PDA

View Full Version : Discussion Norwegians join the group!

PunyV
Jan 28, 2006, 07:22 AM
Nobody from good-old norway in here?
I know there are other norwegians here, GI LYD FRA DERE!

Kanskje en liten presentasjon av hva dere styrer (RC -bil, -båt, -fly ....)

-Kjell
Model boatbuilder
My boat (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=402339)

Lynxman
Apr 06, 2006, 05:28 PM
Hei.

Nesten naboer, vi. :) Jeg jobber som helikoptertekniker på Lynx og flyr RC fly og helikopter i alle størrelser, men bare elektro.

Duck!
Apr 26, 2006, 01:51 PM
Hei PunyV og Lynxman!
Sitter her i regnbyen og misunner dere fly og landingsforholdene der oppe. Spesielt etter å ha sett Lynxman sine videoer, snødekt vann (formoder jeg) så langt øyet kan se!

Fikk vekket rc interessen for noen uker siden etter å ha sett en onboard video av en dobbeldekker som fløy rundt i nabolaget til piloten. Var innom rc for mange år siden, men da var det bare fuel modeller å oppdrive, jeg hadde ikke bil og ingen kamerater som delte interessen. Da ble det litt tungt... Har kjøpt et lite helikopter og en el-trainer, og nå fikk jeg nettopp beskjed om at to Easy Star er på vei hjem til meg fra Danmark. Får trene på å fly og så kjøpe et eller annet ikke-altfor-dyrt-kamera...snakkes etter hvert!

Hilsen,
matthew

ozelot
May 05, 2006, 04:41 PM
Nobody from good-old norway in here?
I know there are other norwegians here, GI LYD FRA DERE!
[/URL]

*pip*

Først og fremst mine radiostyrte ting:
1 stk Savage 25 LE (nitro monstertruck)
1 stk Enforcer Bensin(ikke fuel) -dreven båt med en 35cc Homelite oppi.
1 stk Karo Air glidefly(som jeg måtte hente ned fra et tre forrige gang...så ny er jeg på det området).

Sånn det var mine ting.

Ha en fin kveld :)

Ben_E
Jun 19, 2006, 08:33 AM
Halloen godtfolk!

Godt å se at det er satt av et eget avlukke til den norske delen av "menigheten"

Dette er mitt nyeste leketøy! Gøy å ha noe som ikke alle andre har :D

Video finnes her: http://rc.andersh.com/video/own/

Ben_E

Lynxman
Jun 20, 2006, 02:24 PM
Nydelig Fokker 50! :)

Skulle gjerne hatt sånn videokamera som Anders har.

Jeg får vise litt video jeg og. Min 1:6 skala Spitifre XIV med elektromotor:

http://www.enrarot.net/videos/spitfire/spitfire06.wmv
http://www.enrarot.net/videos/spitfire/spitfire08.wmv

Ben_E
Jun 20, 2006, 02:43 PM
Den lyden er bare helt råååååååååååååå!

Vanskelig å få den til med fuelfly :D

Ben_E

stenjan
Sep 12, 2006, 05:12 PM
Har ikke drevet påmed RC Fly så lenge, men har klart å bruke MYE penger. Hvor kjøper en utstyr, i Norge eller import? Noen som har erfaring med import?

Ben_E
Sep 13, 2006, 12:22 PM
Har ikke drevet påmed RC Fly så lenge, men har klart å bruke MYE penger. Hvor kjøper en utstyr, i Norge eller import? Noen som har erfaring med import?

Det går fint å importere selv, man må bare være klar over at det må betales moms på vareforsendelser med verdi over 200 Kr.

Av utenlandske steder så har jeg handlet en del hos www.aircraft-world.com de er billige og raske på forsendelse (4dager) I Norge har jeg gode erfaringer med www.elefun.no

På det norske forumet til modellflynytt så finner du også mye info :)

Ben_E

stenjan
Sep 13, 2006, 04:06 PM
Det går fint å importere selv, man må bare være klar over at det må betales moms på vareforsendelser med verdi over 200 Kr.

Av utenlandske steder så har jeg handlet en del hos www.aircraft-world.com de er billige og raske på forsendelse (4dager) I Norge har jeg gode erfaringer med www.elefun.no

På det norske forumet til modellflynytt så finner du også mye info :)

Ben_E

Ser nå at jeg har betalt litt i overkant av det som strengt tatt er nødvendig. Jeg har brukt rcmodeller.no og de er klart dyrere enn elfun.no. Jeg får ta det på nybegynnertabbekvoten....... :)
Vet du om noen bra selvbygger-sider?

R_Moore
Jan 07, 2007, 10:09 AM
Heisann alle!
her er en "norse" til som faktisk bare bor noen kilometer sør for LynxMan.
Er en ivrig flyger når jeg bare har tid til overs...med en liten gutt på 20 mnd i hus er det ikke så mye tid det blir til overs nei.. Men jeg har et greit hobbyrom i kjellern med ALT FOR MANGE flyvende gjenstander! ;-) Driver både med heli og fly og har drevet med biler og for noen år siden.
Tenkte jeg skulle selge unna litt fly for å gjøre plass til en Extreme Flight Yak 54-E! Må bare finne et smart sted å legge ut ting for salg.... :)

Wing-span
Feb 01, 2007, 04:54 PM
Lynxman.

A man after my own heart. Spitfire and serious Hi-fi equipment. B&W speakers?

Lynxman
Feb 06, 2007, 02:26 PM
Yes, B&W CDM7-NT. I'm powering them with a pair of 600 W Embla Adela mono amps now (sold the Rotel) and it sounds lovely. :)

Hellrider
Feb 26, 2007, 02:55 PM
Hei på dere!

Har fulgt med på diskusjonene her lenge, men ikke blitt med selv før i det siste. Driver med alle former for modellflyging og har alt for mange modeller, både ferdige og uferdige. Men siden jeg er pensjonert etter 35 år som aktiv flyger i luftforsvaret, så har jeg god tid til å kose meg med hobbyen min nu.

Hans B

NorwayRC
Apr 18, 2007, 03:13 PM
Hei alle landsmenn! :)

Jobber i Luftforsvaret som Crew-Chief E-3A på Ørland HFS, flere "kollegaer" her ser jeg :)
Har drevet med modellfly i ca.15 år, noen avbrudd pga av skole og kurs i forsvaret. Har gått mer og mer over til elektro, driver og setter sammen mitt første helikopter nå, en T-rex HDE. Blir spennende!
Travelt med jobb, nytt hus og en sønn på 19 mnd.
Har lovet meg selv å fly mer i år enn i fjor, da ble nesten ikke noe pga av husbyggingen og baby. Gleder meg til sønnen min blir gammel nok til å bli med på stripa :) blir lettere å "stikke" av hjemmenfra da :)

helliefan
Aug 03, 2007, 10:53 AM
Heisann!

Jeg er helt ny i gamet. Har bestilt et nybegynner-helikopter.

Esky Lama V4

-helliefan

Viker
Aug 03, 2007, 04:37 PM
Hey... Narvik her :)

Nybegynner: flyr Lama V3 ( http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=721189) <-- Bilder av lamaen min

helliefan
Aug 04, 2007, 04:11 PM
Ser utrolig fin ut den V3'en din.

Kristiansand her :)

-helliefan

jeeeeeeright
Sep 20, 2007, 04:46 AM
nybegynner fra lofoten her... sliter litt med konstant vind her ute i havet, men flyr en pitts elektro dobbeltdekker når det er mulig

Ben_E
Sep 20, 2007, 05:39 AM
nybegynner fra lofoten her... sliter litt med konstant vind her ute i havet, men flyr en pitts elektro dobbeltdekker når det er mulig

Du har jo flere av verdens beste seilflyhang i nærheten - vind ingen problem - heller en mulighet. Og ikke nok med det - det er dritgøy :D :D

Ben_E

jeeeeeeright
Sep 20, 2007, 06:24 AM
Du har jo flere av verdens beste seilflyhang i nærheten - vind ingen problem - heller en mulighet. Og ikke nok med det - det er dritgøy :D :D

Ben_E
Bor ca 600 meter fra Gravdalsheia, så jeg er ganskje kjent med mulighetene for seilfly. Problemet er bare at foreløpig interesserer det meg heller lite...
Har du vært her kanskje?

Ben_E
Sep 20, 2007, 06:54 AM
Bor ca 600 meter fra Gravdalsheia, så jeg er ganskje kjent med mulighetene for seilfly. Problemet er bare at foreløpig interesserer det meg heller lite...
Har du vært her kanskje?

Nei har ikke vært der, men jeg hadde det slik en gang... og dæven så mye gøy jeg har gått glipp av - men ikke nå lengre. Bygg deg en vinge og prøv. Lav kost mye morro ;)

Ben_E

jeeeeeeright
Sep 21, 2007, 03:30 PM
Nå flytter jeg!
Var ute å fløy og koste meg med pitts'n når plutselig en ørn gikk til angrep på flyet! :censored:
Flyet ble puslespill (regner med å klare å reparere kroppen, men må nok ha meg nye vinger + cowling og propell) og ørna ble "dessverre" drept :D

PunyV
Sep 22, 2007, 08:49 AM
Hei Jeeeeeeright!

Det var synd med ørna(?) Eller var det flyet det var mest synd med? :p Håper du får det på vingene igjen, ikke ørna men Pitts's.

Jeg er på jakt etter noen ørnefjær! Er det noe du nå kan være behjelpelig med? :rolleyes: Hvis du har ørnefjær som jeg kan overta så send meg en mail eller noe slikt...

-Kjell
som flyr noe som før var et Twister Hawk helikopter.

jeeeeeeright
Sep 22, 2007, 11:08 AM
Hei Jeeeeeeright!

Det var synd med ørna(?) Eller var det flyet det var mest synd med? :p Håper du får det på vingene igjen, ikke ørna men Pitts's.

Jeg er på jakt etter noen ørnefjær! Er det noe du nå kan være behjelpelig med? :rolleyes: Hvis du har ørnefjær som jeg kan overta så send meg en mail eller noe slikt...

-Kjell
som flyr noe som før var et Twister Hawk helikopter.
Ørna ligger i fryser'n og venter på utstopping...

JoaNor
Feb 29, 2008, 06:42 PM
Hei!

Jeg er 14 år (1994), og er nokså ny i RC Fly "Bransjen". Jeg bor i Korea, fordi min far arbeider for Seadrill i Korea, og han er leder for prosjektet å bygge oljeriggene West Phoenix og West Eminence på SamSung skipsverftet.

Jeg har AeroFly Pro Deluxe (Sim), og jeg har en Wing Dragon 4:D

Mvh.
JoaNor

HelixEasystar
Oct 21, 2008, 07:39 AM
Hei.
Jeg har 2 fly av typen Easystar fra Multiplex som jeg bruker til FPV flyging.
Har bare holdt på med dette i 4 mnd men har funnet ut at dette er den rette hobbyen..
Video systemet jeg har er fra www.rangevideo.com.
Ett på 1.3 mhz sende effekt og ett på 900 mhz samt kamera som man kan bruke i mørket..Kjekt på denne tiden av året..
Håper det er noen flere som holder på med dette i norge..

Hilsener fra Helix i Trondheim..

Cubber1
Sep 07, 2009, 05:55 AM
Flyr skyartec cessna i bergen, og kan bare anbefale Hobbycity.com. Lipo-batterier for 5-10 USD, og allslags utstyr og tilbehør til en helt annen pris enn i norge.

Ben_E
Sep 07, 2009, 12:16 PM
Flyr skyartec cessna i bergen, og kan bare anbefale Hobbycity.com. Lipo-batterier for 5-10 USD, og allslags utstyr og tilbehør til en helt annen pris enn i norge.

Godt du har oppdaget hvor morroa kan kjøpes billig ;)

skyflyer2008
Oct 05, 2009, 04:51 AM
anybody ever used Maytech inrunners?

PunyV
Oct 05, 2009, 07:23 AM

Hobbycity har vel ikke verdens beste ting, men etter min mening er det godt nok til meg og min trex.

Om det er noen heli folk i nærheten av Vestby så gi gjerne en lyd fra dere, kjedelig å krashe heli helt alene....

bth
Nov 05, 2009, 03:37 PM
Bor i Oslo og begynte med modellfly for 20 år siden.
Har blitt en del byggesett, men har mer og mer begynt å bygge etter tegninger.
Har begynt å handle fra Hobbyking. Synd Norwegian Modellers flyttet butikken fra Oslo. Etter at de fleste modellbutikkene i området har slått seg sammen til en kjede, er utvalget blitt begrenset. Stadig dårligere utvalg med balsa, finer, textilbetrekning.
Ble ferdig med De Havilland DH 5 i sommer,skala 1/5 med SC 91, og det ble
noen flyturer.
Bygger nå De Havilland/ Airco DH 2 scala 1/5,3 som jeg har liggende elektro oppsett fra Hobbyking til.
Ellers av flyvende ting:
Heli:
HK 450
Honey Bee CP 2
Fly:
Elektra de luxe.
Sopwith Baby scala 1/8 med Saito 40
Stahlwerker skala 1/9 med E-Flite park 400.

zorrobazz
Nov 11, 2009, 04:06 PM
Jan :)her, bosatt i Drammen. Flyr mest i Drammen eller innendørs i stua eller i bakgården

Skulle gjerne møtt noen i Drammen som har samme interesser og som er Heli-frelste med know how , da jeg ikke er det jahakk@online.no

Fikk mitt første heli for ca 2 år siden 249kr.. 2 ch
Flau var jeg når jeg kjøpte det, men tenkte at folk trodde det var til min ikke eksisterende sønn, men Nei da! Den er min-min- og bare min!!! :eek:

Kjøpte så en 4ch Twister Bell 47, 1 til meg og 1 til kompis'n min... kunne ikke ha all morro og spenning for meg selv

Kjøpte så en 6ch ARF E-Sky Belt CP o en ARF E-Sky Belt CP V2(Grønn) Kjøpte denne i helgen i Trømsø da jeg kjedet meg litt i Bo-bilen :D

Fløy litt på simulatoren som fulgte med, men mest utenfor husveggen da kona ikke var spesiellt happy for min kromspring inne i stua.. lol':rolleyes:

Deretter en T-rex 450SE V2 når Dollaren var under 5,00 Kr. og endelig elektronikk som fungerte (hs65mg, gy401 s9257). Så det er først i år jeg begynte å få til å fly i stedet for å bare stå tilnærmet stille 30cm over bakken. Hovrer og flyr 8-tall... Veldig skummelt :)

Innspirert av fremgangen så blir det på Fredag 9 okt 2009 en T-rex 600, I tillegg har jeg planer om en T-rex 500 Elektrisk den og, men skal se an litt til. Skal også skaffe meg T-rex 250 combo... Til inne flyging . Har en DX7 Spectrum 7ch 2.4ghz radio.

Er ikke en flyver ennå men det kommer seg.... jobber med saken.

Er 38 år gift 1 barn Er ikke sikker på om jeg er en partikkel eller bølge, men lever ihvertfall og d e itj værst bare D!:eek:
T-REX 600 S9252, GY401, S9254 SPECTRUM 7ch 2.4ghz
E-Flite Blade mSR RTF Ultra Micro Single Rotor Helicopter 2.4ghz