HobbyKing.com New Products Flash Sale
Reply
Thread Tools
Old Nov 13, 2012, 05:17 AM
LKJ
Lars k Jensen
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Originally Posted by Niels Erik View Post
Lars altså Ledninger og dioder er limet på 25mm glasfibertape-Med en magnet for hver 0,5 meter, og lagt ud langs banen, så det ligger tæt-Derudover har vores FPV fly jo hjul, og starter og lander som fly gør Så de køre da bare over ledningerne .
Og skulle de alligevel hænge fast, så slipper magneterne, og vi kan jo se det, og stoppe i tide, inden hele ledningen er trukket af banen.

Jooo-Det er gennemtænkt
Glæder mig til at se video når i kommer så langt, ideen er ikke dum.

Great_Dane
Den med at ledningerne kunne bruges til landingsvirer kom netop fordi den bane mere ligner et hangarskips dæk i størelse.
De gutter er så på den anden side ret dygtige til at ramme den bane faktisk bedre end så mange andre med størrer eller ingen baner som mig.
Ting hænger sammen.

Lars.
LKJ is offline Find More Posts by LKJ
Reply With Quote
Sign up now
to remove ads between posts
Old Nov 13, 2012, 10:34 AM
Sorry-I am from Denmark !!
Niels Erik's Avatar
Danmark, Lolland, Søllested
Joined Nov 2010
983 Posts
Quote:
Originally Posted by Great_Dane View Post
@Niels Erik:
http://www.rcgroups.com/forums/showp...02&postcount=9 ligesom i den første/øverste video?

Snak evt. med Martin Y, som selv har lavet det...

Menøeh - Jeres metalplader - er det langt nok til at lande din X8?
Det ved jeg ikke Den har kun lavet 3-4 landinger og det var LOS, så der sigtede jeg ikke efter banen
Og den sidste flyvning der faldt den ned 1200 meter fra banen

Men en del af mine FPV flyvninger ender med at jeg lander på pladerne
Se evt det sidste minut af den sidste flyvning med Ursus:
Ursus afskeds flyvning (8 min 6 sec)

Eller denne som er foretaget i mørke-Her ses hvorfor vi vil lave lys langs banen
FPV nightflying with Ursus Ground recording (9 min 27 sec)
Niels Erik is offline Find More Posts by Niels Erik
Reply With Quote
Old Nov 13, 2012, 12:45 PM
Woof!
Denmark, Region Zealand, Roskilde
Joined Oct 2012
78 Posts
Hahaaaa!
Fedt, at den skal "pines" det sidste stykke hen ad græsset - til det "skæve" stykke af D-mol fugaen
Great_Dane is offline Find More Posts by Great_Dane
Reply With Quote
Old Nov 15, 2012, 08:39 AM
I fear no crash
prestone's Avatar
Denmark, Central Denmark Region, Sorring
Joined Jul 2008
142 Posts
Jeg har modtaget mig et par antenner fra Electraglide, flot arbejde må man sige!!

De skal nu testes på min Traxxas Summit FPV truck ved lejlighed, indtil da her jeg prøvet dem af ved at rende rundt som en idiot omkring mit hus og grund med et test setup på et brædt og mine Dominators på, det virker ret overbevisende og billedet er helt utrolig flot.

Hvad er fidusen hvis man vil have mere gennemtrængning af buske og mure på 1.2 Ghz, flere MW eller ?

Mvh.

Kim.
prestone is offline Find More Posts by prestone
Reply With Quote
Old Nov 15, 2012, 11:42 AM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Denmark, Capital Region of Denmark, Naerum
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by sethgecco View Post
Jeg har modtaget mig et par antenner fra Electraglide, flot arbejde må man sige!!

De skal nu testes på min Traxxas Summit FPV truck ved lejlighed, indtil da her jeg prøvet dem af ved at rende rundt som en idiot omkring mit hus og grund med et test setup på et brædt og mine Dominators på, det virker ret overbevisende og billedet er helt utrolig flot.

Hvad er fidusen hvis man vil have mere gennemtrængning af buske og mure på 1.2 Ghz, flere MW eller ?

Mvh.

Kim.
Jo lavere frekvens, desto bedre gennemtrængnings-evne. Da du allerede er på 1.2 ghz, er der ikke så meget at hente der.

Signalet vil altid blive kraftigt dæmpet af forhindringer, men som du nævner, vil kraftigere sender og en retningsbestemt antenne selvfølgelig hjælpe. Men generelt er det ikke rigtig muligt at bryde LOS med store forhindringer og stadigvæk have godt signal. Specielt ikke på større afstande. Jeg kan tydeligt se at mit signal er noget ringere når jeg flyver bag trærækker. Kommer jeg "under landskabet" grundet en bakke eller lign. er signal-tabet langt mere markant og pludseligt.
Dennis Frie is offline Find More Posts by Dennis Frie
Reply With Quote
Old Nov 15, 2012, 04:07 PM
Registered User
Electraglide's Avatar
Danmark, Hovedstaden, Hellerup
Joined Dec 2006
178 Posts
Vedrørende bedre modtagelse så har jeg læst et sted (Hvor var det nu) at hvis man satte to Skeew Planar wheels sammen "Stacked" så ville det give et antal dB forbedring..... jeg har ikke prøvet dette og jeg har ikke formlen/afstand andet end 5/8 Wavelenght, men hvordan det skulle gøres kunde jeg godt tænke mig at finde ud af. Nogen der ved her inde?
Crosshair og Gatling antennas er også noget jeg vil eksperimentere med denne vinter.
@sethgecco - tak for de pæne ord....
Poul.
Electraglide is offline Find More Posts by Electraglide
Last edited by Electraglide; Nov 15, 2012 at 04:18 PM.
Reply With Quote
Old Nov 15, 2012, 04:16 PM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
983 Posts
Hovsa
Nu er der 2 stk My fly dream ATT systemer på vej til Lolland
Kender du det ikke? Så kan du se her hvad det er:
http://shop.righthere.nu/fpv-antenna...prod_1342.html

2013 bliver vist et fedt FPV år hernede
Reply With Quote
Old Nov 15, 2012, 04:17 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Originally Posted by Electraglide View Post
Vedrørende bedre modtagelse så har jeg læst et sted (Hvor var det nu) at hvis man satte to Skeew Planar wheels sammen "Stacked" så ville det give et antal dB forbedring..... jeg har ikke prøvet dette og jeg har ikke formlen/afstand andet end 5/8 Wavelenght, men hvordan det skulle gøres kunde jeg godt tænke mig at finde ud af. Nogen der ved her inde?
@sethgecco - tak for de pæne ord....
Poul.
Den antenne du snakker om (så vidt jeg ved) kan sammenlignes med en "high-gain omni". Man får højere gain i XY-planet, men lavere i Z (den klassiske pandekage/dougnut). Det er en fordel, hvis man ikke drejer for skarpt, eller flyver lige over hovedet på sig selv.

Jeg har ikke lige kigget nærmere på designet, men jeg forestiller mig det fungerer som array hvor man "bare" stacker antennerne med bestemt afstand og tilpasser med kabel brugt som delay. Ved kæmpe antenne-array, mener jeg det er den måde man bruger til at styre retningen af antennernes gain.
Reply With Quote
Old Nov 15, 2012, 04:19 PM
Just another user
Dennis Frie's Avatar
Joined Feb 2011
3,406 Posts
Quote:
Hovsa

Det lyder lækkert. Det lyder som om flere har gode erfaringer. Har I købt komplet sæt med OSD osv.?
Reply With Quote
Old Nov 15, 2012, 04:40 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:

Mvh.

Kim.
Borset fra det de andre bød ind med så op med antennerne, helt op i toppen af flagstangen jo højere jo bedre, når det ene sæt er på en bil på jorden er det bedste at få de andre op på grund af fresnel faktoren bla andet.

Dog som Dennis skriver så bag ting er det svært og går hurtigt galt.

Lars.
Reply With Quote
Old Nov 15, 2012, 04:44 PM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Hovsa

Hovsa

Du ved godt den ikke kan lide magnetisk metal i nærheden, det har en del bøvlet med, bruger du en antenne med magnetisk metal skal du måske overveje at skifte metallet til noget umagnetisk.

Lars.
Reply With Quote
Old Nov 16, 2012, 07:17 AM
Registered User
BlindVision's Avatar
Denmark, Central Denmark Region, Aarhus
Joined Apr 2010
46 Posts
Quote:
.....

Mvh.

Kim.

Må jeg forslå den helt konventionelle vej; Buskrydder og Trykluft hammer, med de to ting kommer man klart længst evt med en Motorsav hvis busken er størrelse træ

BlindVision is offline Find More Posts by BlindVision
Reply With Quote
Old Nov 16, 2012, 10:26 AM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
983 Posts
Quote:
Originally Posted by Dennis Frie View Post
Det lyder lækkert. Det lyder som om flere har gode erfaringer. Har I købt komplet sæt med OSD osv.?
Der er altid OSD med, men vi har begge noget andet OSD, så vi har købt den version leg linkede til-DVS uden GPS
Reply With Quote
Old Nov 16, 2012, 10:28 AM
Niels Erik's Avatar
Joined Nov 2010
983 Posts
Quote:
Originally Posted by LKJ View Post
Hovsa

Du ved godt den ikke kan lide magnetisk metal i nærheden, det har en del bøvlet med, bruger du en antenne med magnetisk metal skal du måske overveje at skifte metallet til noget umagnetisk.

Lars.
Mine antenner er bygget i ren kobber
Men Kenneth snakker om at bygge et par yaki antenner-I ren alu.
Så vi forventer ikke problemer i den retning. Og jeg ved godt at den indeholder et kompas, som ikke kan lide magneter
Reply With Quote
Old Nov 16, 2012, 10:46 AM
LKJ
Lars k Jensen
Joined Apr 2006
2,597 Posts
Quote:
Mine antenner er bygget i ren kobber
Men Kenneth snakker om at bygge et par yaki antenner-I ren alu.
Så vi forventer ikke problemer i den retning. Og jeg ved godt at den indeholder et kompas, som ikke kan lide magneter
Fint, bare men ved det.

Det der holder mig tilbage fra den er bla det + jeg bruger lavmate og deres lydkanal er for dårlig så den hedder helt nyt videoudstyr, 4 VTX og 1 VRX mindst.

Lars.
Reply With Quote
Reply

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools