HobbyKing.com New Products Flash Sale
R/C Groups.com   RCCars Crack Roll Flying Giants RC Power The E Zone Lift Zone Our Sponsors
R/C Groups.com

Go Back   RC Groups > Regional Forums > Sweden

Reply Post New Thread  Previous Thread Next Thread

Thread Tools
Old Jan 25, 2007, 03:11 PM   #1
Registered User

Ont i tummen

idag var jag på posten och hämtade ut min nya SIMtransmitter. Har köpt en för att träna flygning innan jag börjar flyga min nyinköpta cessna 182. efter installationen blev jag sittande vid datorn flygandes både högt och lågt. Har väl blivit några krasher, men vad gör det, det är ju bara att starta om. Nu några timmar senare har jag jätteont i högertummen, styrspaken är ju sylvass, eller det kanske bara känns så efter ett antal timmars flygning...
Någon mer med samma erfarenhet??
ojonod is offline Find More Posts by ojonod   Reply With Quote
Old Jan 27, 2007, 08:41 AM   #2
Registered User

Köpte en dylik i sommras... för dom blivit så löjligt billiga.
Kört FMS med mott/servon/vridpottar på gameporten tidigare.
Det som slog mig genast var hur hårda spakarna var, har aldrig ens varit i närheten med riktiga sändarna ens under test då och då...
Ska öppna baksidan och se om det går att justera om jag får tid snart,
annars kommer jag att bli chockad av slappheten i spakarna på riktiga radion om inte ovädret går över snart...

/Nicke
nborin is offline Find More Posts by nborin   Reply With Quote
Old Jan 29, 2007, 03:03 AM   #3
Registered User

Fila spakarna!

Jag fick också ont i tummarna och upptäckte vid en granskning att spakarna är sylvassa!!
Tog helt enkel en fil och filade ned taggarna så att de blev lite snällare mot mina tummar.

/Johan
johrys is offline Find More Posts by johrys   Reply With Quote
Old Jan 29, 2007, 09:53 AM   #4
Registered User

Som tur är filade jag inte ner taggarna på spakarna, för jag var tvungen att skicka tillbaka min. skevroderkontrollen hängde inte riktigt med och hängde sig, vilket gjorde flygning mycket svårt. hoppas jag får en ny inom kort. jag har en liten fundering på att köpa en Spektrum DX7 som riktig radio, verkar vara bra grejer. frågan är om jag kommer att behöva den, eller om det räcker med en DX6. vet någon skillnaden på parkflyer "range" och full "range"? jag har just börjat flyga x-wing, jag har även beställt en cessna 182. somliga säger att cessnan (arttech) har ganska kass radio (dammsugit forum), och då behövs ju en ny Radio. har väl en liten fundering på något med motor bak i framtiden (jet) om intresset kvarstår. så frågan är dx6 eller dx7 eller något annat?? tips och förslag till en nybörjarpilot...
ojonod is offline Find More Posts by ojonod   Reply With Quote
Old Jan 31, 2007, 04:47 AM   #5
Addicted to air!

Frojd's Avatar

Som jag har förstått det så har inte dx6 lika bra mixmöjligheter som dx7. Jag har dock inte läst på särskilt mycket kring dem eftersom jag väntar på XtremeLink (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=566018, http://www.xtremepowersystems.net/xtremelink.php#Q&A)

/Fredrik
Frojd is offline Find More Posts by Frojd   Reply With Quote
Reply Post New Thread  Previous Thread Next Thread

Castle Creations      DRIVE / FLY / SUPPORT  

Thread Tools

All RCGroups content copyright 1996 - 2009 by RCGroups.com and Jim Bourke except where otherwise indicated.
Terry the transmitter, the RCGroups name and logo, The E Zone, Lift Zone, and RC Power are all trademarks of RCGroups and Jim Bourke. Please report any misuse of our trademarks using the contact form. Thank you.

Bored? Want to fight?
Join the RCGroups clan!