| RCCars | Crack Roll | Flying Giants | RC Power | The E Zone | Lift Zone | Our Sponsors | |||||||||
|
|
||||||||||||||
|
|
#1 |
|
EasyStar Fan
|
Futaba 6exh
Hei.
Jeg har kjøpt meg en radio på ebay til en billig penge og har lagt merke til at radioen er spesielt for helikopter og 72 mhz sender... Er det slik at jeg kan bruke den på flyet mitt og eller kommer det til å påvirke noe?? Kan man endre fra 72 mhz til 35 mhz??? Håper på all hjelp jeg kan få.. Hilsen Helix PS Jeg har ikke mottatt radioen ennå så jeg har fortsatt angrefrist.. |
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
|
Her i Norge er det såvidt jeg vet ikke lov å sende på 72 MHz båndet.
Om du egentlig forstyrrer noen vet jeg ikke. Men hvis støykontrollen skulle komme på døra di, kan du få en dyr bot. På denne radioen er det heller ikke en modul du bare kan bytte. Jeg er ikke sikker på om det er mulig, men hvis du kommer over en defekt 35MHz version av 6ex så kan du kanskje bytte om senderelektronikken. Men dette bør du bare prøve på hvis du har jobbet med elektronikk komponenter før. Hadde jeg vert deg hadde jeg angret kjøpet og heller kjøpt meg en 6EX med 2,4 GHz modul. Da trenger du ikke å tenke på frekvenser. Det eneste som er synd med 2,4GHz systemet til Futaba er at mottagerene er veldig dyre, hvertfall her i landet. Men de gjør jobben sin veldig godt og på dyre modeller er de absolutt verdt det. Ellers så kan du jo kjøpe en 35MHz version av 6EX du kan få dem til gode priser i diverse asia sjapper, men hvis du tenker på frakt og kanskje toll. Så er de jo heller ikke så ufyselig dyre på f.eks. elefun.no. |
|
|
|
| Thread Tools | |