PDA

View Full Version : Build Log Projekt & snickerier

JoJJe87
May 21, 2006, 05:26 AM
HEJ!
tänkte att det alltid är kul att höra vad andra runt i sverige håller på att bygga för något, skulle vilja bygga eller har givit upp att bygga för modeller.

Jag har senast byggt en Shock-flyer Egde i depron, annars en två motorigt depronmodell för inomhus flygning och använt min Drenalyn 500 mycket.

Ska laga min KADET Seniorita som har haft markkontakt och behöver ett nytt servo för sommaren...

MagnusEl
May 22, 2006, 03:19 PM
Hejsan.

Håller precis på att "bygga" (montera!) Hyperions Yak 54 40E som jag fick hem förra veckan.

En verkligt fin modell.

/Magnus

JoJJe87
May 23, 2006, 04:19 PM
Hejsan.

Håller precis på att "bygga" (montera!) Hyperions Yak 54 40E som jag fick hem förra veckan.

En verkligt fin modell.

/Magnus

Är detta en ARF modell eller liknande? Vilket fabrikat är det då? :) Yak modellerna och de fullstora flygplanen är vackra att se på!

JoJJe87
Nov 22, 2006, 03:56 AM
har haft en LiPo acc av 720mAh capacitet. denna har funkat bra men nu börjat att inte göra det. bryta strömmen för fort. så vi kollade upp lite testdata och med 9*4,7 propellern jag använde så belastades accen med 13A. den tålde max 6A! detta visste jag ej om. men vet nu. så nu har jag en ny 540mAh acc och bytigt ner mig i propeller storlek som ska funka perfekt!

har en Shock Egde som har haft stora glapp i skevrodrena rent mekaniskt. så detta har fixats med nya stänger och länkage. så nu är det också prima!