca. 1mm. lang og ca.½mm. tyk.
Electraglide is offline Find More Posts by Electraglide
Reply With Quote
Old Oct 05, 2012, 03:24 AM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Danmark, Sjælland, Jyderup
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Originally Posted by Electraglide View Post
Min 5.8 modtager (fra ElectronicaRC.com) har jeg modificeret så jeg kan bruge mine CP SkewPlanarWheels og/eller en 18dBi Patch antenna. Her skal man have gode øjne og en sikker hånd. Der er en modstand som skal afloddes og den er ikke større en ca. 1mm. lang og ca.½mm. tyk.
Ja jeg har samme reciever og har også lavet det samme for at få den kørende med CP antenner, jeg tog så bare en ridsespids og skrabede modstanden af..

Peder
Mrhydrox is offline Find More Posts by Mrhydrox
Reply With Quote
Old Oct 05, 2012, 04:34 AM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,628 Posts
Quote:
Originally Posted by Mrhydrox View Post

....

Har du evt nogle billeder af dit setup med 2xlipo?

Peder
Det er meget simpelt det jeg har gjort. Jeg har sat velcro på indersiden af flyveren samt på batterierne, men det er ikke nok til at holde dem på plads. Så har jeg taget noget skum og skåret til, så jeg kan presse det ned mellem de to batterier, så de bliver holdt fast. Det har virket fint indtil videre.

- Kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Oct 05, 2012, 05:33 AM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Joined Jan 2012
1,038 Posts
Faret vild i skyerne

Nu har jeg igen prøvet at smide min EasyTwin væk. Denne gang i skyerne:

Her ville jeg gerne have haft en kunstig horisont og et kompas...

Ved at dykke fik jeg landkending igen...

Video:
Multiplex EasyTwin FPV cloud base flying (7 min 52 sec)
Last edited by mike_o; Oct 05, 2012 at 07:56 AM.
Reply With Quote
Old Oct 05, 2012, 06:09 AM
Registered User
Electraglide's Avatar
Joined Dec 2006
178 Posts
@ Mike_o, Du er en modig mand. Synd at jeg ikke var med. Du får brug for en OSD.
Peder - det var nok en nemmere måde end min, men hoved sagen er at resultatet er godt. Jeg bruger kun min 5.8 sender/modtagere til at kommunikere fra min GroundStation til mine briller, så kan jeg røre mig frit omkring.
Vh. Poul.
Reply With Quote
Old Oct 05, 2012, 06:31 AM
1 more flight!
Martintin's Avatar
Denmark, Central Denmark Region, Aarhus
Joined Oct 2011
309 Posts
Nogen der har prøvet dette produkt fra Biltema, og til hvad? Syntes bare at det så spændende ud

/martin
Martintin is offline Find More Posts by Martintin
Reply With Quote
Old Oct 05, 2012, 07:08 AM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,607 Posts
Quote:
Originally Posted by Martintin View Post
Nogen der har prøvet dette produkt fra Biltema, og til hvad? Syntes bare at det så spændende ud

/martin
Kender ikke den der film, men har prøvet til med flere af de selvklæbende film man kan købe, min erfaring er at de tit erbåde alt for tykke, bløde (ingen rigtig stivhed kun sejhed) og vejer ad h til, men de kan se skide godt ud.

Lars.
LKJ is online now Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Old Oct 05, 2012, 11:43 AM
Registered User
Denmark, Capital Region of Denmark, Brøndbyvester
Joined Jun 2009
2,628 Posts
Quote:

/martin
Det kan købes meget billigere på ebay. jeg har selv købt noget som jeg skal bruge til min groundstation. Jeg har som sagt ikke prøvet det endnu, så hvordan det holder/virker ved jeg ikke endnu.

- kim -
SpookiePower is offline Find More Posts by SpookiePower
Reply With Quote
Old Oct 05, 2012, 04:21 PM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Originally Posted by SpookiePower View Post
Det er meget simpelt det jeg har gjort. Jeg har sat velcro på indersiden af flyveren samt på batterierne, men det er ikke nok til at holde dem på plads. Så har jeg taget noget skum og skåret til, så jeg kan presse det ned mellem de to batterier, så de bliver holdt fast. Det har virket fint indtil videre.

