View Full Version : Discussion Visit To Rio De Janeiro
esbakke
Sep 13, 2006, 06:41 AM
December is coming closer (well it sort of always is) and then my visit to Rio. I would very much like to get in contact with local R/C glider pilots for some fun on the slope.
I will stay in Rua Fransisco Ottaviano near Arpoador.
I used to know Otto Peterdi. Unfortunately I am unable to reach him on the phone or e-mail. Does anyone know of his whereabouts?
Regards
Espen
Cebola
Sep 13, 2006, 10:17 AM
Espen
We have a friend named Otto, that produced models like Zagi & others, he died a month ago.
He lived in Rio.
This Otto is a very good person, and for us in Brazil was a very sad event.
I don't know if is the same person, but this post also serves to preserv Otto's memory.
Very good guy
RIP.
Cebola
Brazil
felipe_curvello
Sep 13, 2006, 02:22 PM
Espen and Cebola,
Unfortunately, you are talking about the same Otto. He passed way last July 25th.
Espen, I'm from Rio de Janeiro. If you wish, I can help you find slope soares here, so we can meet for flying. For sure you will join many others Otto's friends.
Regards,
Felipe
esbakke
Sep 14, 2006, 05:23 AM
This was really sad. But I understood he was quite ill last time I spoke with him on the phone. He used to call himself "Espen's soaring Godfather". So you understand he has helped me a lot getting into soaring and R/C flying.
He visited me in Norway after the F3J championship in Finland 4 years ago.
I also took the Zagi (Vector) production to Norway and has sold several 100 during the last five years.
Otto will be remembered.
Espen
felipe_curvello
Sep 14, 2006, 10:45 AM
My first model was a Zagi hot cutted by him. I went to his house to get the kit. At that time he was wearing pins on his legs, due to an accident he suffered inside his apartment. But, even in that condition, he didn't stop cutting wings and helping friends. I hadn't had many contact with him, but only sometimes at the R/C club.
Feel free to contact me when you come to Rio de Janeiro. My e-mail is felipe_curvello@yahoo.com.br
Cebola
Sep 14, 2006, 10:08 PM
Esben
Felipe is a nice guy, from Rio, 300 milles away from where I live (São Paulo).
I am sure that you will be whit friends in Rio, there are good modellers and also good persons.
Cebola
Brazil
lucassaldanha
Dec 17, 2006, 09:13 PM
Desculpem re-abrir esse topico gente, e desculpe tb estar escrevendo em portugues.. mas eh q eu li sobre o Otto e fiquei meio chocado.
Eu fui um grande amigo dele uns tempos atras, qnd eu estava direto no planadorismo, antes d entrar pra faculdade e ter q colocar td isso em suspensao.
Viajei inumeras vezes com ele inclusive pro mundial F3J da grecia. Tempos atras tentei contacta-lo mas nao conseguia, nao sabia onde ele tava. Ate q consegui um contato com algum parente ou algo assim dele, e me disseram q ele estava em petropolis pois estava doente.... Nao entendi mas como nao me indicaram como contacta-lo nao tentei...
Sinto imensamente que ele tenha falecido, nao sei o q dizer. Temia por isso mas tb nao sabia o quao doente ele estava. Estou um pouco chocado e sem um imenso amigo na area do planadorismo. Uma perda absurdamente imensa pro nosso pais e pro mundo.
Se alguem souber de algum contato com a familia dele ou algo semelhante, me enviem por pm por favor.
Aproveito em nome de um grande amigo q sempre ajudou a todos, como o felipe disse, mesmo com o pino na perna qnd sofreu o acidente em casa, para tentar aproximar e juntar os praticantes dessa arte aqui no rio de janeiro. Tirando o fato da nossa deficiencia de clubes por motivos esdrúxulos outros, nunca conseguimos reunir os praticantes de planadores a serio e por um longo tempo aqui no rio de janeiro. Talvez seja por falta de um lugar ou talvez pq quem mais tinha esse cunho de centralizar era o proprio Otto. Entao peco por caridade para nos unirmos e procurarmos lugares otimos para praticarmos esse esporte fascinante, que teve um imenso "avanco" no brasil devido ao Otto.
Muito obrigado (desculpem o desabafo).
Lucas Saldanha Werneck
Cebola
Dec 18, 2006, 08:00 AM
.......que teve um imenso "avanco" no brasil devido ao Otto.
Lucas Saldanha Werneck
Olá Lucas
Seria impossível não ser amigo do Otto, era um cara super nota dez, sempre educado e prestativo.
Até hoje, apesar de não ser minha praia, tenho uma asa dele, que vivo ensaiando para montar, é uma Zagí super bem cortada, mas toda vez que vou mexer nela, me vem uma enorme pena de quebra-la e assim acaba ficando como uma lembrança de um amigo.
Realmente foi uma pena
Cebola
felipe_curvello
Dec 19, 2006, 11:04 AM
Lucas,
O Mauro Lopes e o Pereira (ambos da ACA) organizaram uma prova de minitérmicos, nos moldes das já realizadas na Argentina e em São Paulo, para homenagear o Otto. Foi chamada "Trofeu Otto Térmica 1,5m". Veja as fotos em:
Just for the moderators understand:
Mauro Lopes and Pereira (from ACA - RJ, Brazil) have just organized a 59" thermal duration match in honor of Otto. It was called "Otto Cup - 59"". See the photos:
http://gustavo.exel.com.br/rc/class-t150/rj.html#20061210rj
vBulletin® Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.