|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
Quote:
Den har kun lavet 3-4 landinger og det var LOS, så der sigtede jeg ikke efter banen![]() Og den sidste flyvning der faldt den ned 1200 meter fra banen ![]() Men en del af mine FPV flyvninger ender med at jeg lander på pladerne ![]() Se evt det sidste minut af den sidste flyvning med Ursus:
Eller denne som er foretaget i mørke-Her ses hvorfor vi vil lave lys langs banen ![]()
|
|||||
|
||||||
|
|
|
|
|
Jeg har modtaget mig et par antenner fra Electraglide, flot arbejde må man sige!!
De skal nu testes på min Traxxas Summit FPV truck ved lejlighed, indtil da her jeg prøvet dem af ved at rende rundt som en idiot omkring mit hus og grund med et test setup på et brædt og mine Dominators på, det virker ret overbevisende og billedet er helt utrolig flot. Hvad er fidusen hvis man vil have mere gennemtrængning af buske og mure på 1.2 Ghz, flere MW eller ? Mvh. Kim. |
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
Signalet vil altid blive kraftigt dæmpet af forhindringer, men som du nævner, vil kraftigere sender og en retningsbestemt antenne selvfølgelig hjælpe. Men generelt er det ikke rigtig muligt at bryde LOS med store forhindringer og stadigvæk have godt signal. Specielt ikke på større afstande. Jeg kan tydeligt se at mit signal er noget ringere når jeg flyver bag trærækker. Kommer jeg "under landskabet" grundet en bakke eller lign. er signal-tabet langt mere markant og pludseligt. |
|
|
||
|
|
|
|
|
Vedrørende bedre modtagelse så har jeg læst et sted (Hvor var det nu) at hvis man satte to Skeew Planar wheels sammen "Stacked" så ville det give et antal dB forbedring..... jeg har ikke prøvet dette og jeg har ikke formlen/afstand andet end 5/8 Wavelenght, men hvordan det skulle gøres kunde jeg godt tænke mig at finde ud af. Nogen der ved her inde?
Crosshair og Gatling antennas er også noget jeg vil eksperimentere med denne vinter. @sethgecco - tak for de pæne ord.... Poul. |
|
|
|
|
|
Hovsa
![]() Nu er der 2 stk My fly dream ATT systemer på vej til Lolland ![]() Kender du det ikke? Så kan du se her hvad det er: http://shop.righthere.nu/fpv-antenna...prod_1342.html 2013 bliver vist et fedt FPV år hernede ![]()
|
|
|
|
|
||
|
|
Quote:
Jeg har ikke lige kigget nærmere på designet, men jeg forestiller mig det fungerer som array hvor man "bare" stacker antennerne med bestemt afstand og tilpasser med kabel brugt som delay. Ved kæmpe antenne-array, mener jeg det er den måde man bruger til at styre retningen af antennernes gain. |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
|
|
|
||
|
|
||
|
Denmark, Central Denmark Region, Tostrup
Joined Apr 2006
2,597 Posts
|
Quote:
![]() Dog som Dennis skriver så bag ting er det svært og går hurtigt galt. Lars. |
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,597 Posts
|
Quote:
Hovsa ![]() Du ved godt den ikke kan lide magnetisk metal i nærheden, det har en del bøvlet med, bruger du en antenne med magnetisk metal skal du måske overveje at skifte metallet til noget umagnetisk. ![]() Lars. |
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
Må jeg forslå den helt konventionelle vej; Buskrydder og Trykluft hammer, med de to ting kommer man klart længst evt med en Motorsav hvis busken er størrelse træ ![]()
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Quote:
![]() Men Kenneth snakker om at bygge et par yaki antenner-I ren alu. Så vi forventer ikke problemer i den retning. Og jeg ved godt at den indeholder et kompas, som ikke kan lide magneter
|
|
|
||
|
|
||
|
Joined Apr 2006
2,597 Posts
|
Quote:
![]() Det der holder mig tilbage fra den er bla det + jeg bruger lavmate og deres lydkanal er for dårlig så den hedder helt nyt videoudstyr, 4 VTX og 1 VRX mindst. ![]() Lars. |
|
|
||
|
| Thread Tools | |