- Kim -
Tak Kim, så må vi se om vi ikke også kan få plads til et par lipoer..
Reply With Quote
Old Oct 06, 2012, 05:09 AM
HOL
Registered User
Danmark, Midtjylland, Galten
Joined Oct 2011
205 Posts
Quote:

/martin
Det er et mirakelprodukt, som transformerer massiv skum til en tynd kulfiberskal...
HOL is offline Find More Posts by HOL
Reply With Quote
Old Oct 06, 2012, 01:21 PM
FPV by mrhydrox
Mrhydrox's Avatar
Joined Jun 2011
823 Posts
Quote:
Originally Posted by Electraglide View Post
@ Mike_o, Du er en modig mand. Synd at jeg ikke var med. Du får brug for en OSD.
Peder - det var nok en nemmere måde end min, men hoved sagen er at resultatet er godt. Jeg bruger kun min 5.8 sender/modtagere til at kommunikere fra min GroundStation til mine briller, så kan jeg røre mig frit omkring.
Vh. Poul.
Fremgangsmåden er jo underordnet bare det virker. Har du så 2 vrx på jorden, eller hvordan.?

Peder
Reply With Quote
Old Oct 06, 2012, 01:45 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,413 Posts
Quote:
Fremgangsmåden er jo underordnet bare det virker. Har du så 2 vrx på jorden, eller hvordan.?

Peder
Ideen er, at man kan have en groundstation stående et par meter væk, med alt det nødvendige modtager, antenne, recorder osv. Ved at bruge en lille 5.8 GHz sender og indbygget modtager i brillerne, kan man slippe for alle ledninger osv.

Jeg så det hos Søren og kom vist til at spørge, om ikke det bare var ekstra kompliceret og usikkert. Hans svar var noget i retning af; "Jo men hvad tror du er mest sandsynligt, at jeg skvatter over min ledning og mister video-signalet, eller at min ekstra video-sender på magisk vis går op i røg".

Som med så meget andet er det et valg, men med det rigtige setup vil jeg mene, det er en alle tiders måde at gøre det på. Jeg ville så smide min recorder med skærm direkte på main-signalet. Så slipper man for alle ledninger, har en ekstra skærm direkte på hoved-signalet og langt større frihed.

Så kan fatsharks indbyggede modtager også blive brugt til noget fornuftigt.
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Oct 06, 2012, 05:36 PM
Registered User
Electraglide's Avatar
Joined Dec 2006
178 Posts
Quote:

Peder
Hej Peder, Jeg har to 1.3gHz modtagere som er koblet sammen med en EagleTree Eagle Eyes Diversity Controller. Den kigger hele tiden på vikken antenne der modtager den stærkeste signal og sender det signal videre til VCR, Monitor og 5.8 100mW Fat Shark VTX.
Så modtager jeg 5.8gHz signal og den dukker op i mine HeadPlay briller. Headplay Controller med batterier skal sidde i en Tactical vest, så er jeg fri for alle ledninger og kan koncentrere mig på at flyve. Jeg håber på at de "POLICE" mærkater kan tages af, ellers tror jeg nok at der kan blive lidt opstandelse hvor jeg dukker op. Jeg må få lavet et skilt hvor der står FPV Pilot eller SWAT - hvad synes I? vesten er på vej hertil DK fra Hongkong.
Fortsat god weekend/Poul....
Reply With Quote
Old Oct 07, 2012, 10:51 AM
Newbie to RC planes
mike_o's Avatar
Joined Jan 2012
1,038 Posts
SONY Super HAD 600TVL kvalitet?

Da jeg ikke kan smide min FPV maskine ordentligt væk om dagen, har jeg beslutter mig for at prøve natflyvning

Jeg har købt et PZ0420 Sony Super HAD camera, som skulle være ret ret godt til prisen (45USD), men jeg er faktisk lidt skuffet over det. Det er giver - så vidt jeg lige kan se - ikke bedre billede and mine billige HK kameraer, som følger med et 70USD VTx/VRx sæt.

Jeg har prøvet at optage en prøve video via min EasyCap USB 2.0 stick, men den smider vist også lidt af kvaliteten. Hvad siger I?

600TVL Sony Super HAD PZ0420 (0 min 55 sec)
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools